TACK....

♥♥♥..ALLA NI SOM KOMMENTERAT MITT FÖREGÅENDE INLÄGG!!!
Det ger en sån stor styrka att veta att ♥ni bryr er!
Spelar ingen roll om man är anonym heller!
Empati är viktigt!
♥♥♥Tack mina vänner!!!
Livet är inte alltid så himla enkelt.
I dag har jag lyssnat på Ted Gärdestads låt "himlen är oskyldigt blå".
Viktoria Tolstoy sjöng den.
Jättefin sångröst har hon!
Jag hoppas att ni förstår hur betydelsefulla ♥ni är för mej!!!
Ha en fortsatt bra helg!!!

Fredagmorgon

image211
Här ser ni Hampus när han spelar "Jag må han leva" åt Kasper.
Detta är alltså vårt nya piano som vi köpt för 200 kronor.

När jag gick i 1-2:an fick jag många luggningar av min fröken.
Sen gick hon med blommor till mamma...
Min lillasyster var min advokat då...hon vågade ifrågasätta det!!!
Fast hon bara var några år...

Vad gör man om man vet att ens barn mår dåligt i skolan pga av en vuxen person?
Jag mår så illa av alltihopa och fick direkt en dejavu från min egen skolålder...

Jag varken vill eller kan gå in på vad det handlar om, men skulle gärna höra vad ni tänker!!!
Mina barn är mitt hela liv!!!
Jag säger som Kasper sa till mej en dag: "Om det behövs så offrar jag mitt liv"!

Ett av mina barn har för flera år sen blivit misshandlat på skolan!!!
Det blev så klart polisanmälan och många bittra ord och år!
Jag glömmer det ALDRIG!!!! Vi var tvungen att anmäla det hela för det blev så vridet att
det till slut var JAG som skulle be om ursäkt....

Nästa vecka får jag jobba igen!!! Jiiipppiiiii!!!!!!! Mån-Tors!!!!!

Ha det gött i helg mina vänner!!!!

Grattis!!!!

7-?ringen
Grattis min älskade lilla ♥Pussgurka!!!!

Kalas
Här är tårtan som vi gjort!

Nu ska ♥Kasper i badet så att han är ren och fin till kompisarna kommer.
Han blev så glad över sina presenter.
I går blev han firad av famme, Inger och Jenny samt familjen Täikkö.
Det är som värsta femtioåringen...

Hahahaha...

En dag i förra veckan skulle Janne till stan och handla.
Han tog mitt bankkort!
Jag jobbade då, annars hade ju jag såklart åkt in och handlat.
När jag kom hem från jobbet frågade jag Janne varför han inte köpte tulpaner...
...när han nu hade mitt bankkort...
"Ditt bankkort har jag inte använt" sa han!!!
"Varför det då?" Frågade jag.
"KÖP MEDGES EJ"
Jag blev ju väldans upprörd och ringde banken!
Det fanns pengar på kontot så varför det blev så när Janne skulle netala är en gåta.
Nåväl, i måndags for vi till kalix, jag skulle på Repa och köpa gardiner.
Vi handlade lite ett och annat där vi gick.
När vi kom till kassan skulle Janne betala...
"Nej, det här tar jag" sa jag...
"KÖP MEDGES EJ"
Jag sa att kortet khar krånglat förut och att hon får testa igen...och igen...
...kön växte...Janne blev svettig...tillslut sa han att han betalar...
När vi kom ut från affären ringde jag banken och kollade läget...
...Jag var 85 kr kort!!!!!
Hahahaha!!!! Det var första gången jag handlat med kort utan täckning...
Det var inte alls skämmigt heller...jag var ju så säker på att det fanns pengar!

I går var jag till Umeå alltså!
Hade med Pontus, han tyckte så synd om mej när jag skulle fara själv!
Fattar ni vilken fin kille jag har!!! (Son för er som inte fattar...)
Det var inte alls det minsta jobbigt med bussresan heller.
Tiden gick så fort!
Kanske var det för att ditresan var till 75% sovandes...
Undersökningen var ok, jag fick veta det jag ville och lite till.
Jättekul var det att få träffa brorsan!
Vi fick se var han jobbade och träffa en del av hans arbetskompisar.
Vi åt åxå lunch tillsammans (kyckling Masala, jättegott!) innan vi for mot Happis igen.
Pontus fick en jättefin tröja av sin morbror.
Erik! Tack för att du hade tid med oss!

