!?

Jag är snäll, generös,tålmodig,hjälpsam,empatisk mm - varför i h-vete blir allt så j-la fel ändå?

Tisdag

Kul rubrik va!? Vad gar hänt sen sist då? Jo vi har vart i Luleå och hämtat hem våran prinsessa i söndags, där vi åxå blev bjudna på fika innan vi for hemmåt.
Efter det var vi på Maxgrillen och åt och sen till OK och handla lite chips till Pontus och sen till Benka och Marie, där vi även träffade Maries föräldrar. Sen for vi hemmåt och det blev snabbt sängen för stor som liten...
Måndag var det ju kurs igen... och som det finska språkgeniet jag är så gick ju dagen väldigt fort...(trodde aldrig att dagen skulle ta slut...)
På kvällen for jag tillbaks till stan för jag och Catharina skulle prata hjärtebarn på ett föräldrarmöte, det gick bra!
På kvällen var jag sur och grinig och gick till sängs redan halv 9....med den enkla påföljden att jag vaknade klockan två och var pigg som en jädrans Pommac...
Klev upp och gjorde mej en macka, men fariken vad skraj jag var när jag var ensammen uppe, trodde att nån skulle knuffa in mej i kylen...måste ha vart förvirrad åxå...
I dag har det språkliga geniet vart på kurs i gen, fast jag hade mkt hellre stannat hemmavid och städat...
Läste i Expressen att ett stökigt hem kan göra en stressad...det stämmer in på mej...därav det tidiga sängläget i går kväll...
En riktigt rolig grej i dag är att jag for in till familjen Täikkö en sväng! N är jag stegade in där och hojtade som vanligt så kommer "mina barnbarn" rusande och ropar "Hej mommo"! Hehehe....vad Hampus blev snopen när han såg att det var jag..."Ni har ju så lika röster du och mommo" sa han. Lilla Emil kom och slängde sej i min famn och han var då så go så jag hade kunnat stanna där ett bra tag men familjen här hemmavid väntade på middag... Vet inte om Emil ser vem som är vem eller om han helt enkelt gillar sin gammelmoster...?
Sen blev vi ju bjudna på kalas av Viktor L, hans pappa fyller år i dag och skulle firas!
TACK Sussi och NIcke för gott fika och trevligt sällskap!!!!!
Kasper somnade på en gång när vi kom hem, han stenvägrade att borsta tänderna, han klädde helt sonika av sej och kröp i säng...och somnade!
Jag har inte sett flickorna och pojkarna i dag...men jag har pratat med dom i telefon i allafall...men det kändes något trist att komma hem och dom var inte här....vilken krävande morsa och mommo jag är...
Nej nu ska jag sluta svamla och i stället smörja läpparna och kolla på tv!
ha en bra kväll bloggisar!
Agnes! Sköt om dej i Turkiet!!!
Erik! Vi fyller inte år ännu, jag fick presenten i förskott!
Cessi! Har du beställt biljetten ännu?

Pelloresa

Älgko i PudasMannen i mitt liv målar stuganKasper får äntligen äta abborre...Kasper dricker "slurp"Älgko i PudasMannen i mitt liv målar stuganKasper får äntligen äta abborre...

