Inbjudan

Inbjudan
Hoppas verkligen inte att ni missar denna delikata uppvisning!!! Min ♥prinsessa spelar katten Findus!!!
Ja det är bara stjärnor med i denna pjäs!
Jag har vart flitig värre i dag...har städat nästan heeela huset(♥Lydia och ♥Pontus rum tar jag i morgon), tagit in och ställt i ordning pysselbordet och gjort peppidegen! Sen har jag vart på praktiken till klockan åtta...INTE en endaste bloggist var in i dag!!!! Skäms på er!
Nu är jag lite trött och sliten och skall därför inta ryggläge och se på "Göta kanal"
I morgon skall ♥Kasper få vara hemma och mysa med mej!!! Pysselbordet och peppisdegen är mkt viktig...
♥Emma och ♥Anton kommer åxå hit och är med oss för ♥Nicke skall äta julbord med kyrkan.
♥Mamma och ♥Pappa! Jag kommer hem på lördag! Tar med dom ungar som vill....tror att alla vill...
Nattinatti kära vänner!

Torsdag

Tomte
Här ser ni en av tomtarna som "tappat" huvudet men som blivit "lagad"...
♥Kasper får ha tomtar av trä på sitt rum MEN då ska ingen såg vara inomhus...
I dag ska jag på praktik igen, men inte förrän klockan två! Så jag har flerar timmar på mej att sanera huset!
Jag får ta lite i taget varje dag annars synns det inte...
I dag är det sovrummet som skall städas och pysselbordet som skall in!
jag brukar ta in ett extra bord före jul så att jag och ungarna kan sitta och julpyssla utan att behöva plocka bort det, har blivit lite av en tradition här.
I går jobbade jag till halv fyra och efter det for jag med ♥Pontus till stan för att handla.
om det inte är blixthalka på lördag så ska jag och ungarna fara hem till ♥Pello!
Det känns så skönt att jag har hunnit avverka fyra kapitel till i min finska bok, och det kan jag tacka ♥Irene för!!! Hon är min finska mentor på G-ssons! TACK ♥Irene!!!!!
Hörde att dom på kursen har hunnit till kapitel 11 och jag håller på med tian...
Jag hoppas att våran "flerkanalerslåda" kommer i dag! har beställt från Telia till ett förmånligt pris...det lät väl fisigt värre?!
Sen håller jag tummarna för ♥Hampus som opereras just nu!!!!!! Och även för att dom kör försiktigt hem i morgon!
Hoppas att Åmselemördaren åker fast fort! Det känns verkligen obehagligt att veta att han går lös! Det är bara att ha dörren låst och telefonen i handen...
Nej, nu ska jag ta och dra igång lite städverksamhet här, nu när jag har lite energi....
Ha en bra dag mina vänner!

Måndagmorgon

Jag börjar min praktik klockan 2 på G-ssons så jag passar på att sanera i hemmet...
Har just plockat upp i ♥Kaspers rum och där var det rörigt värre!
Det lilla livet har tillsammans med sin ♥systerson lekt Jönssonligan...
Dom ha ritat och klippt ut olika valörer och börjat fylla den blåa Ikeakassen med "svarta pengar".
Diverse detektiv och spaningsattiraljer fanns åxå utspridda i rummet tillsammans med dinosaurierna...
Nåväl, nu har han bara att dammsuga när han kommer hem från lekis i dag.
Själv tar jag mej just nu en liten bloggarrast...ska sen ge mej i kast med tvättstugan som tycks ha blivit översvämmad av kläder...
Ja, listan på vad som skall göras är lååååång!
I går var jag som sagt var butiksråd på Coop, inte så mycket folk där men jag hade trevligt med mina kollegor i allafall.
Efter det hämtade jag ♥♥Kasper från Emma och sen bar det i väg hemmåt där vi gjorde pizza.
♥Prinsessan kom hem från sin stadsresa med en kompis och jag tvingade henne att äta ngt innan hon skulle på teaterträningen.
Köpte en ny film åxå i går!! Den tecknade versionen av "Pettson och Findus", så vi hade en mysig stund i hemmet.
Kattilakoskiätarna droppade in allt från halv åtta till tio på kvällen...en av dom gick till sängs direkt...
Jag och ♥Pontus satt uppe och kollade film till halv elva, faktiskt så somnade sonen men inte jag!!!!
Nej nu känns det som att rasten är slut...skall nu återgå till mina gärningar bland ren och smutsig tvätt...
Ha en bra dag mina vänner!!!!