MEN till protokollet skall tillföras att jag kom 40 min för sent till läkaren...
Urdålig karta hade dom skickat med remissen...
...vi fick gå hur långt som helst innan vi kom till rätt ställe.
Ett helt annat hus var det åxå.
IKSU heter det Idrottsmedecinska huset som jag skulle till.
Jag har just kommit in från en 6 km prommis...
Tvättmaskiner snurrar och jag skall ta en sanering av min svettiga lekamen.
I morgon fyller min minsting 7 hela år!!!
"Mamma! I dag är det sista gången du väcker en 6 åring..." sa det lilla livet i morse!
Ha en bra dag i solen ni som kan!
Ni som inte kan! Titta ut genom fönstret!

Tjaba!

Ute skiner solen och här sitter jag!!!
Skall försöka få Janne med till Kalix en sväng...
Vilket underbart väder vi hade i går!
Först på morgonen gick jag en prommis med stavar och i-Pod...
...den sk växthusrundan!
Sen hem och byta om och fara vidare till kyrkan...
...där jag tjänstgjorde som kyrkovärd tillsammans med en kompis.
Väl hemmavid åt jag lunch och for därefter ut på isen med skidor.
Var ute i en och en halv timme...
...Brun? Jag? Nix!!! Det synns inte ens att jag vart utomhus...
I morgon åker jag till Umeå!
Sammanlagt 13 timmar på bussen...
Vad tar jag då med mej för att fördriva tiden?
Jo, en bra bok!
Några goda mackor!
En flaska vatten!
Lite frukt!
Min i-Pod!
Mobilen!
That`s all folks!
Ha det gött i vårsolen!
Speciellt ni som jobbar...

Middagen i dag...

...bestod av potatisgratäng, fläskfilèsplitt, kall vitlökssås och bananskivor.
Den avnjöts med nästan hela familjen(Peter var på jobb).
I går när vi var på stan fick jag två styckna utbrott på vuxna människor!!!!!!
Första gången var när vi kom ut från Ikea!
Väl därutanför blev det tvärstopp...
...två styckna rökare hade ställt sej just utanför som två j**** proppar!
Men att dom fick höra..."man kan faktiskt gå en bit bortanför dörren/ingången!"
Nästa plats var utaför Frasses(gamla), där stod en man och rökte brevid sin bil...
...där jag skulle parkera!!!
Jag fick backa bort bilen och parkera på en annan plats.
"j***a gubbe" sa jag...moget va?
Vad som sedan hände på Maxi efter att vi pratat med Eira, vågar jag inte skriva...
Kanonväder har vi haft i dag!
Orkade inte gå ens en ynka prommis...
Mina eksem på halsen har hållt mej vaken i natt...
Det kan bli en tidig kväll för mej i dag...eller ett hettt bad!
Jag sitter verkligen länge i badet, särskilt när jag har en bok med mej...
Nu är det bara 5 dagar kvar till Kasper fyller år!!!
Elli! Hur många dar är det till ni åker till Barcelona?
Ha en fortsatt trevlig kväll mina vänner!
Annika! Säg till Wille att vi såg när han körde!



6 dagar kvar...