Ja Hejsan på er mina vänner! Detta sista kortet tog jag när min lilla plutt skulle få smaka lite fisk... den lyckan blev kortvarig för nu har vi ju sett att det inte går...fast det kanske är laxen som är för stark...vi får välan pröva oss fram.
PÅ det översta kortet dricker Kasper "slurp" dvs slush...han älskar det! Sen såg vi en älgko med kalv just brevid där min kusin har sin stuga i Pello. Och sen ser ni en bild på när mannen i mitt liv målar våran Pellostuga.
Vi har vart till Pello i dag och det var kul. Emma med familj var åxå med.
Vi hann hjälpa mammis med att vintra utemöblerna och Janne hann måla en vägg. Vi for dit för att gratulera mammis när hon fyllt år ( i onsdags redan)!
Jag hann in på Gk åxå och shoppa loss lite... en vaxduk till köksbordet, nya panelgardiner till rummet, en vanlig duk till bordet, en hallmatta samt min stora passion ( Förutom Janne alltså) diverse städartiklar...
Vi hann även träffa min kära kusin med sambo!!! Hahaha...Elli....dom kommer hit i morgon!!!! Lalalalalala....och Du Elli som ska till Pello och rensa mammis lingon....
Den allra bästaste nyheten jag fått i dag är: MIN ÄLSKADE LILLASYSTER KOMMER UPP EN VECKA!!!!!!!
Först ska hon givetvis till Pello och hjälpa mammis och pappis lite MEN sen kommer hon till mej och ockuperar våran bäddsoffa!!!!! Ni kan inte fatta hur mkt jag längtar efter henne!!!!! Jo Elli fattar nog...för hon längtar nog åxå!!!!
I morgon ska jag och Nina återigen göra succe i Karungi kyrka, få se hur många bloggare som vi ser där då...Sen ska vi åka och hämta min älskade lilla tösabit från Luleå!
Har föresten just kommit hem med Kasper... Vi har vart hos grannarna och myst i deras grillstuga...när Kasper ätit sin korv och druckit sin saft så skulle han hem!!!!! Med mamma givetvis....så nu ska vi poppa popcorn och mysa med "Rolf Allan Mjunstedt"
Ha en bra kväll bloggisar!
Nina! See you tomorrow!
Annika! hoppas du mår bättre!
Cessi! Beställ biljetten nu!!!!!!

Vojne vojne...

Nu får inte Kasper äta fisk mera...han har eksem över heeeela kroppen...och det kliar och kliar...trodde han klarade av det i och med att han smakade abborre i början på veckan...men laxen på skolan i dag var droppen...ändå gillade han inte den.
Jag har smort in han och gett han en Clarityn tablett, han grät så mycket och sa mellan tårarna att han aldrig mer skulle äta fisk... Jag talade om för honom att han kanske inte tål laxen så bra men att han kunde prova mera abborre sen.
I dag har jag vart på kursen till klockan 11 sen drog jag till Karungi och har jobbat där från halv 12 till halv 6

Trodde inte att jag skulle längta så mkt tillbaks till skolan som jag gjort...
Lydia har åkt buss till Luleå alldeles själv!!!! Ja nästan i allafall....det var Gudrun som körde bussen...annars hade jag ALDRIG släppt i väg henne!!! Lydia har inte velat åka själv heller men i går när Gudrun berättade att hon skulle köra till Luleå så då ville hon!!! Vi ska hämta hem henne på lördag eller söndag....saknar henne redan!!!!

Nej, nu ska jag mysa med min minsting i fåtöljen, tycker så synd om honom, han har alldeles rödgråtna ögon...
Ha en bra kväll bloggisar!

TACK FÖR ERT STÖD!!!!!

I morgon ska jag ta ett snack med grabben i fråga! Lugnt och sakligt skall jag tala om för denne unge man vad som kan hända när man gör mina barn illa...( Ni som sett "Handen som gungar vaggan" vet vad jag menar...)
Har precis pratat med Lydias kompis mamma ( hon från Luleå) Och jag blev så peppad! Hon hade erfarenhet och talade om såna grejor som jag inte tänkt på...
Nåväl, har vart i Sunderbyn i dag och kommer att få en remiss till Umeå och till nån idrotts...nånting...som ska fixa min arm!!! Bra va! Pontus har lovat att följa med mej dit sen när det blir dags...det kan ta upp till tre månader... så med lite tur kan min arm vara fixad till jul!!!
På Fredag ska jag jobba i K-gi på em, det skall bli kul för jag saknar ungarna på skolan.
I morgon ska vi till Torneå på nån teater, vi missar lunchen men kommer å ena sidan att få sluta vid två...
Jag har shoppat till mej själv ett guldhjärta som jag satt fast på väskan, två rosaaktiga tröjor från Intersport och tre par trosor från LIndex!!! Lydia fick byxor, två tröjor, två par vantar, tuggummi och filmer.
På hemvägen blev Kasper toanödig så vi stannade till på Ok i Kalix....där hittade jag Jurassik Park och Rivierans Guldgossar och Å, vilket party......nu blir det en filmrik kväll! Min passion förutom maken är just film!
Nej nu ska jag kolla in klädelsen till i morgon och gnida gaddsen och mäta bingen....och kolla film...
Ha en skön natt kära bloggisar!
Agnes! Kom helst harmonisk på fredag.....!

