Dagens händelser

Få se om detta funkar...
Har provat lite andra knappar
på bloggen nu...
Idag har vi haft kaninbegravning,
den var fin och värdig och lite sorgsen...
Jag är så glad över mina underbara barn!
Vet ni vad min lilla ♥Emma gjort när jag
jag var på praktiken?
Hon hade dammsugat här i hemmet...
fast hon hade lille ♥Anton och ta hand om...
TACK!!! ♥Emma!!!!
Prinsesssan har åkt till moster ♥Elli på
visit...hon ska sova över där i två nätter...
Tigermamman, dvs jag, fixade tid i
sunderbyn till ♥Pontus...nu på torsdag!!!
Jag behövde inte ens vara otrevlig:)
Lilla ♥Anton är allergisk mot ägg och lilla ♥Algot
mot nåt annat...han har fått sån hosta och så kliar
han i ögonen....
Nej nu måste jag fixa min trötta lilla ♥Kasper...
Han springer runt och är trött...
Ha en bra kväll kära vänner!


Sotis

Sotis
I dag har vi haft en stor sorg här hemmavid!
♥Lydias kanin blev ihjälbiten av en hund...
Hon har gråtit hela dan, hennes ögon är
så svullna.
Det gråter i mitt hjärta när jag ser
hur lessen hon är.
I morgon skall vi ha begravning...
Annars då?
Jo, har vart med ♥pontus till Kalix bm,
Nu låter lungorna bra men inte hjärtat...
har ringt till S-byn för att få komma dit
fortare...få se hur det går!
Annika! Jag har köpt röda fina ljus åt dej
från Tampis, så jag kommer med dom
endera dagen...
♥Vicktor har ritat en sån fin tavla till ♥Lydia!
har pryat på G-ssons i dag och haft en
mkt trevlig och rolig stund med Häxan!!!
Fortsättning följer i morgon!
Min finska lärare ringde mej i dag
för att fråga om jag jobbar eller...
Jag blev så glad i mitt hjärta av att nån brydde sej!!!!
det har vart en mkt deppig dag i dag
som ni nog ser på mitt skrivande...
men när ungarna är lessna så
blir ju jag det åxå!
Mina vänner! Ha en bra kväll!

Söndagmorgon

BananflugedrinkEn hungrig BertilSyskonbadIdag ser det ut att bli en lugnare dag...
I går fick vi köttet, och det tog sin lilla tid att iordningställa det för frysen.
Jag tror att köttfärsen kom upp i dryga 70 kilo och det andra köttet likaså...
I dag ska Kasper hjälpa mej att rulla köttbullar på 1,5 kilo...det kan ju hända att ungarna kommer hem på middag!
Men vad har hänt annars då, sen sist alltså...
Jo i fredags var jag med Janne och plockade in urnor, både stora och små från Seskarö till Haparanda...
Tungt var det åxå men som jag sa till Janne "En del gifter sej rikt och del gifter sej starkt..."
Lunchen drog vi på Baccus och där åt vi supergott plus att vi fick träffa söstra som åxå var hungrig!
Kvällen kom och gick som vanligt....somnade i fåtöljen efter Idol...
Gårdagen gick ju i köttets tecken men jag hann även en svänga till stan med Elli.
Och i Mattila svängde vi in till Täikkös och där fick jag äntligen se UNDERVERKET!!!!!
Men så fin han är! Mörkt och mycket hår har han och dessutom är han lik alla sina storebröder!
På kvällen skulle vi sen till söstra över Vuopio när köttet väl var i frysen MEN vi orkade inte....klockan var väl närmare tio när vi var klara....
Ungarna tog sej ett badkarsbad, se bilden!
Föresten, drinken på bilden är ett effektivt medel mot bananflugorna.... den ska inte vara så grön som på bilden men jag slant med diskmedelsflaskan...
Hela botten blir snabbt fylld med dessa förhatliga insekter!
janne och pojkarna skall i dag till Kalix och kolla på skotrar....att dom orkar....
Nej nu ska jag hoppa i duschen och sanera mej....det är ju söndag...hahaha....
Det kommer Hammerfallskivor till Elli och WIlle!!!!
Mina vänner! Ha en bra dag!

Hmmm....

Satt och lyssnade på p4 i dag och exakt klockan halv 11 sa en kille i radion att han opererat sin tennisarmbåge nyss och inte kunde skjuta.....Men vad arg jag blev!!!! Varför får inte jag det då?
Nej jag skall till Umeå i januari och få Botox insprutat.....alltså i armbågen!!!