Lördag

I dag vaknade jag med huvudvärk!!! 2 Panodil och ett hett bad senare var allt under kontroll...
...dvs jag kunde vara med igen!!!
Har städat i dag och tvättat lite kläder. Det är för övrigt min tredje dag utan gottigotta...
I går drack jag i o f två klunkar glögg innan jag gick till sängs...en ny sorts från Alko som heter
Rom-russin.
Är inte så förtjust i glögg men den här var lite god!
Potatisgratäng och hamburgare med diverse tillbehör blev det till middag som för övrigt
även åts av ♥Keräsjokiborna.
♥Vicktor har vart här och lekt med ♥Kasper, dom har haft så roligt, många höga och hjärtliga skratt
har det hörts.
♥Emma, ♥Nicke och ♥Anton har åxå vart här. ♥Anton är så söt när han sitter med vid bordet i
sin nya Ikeastol!
När det är ♥Algottis tur att använda den får man nog sätta i en kudde...
I morgon skall jag vara butiksråd på Coop...mellan halv tolv och halv fyra...
♥Kasper skall vara hos ♥Emma ett tag då för ♥Janne,♥Pontus och ♥Jesper far med gänget till
Kattilakoski på julbord klockan tre...
Jag tänkte ta med ♥Lydia till stan men då sa Anki att hon kunde hänga med dom på skyltsöndag.
Min bantning går bra! Eller rättare sagt min socker och snacks avgiftning...
Tur att ♥Markus gick vidare till final! Hade helst velat se ♥Johan där åxå...
men man kan ju inte få allt här i världen!
♥Kaspers lördagsgodis består av en klubba!!! han mår så dåligt av allt snaskande så jag måste sätta stopp!
Jag har även två julklappar klara! bara resten kvar alltså...
I går var jag med svärmor och svägerska på stan! Dom ville gå på Rusta och Ikea bl a.
Vi hade faktiskt en riktigt bra dag, det har man ibland rätt att få ha eller hur?
Nu ska jag ta en till skallebankstablett...känner att det dunkar lite...
Blev bjuden på bastu av ♥grannen men jag tackade nej, vet inte om huvudvärker urartar sej...
Men kära vänner!!! Ha en trevlig lördagkväll!! Det ska jag ha med mina ♥barn!

Ytlig...?Jag...?

Jajamensann! Det är jag! Det är så hemskt med bombningarna i Bagdad där oskyldiga liv
går till spillo, där familjer får leva i otrygghet!!!
Och jag...tänker bara på min fläskiga kroppshydda!!!
Men jag behöver hjälp och support för att kunna göra nåt åt det...
...Tror ni jag får det här hemmavid? Nix pix!
Känner mej så sur på VV som inte finns här uppe mera.
MEN jag ska ta tag i det själv nu!!! Från och med i morgon är det helt slut på
gottigotta!!!! Tror ni att jag klarar det? Ska dessutom starta upp med mina prommisar!
I går var jag uppe på Gallerians tak och satte julgranar med ♥Janne.
Idag har jag stått ute i 45 min UTAN långkalsonger och mössa...
Har vart med ♥Janne och fått info om ST1 som ju ♥Janne skall ta hand om.
Till slut fick jag nog och gick helt sonika in på Pressbyrån och drack kaffe!!!
I morgon skall jag VAFFA, vad det är får ni lista ut själva!
har vart och toppa håret i dag så mina pudelöron är borta nu...tack och lov!
Julen har intagit vårt hem nu! ♥Kasper har packat upp varenda tomte som går att hitta...
jag hade så gärna velat vara i Happis kyrka i dag och lyssna på konserten som
Mervi sjunger med i...men ibland blir det inte riktigt som man tänkt sej.
Nu mina vänner kallar sängen....
♥Joannah! Alldeles nu sa ♥Pontus att jag skulle ringa dej...
♥Cessi! Hur har det gått? Ville inte ringa...men har tänkt på er hela dagen!
Nina! Gör slag i saken!
Jag tror att det blir "Högt spel" med Jönssonligan nu...