Höns mamma eller tigermamma...

I dag när jag som bäst sitter på kursen och lär mej finska så ringer min lilla Lydia och är så lessen...
Ett barn på skolan har slagit henne två ggr i ryggen samt stuckit en penna i magen på henne, måste säga här att hon fick ett blyertsmärke på tröjan men inget på huden.
Vet ni hur förbannad jag blev??? Jag ringde högsta hönset som hade upptagetton i sin mobil så då messade jag i stället...blev uppringd sen av honom.
Det kommer att lösa sej på nåt sätt, förjag kommer inte att vika en tum... Hörde av Lydia och Henny att barnet i fråga stör ordningen i klassen och bråkar med alla... Detta barn är ett barn som innerst inne är en fin människa men som har lite svårt att visa sina fina sidor av nån anledning...MEN hur synd det än är om detta barn så ska han INTE slå min dotter!!!!
Jag känner mej så jävlars förbannad på att skolhelvetet inte gjort nåt åt detta!!!! Jag brukar inte svära i bloggen men nu gör jag det!!!! Det är i detta fall ord som ger kraft åt min åsikt!!!!
Jag kommer att leva himmel och helvete om denna grej för ni ska veta att om nån är tålig och står med fötterna stadigt på jorden så är det min Lydia!!!! Om hon av nån anledning blir lessen och gråter när jag inte är närvarande så blir jag en tigermamma... Fattar ni hur jävlars förbannad jag är?
I morgon skall jag till S-byn för att visa upp min arm för nån ortoped som ska bedömma huruvida det blir op eller inte...Jag tror ju att dom anser att jag är fullt frisk i min arm och kan fortsätta att arbeta i köket...
Jag borde inte blogga i dag eftersom jag är så otroligt arg...Mina fina minstingar
Mina fina minstingar!!!! Jag tror att när det händer en sådan sak med ens ungar så vill man kämpa för att allt ska vara bra, och vet ni att det kommer jag att göra!
Jag älskar alla mina barn så mkt att jag kan dö för dom, (så känner naturligtvis alla mammor)
Visst sjöng han väl bäst Markus Fagervall?! Redan på uttagningen så tyckte jag att hans röst var så fin och stark, vi får hålla tummisarna på att han vinner!!!! Jag både ringde och sms:ade.
Jag har börjat traska runt byn varje dag för att jag vill nu försöka få en bättre kondition och gå ner lite i vikt, det är så många runt omkring en som gått en för tidig död till mötes och det vill inte jag göra!
Nu ska jag gnida gaddarna och prova kudden i sängen!
Godnatt kära bloggisar!
Jag behöver ert stöd nu!
Förlåt mej för mitt arga inlägg i dag men vem ska annars lyssna om inte ni!?

Måndagmorgon

Fy en sån trist start på dagen vi har haft... Vaknade vid femtiden av att ambulansen for till grannen...två timmar senare hör vi tjutande sirener på byn, min efterträdare på jobbet blev på körd av postbilen...vet inte hur skadad hon är men det verkade inte vara allvarligt.
Jag gav ett förslag till hennes arbetskamrater på skolan att istället för att skicka blommor till henne kunde dom sala till en cykelhjälm!!!
Så oroar jag mej för söstra som är på väg till Umeå!