Har beställt och fått Hammerfalls nya skiva!!!! DEN ÄR UNDERBAR!!!!!!!
Elli! ska du ha den bränd eller?
Just nu skiner solen och Janne har gett sej av till Luleå för att hämta plantor och försöka plantera dom...

Jag ska slappa till jag hämtar hem mina kottar, sen ska vi till stan och där plockar jag upp en till kotte...
sen åker vi på Frasses och äterinnan det blir handling och utvecklingssamtal.

Vi har hunnit kruka in hälften av lökarna och Janne sa när han for att vi fortsätter i kväll så jag behöver inte stressa med det! Det är ju bara till och tacke och ta emot!

Jag är lite sugen på att ta mej ett badkarsbad....men jag tror nog att jag kollar läget i tvättstugan först!

Hoppas att skolfotograferingen gick bra för mina kottar åxå, läste på Sussis blogg att det gått bra för hennes. Ska bli kul och se när korten kommer!

Nix, nu väntar tvättstuga, bad och slappning...
Ha en bra dag mina vänner!


Onsdag

I dag har jag jobbat en underbar klass! Vilka ungar!!!! Wow!!!!!
När vi var på utedag i dag så ringde R från busstationen
och sa att lökarna har kommit...
Dom ville inte lämna dom ute så jag lovade att springa hem snabbt och bära in dom
medans E tog hem "mina" ungar.
När jag kom hem fanns här inga lökar..........
Jag ringde upp R och han sa att dom just åkt från stan
f*n så sur jag blev eftersom jag fick stressa i väg så där.
Men lökarna kom så småningom och jag fick
hjälp med att bära in dom och sen även skjuts till
skolan.
När jag jobbat klart på skolan så gick jag ner för
att jobba några timmar på dagis, och vilka gullungar
där finns!!!
Väl hemmavid blev det middag bestående av
korv och potatis. Jag ska nu alldeles strax på ett möte på
skolan för planering av vår trivselkväll här på byn.
Lydia är hos Henny och Rasmus är här hos Kasper.
Lille Algot har skrattat så mkt i dag åt
mommo så det har värmt hjärtat.
Nix nu väntar en javakopp innan Mervi kommer
och hämtar mej.
Ha en trevlig kväll mina vänner
!

Suck!!!

Detta bjöd jag min lillasyster på en kväll när hon var här:

Romtryffel med chili
ca 40st

1dl mellangrädde
50g smör
300g mörk choklad(70%)
1dl kesella(10%)
2msk rom
2krm chilipeppar
kakao till garnering

Koka upp grädde & smör.
Ta kastrullen från värmen,
bryt ner chokladen, rör ner den &
låt den smälta.
Blanda i kesella, rom och chili.
Låt chokladen svalna i kylen,
ca 2 timmar.
Rulla bollar med hjälp av
en liten sked.
Låt bollarna stelna lite i
kylen.
Sikta kakao över bollarna.
Ät & Njut!!!!

               

Fick alldeles nyss höra av Janne att jag skulle ringa upp Pontus klassföreståndare....
Hmmmm....klockan 10!!!!! Lite sur jag blev....
Har jobbat i dag och inser ännu en gång att den ordinarie personalen gör ett
otroligt bra jobb!!!
I morgon har jag endast praktiken på Gurrassons att göra, känns som
en liten semester....
Min lillesyster har dratt till Göteborg i dag....snyft!!!!!
Hann i allla fall stoppa bussen och skicka med henne en liten "gottepåse"...
bara hon och jag vet vad som fanns i den....
Tänkte hinna ringa Malin i dag åxå och höra hur dom har det men
det hann jag inte!
Har vart lite i tvättstugan och rensat på diskbänken och lånat
böcker från bokbussen.....
I går bäddade jag rent i våran säng i alllafall!
Nej nu ska jag börja förbereda mej för skönhetssömnen....
få se om det hjälper...hahaha....
En god vän till mej har en nära anhörig som är mkt svårt sjuk!
Tände ett ljus för henne i går i kyrkan!
Jag är så glad att jag och mina anhöriga och mina vänner mår bra
och är friska!
Arja Sajomaas sång "Jag vill tacka livet" borde vi alla lyssna på
då och då!
Kram på er mina vänner!
Joannah! Har abstinens när jag inte pratat med dej!!!!
Cessi! Hoppas din resa blev angenäm, ring mej när du kan!