Till ♥Kasper fyller år...
Så har snart en vecka gått!
Jag har fått jobba i 3 dagar.
TACK!!!
Till er som undrar vad ♥mammas tavla föreställer...
...ett flygfoto på Wasaloppet!!!
Jag gissade rätt på en gång när ♥mamma visade mej tavlan.
I morgon skall jag och ♥Kasper ta oss en heldag med
Nedre Keräsjokiborna(♥Algot och ♥Joannah).
Det blir Ikea, Frasses, Barnens Hus...mm...
Godishuset skall vi åxå besöka.
♥Kasper fyller år nästa torsdag och skall bjuda in sin grupp på
kalas med fika och lunch.
Så nu gäller det att planera väl.
Skall baka bullar med havremjölk och mjölkfritt margarin så att alla kan äta dom.
Muffinsen är både ägg och mjölkfria.
Lunchen vet jag inte riktigt ännu, ♥Kasper vill bjuda på pizza...
...måste kolla allergifronten först.
Fy så jag kommer att sakna dagisbarnen till nästa gång...
♥Prinsessan tappade en tand i går när hon var på simträningen.
Nu ligger den i ett glas och väntar på tandfen...
...som eventuellt kommer i natt...
Dom skulle ha med sej egen matsäck i morgon, ♥Lydias klass.
Hon har gjort köttbullsbaguett och skurit en korvbit, handlat en Risifrutti och
i morgon kokar jag choklad...
Tror inte att  hon kommer att var hungrig i allafall!
Bara vi kommer i håg att ta med skidorna...
I tisdags vid lunchen så Annamaria att ♥Kasper hade en knöl på halsen...
...jag ringde till magnecylverkstan och fick komma in onsdag morgon...
...efter en sömnlös natt for vi dit...
...där en sköterska konstaterade att det nog var en körtel...
...ordet nog knäckte mej!!!!
Om han har kvar den på måndag så ringer jag till Kalix!!!
Nix, nu ska jag hoppa i säng med...min ♥man...
...hahaha...ni trodde nog att det skulle vara med Alber och Herbert...
Godnatt mina vänner! Så hörs vi i morgon!
♥Sussi! Tack för ett givande samtal!


Kursit

image210
Här ser ni vad och vem jag håller på att avhandla på kursen!!
Karro har vart mej behjälplig i ämnet!
Nästa steg blir en ram runt bilden.
Jag har nogsamt fört diverse anteckningar  under arbetets gång!
Saknar Sussi här...
Jag har haft den delikata turen att få jobba på dagis i några dagar.
Men nog är skallen slut vid hemkomsten...
Nej, nu måste jag fortsätta mitt "pluggande"
Ha en trevlig fortsättning på kvällen!!!

Pantardagen

Konstverk
Den här bilden visade mamma mej nu när vi var i Pello.
Jag visste direkt vad det skulle föreställa!!
Kan ni se det?
Mamma har målat och tecknat många fina tavlor genom åren.

I dag när ungarna lämnat huset för att studera tog jag mej ett bad...
...som varade i två timmar!!!!!!!
Jag var så inne i en bok "En märklig affär" av Peter Robinsson.
Vattnet var iskallt!!!!

Efter det gick jag ut med Janne och hjälpte till med lite
diverse göromål.
Där ute i garaget fick jag syn på minst 15 svarta
sopsäckar fulla med tomburkar och flaskor...
Vet ni vad jag gjorde?
Jo, drog till stan och pantade!
551:- fick jag i hop till!!!
Jag köpte en film till Kasper och handlade mat för resten!!!
Vilken fest vi fick!!!
Mums mums och Tofuglass!!!

Jesper och Nicke har just kommit med hyllan från Janne och Annika.
Nu gäller det att få nån att sätta i hop den...

That`s all folks!

Till min mamma vill jag säga: Åk och hälsa på i Umeå eller
kom hem till oss!!! Medan ni funderar så: Ta det lugnt!!!!

11 dagar kvar...

...Tills ♥Kasper fyller år!
Men ni förstår vad han räknar dagarna!
Jag har köpte EN present klart!
Nämligen en till djurbok.
I fredags var jag och mina småkottar till den nya godisaffären.
♥Kasper köpte en klubba och ett tuggummi.
Tuggummit var stor som en smörgås...
...men blev normalstort efter lite tuggelitugg.
♥Lydia köpte smågodis.
♥Prinsessan hade sin kompis ♥Johanna från Luleå här.
Det var längesen dom setts så dom hade så mkt att ta igen.
♥Pontus har ju mekat med skotern hela vintern och nu i veckan
såg det ut som att allt funkar...
I går havererade den totalt!!!!
Det blir alldeles för dyrt att laga den!
Jag tycker så synd om honom.
Det låter kanske konstigt i en dels öron men...
♥Pontus skotrar har aldrig vart nyare än tidigt åttiotal...
Han gillar att skruva och har aldrig vart ens intresserad av splitternya tingestar.
MEN nu har vi bestämt att till nästa vinter skall vi spara till en nittiotalare!!!
Nix nu ska jag klä på mej och väcka ungarna.
Kanske vi drar till Pello en sväng!
Ha det gött!