Gott och blandat

Sötnosen

Här ser ni min lilla ♥sötnos! "Mamma, har jag gröna ögon" Vad tycker ni? Nog ser dom väl gröna ut!
Fruktskål från Ikea 59:-

Denna skålen köpte jag från Ikea i måndags för 59:- Jag tycker att den är så jättefin!
Fast nu är den tom...
Lydia leker med Luna

Här ser ni ♥Lydia och ♥Luna som har kul med en leksakshund!

Nu till nåt helt annat! Min blogg är öppen för ALLA!!! MEN det skulle vara jätteroligt att ni som läser skriver
en liten kommentar! Både ni som känner mej och ni som inte gör det.

I dag har jag vart uppe på Gallerians tak med min ♥man....svälj....hoppas jag inte behöver göra det igen...
Vi satte nämligen upp 4 st julgranar med belysning där.
Nu har jag inte tid att sitta här och svamla...måste fortsätta med middagsmaten för mina stora grabbar kommer hem snart.
Ha en fortsatt trevlig kväll!!!
Catarina! Hoppas att allt gick bra!!!!!

Vilken dag...

Denna dag har jag spenderat med alla mina ♥döttrar samt den minsta ♥sonen!
Först har ♥Kasper vart hos Maret och kollat igenom sina tänder!
Sen åt vi på Frasses!
Därefter Ikea...Ungarna var en timme på Smålandet...sen hämtade
jag ut dom  och då fikade vi!
♥Prinsessan ville ha en tub Twix, så jag köade i 20 minuter för att hon
skulle få den...Det är väl kärlek?
Sen gick jag in på Pressbyrån och hälsade på Bettans syrra samt köpte två tidningar.
Stadium, Hemtex och Skopunkten fick åxå snabba besök av oss.
MEN sen for vi hem...sköööönt!!!
Nu är jag ganska mätt på Ikea för ett tag! Det var tredje gången som jag var där...
...och tänk då på att jag hade täckbyxor och ylle tröja bl a...
Fy så svettigt det blev!!!
På hemvägen tog vi hem H och R och sen väk hemmavid bjöd ♥Janne på en riktigt god
fiskesoppa!
♥Janne for sen med flickorna till stallet.
♥Emma, ♥Nicke,♥Vicktor och ♥Anton kom sen och därefter även ♥Sofia och ♥Luna!
Om jag hade en sån blogg där man kunde visa filmfrekvenser så skulle
ni alla få se ♥Luna när hon skrattar åt en hund som ♥Lydia slänger upp i luften...
Hon slår "Bingskrattaren" me hästlängder!
Jag ska mejla över den till dej ♥Sofia!!!
Nu är ungarna i säng och jag vågar inte kolla huruvida dom har somnat eller ej...
♥Pontus har vart med trakorn och hämtat sin "nya" skoter som han köpt av en kompis.
Nu ska jag äta en bagett med min ♥man!
Ha en trevlig kväll kära vänner!


20 november

Grattis ♥PONTUS♥ mitt älskade hjärtebarn på din namnsdag!!!!

