Fredagmorgon

image211
Här ser ni Hampus när han spelar "Jag må han leva" åt Kasper.
Detta är alltså vårt nya piano som vi köpt för 200 kronor.

När jag gick i 1-2:an fick jag många luggningar av min fröken.
Sen gick hon med blommor till mamma...
Min lillasyster var min advokat då...hon vågade ifrågasätta det!!!
Fast hon bara var några år...

Vad gör man om man vet att ens barn mår dåligt i skolan pga av en vuxen person?
Jag mår så illa av alltihopa och fick direkt en dejavu från min egen skolålder...

Jag varken vill eller kan gå in på vad det handlar om, men skulle gärna höra vad ni tänker!!!
Mina barn är mitt hela liv!!!
Jag säger som Kasper sa till mej en dag: "Om det behövs så offrar jag mitt liv"!

Ett av mina barn har för flera år sen blivit misshandlat på skolan!!!
Det blev så klart polisanmälan och många bittra ord och år!
Jag glömmer det ALDRIG!!!! Vi var tvungen att anmäla det hela för det blev så vridet att
det till slut var JAG som skulle be om ursäkt....

Nästa vecka får jag jobba igen!!! Jiiipppiiiii!!!!!!! Mån-Tors!!!!!

Ha det gött i helg mina vänner!!!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Kajsa !! Inget barn skall behöva må dåligt under sin skoltid...och på grund av en person låter ännu hemskare...jag menar hur kan en vuxen bete sig så till ett barn att barnet mår dåligt.

du måste nog prata med den vuxne som gör att ett barn mår dåligt.

Postat av: Bettan

Håller med ovanstående, eller prata med den vuxnes chef. Liknande saker har hänt/händer på min systerdotters skola men tyvärr har ingen där ryggrad att göra något åt saken.
DU om någon har både ryggrad och auktoritet att lösa detta och jag är säker på att det går bra. Styrkekram till dig (och den utsatte)!

2007-03-30 @ 08:55:28
Postat av: Linda

Självklart ska dina barn må bra på skolan! Håller med Nina o Bettan, prata med personen lr chefen!
Det är jag som är faster :)

2007-03-30 @ 09:07:42
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Maria

Finns det ingen rektor på skolan??? Aldrig i livet att jag skulle finna mig i att mitt barn mår dåligt och framförallt inte på skolan!

2007-03-30 @ 09:15:54
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Sussi

Jag skulle inte skicka mitt barn till skolan om han mådde dåligt. Säger som Nina, ta upp d med "personen i fråga"...
Vem skall ställa upp för våra barn om vi inte gör det! Vi är ju deras stöttepelare!

Det är ju därför vi fick gåvan att få ett barn - för att vi skall stötta och försvara dom vad som än händer!

Stor kram Kajsa...

2007-03-30 @ 09:26:27
Postat av: Nina

Min förra kommentar skulle innehålla: på grunda av en VUXEN människa...en vuxen måste veta sitt ansvar !! Jag ryser, hurv och hoppas du får kraft att ta tag i det.

Jag provade ringa dig för en stund sedan angående Läxan till den 18 april...

2007-03-30 @ 09:38:43
Postat av: Anna-Lena

Håller med dom andra! Självklart ska dom må bra på skolan!

2007-03-30 @ 10:47:49
Postat av: Fia

Det är hemskt och helt oacceptabelt. Men det händer allt för ofta och ibland vet jag inte om dem är medvetna rektigt om vad dem gör för om man som vuxen behandlar barn på ett sånt sätt att dem mår dåligt när man dessutom har ett yrke där man har så otroligt stor inverkan på deras liv och vardag... nej då vet jag inte om den personen är riktigt vuxen. Självklart skall det tas upp ordentligt. Det får ju inte hända och absolut inte fortgå.
Den vuxne personen är ju onekligen i behov av hjälp. Det blir rörigt nu när jag blir upprörd.
Kontentan av det hela: Han/hon som gör så mår ju uppenbarligen jäkligt taskigt själv som måste trycka ner ett barn. Den personen måste få hjälp att mogna och acceptera sig själv innan den släpps lös bland barn.

2007-03-30 @ 11:05:37
Postat av: Lotta

åhh vilken stilig systerson jag har.. :) inget barn ska behöva må dåligt av att vara i skolan, för det sitter kvar hela skoltiden skulel jag tro. vuxna människor ska ta sitt ansvar! så tvinga rektorn att ta sitt ansvar!

2007-03-30 @ 11:16:02
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: anna

håller me alla andra!

2007-03-30 @ 13:13:35
URL: http://www.mammut.webblogg.se
Postat av: Ulla

Jag tror det är vanligare än vi förstår att vuxna mobbar och behandlar barn illa på skolan. Det finns vuxna som är så griniga och orättvisa så man baxnar om man får se det.
Min ena grabb var också en försvarsadvokat i skolan, han tål inga orättvisor och säger ifrån mycket tydligt när han ser och hör sånt. Men då fick han nog rätt mycket skit för det själv också. Men man kan ju hoppas att det ändå finns såna starka ungar som han och som din syrra var, som kan hålla koll på vuxenvärlden när dom beter sig illa mot barnen. För det är nog ofta dolt för andra vuxna.