I går var jag tillsammans med andra på vallokalen hela dagen och halva natten, det var väldigt roligt att träffa människor som jag absolut inte känner eller vet vem dom är!
En kvinna/tant fick oss allihopa att gapskratta...När Elli skulle ta hennes kuvert så trodde tanten att Elli skulle hälsa på henne...hon tog tag i Ellis hand och presenterade sej...hahahaha...det är humor av mitt slag det!
 I dag ska jag ringa till facket åxå... Har hållit på att skicka intyg på intyg men dom ska bara ha mer å mer...Men nu ska jag protestera! Har varit utan pengar sen Julimånad...nu är det mitten på september...Hur f*n tror do att man ska klara sej?

Vet inte om Facket har nåt med A-kassan att göra, kanske kan jag ringa dit och kolla...
Jag kommer inte att få mer än 3500:- i månaden när jag går finnkursen...månne hur höga löner dom har????
Nix nu ska jag till Stina på M-Lundskolan och hämta lite intyg...tur att hon är så tålmodig!
Ha en bra dag bloggisar!
Så håller vi tummarna för dom som åkt ambulans i dag!
Cessi! Såg att du ringt i går när jag var på valtjosan, ring i dag i stället!
Mina vänner! Tack för att ni finns!

Ja ja...

Nämn 3 saker du gillar med ditt ansikte:  Mitt läppstift, mina örhängen och mina hårklämmor.....
Nämn 3 saker du gillar med din kropp:     Mjukt fettoarsel att sitta på, mina "vassa" armbågar och flitiga händer
Nämn 3 saker du gillar med din insida:    STORT hjärta, empatisk och känslig

Ja det var det det! Nu skickar jag vidare utmaningen till Elli, Emma och HÄxan!!!
Jag har städat nästan hela dan, vikt alla kläder, tvättat, rensat och städat i mina garderober....nu har jag bara hallen kvar men jag känner att jag vill fjöla av en stund...
Grattis Malin och Stefan på er bröllopsdag!!!!!
På onsdag ska jag till S-byn och bli kollad av en expewrt på tennisarmbågar!!!
Nix, ha en bra lördag!
Jag ska sätta på kaffe för Wille ringde och sa att dom kommer!
So long - långkalsong!!!!

Kasper sover i sin nya säng & kusinerna ligger på bordet

Kasper sover i sin nya sängKusinerna

Dags för uppdatering! Gårdagen gick fort, kursen slutade redan klockan 2 som den ju alltid gör på fredagar. När jag kom hem hade ungarna kaffet klart och Kasper hade fått sitt första monsterpaket...
Vicktor mötte mej i dörren superlycklig för att han tappat en tand.
Sen plockade vi upp lite och började med middagen.
Janne kom hem med Kaspers nya säng och han var så glad och ivrig...Kasper alltså!
Sen kom familjen Täikkö och Sussi, Viktor och Moa.
Det kändes så roligt att få sitta och surra om ditt och datt, ungarna lekte jättebra, Moa och Kasper brände sej på "brännvässlor" men det kunde vi korrigera med plåster...
Sen blev det Gustavsson och lite godisinköp.
Häxan har nog fart på resa nu...jag får önska henne och assistenten en trevlig resa! Och jag hoppas att vi inte ska praktisera förrän hon kommer tillbaka!!!
Senare på kvällen satt vi och kollade på Idol med Peter och Joannah och Algot...den senare var måttligt intresserad...han bara åt och bajsade...
I dag ska jag städa huset...Janne ska fara till Pello och fortsätta måla med nån av pojkarna.
Jag hinner inte fara med för i morgon är det ju val och jag ska arbeta på lokalen.
Nej nu känner jag att jag borde göra ett toalettbesök....
Ha en bra dag bloggisar!
Ni som ska till kyrkan i dag....jag ska tänka på er!

bildkompott...