Söndagkväll

Vilken bra ♥Borgmästare vi har!!!! Eller hur?
Såg han i tv:n i morse och blev sååå förvånad över
att han inte sjöng och spelade med ♥Darin...
Ni som hörde ♥Darin i morse...visst var han suverän!!!
TACK ♥Eira för att du gav min mammagris en liten guidad tur i leklandet!!!
TACK åxå ni ♥mammor som fixade till barnteatern!!! Själv fick jag migrän...
Idol då!!! Jag håller med hela mitt stora hjärta på  både ♥Markus och ♥Johan!!!!
Ni som är skeptiska bör lyssna på ♥Johans röst, den är speciell!!!
Eriks röst är jättebra men vanlig....
Jag och ♥Pontus har lyckats få flera i vår omgivning att ge ♥Johan en chans genom
att lyssna!!!! Det är på rösten dom ska försörja sej inte på utseendet....
I dag har mitt lilla hjärta ♥Pontus gjort ännu ett arbete i svenskan...
...men det satt hårt åt...men han gjorde det själv och det är det som räknas!!!
♥Joannah och ♥Peter och lilla ♥ALgot är här just nu, dom blir över natten.
Vi ska ju på Ikea i morgon!!! ♥Peter åker hem för han ska jobba.
Nu är det bestämmt!!!! Jag och ♥Lydia åker samtidigt med ♥Mervi till Gbg i januari!!!!
Jag tar för givet att vi sparar in hotellrummet genom att sova hos söstra min...
Före jul finns det inga som helst tider eller planer på att fara...
Men vad vi ser framemot detta!!!!
♥Cessi!!!! Längtar du lika mkt som vi?
Sms:a mej i morgon när posten kommer!!!! jag ringer Maxi och efterlyser paketet
direkt i morgon bitti!!!!!
Vi fick en livekonsert alà 30 sekunder i går kväll från Iron Maiden...TACK ♥Morgan!!!!!
Vi har gjort en liten bestämmelse här att när vi far hemmåt från stan i morgon
så tittar vi in till ♥Malin på en kaffekopp!!!!
Så, ♥Malin!!!! Vi kommer!!!
Nu ska ♥Joannah spela bingolotto med ♥Prinsessan och ♥Kasper...
hoppas vi vinner mkt pengar....då kan vi bloggavänner göra oss en helkväll....
...på Ikea förståss...
Nix, mina vänner!!! Häv a najs ivning!!!!!
♥Mamma!!!! Det gör inget om ni ringer nån gång....
♥Micke M! Ser framemot bilden...synd att vi inte kunde ses i helg...
GRATTIS TILL ♥EMIL PÅ 2-ÅRS DAGEN!!!!!
GRATTIS ♥ELLI, ♥MAMMA OCH ♥SARA PÅ NAMNSDAGEN!!!

Raaaap!!!!

Har just intagit en kulinarisk måltid...
...potatisgratäng,kött och wokisar.
Jag har hunnit med ett till Ikeabesök.
Var med ♥Kasper, ♥Malin och lilla ♥Hoppsan!
Hittade en massa prylar...
...bl a ett slaktarblock...
...som jag oljat in första gången med en halv liter!
♥Prinsessan sover över hos H i natt.
♥Kasper ska nog sova med ♥storebror...
...har sett en godispåse...
Jag har just läst ut en bok och påbörjat en ny!!!
I morgon skall vi gratulera lilla ♥Emil som blir två år!!!
Har även syjunta med barnteatern....då Nina får du se min
"nya" väska...tur jag har ett lager i garderoben...
Jag känner mej så glad i dag!
Tror att det kan hänga i hop med att jag
älskar min ♥familj♥ så mkt!
Läser så mkt om andras öden...
...Jag har haft tur!
Har skickat ett paket till Gbg i fredags...
...det har ännu inte kommit till rätta...
...fick inte tag på nån ansvarig när jag ringde...
Provar på måndag!
I dag har ♥Kasper köpt en tomte för 29:- på Coop.
Han är galen i dinosaurier och tomtar...
Nix, mina vänner!!! Nu vill den kulinariska upplevelsen ut...
Ha en skön kväll!

Ojojoj...