Äntligen Fredag....

Anton
Till denna lilla ♥goding har jag fått vara barnvakt åt idag!!!
Det var första gången!
Han grinade ingenting efter ♥Emma!
Han skrattade så han kiknade när vi lekte!!!
TACK ♥Emma för det stora förtroendet!!!

Kasper och Algot
♥Kasper och ♥Algot gosades när vi var i Nedre Keräsjoki och hälsade på!

Jag har städat HELA huset UTOM ungarnas rum, det får dom göra själva!!!
All ren tvätt är vikt! Dessvärre är smutskorgstvätten väldigt hög...
Fy fariken vilken känsla!!!
Sitter vid datorn med en kopp nybryggt Java och njuter!
När ♥Janne kommer hem skall jag gå på en prommis.
Vet inte vad det blir för middag ännu...tänkte överlåta det på ♥Janne...
...Det är han som är kocken i familjen...jag är lokalvårdarinnan och barnskötaren...
Kollade mitt konto via telefonbanken...fortfarande tomt...
Vet inte när pengarna från facket brukar komma, vet ni?
Jag skickar ju in kort varannan vecka så jag trodde i min enfald att pengarna kommer
liksom två ggr i månaden då...men icket!!!
Den 27 mars skall jag till Umeå och undersöka min arm!
Det blir sju timmar dit och lika många tillbaks!!!
Jag tänkte faktiskt hinna träffa min ♥bror åxå där.
Han jobbar där fast på hjärtsidan.
Nu kom min yngste avkomma och förkunnade med våldsamt hög röst att...
..."Nu har jag städat klart så då är det din tur mamma och dammsuga"!
Så då gör jag väl det då!

Ha en bra helg nu mina vänner!!!

Torsdagkväll

Har i dag inte fått nåt vettigt gjort tror jag...
Jo, var till Ikea och köpte 8 förpackningar servetter!!!!
Yes, i know!!! Jag fick ett återfall!!!! Men fy fariken så fina dom är!
Gjorde köttfärssoppa till middag.
Har vart ute och traskat med Mervi.
Emma var här och gjorde mumsig blåbärspaj!
Nicke var åxå här, han åt den...
Annika och Janne och Wille har åxå vart här.
Vi hade alla sån tur att Emma var pajsugen...
TACK Emma!!!
Anton fick bara en bulle och Vicktor ville inget ha för han hade datatid.
Vi har börjat planera köket!!!
Annika hade en så superbra idè!
Hon fick t om min Janne intresserad!!!!
Det är alltså jag och Annika som håller på att planera!!!!
När alla for plockade jag upp lite överallt, gjorde en sk S-städning!
I morgon åker nog Janne till Kalix i div ärenden.
MEN jag och Kasper följer inte med!!!
Vi fick nog i dag när han var på macken...
Som ni nog vet så är min man väldigt trevlig...
Det är en väldigt irriterande sak när vi sitter i bilen och väntar...
När Janne far till Kalix så ska jag städa badrummet och Kasper städar sitt rum.
Sen går vi ut och åker lite spark.
Ha det gött nu och dröm sköna drömmar!!!
Pratade med min mamma nu i kväll och hon var så glad för hon hade just pratat med en kär släkting.
Jag blev åxå glad!!!