Veckans summering

25 kilo löja...DiscokungenJag
är just hemkommen från ungarnas disko...och jag måste ju få säga att en del vuxna MÅSTE lära sej att tycka om även andras barn och respektera dom!!! Tänker inte gå in på vad som hänt här på bloggen...men ni som undrar kan mitt nr...
Janne kom hem häromdagen med 25kg löja....en del av dom har halstrats hos grannen i dag men som ägare till en av diskoarrangörerna och till en diskoprins så var jag tvungen att vara på annat ställe...
Jag har hunnit bli mommo igen till mitt(och Ellis)sjunde barnbarn...som enäggingar så är vi genetiskt sett mamma till varandras barn!!!
Min lilla Vicktor fyller 7 år i dag och jag minns dagen han föddes som om den vore i går... han är en sån fin och snäll kille och varje gång jag ser han på skolan så blir jag så stolt över att han faktiskt är min...
Min lille Kasper hade stylat sej klart när jag kom hem från jobbet kl fem...hm...hade inte tänkt att han skulle på diskot men är man snygg och berdd så är man... Jag for hem med han tio över 8 och då var han så trött så trött och ville bara hem i säng!
jag har haft en något hektisk vecka...med både jobb och praktik på dagarna men det har gått väldans bra i alla fall! men kvällarna har gått i tvättens och sömnens tecken så därför har ingen uppdatering skett.
Har även pratat med Malin i kväll, hon mådde bra och lillgossen blir åxå bättre för var stund som går.
Jag orkar inte skriva ner receptet nu men lovar bot och bättring i morgon!!!
Kram på er alla mina vänner!
Det känns så enormt skönt att våra ungar fått sina bran nu och att allt är i sin ordning!
Man kan inte göra annat än tacka den Gud som jag i ett ögonblick inte trodde fanns!!!
Cessi! Jag vill inte att du bara ska finnas i mitt hjärta...jag vill att du ska finnas HÄR hos mej!!!!

Söndagsrapporten

Har städat upp lite på gården och bakat jordgubbsmazariner...
Är så trött så jag ser stjärnor nu...
Godnatt mina vänner! Nu ska jag till sängs!
Vet inte om det blir nån film eller zzzzzzzzzzzzzzzzz.....

Lördag

Så är snart denna dag till ända!
Vi har vart nu förhoppningsfullt sista gången
på akuten med Pontus för denna gång...
Nu mår nästan helt bra! Men fy vilket körande det har varit...
I dag på morgoninhaleringen hade vi sällskap
av Emma och Anton...Lillen hade krupp och fick medecin
för det.
jag och Cessi har tömt klart på kyrkan i Happis...
Jag var helt kurk när vi kom hem...sen var det middag

 och efter det akuten...

Svärsonen har visst skjutit en älgkalv och Kasper ska

med alla medel dit och kolla i morgon...

Han har tusen frågor till Peter om älgen...

Janne har vart i Luleå och jobbat hela dan och imorgon

ska han till Torneå och visa upp hästen till en ev köpare.

jag har fyndat på Intersport!!! Likadana skor som jag har och som är så trasiga

att t om gruset kommer in i dom

vid prommenader...fast för halva priset...400kr!

På måndag skall jag till Sunderbyn med Lydia, hon skall

till ortopeden igen för hennes fot gör ont ändå fast hon

fått inlägg och gått med dom sen i Juli.

Nej nu ska jag söka mej en ny bok...har läst ut

den jag höll på med och är så sugen på en ny bok...

Godnatt mina vänner!


Mommos lilla goding!

Mommos lilla goding!

Min kamera ger mitt barnbarn röda ögon...hmm...
I dag har jag fört mina små kottar till skolan för att sen hämta min stora kotte och åka till akuten igen...
Där fick han inhalera och sen handlade vi och åkte hem! Joannah och Algot var med.
Väl hemmavid påbörjade jag städning av huset inför min lillasysters ankomst.
Emma hade hämtat pojkarna från skolan som vanligt, TACK snälla Emma!
Sen gjorde jag och Pontus maten, eller vi påbörjade den och Emma och Jesper gjorde klart.
Därefter var det dags att hämta syrran och ännu ett besök på akuten.
Läkaren har skrivit en lapp till dom som jobbar där, så dom vet vad som gäller när vi kommer.
Pontus blir ju bättre men det tar tid...få se om det blir en tredje tur i natt eller om vi åker i morgon bitti...
Pontus testade sugrörsförsöket för nån vecka sen då han var frisk och jag blev rent av förskräckt...
Ni vet det där när man försöker att andas genom ett tilltäppt sugrör... Nåväl, Pontus sa att precis så kändes det för han när han har det jobbigt med astman...
Fåse nu vem som åker ut ur Idol i dag...
jag har inte hunnit kolla alla era bloggar i dag men jag gör det i morgon.
Ha en bra kväll/natt!