Tror ni att vi kunde låta bli att besöka Ikea på invigningsdagen?
Nix pix...Jag och ♥Janne ♥och ♥Lydia♥ åkte dit och kollade!
Handlade gjorde vi åxå förståss...men bara två pkt servetter...
En lampa för 49:- och lite annat smått och gott.
Vi ska ju dit igen på måndag och då med ♥storflickorna♥.
EN bloggare såg jag där, hon hade med sej sin mamma och moster.
Kul att äntligen få träffa denna moster!
jag var ju tvungen att ta en bild på ♥Prinsessan♥ där hon står framför bygget!
♥Lydia♥ hon fyndade minsann åxå...nu ligger hon i sin säng och med alla sina fynd
och har svårt att somna...hon längtar till måndag då vi får kolla julsaker i lugn och ro...
Tänk att vi har fått detta materialistiska himmelrike till Haparanda!!!!!
Nu ska jag titta på en film och dricka ETT glas rött vin för att fira!!!
Ha en bra kväll mina vänner!!!


Ikeaskylt
Ikea

Ikea

Tänk vad vi har tur som får Ikea hit!!! När ♥Joannah♥ bodde i Uppsala var vi på Ikea varje gång vi var och hälsade på henne.
Vi är även uppväxta med Ikeamöbler!
Jag minns Kontikifåtöljen som vi slogs om att få sitta i...ändå hade vi två stycken!
Köksmöblerna i Pello har vi haft sen 1967 tror jag, och dom håller än!!!
I morgon är det invigning!
jag känner ingen stress av att måsta dit då för vi har ju kvar Ikea även efteråt!!!
Vi har "möblerat" om huset redan i tankarna....
♥Pontus♥ måste få ett mindre databord och vi ett större...
♥Lydia♥ ett nytt skrivbord och så vill jag ha Klippans RÖDA soffor i skinn!!!
Det är en stor lycka att få fantisera lite och drömma...det är inte alla som kan det!
I går var ♥Algot ♥och ♥Joannah♥ här med ♥Emma♥ och ♥Nicke♥.
När jag kom in genom dörren och började prata med lilla ♥Algot♥ så skrattade han
så stort så det tog i mommos hjärta!
På måndag ska jag fara in med flickorna på Ikea...då blir det nog att bära hem servetter...
Vilken omställning det blir nu....jag kan ju köpa ett paket istället för tio!!!! Men vad tror ni? Inte kan jag gå ut från affären med endast ett pkt...
Jag har i dag och i går släpat upp granar på släpet...men vad tunga dom är med all snö!!!
Nu ska jag gå ocj städa hallen!!! Tänkte överraska familjen...hehehe...tror ni att dom märker nåt?
Hoppas ni alla får en bra dag i dag! Och ni som ska och pressa utanför Ikea!!!! Ta det lugnt!!!
Föresten, innan jag tar hallen så går jag nog och slänger mej i badet....med en god bok och två mandariner...

En ros till pappa...


...Skickar jag genom bloggen!
mamma ville se ett färskt kort på Anton...här kommer det!
Just nu är Lydia på teaterträning, Janne, Jesper och Nicke är i stan och
gör julfint...
Pontus har just kommit ut från bastun och läser just nu på till provet han ska ha i morgon.
Kasper leker med sina bilar och jag tar det bara lugnt!
har vart i kyrkan i dag och det gick bra! Eller hur Nina?!
I går kväll for jag, Janne och Jesper till " Mona och Morgan"...hehehe...
Vi hade jätteroligt med mkt skratt som vanligt!
I dag har jag vart surkärring och gått an med vissa städingredienser...
Nu är allt under kontroll!!!
Vi har åxå gjort en farsdagstårta till pappan i familjen.
Själv ringde jag hem till min pappa och utlovade ett personligt besök å det snaraste!
Nu är klockan snart halv sju och det är dags att hämta hem skådisarna!
H en bra kväll mina vänner!
I går fyllde min lillasyster år, jag har grattat henne via sms men gör det igen via bloggen...
♥GRATTIS ÄLSKADE LILLASYSTER!♥
Nu ska ag faktiskt ta och planera in en ev resa till Gbg!!!!!!!