Hm... med lite uppdatering

I dag när jag var hos Joannah för att få lite hjälp med min iPod så...
...gick mina glasögon mitt i tu!!!!
Turligt nog var familjen Pesula/Isaksson i stan!!!
Dom kom till Joannah med en flaska superlim!
TACK!!!! för att ni kom med den!
När jag stod i Joannah kök med två glasögonhalvor så skrattade Joannah så jag
trodde hon skulle kvävas, självklart fick ju jag åxåx ett anfall...
När jag och Kasper kom hem hade vi middagen klar...korvsoppa!!!
Emma och Anton kom hit medan Vicktor var på brottningen.
Sen gick jag i bastun!!!
När jag kom ut från bastun ville Ponte att jag skulle komma med han ut!!!!!
vet ni vad mitt älskade gullebarn hade gjort?
Jo, han hade kopplat in baslåda och slutsteg i Fårrden!!!!
Självklart for vi på en tur!
Tog med första bästa cd skivor som vi skulle lyssna på...
...Hmm...en hade Elli bränt och den andra hade Joannah bränt...
...Inte så mkt till basmusik på dom inte!!!
Måste bara tillägga att jag får låna baslåda och slutsteg...
...till det att Epan kommer fram...
Nu ska jag hoppa i säng med Albert och Herbert!!!
Tror att vi ska fira jul med dom...

Godnatt mina vänner!!!

♥Nu kan ni som är intresserade läsa om vår Piteåhelg på
Hjärtebarnssidan!
Jag har länken här på min blogg.
Klicka er fram till  NORR,
en på TRÄFFAR OCH MÖTEN,
sen på ÅRSMÖTE 2007.♥


Tisdag med bild på solskensbullarna

Jag vet inte riktigt vad som står på min planering i dag men...
tvätthögen växer...
Tänkte lägga in en bild på mina solskensbullar som jag bakade i går...
..men datorj****n ville inte samarbeta!!!!
Eftersom det faller snö i stora mängder just nu så skulle det ju ha passat bra...
I går åt vi "Fläsk i sötsur sås med Pommesfrites"
Jag håller på att skriva ner alla bra recept från mina VV böcker,
onödigt tycker ni kanske...men det gör inte jag...för på detta vis läser jag ordentligt genom hela
receptet!
Sen skickar jag alla böcker vidare till Joannahs svärmor.
Kasper blir hemmavid i dag åxå som en säkerhetsåtgärd...men jag måste ju säga att
det var bara vingarna som fattades på han i går...
Nu har jag fått min iPod av Peppe.
Ska till Joannah och Peter sen nån dag och fylla den.
Kommer solen fram det minsta så blir det en stavprommis runt byn.
Nix mina vänner! Ha en bra dag!!!
image205

Solskensbullar
1pkt jäst för söta degar
100gr margarin ( mjölkfritt)
3dl mjölk (Havremjölk)
1/2tsk salt
1 dl socker
2tsk kardemumma
ca 9dl vetemjöl

Fyllning:
2 dl marsankräm
pensling:
sockervatten
garnering: 50 gr smält margarin
1 dl socker

Gör degen som ni brukar!
Låt den jäsa till dubbel strl
Dela degen i 24 lika stora bitar
Rulla runda bullar
Låt jäsa på plåt i 15min
Häll marsankrämen i en spritspåse
Gör en grop i mitten på varje bulle och fyll i med kräm.
Låt jäsa 10 min
Pensla med sockervatten
gräddas i 250 graders ugn i ca 5-10 min

Efter gräddning penslas bullarna med smält margarin
och doppas sedan i sockret.

Hemma igen!

image201
Här ligger min lilla Kasper i sängen på hotellrummet...
Han blev sjuk! Fick jättehög feber.

image202
Mitt hjärtebarn Pontus poserar i ett av hotellets runda stora fönster.

image203
Gissa vem som blev lycklig? Men som inte orkade ut...
image204
I Piteå hade vi ett härligt och soligt väder! Kunde inte låta bli att ta ett "Vårkort"...

Vi drog i väg mot Piteå i går morse.
Alla var glada och förväntansfulla.
Kasper såg fram emot bad, Tobbe trollkarl, disko och god mat...
Men...
När vi kom till badet så frös han så mkt att vi uppsökte alla bubbelpoolar och bastun...
Sen spydde han på golvet i badet...jag torkade genast upp det så att inget skulle rinna ut i vattnet.
Vi gick in till hotellrummet där jag bäddade ner han.
Han var kokhet! Han spyr oftast när han får feber och den stiger.
Jag kollade på klockan...16,20...
Vi missade middagen och allt det andra.
Jag lovade ju Kasper att jag skulle vara med han hela tiden och att Janne fick ta upp mat till mej.
När han sov så läste jag och kollade på melodifestivalen.
Tyckte inte att The Ark var så speciellt bra, min favvo var Andreas Jonsson.
Alla låtarna var faktiskt riktigt bra utom Anna Book och Tommy Nilssons...
Janne damp in i hotellrummet klockan 23,00 UTAN mat till mej...
Stackars undernärda jag fick leva på överhudsfettet...
Jag överlevde i allafall!
I morse mådde han bättre men var fortfarande skållhet.
Tackolov så träffade jag Linda under frukosten och hon hade Alvdon som smälter på tungan.