Lydia på Gotland
Tvillingar lika som bär...Pontus 10 år med brutet ben och Kasper brevidMormor med några av sina barnbarnsbarn

Högst upp ser ni en bild på Lydia  4 år när hon ville köpa en badring i Visby...hon skulle prpmt ha den som var färdiguppblåst och med ett litet snöre...
Sen en bild på ett väldigt vackert tvillingpar...gissa vem som är vem...!
Sedan har vi Pontus 10 år som ligger med ett brutet ben i Kalix och som brevid sej har Kasper 5 månader.
Till sist min älskade mormor som på bilden sitter omringad av Emma, Jesper, Lotta, Pontus i famnen, Sara, Malin och Joannah. Kan ju säga att hon faktiskt har träffat både Lydia och Kasper åxå innan hon gick bort.
I dag har jag och Catarina vart på Språkskolan och berättat om hjärtebarn. Jag var lite nervös men det gick bra! Pontus lekisfröken Marie jobbar åxå där, hon är för övrigt Hampus fröken, det var roligt att träffa henne för hon var ju en av dom som engagerade sej i Pontus. Det finns faktiskt  empatiska fröknar åxå...
Vi ska faktiskt på en rad framträdande framöver Catta och jag. Har man gjort det första gången så brukar det ju gå bättre sen.
Pontus kom hem med tidig buss i dag för han hade ont i huvudet, han sover ännu.
Nu fick vi köttfärs av Peter!!! Älg!!! Visst har jag väl en suverän svärson!!!!
I morgon skall finska kursit till Kemi på marknad...vi ska även fika där så jag har gjort lite växelaffärer med Peter och Janne är lite upprörd eftersom jag inte behöver mer än typ 4 euro...skall bara fika inte köpa skräp från marknaden...
Nix nu är det dax att publicera detta!
Ha en bra kväll !
Agnes! Imiss you!!!!
Annika! you too...

Algot

Algot

Jag måste ju göra ett inlägg till i dag!!!

TANTVARNING ÄR NÄR TANTER HAR RÖTT HÅR INTE UNGA TJEJER!!!!
Ingen av er kära bloggisar är tanter!!!!!!

Nog om det! I dag har Kasper piggnat till ordentligt och det är bra för i morgon ska vi till barnmedecin och uppdatera hans allergi...han vill äta fisk och vi ska resonera om det!
I dag har jag vart på magnecylverkstan med Lydia...hon fick en jättestor blaffa på ena benet som både kliade och gjorde ont...troligt vis rör det sej om ett provbett eller nån allergi.
Vi tänkte visa upp det på rådgivningen men vad vi fick vänta....till slut gick vi på apoteket och hämtade ut Betapred som hon fick från Kalix.
Vi orkade inte vänta på att få komma in på rådgivningen...
Har just kommit från Elli och Åke där jag fick ytterligare en konsultation om vad det kunde vara för nåt på Lydias ben.
Nu ska jag ta en kroppssanering och krypa till kojs....gäsp...är så jättetrött!
Hoppas att mina rödhåriga vänner fattar vad jag menar med tantvarningen nu...
Kram på er alla och god natt!!!

Snodd från snurran....

Senaste impulsköp: Tre fina ytterkrukor med hjärtan på - kan inte ha blommor inomhus...
Bästa fikat: Mina semlor med banan och hallonsylt och en kopp kaffe
Färg du hatar: Mörk lila
Nån som gör dej förbannad: Just nu är det A-kassan
Så får du motion: Stavgång när jag ids...
Om du var en blomma: Solros
Det dyraste du äger: Mina barn och barn barn
Tidigaste barndomsminnet: När jag åt Bullens varmkorv första gången
Första frågan du ställer till en bekantskap: Varifrån kommer du?
Samlar på: Olästa tidningar - hinner aldrig läsa dom...
Underskattad grönsak: Rödbetan
Prylar du inte kan vara utan: Kameran
Ditt livs aha-upplevelse: När jag födde mina barn
Lyx är: Att få sitta i ett nystädat hus med en kopp kaffe och ett korsord
Tidningar du prenumenrerar på: Amelia
Du gör med 100 upphittade kronor: Söker ägaren först men om jag inte hittar nån så köper jag nåt gott...
Nån du saknar: Min mormor
När grät du senast: I lördags på en begravning
Du tycker det är tantvarning: Rött hår
När du är gammal: Njuter av livet som gott och det som är kvar av det.