2007-03-30 @ 14:54:08
Postat av: irene

Du är STARK KVINNA!
Stå på Dig!
Kraaam!

2007-03-30 @ 16:53:39
Postat av: "tjuvläsare"

Låt inte "saken" bero för lång tid! Tyvärr har jag själv dålig erfarenhet när det gäller rektorer... de håller alldeles för mycket lärarna bakom ryggen! En manlig lärare gick på min son när han var 7 år gammal- rev i håret, höll honom fast i håret medan han skrek i ansiktet på gossen. Drog och slängde honom omkring sig så tröjan gick sönder. Läraren nekade mot gossens berättelse -"nej så gick det inte till!". Andra lärare som var med på mötet vittnade mot honom. Rektorn...anser jag, inte gjorde någonting! En polisanmälan från rekt. mot läraren hade varit rätt. Nu med facit i hand och efter några år, ångar jag att jag inte gick vidare själv med polisanm. Skuldkänslor om varför gjorde inte gjorde si eller så, är inte lätt att leva med. Läraren hade innan varit pol,anm. för misshandel o alkohol problem.. VARFÖR anställer man sådana personer inom skolan!?!
Han jobbar fortfarande som lärare!! Kan ni fatta!! OJ, OJ! Vilka människor låter vi våra barn vara iskolan med. Skolan ska vara en trygg plats för barnen o för min skull. Jag ska kunna vara på mitt jobb utan att vara orolig över barnen.
Ps Min son mår efter omstänigheterna väl. Men låter ingen lärare "sätta sig" på honom mera. Dessvärre är hans nuvarande rektor lika duktig på att försöka sopa ärenden under mattan! Läst i HB i veckan!

2007-03-30 @ 18:04:04
Postat av: joannah

Kul att du var här och surrade med oss idag, och tack för stadsbesöket!
Du vet ju redan mina åsikter om allt så jag skriver inget...

2007-03-30 @ 18:13:54
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: Emma

Mina åsikter vet du med .

2007-03-30 @ 19:44:53
Postat av: Anki

Ja det är för jävligt ibland

2007-03-30 @ 20:27:38
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: MorsanBaloo

Jag tycker att ni ska prata med den vuxna. Inget daltande genom rektorn eller så, utan ta det direkt med den det berör. Och, hur dumt det än är, så ha med dig din man. För (tyvärr) så klassas man alltför ofta som en hönsmamma, men om mannen också är med så tas det allvarligare. Vilket retar mig som f*n.
Iaf, hoppas det löser sig och klart vi ska stå upp för våra barn. Styrkekram

2007-03-31 @ 00:28:38
Postat av: MorsanBaloo igen

Kommer alltid att minnas att min mamma stod upp för mig, tex hos tandläkaren,nån blåst lärare osv.
Hon drog sig inte för att plocka med mig hem från en halvfärdig tandläkarundersökning för att tandläkaren var otrevlig o opedagogisk.Eller när hon ringde upp en viss gymppalärare som rivit i mig (tills halsbandet skar in i halsen som började blöda) och bad gubben fara o flyga. Sånt minns man nog med stolthet hela livet.=)

2007-03-31 @ 00:34:24
Postat av: Majsan

För står dig till fullo!!!

2007-03-31 @ 07:20:54
Postat av: Majsan

Förresten ska du inte ställa om klockan till sommartid?????
Titta den visar vintertid!!!
Kramisar!

2007-03-31 @ 07:22:10
Postat av: elli

Vilken ursnygg pianist!!! HAmpus är så duktig på att spela. Ang det där andra så ta fram tigern i dej!!!!!
Fan vi har bara ett liv och det ska fan ingen annan förstöra. JAg har gått rakt på kärnan 2 gånger. En gång för ett av mina barn och en gång för ett barn på skolan. Jag fick skit, mycket skit på mej MRN jag stod på mej. ftast lyssnar vuxna på vuxna och struntar i barnen, det gör INTE jag. Säj till om du behöver hjälp!!!!

2007-03-31 @ 08:31:18
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: malin

Jag fick ont i magen när du berättade...Det är så FEL!!!

2007-03-31 @ 10:45:06
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: anna

kikar förbi

2007-03-31 @ 18:39:17
URL: http://www.mammut.webblogg.se
Postat av: tjuvläsaren 2

Vad är det som hänt??? Har en vuxen sagt elakt mot ditt barn,kränkt eller greppat eller vad?

2007-04-01 @ 09:09:21
Postat av: Kajsa

Tjuvläsaren! En vuxen har betett sej elakt i ord och gärning mot mitt barn...Och eftersom jag alltid tyckt om den vuxne så fick även jag en chockartad upplevelse...med nu är åtgärder tagna...min man har sett till det.Problemen i dag är att ingen vill ta en konflikt...

2007-04-01 @ 11:24:46
Postat av: kerstin

barnen är det bästa vi har.dom ställer man upp för100%.finns ingen ursäkt för vuxna sombeter sig illa.stå på dig.

2007-04-01 @ 20:34:20

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)