En sån dag!

I dag har jag vart på kyrkan i Happis och tagit bort plantor. Det gick fort och var ganska kul att få röra på sej och vara utomhus... men...sen åt jag Cheesemål på Frasses...jag kunde inte jobba efter det...jag blev så trött så jag flög tre gånger på asfalten när jag försökte komma igen efter lunchen...I morgon tar jag med egen mat!
Nåväl, sen när jag kom hem så mådde inte Pontus särskilt bra så det blev en resa till! På vårdcentralen fick vi träffa en läkare som förstod direkt att han mådde dåligt så han fick både cortisindrinken och sen inhalera. Sen lämnade hon en lapp på akuten så att dom som jobbade på natten skulle veta att vi kommer in några ggr till... vi har just kommit hem från akuten nu... men vilken dimma det var!!! Jag hoppas att det räcker med två resor till stan i dag...måste dit med han i morgon åxå om han inte är 100%.
Har ju planerat en liten söstraträff i morgon med Cessi och Annika, men vi får se hur det blir, eftersom jag inte vet i dag hur han mår i morgon...
Men läkaren trodde att det blir tre ggr till i morgon och då ska det vara helst 6 timmar mellan...
Jajaja...nog om det! Kasper har haft Viktor besök här på em och det var roligt. V sade till Kasper när han kom att han skulle vara till kl 2...han menade två timmar...men det lät så¨roligt!
Mina barn och barnbarn har åxå vart här i dag och vet ni!!!!!Algot skrattade till MEJ för första gången i dag!!!!
Janne sitter nu och kollar film med Pontus, det är inte bara för oss att lägga oss och sova när Pontus har jobbigt med astman, det är ju åxå en stor trygghetsfaktor att jag eller Janne sitter uppe med han ett tag.
I morgon kommer alltså min lillasyster hem igen! Just nu sitter hon säkert på tåget i restaurangvagnen med en kall öl, en god bok och....en smaskig chokladbit!
Nu ska jag gå och städa badrummet! Cessi säger att om badrummet är städat när  man får sovgäster så känner dom sej välkomna!
Godnatt mina vänner!
Annika! vi hörs i morgon om våran träff!
Sussi! Du kan åxå komma om vi har våran träff i morgon!!!

Onsdagkväll...

Inget speciellt att skriva om
i dag...Har jobbat på dagis och det var förståss jättekul!
Var till stan och skulle köpa en jacka till Pontus men vi hittade ingen alls...
Han är dessutom så jätteförkyld så intresset att hitta en jacka kanske inte var så stort.
Fåse om jag jobbar i morgon på dagis eller på kyrkan i Happis...
Tror inte att det blir hopp i säng med Jönssonligan i kväll...det blir nog Birdie nam nam...
Skulle vilja ha Álbert och Herberts julkalender på dvd...det skulle vara grejer det!
Har inget mer att förtälja er, hoppas ni får en bra natt!
Godnatt på er alla läsare!

En sån dag!

Present från Arne och KarinKort från Lydia
I dag har jag jobbat på dagis igen! Kul som vanligt eftersom jag nu känner mej mer säker på barnen.
Har försökt att lägga in lite bilder men det verkar som aom det inte funkar riktigt...
Arne och Karin har vart här i kväll och det var ju som vanligt jätteroligt! Ungarna kom i säng i god tid åxå så vi fick sitta och surra i lugn och ro!
Vi har haft lite drama här i dag... Jesper satt och hacka grönsaker och sin fingertopp med den på följden att när han stod vid diskbänken och sköljde fingret under kranen så blev han svimfärdig...han hann inte till stolen och sätta sej utan svimmade och slog munnen och näsan i köksbordet och slog samtidigt sin axel så den blev alldeles blå. Och ont har han i den åxå. Fy så rädd jag blev! Skriver inte så ingående om hur allt gick till för då blir jag så skärrad i gen och får svårt med min natt sömn...
Både Jesper och Pontus har ont i halsen och är förkylda så dom blir båda två hemmavid i morgon.
Själv åker jag in till Happis och fortsätter att tömma på kyrkan om inte det blir dagisjobb igen.
Jag och Kasper och Vicktor har börjat vintra gården i dag, det är så mkt löv på marken så alla leksaker synns inte så bra men vi tar in det vi ser!
Janne och Peter far till Luleå och jobbar i morgon, det blir nog sena kvällar till arbetet blir gjort.
Nej nu ska jag hoppa i säng med Jönssonligan och den svarta diamanten...
Ha en bra tid tills vi hörs!