Jaha, det var mina svar på det, få se om nån annan vill svara, skulle vara kul och läsa det!
Just nu sover Kasper, han hade feber i går morse men inget mer...men han orkar inte göra nåt så vi blir hemmavid åtminstone i dag och i morgon, sen får vi se.
I går fick jag göra både semlor och våfflor till sjuklingen...tror ni han åt mkt? Njet, en halv semla och två hjärtan från en våffla...men han var så nöjd över det.
Nu ska jag bädda i bäddsoffan åt sjuklingen och städa lite upp i köket före han vaknar, för när han är sjuk så vill han att jag sitter med han hela tiden...och det gör jag åxå, det är ju därför jag är hemma.
Ha en bra dag bloggisar!
Krya på er, ni som är sjuka eller har sjuka barn!

Nytt försök

"Takgunga""Takgunga"Nu...igenNu har jag försökt att lägga in stora bilder men jag vet inte hur det kommer att se ut på bloggen...
Just nu liger Kasper i sängen och har jättehög feber, han var på kalas i går men Janne fick hämta hem han nästan direkt för han hade ont i huvudet och mådde illa...när han kom hem hade han nästan 39 graders feber...
Går dagen började sorgligt med en begravning.
En dylik är ju aldrig annat än sorglig men denna gång var det ett litet barn...
Kvällen gick i "sitta brevid Kasper när han vilade" tecken.
Det blev inte så mkt gjort men när ungarna är sjuka så stannar allt annnat!
Finska kursen går bra, det är faktiskt väldigt roligt! Jag ska göra min praktik på lokala kafeèt och har blivit lovad finska fraser hela dan av S och I...kan bli många förvecklingar där...hihihi...
I går när jag låg i soffan med Kasper så förstod jag varför volymen alltid höjs på tv:n när vi har folk här...
jag sa till Janne att vi måste göra nåt åt saken och han höll med...få se hur vi löser det...
Janne har ev tänkt sej till Pello och måla på huset i dag om han får med sej nån av ungarna som kan hjälpa till.
Vet ni att när vi satt i studion på Sve-fi och skulle läsa lite finska fraser som vi sen kunde lyssna av så höll jag på att skratta på mej...Jag har ju väldigt höga tankar om mitt finska uttal....hm...när jag tröck på knappen för att lyssna på mitt uttal så hörde jag Ellis röst...och hon kunde då rakt inte tala finska...hahaha...men sen gick det lite bättre när läraren läste först och vi efter.
Nu gott folk så ska jag återgå till mina gärningar, dvs försöka få min lilla sjukling att dricka nåt!
Ha en bra dag!