AntonLydias högra öraAlgotti ja PekkaÄlghjärtaEn ros till pappa

Torsdag

I dag har jag jobbat till klockan 4. När jag kom hem hade Emma och Jesper plockat upp här hemmavid så att jag inte skulle få spatt när jag kom hem...TACK!!!
Jesper höll på att fixa middagen...vi åt skrovmål! Hemmagjord sådan! TACK Peppe!!!!!
Sen hoppa Kasper i badet och jag gjorde peppisdegen...orkade inte i går...
Annika och grabbarna var hit  på en stund och sen kom Emma och grabbarna åxå hit med blåbärspaj!!!
Mums!!! Kasper gjorde en plåt peppisar...degen vart misslyckad så jag fick göra en ny...
Spökmuffisarna till dom ägg och mjölkfria barnen är gjorda nu och såisarna är i säng!
Jag är slut i huvudet och skall nu gå och sätta mej framför tv:n och glo på Medium...
Ser framemot Idol i morgon! Skall föresten till banken och banka ungarnas kakoch diskopengar i morgon!!! Kanske jag även tar en liten handling inför helgen samtidigt.
Ni som har småbarn, oroar ni er för dom varje dag? Jag gör det!!!!!
Annika! Tack för att du hjälpte Lydia med matten!!!!
Cessi! Jag längtar efter dej!!!
Godnatt mina vänner!

gäsp...

Idag har jag verkligen haft mkt att göra... Slutade jobbet halv två...
for hem och gav ungarna mellis och sen vidare till Peter och Joannahs
lägenhet för att städa den.
Jag och Emma fick upp farten rejält innan det var dax a tt dra sej hemmåt
för att fixa middag!
In med maten och ett 20 minuters toabesök...sen tillbaks till städningen igen.
Emma fick migrän så jag fick hjälp av♥ Vicktor♥ i stället!
Det är jättelängesen jag har fått en egen stund med mitt äldsta barnbarn!!!
Vi hade både svettigt och jobbigt och roligt!
Tiden gick så fort...klockan var efter 7 när vi gick ner till Emma och Nicke...
Där drack jag kaffe och diskade sen alla burkar som Nicke kommit hem med...
Alltså lunchburkar! Sen hem igen och kolla på Bonde söker fru...och nu sitter jag här vid
datorn och tar igen mej lite inför...tro det eller ej...JAG SKA GÖRA PEPPARKAKSDEG!!!!
Jobbar till 4 i morgon och sen har jag städdag i hemmet, under den tiden får mina
minstingar baka lite peppisar så vi har nåt gott att fika till kaffet.
Janne skall till Luleå i morgon på kurs så han blir nog halva kvällen borta.
På fredag har jag funderat på om jag ska ta en ledig dag...På kursen får jag
280:-/dag, så jag tänker att det gör inget om jag "skolkar"...Om jag hade jobbat
så hade jag inte skolkat!
Nix, nu väntar ingredienserna på att bli nåt...
Ha en bra kväll!
När jag i kväll kryper till kojs så blir det nog med Stefan&Krister igen...


Kasper har agerat fotograf...