TACK LINDA!!!!! Jag skall återgälda dej!

Sen efter frukosten hade vi en liten sammankomst och därefter fika.
Bada ville Lydia förståss göra så hon och Janne doppa sej i plurret medan jag och Kasper traskade runt och tog foton.  Sen bar det av hemmåt igen via ett matställe i Piteå där vi var tre familjer som mumsade i oss helgens godaste mat...

GRATTIS SUSSI!!!!Hon har ju änteligen blitt moster!

ERIKA!!! Saknar er redan...

För 27 år sedan...

Föddes min lilla ♥Emma!!!!

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN ♥EMMA!

Sen kan jag meddela er att bloggen står stilla ett par dar eftersom
vi åker till Piteå i morgonbitti!
men innan vi åker ska vi naturligtvis gå på kalas.
Det är lite vattenkoppsvarning hos dom just nu.
Det ser ut som koppor men det är så lite...
Emma hade bara 8 prickar när var liten.
Hon ringde till mommo och berättade att hon " val kuk och hade 8 pikkal"
 Jag har Fengshuiat i köket...ALLT som vart ovanpå köksskåparna är borta!!!!!
UTOM högtalarna förståss.

I morgon fyller Anikka år!

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN I FÖRSKOTT ANIKKA!!!!!
Vi får komma och fira dej i efterskott!

Kasper frågade mej om jag skulle leva när han är vuxen...
...svårt att svara på det sa jag och ställde frågan:Hurså?
Jag tänkte att du kunde få åka med mej i min rosa bil med eldflames! sa han!!!!
Svälj! kände jag och nu ska jag hålla tummarna på det...

Fick svaret från Mammografin i dag och allt var OK!!!!!

Nå niin! Ha en fin helg mina vänner!!!
I morgonkväll sitter jag med Erika i baren och dricker en Irisch Coffee.....

Torsdag = Städdag!!!

image200
Ser ni vilka smaskiga bullar som min vän Erika tog med hem till oss!!!

I dag har jag min förhatliga städaredag...
Tänkte först åka till Pello men vädret gör att jag avstår!
Tänkte även tvätta lite kläder och vika in rent i garderobarna!
Även om det är sportlov så tänkte jag inte vara sportig i dag...
...jo föresten, skall ut på en prommis med grannens hund!
Lunch och middag då? Sofias utmaning blev en flopp för mej!!!
Jag har nämligen glömt att fotografera maten...
I går så blev jag utan middag t om, ni kan tänka er hur
utmärglad jag vart...!
Joannah skall försöka sej hemmåt i morgon...
...hoppas verkligen att det går bra och att det BLIR bra!
I dag fyller Bettan år!

GRATTIS  BETTAN!!!

I morgon som sagt var har jag vart mamma i 27 år...
...plus att Emma blir 27år förståss!!!

Jag har tänkt att överaska Emma med en ägg och mjölkfri tårta!!!
Det blir alltså lite bakning även i dag...
Föresten!!! Vet ni vem som tyckte om mina mockarutor???
Och som talade om det åxå?
JO, PEPPE!!!!!
Kläm på den ni!
Nix nu ska jag förena nytta med nöje...
...Städa med Markus på stereon!!!!

Ha det gött mina vänner!!!!

Tut tut!

Markus!!!!

Den mannen rockar verkligen FETT!!!!
Men vilken häftig show han gjorde!
Helt härlig underbar häftig rock!!!!!
Jag fick inte nåt riktigt fint foto på han MEN...
...Jag tror att om ni går till Sussis blogg så finns det där!
Fåse om hon visar bilen som dom kom dit i...
Jag köpte skivan och en affisch.
Den senare var till Gustav P.