Algot och Stina

Algot och Stina...igen"Takgunga"...igen"Takgunga"Algot och Stina

Tänkte lägga in en bild eller rättare sagt två bilder på en jättefin samisk "takvagga" eller vad det nu heter...som Peters släkting gjort till lilla Algot men min dator strejkar lite...
Men vilken intensiv kurs vi har!!!! Vi blir fullmatade med finska ord och fraser... men kul är det i alla fall!
I dag var vi på museum i Tornio och ni som vet  hur kulturell jag är förstår ju hur trevligt jag hade det...
Nåväl, väl hemmavid så var maten klar och alla mina barn och barnbarn fanns på plats. DET ÄR LYCKA!!!
Jag var till Stina åxå för att höra hur psalm 606 låter, vi ska på begravning på lördag där den kommer att sjungas och jag har inte hört den förrut. Ni ska veta att Stina är en talang på piano!!
Sen bjöd jag Stina på kaffe och i samma veva kom mommo och Wille hit så vi hade jättetrevligt här!
Anton hade en pratsam stund hos Mommo och Wille sa att han faktiskt vill ha en lillebror!!!Kläm på den du Annika!!!
Lydia drog i väg på brottningen och fick sen färdtjänst hem med Camilla.
Vi hade en ytterligare trevlig stund, satt och skrattade till Idol...att somliga inte skämms...alltså dom som tror att dom kan sjunga men inte kan det...
Kasper är hostig och snorig och blir hemmavid i morgon, med mej givetvis! Få se hur Agnes klarar sej utan mej...bra antar jag...hon är ju så harmonisk av sej...
Nu ska jag kolla torktumlaren och ev fylla den med ny tvätt.
Ha en nice evening kära vänner!
Cessi! Varför hör du aldrig av dej?
Annika! Det var alldeles för länge sen vi sågs...
Elli! Rast hos mej i morrn?

Finska kursit...

I dag har jag vart jätteeffektiv... dammsugat heeela huset! Tvättunnan är bara full...den har varit överfull.
Har t om hunnit duscha innan jag for till kursen...man vill ju inte stinka svett så där första dagen!
Sen hämtade jag ungarna och gjorde middagen. Efter det så hade jag och Stintan och Catarina en liten tjejträff ute på altanen bland alla getingarna...
Familjen Pesula/Isaksson kom förbi och jag fick det stora nöjet att byta bajsblöja på lilla Anton för Emma hade så ont i sin nacke.
Vidare i kväll har jag hjälpt pappis att fixa en egen blogg...hm...trodde nog att han skulle skriva ett inlägg i kväll men...kanske i morgon eller senare i kväll.
Just nu har jag minstingarna i säng...tror jag...elller hoppas jag...
Elli har chockat oss alla bloggisar med en uppdatering efter uppdatering...den senaste speciellt där hon nästan....ja, vad kan man tro om den bilden...familjelycka...
NU ska jag göra klart vissa delar av morgondagens middag...kokt fläskfile...som jag den steker i hop med wookgrönsaker... och grabbarna kokar klart riset i morgon till jag kommer.
Mkt som måste inplaneras nu när jag påbörjat mina finska studier...
Fick höra i dag av en bekant om ännu ett litet barn som inte klarat sej i S-byn...trots akut snitt i söndags så dog barnet...Att inte S-byn får sej en funderare när det händer två!!!! dödsfall inom ramen av en månad...
Jag tycker själv att lilla Algot är ett mirakel... tankarna har gått till lilla Steven som inte fick fortsätta sitt jordeliv.
Nej nu väntar fileerna...
Hyvää ilta!

Helgen i sin helhet...

"moster" Elli och AntonAlgots lilla fotMin "nya" bil...

Jag har inte vart så flitig med uppdateringen...men som ni vet så har det hänt sååå mkt...
På den översta bilden ser ni moster Elli och lilla Anton, mellersta kortet visar lilla Algots fot i närbild och
det tredje visar min "nya" bil!
Jag mer eller mindre tvingade Janne att fara till Kalix och köpa mej en liten skrothög för Peppe vill ju förståss ha sin egen bil nu när han fått körkortet.
Här hemmavid har jag hunnit med att städa Pontus rum och vika alla kläder i tvättstugan...sen har jag läst böcker... och latat mej för i morgon börjar jag ju min finska kursit!
Har levt som i ett töcken hela helgen tack vare lilla Algot och Peppes körkort, jag har faktiskt inte nåt annat att skriva om...
Ha en bra kväll kära bloggisar för det ska jag ha!

hits