Som ni ser så har jag en liten fotograf i hemmet!
♥Kasper var så sugen på att fota så vad gör man?
På en av bilderna ser ni en teckning på bruna saker...
Det ritade han en kväll när han var vanheligt sugen på
choklad...
I dag har jag jobbat till halv två, det var kul som vanligt!
Sen åkte vi hem och ♥Kasper åt ett stadigt mellanmål innan
han lämnades av hos storasyster.
Själv drog jag vidare mot Happis!
Först på Apoteket för att inhandla diverse medikamenter, sen vidare
mot Ica Maxi för veckan inköp och tillslut till Rusta för att
köpa tassar till ♥Findus.
Väl hemmavid gjorde jag pizza....mums!!!!
Ja, såklart hämtade jag ♥Kasper från ♥Emma och ♥Lydia
från Frillo först!!!!! Vad tror ni om mej igentligen?
Därefter skulle det städas i Peter och Joannahs lägenhet....
men...Peter hade glömt nyckeln hemma....hm...så vi får göra det i morgon istället!
Nåväl, Annika och Wille kom hit och det var jättekul!!!!!!!
Sen...hör och häpna...kom Elli och Åke...jag trodde att det
hade hänt nåt... Men kul var det! Vi har med andra ord haft en riktigt
trevlig och rolig kväll!!!
När alla forde kollade jag in "Äntligen hemma" och därefter gick jag
lös här hemmavid med lite städartiklar...
Fick ♥Kaspers rum, tvättstugan, badrummet och halva hallen klart!!!!
Sen sa ♥Pontus att det liksom inte passade in att jag dammsög "mitt i natten"
Och nu sitter jag vid datorn och bloggar! Det ni!
I dag har jag inte ätit så mkt...lunch, middag och några mandariner...
förutom all kaffe som slunkigt ner...det blev lite fel idag....
man ska äta fyra till fem mindre mål om dan...hm...
Nu ska jag hoppa i bingen med DynamitHarry...
ha en bra natt mina vänner!
♥♥♥Cessi! Skall skicka ett paketet till dej i morgon! Önskar du kunde
fira här hemma....puss på dej min älskade och bästa lillasyster!!!!!♥♥♥




Måndag

Så har då en ny vecka tagit sin begynnelse!
Jag har jobbat på skolan i dag och kommer att göra det
ända till torsdag.
Det har gått väldans bra!
Nu känns det som att jag känner
ungarna lite bättre.
Måste ju åxå passa på att tacka Sussi för allt
skratt i dag....
Man blir ju nästan mörkrädd....
I dag har jag börjat med min diet!!!!
Såg mej i spegeln i går och tänkte att nån
elefant ska inte ta min kropp i besittnig!
Har hållt mej till 4 mål med måttligt intag
plus två mandariner!
Finska kursen går inte så bra!
Eftersom jag inte är där!!!! hehehe...är man
penninggalen så är man... det ger mer i börsen att jobba
än att gå skola!
I dag har både Rasmus och Viktor och Vicktor vart hos Kasper!
Och kan ni tänka er! Viktor L nämnde inte ens
dammsugning!!!!!
I morgon jobbar jag till halv två och efter det
så har jag tänkt dra över huset med lite diverse
städmaterial!
Nu mina vänner ska jag krypa till kojs med Stefan&Krister!
♥Ha en bra natt!♥

Just nu!

Jag har gjort en god jordgubbspaj som jag i och för sej bara ätit en gång förut...
och då var det ♥Emma som gjode den!
Tjälknöl, en riktigt smaskig sås, två sallader, en har kasper gjort!
Och så klyftpotatis till!!!
Vi får middagsgäster hit och det ska bli både gott och roligt!
Sen kommer ♥Joannah och ♥Peter och ♥Algot att sova över här!
Vilken bra dag det blir!
♥Lydia har åxå tänt ett ljus för lilla ♥Sotis och vi andra tänker
på dom som inte finns hos oss längre.
Hoppas att ni alla får en bra kväll!
Ni som inte uppdaterar er så ofta kan väl tänka
på oss som gör det...
So long!!!
♥Mamma! Läs instruktionerna noga nu!!!

Juryn suger...

Fy fariken vad juryn sågade
Johan i kväll!
Jag tyckte han var en av
dom två bästa!
Markus och Johan!!!!!
En som dom hyllade mest
var Erik....
Tyckte han lät som våran Algot
när han är på dåligt humör...
Usch vad sur jag känner mej!
Nu till nåt annat.
I dag kom ♥Prinsessan hem!!!
Hon har verkligen haft ett kanonlov!
ja förutom händelsen med Sotis...
Jag har jobbat till halv 6 i dag.
♥Kasper har haft så roligt idag!
Han har spelat så många olika
spel med ett av barnen på frillo,
han har skrattat så gott,
nu sover han djupt!!!!
I morgon sätter sej ♥Sara och Anneli på tåget
hem igen, skönt!!!!
I morgon har vi middagsgäster,
det ska bli skoj! Det blir så sällan
vi umgås även om våra flickor ses dagligen...
Nu ska jag äta en mandarin!
Det är ju ändock fredag....
Ha en bra natt mina vänner!
Annikka! Kör försiktigt i morgon!!!!!

puh.....