Hurra hurra hurra!!!

I
dag fyller jag och Elli år! Grattis till oss själva säger jag! TACK så hemskt mycket alla ni som har vart här och gratulerat mej!
Har jobbat till fem i dag och det är så kul för nu har jag lärt känna ungarna på dagis.
Efter jobbet for jag med Vicktor och Kasper till Elli och gratta henne!
Men till saken nu! När jag kom hem så höll mina älskade ungar (Emma&Joannah) på att fixa middag! Potatisgratäng och en köttgryta, mums!
Sen har mina vänner vart här ocg gratta mej! Ni ska veta att jag känner mej rik! Har man vänner så är man det!
På tal om det så kommer ju Cessi på fredag och jag har tillsammans med våran extrasöstra planerat ett "homecomingparty" för henne....Min make har faktiskt  t om satt en tvålitersöl på kylning...hahaha....få se vem av dom som hinner svälja den först...
Nej nu ringer Göteborgskan, måste dra ett snack med henne!
Hade föresten
kul på Ellis fest i fredags även om jag var chaffis...
Nä, nu ska jag avsluta detta inlägg....Gonatt!

lördagmorgon

Jag har lite ont i halsen och mkt ont i huvudet... Ska kolla genom skåpet och se om vi har Panodil så det
räcker här hemmavid...
Har precis jagat bort Lydia och hennes kompis Emma från datorn...här sitter dom framför datorn och spelar utran att ha ätit frukost...Men det har dom gjort nu!!! Så jag får skynnda på...
Tänkte i dag försöka mej på att få upp bokhyllan från Inger...måste passa på medan Janne jobbar...
I kväll är det tjeträff hos syster yster, jag och flickorna har köpt en fin fin present till henne... Ska faktiskt köpa en "riktig" grej till henne på måndag, men i kväll kan vi få vara lite roliga! Jag ska vara chaufför till mina egna flickor och deras gossedjur(Anton&Algot).
I går kväll höll jag tummarna på att Jessica eller Erik skulle åka ut eftersom jag tycker dom är inte så bra!
Jag håller stenhårt på Johan eller Markus!!!!
Jag tyckte att valet av låtar i går inte var till nån fördel för alla...undrar om dom får välja själva eller?
Mina flickor vill nu fortsätta sitt dataspel, och det ska dom få göra åxå.
Ha en bra dag bloggisar!
Föresten var jag på min finska kursit i går och det kändes som att jag glömt bort nästan allt...
Cessi! I love you!!!!!!!!!!!!!!!!



Nokia 6111

Nokia 6111

När jag ser hur dålig bilden blev på min nya mobil så inser jag att nästa stora investering i denna familj blir en ny digitalkamera!!!
I dag har jag jobbat sista dagen på dagis/fritids, konstigt känns det...för det har tagit dessa dagar att lära känna ungarna...
Nåväl... i morgon är det finska kursit som gäller! Och sedan ska jag vara butiksråd på Konsum!
Sen ska jag hem och göra Tacos till middag...jag och Janne lovade oss själva det...Lydia har en sovkompis här i morgon och det är ju kul om vi har en sådan middag som flickorna gillar då!
Nix mina vänner, nu ska jag kolla vinbärssaften...
Ha en skön natt kära bloggisar!
Cessi! Janne håller på med förberedelser....vet inte riktigt vad...

Suck...