Nu till nåt annat!
I går hade vi ett mycket kärt och härligt besök här!
Våra vänner från Siknäs.
Vi hade en verkligen rolig stund här.
Faktiskt så fick jag och Erika helt ostört dela en flaska vin...
Janne och Roger mumlade i "surroundljud" nåt om att dom skulle
ta igen det på lördag....
Tack för det trevliga roliga sällskapet!!!
Vi får fortsätta på lördag...eller månne fredag....

I dag har Joannah bakat bullar, svingoda som vanligt!!!
Jag gjorde två kikare (dvs rulltårtor) och mockarutor.

Nu ska jag äta lite fterrätt...missade den pga av Markus...

Ha nu en trevlig kväll/Natt!!! Själg går jag till sängs med "Scoobidoo"...

Å då menar jag filmen!!!!!!

Tagen

Jag är utmanad av Sussi!
Regler: Varje spelare börjar med att skriva 6 egendomliga/underliga
saker i sin blogg samt anger regleran för spelet.
Till slut väljer bloggaren 6 nya bloggare och gör en lista på deras namn.
Efter att det är gjort skriver hon/han en kommentar i deras bloggar
för att dom skall veta att de blivit "tagna" och att de ska läsa
ens blogg för med info.

1-  När vi var till Gotland för snart 7 år sen så skulle jag ropa på Pontus och Lydia,
     visste inte var dom var och jag var ngt suuuuur!!! jag gick framåt men kollade bakåt,
     hade Kasper babysen i famnen och....helt plötsligt låg vi i en vattenpool där man kunde
     hyra minibåtar och köra i...Personalen vågade först inte skratta...men när jag gjorde det så tror
    jag att hela Kneipbyn skrattade...Jag fick ett blodigt knä, blöt mobiltelefon och digitalkamera samt
    en gallskrikande Kasper i famnen...

2- Jag har haft elakartad cancer i min arm och blivit opererad tre gånger.
     har vart på koll en gång om året i tio års tid och är nu helt fri från den sen några år tillbaka.

3- När jag var i de nedre tonåren  kunde jag stå barbacka på en häst när den travade!!!!

4- Jag harsagt till en vuxen man att han skulle be sin kärring till papegoja hålla käft...och jag menade verkligen
     det åxå! Skulle faktiskt kunna säga det igen till samma person!!!

5- När jag var liten så hade ju pappa en affär, och där utanför den affären stod jag med min
    ägghalva och sålde kottar...kommer inte ihåg om vi släppte förbi nån in till affären
    såvida dom inte handlade av oss först... Minns faktiskt att vi hade kunder...

6- Jag hade en tam råtta ute i farfars gamla lagård som vi matade med diverse matrester...
     Den var verkligen tam för den kom fram när vi ropade på den och vi kunde hålla den i handen.
    Pappa har inte sagt oss sanningen om "Makaronis" plötsliga försvinnande än...


Nåväl! Nu "Tar" jag:  Elli, Malin, Annika, Bettan, Mamma och Sofia

Godmorgon på er!

image199
Här sitter ♥Pontus och håller i ♥Algot. Vet inte vad som hänt med kameran när han fått så röda ögon...


Kära Jestanes vad jag har svårt att sova med mitt onda ben!!!!!
Jag tror att det gör ont i mitt ben för att jag har blivit så fet!

Jag har vart nu två dar i rad ute på isen med skidorna.
I söndags var jag ute en och en halv timme och i går en timme.
Tänker inte säga hur långt jag åkte efetersom jag inte åker särskilt fort...
...jag njuter av livet i min egen lilla takt!

I går hämtade ♥Janne, ♥Jesper och♥ Nicke pianot till ♥Lydia.
Dom fick åka ända till Luleå.
Det vägde ca 300 kilo!!!!
Det tog hela dagen!
Nu står det i hallen och vi har alla provat spela lite...
Till er som tror att vi är gjorda av pengar kan jag ju säga att...
...det kostade 200kr plus då resan till och från Luleå!

I dag ska jag och Anki med ungarna till Torne badhus.
Det ska bli sköj minsann!
jag ser framemot kaffet med dopp efteråt...
...nej jag skojade bara!!
 