Resan till Sunderbyn var dämpad,
Jag får en sån ångest varje gång som
vi ska dit...
♥Pontus ville inte ens in på Ok och dra
en korv...
När vi kom till S-byn så fikade vi
och jag talade om för ♥Pontus att
han inte behöver vara orolig eftersom
han ju mår bra!
Sen gick vi till mottagningen och satt där
till vi blev uppropade.
Jag följde med han in, han väljer ALLTID mej!!!!
Därför att jag frågar och ställer krav!
Där togs det EKG, blodtryck och till sist
Ultraljud...
Sen sa Dag: Läckaget i klaffen är
inte jättestort....men inte heller jättelitet....
Sen fick ♥Pontus veta miljoner saker
som han inte bör göra.
Där vars han är opererad finns det inga förändringar!
Jag fick verkligen svälja.....jag blev
så oerhört lycklig!!!! Tror åxå att ♥Pontus
blev det!
Sen då? Jo jag har jobbat till
klockan fyra på frillo.
I morgon stänger jag, få se hur sent
det då blir...men jag tänker
inte så mkt på tiden....mer på
förtjänsten!
Det är så många hål som måste stoppas!!!!
Middagen bestod av ett hopikok....
Hotdogs,lök,renskav,senap och lite grädde!
Mums, vad det var gott!
Sen kom min gode vän Håkan
på besök och vi hade allihopa en riktigt
rolig stund!
För er som inte vet: ♥Håkan har funnits i mitt
och ♥Ellis liv sen vi var små!!!!!
Bastubad har vi åxå hunnit med, ♥Kasper gick först ut
från bastun och när jag var klar
så hittade jag honom sovandes på tvrums bordet....

♥GRATTIS MAMMÁ OCH PAPPA PÅ BRÖLLOPSDAGEN!!!!!!♥
Visserligen två dar sent men ändå.
Min lilla ♥prinsessa kom hem
för att sen fladdra iväg till Henny
för övernattning!!!!
Nu mina vänner väntar en Irish Coffee och
"Allo, allo, emliga armen"
Ha en bra kväll!
Annikka! Hoppas att ni får en superbra helg i Piteå!!!!!

Onsdagkväll

I dag har ♥Malin, ♥Stefan och lilla ♥Hoppsan vart
här hemma.
Som ni ser på kortet nedan så är det en liten skillnad på
våra små gossar!
Hjärtat på bilden blev till när jag
skulle fota Sotis grav när det var mörkt,
tyckte att det liksom var ett tecken...
Sen har jag fått några Amaryllislökar av ♥Janne
som jag skyndsamt satte ner i mina 4år gamla
men ändå superfina glasvaser.
Vi kan ju inte ha jord här hemmavid så
därav mitt arrangemang med småsten.
Jag har praoat på G-ssons i kväll, det var kul
som vanligt!
Träffar så många trevliga människor där!
♥Joannah och lille ♥Algot skall sova över här
och det känns verkligen jättekul!!!!
I morgon åker jag med ♥Pontus till S-byn
OCH ni ska veta att min ångest har
infunnit sej nu...
Det är alltid så jobbigt känslomässigt
att åka och göra dessa kontroller...
Jag blir orolig, lessen, deppad...you name it!
Nu ska jag göra lite varma mackor till oss
som är vakna!
♥Lydia är ännu hos moster ♥Elli!
Ha en bra natt och morgondag mina vänner!!!
♥Cessi! Länge sen du ringde!!!



hits