Här sitter jag en onsdagmorgon och känner att dagarna bara går...
Har nu jobbatsnart 6 dar på raken och haft stängningen...när jag kommer hem är jag så trött i huvet att det inget blir gjort.
Tvätthögen växer och stökigt är det... men vi är ju friska i allafall!
Fick besked från A-kassan i går...ett deppigt besked...jag får ut 279kr om dagen...med reseersättningen och sen avdrag för bensinen så har jag 2500kr kvar som skall räcka en månad...Vet inte om jag har råd att gå kursen...Å ena sidan skulle jag få "praktisera på Ungdomens hus när kursen är slut och då blir det lika lite kvar i börsen!
Nu vill jag ha ett riktigt jobb!
Janne har hämtat lite möbler från sin syrra som vi fått och det kliar i fingrarna att få fixa till det här hemma men det får vänta till helgen...om jag orkar och hinner.
Fy vilket negativt inlägg de här nu blev...
Ska nu vcka mina prinsar och min prinsessa, det är skoldag i dag igen. Själv ska jag med Pontus till tandläkaren kvart över åtta så det hinns inte med min morgonprommis i dag innan jobbet men jag får väl gå på rasten.
Ha en bra dag!
Ditte! Har mejlat min adress!
Cessi! Biljetten.........

Dopbilden

Antons dop                     Dopbilden  kommer här men vete tusan vart texten kommer... Ni som inte tycker att jag har en lite högre fetthalt på min kroppshydda ser med blida ögon... Jag har hitintills gått 13549 steg...och kvällen är inte slut ännu!!! hehehehe...det är snart sängläge för mej.
Fick i dag höra om ett oväntat dödsfall under helgen. Mina tankar går till dom anhöriga! Träffade människan i förra veckan, det känns så overkligt och olustigt.
I dag har jag jobbat till efter 6, det gick bra, det är ganska kul med stängning för man blir bra bekant med barnen som är kvar eftersom det inte är så många.
Så med andra ord har jag haft en rolig stund!
Lydia har vart på både ridning och teaterträning i dag. Hon kom till mej på dagis och sa att hon mådde dåligt...vet inte vad det är med min lilla prinsessa men en sak är säker...hon och jag måste göra nåt kul tillsammans bara vi två!!! Prinsessor ska man vara rädd om!!!!
I morgon har jag åxå stängning, sen vet jag inte om jag får återgå till min kurs! Jag gillar min kurs så jag hoppas att S blir bra snart.
Nix nu ska jag gnida gaddisarna och krypa till kojs, var så väldigt trött i morse...men min ork kom tillbaks efter min prommis.
Cessi! Har du.....? Om inte...GÖR DET!                          

Måndag

Antons dopJoannah och Algot

Så var det då måndag... Helgen har vart hektiskt men bra.
Dopet gick bra, Lydia var så duktig i kyrkan när hon spelade trumpet och Vicktor som tände lillebrors dopljus. Få se om jag gjorde rätt nu och fick med ett dopkort...
Det enda smolket i bägaren var att Emma fick en sån fruktansvärd migrän i kyrkan och har inte så mycket minne av det hela... tur att vi var många som tog kort!
Mammis har vart här och myst med oss, tycker att hon skulle ta sen en resa till både Umeå och Göteborg för att få mysa med dom andra åxå...det behöver hon!!!
I dag och i morgon ska jag jobba på dagis/fritids, har stängningen.
I morse har jag hunnit med en prommis och en dusch...måste börja tänka lite på mej själv och min feta kroppshydda... trist att inte viktväktarna finns i Happis mera...månne hur det är i Kalix? Det är ju inte så långt att fara dit heller.
Joannah och Peter är i flyttartagen och det ska bli så spännande att få se huset dit dom ska flytta till!
Nej nu måste jag börja fixa mej i ordning inför arbetet... Ni ska veta att på min finska kurs så sulle vi vara i Tornio och bowla just nu...
Ha en bra dag!
Cessi! Har du bokat än?

Lydia spelar trumpet i kyrkan på Antons dop!

Lydia spelar trumpet i kyrkan på Antons dop!

3 saker som jag alltid har i mitt skafferi:

Passerade tomater, fullkornspasta och kaffe

3 kryddor som jag alltid har hemma:

Dragon, Rosmarin och svartpeppar

3 saker som jag använder varje dag:

Kaffebryggaren, kaffemuggen och smörkniven

3 favoritgrejor i köket:

Diskmaskinen, mina nya gardiner och min gamla kökslampa

3 saker som INTE får komma in i mitt kök:

Allt och alla är välkomna...

3 saker som jag skulle vilja ha i mitt kök:

Ny köksinredning, ny ugn och en ny spis






hits