Beating Heart Men det är ju sportlov och då känns det som kul att göra nåt med ungarna.

Catharina och Wille har fått komma hem i går!!!
Välkomna hem igen!!!!!!
Hon har kommit hem med sin högvinst!!!!

Vet ni om att det nu i arla morgonstund endast är minus 4 grader ute?!

Jag och ♥Janne, (ni vet mannen i mitt liv) var till Arne och Karin i går.
Där blev vi sittandes i över tre timmar!!!!
Tiden gick så fort.
Karin hade gjort en sån himla god tårta!!! Mums!!!
Ångrar i dag att jag inte tog en tredje bit...hahahaha!

Nej nu ska jag söka fram nåt tuggbart till kaffet och läsa klart min bok!!!

♥HA EN UNDERBAR DAG I DAG MINA VÄNNER!!!!!!♥



Det funkar!!!!!

Gbg2
Här ligger min lilla ♥guldgosse och vilar sej efter skolans Wasalopp!!!

Gbg1
Här poserar Anki och ♥Lydia i MIN absuluta favvoaffär i Gbg!!!

Gbg
Anna spelar bl a saxofon på showen vi såg i Gbg


Men vilket himla elände det har vart denna vecka med bloggeriet!
Inte har jag kunnat foga in foton eller kommentera när jag har velat.

Och Agneta! Din blogg funkar inte alls...och inte Dittes heller...

Nu har vi lördagkväll i allafall och Colin Nutleys långfilm har just börjat.
Nästa helg åker vi i ♥hjärtebarnsföreningen till Pite Havsbad!
Där blir det bad, Lasergame, Tobbe trollkarl och diskotävling för hela slanten.

Catharina! Kommer att sakna er!

På onsdag far jag och ♥Prinsessan och ser/lyssnar på Markus!!!!!

På fredag har jag vart mamma i 27år!!! Kläm på den ni era nybörjare!
Det är alltså min förstfödda dotter Emma som fyller år då!
När hon låg i magen så förföljdes jag av Stevie Wonders låt "Isnt she lovely"...
...då visste jag att jag skulle få min första lilla prinsessa.

Förra lördagen satt vi hos ♥Cessi och ♥Robert och åt Tacos vid denna tiden.
♥Saknar er!!! Puss puss!!!♥

Wasaloppet i fredags var rolig att följa.
6 årsungarna var väldigt duktiga! Sussi! Viktor var rena rama gunde Svanämnet!!!!
Finska Karungi var åxå inbjudna på åket.
Den finska rektorn stod vid mej och de andra för att heja på åkarna...
...då kommer Pelle P körandes med bilen och Majsan sa: Ah, där kommer Pelle!!!
"Heja Belle! Heja Belle!" ropade rektorn då...hahahahaha.....
Hon trodde att den som kom på spåret hette Pelle...
Vi höll på dö av skratt!!!

Nix pix i lingonskogen!!!
Nu ska jag glo på tv:n.
Ha de gött!!!

Torsdag

Jag har som bekant städdag på torsdagr men just nu har jag matförlamning...
...åt makaronilåda till lunch!
Tänkte ladda ner lite Gbg bilder, men det blev bara error!
Det går inte så bra att kommentera er heller men jag provar på.
Skall i dag hänga med söstra när hon skall besikta bilen.
Annars inget nytt under solen...
Jo! Våran bil som "bara" skulle kosta runt 7 lakan att reparera....
...kostar faktiskt 15 lakan...felet var större än vad vi trodde.
Nu blir det inga extravaganser på ett tag.
Typiskt att det skulle hända nu när den stora godisaffärsinvigningen går av stapeln!!!!!
Har fixat Markusbiljetter till mej och♥ Lydia.
Till er som undrar över Willes operation i Lund så kan jag säga att läget ar stabilt.
Catharina visste inte när dom får komma hem men troligen inom två veckor.
Nix nu börjar förlamningen släppa...
...bäst att städa vidare!
Ha det gött!

Ditte! Har bett Joannah ringa dej!!!
Lotta! Hoppas resan gått bra!


hits