31 maj

17498-276
Hurra hurra hurra!
Hurra hurra hurra!
I dag är det ingen vanlig dag!
för i dag är det ♥Lydias födelsedag!
Hurra, hurra, hurra!
Grattis min underbara lilla ♥Prinsessa på din 11årsdag!

En ny dag

I går fick jag städat här hemma men inte skurat så det gör jag i dag.
Få se hur Kasper mår bara.
Håller på med tårtbottnarna till i morron.
Jag fyller dom i kväll så att Prinsessan får en bit i morgon bitti innan hon går till skolan.
Tänkte inte ha nåt annat än tårta eftersom hon har sitt kalas på badhuset på söndag.
Måste in till stan i dag och köpa bonvax, golvet ser för bedrövligt ut....
I morrn har Kasper tid på bm i Kalix klockan ett men Emma och Joannah är här när Prinsessan kommer hem.
Känner att medecinerna som Kasper fått inte hjälper...
Kanske dom kan göra ett nytt test så vi får se vad han inte tål...det kan ju ha kommit nåt nytt på den fronten.
Det är så jobbigt att gissa sej fram och inte ens det hjälper.
Jag har fått ett bra recept av Elli på äggfri sockerkaka och den blir bra som tårtbotten.
Simba mår bra, hon är så svår att låta bli...
Om vi får födelsedagskalasgäster i dag så blir det kladdkaka i min nya hjärtform.
Kasper gav mej uttrycklig order om att bli väckt fem minuter innan Svampbob börjar om han inte vaknat före.
Tänk att min fina prinsessa fyller elva år i morgon!!!!
Har tänkt att göra en del utejobb i dag.
Måste dra bort ogräs från min fina rabatt, det gjorde jag inte i fjol...
Jag gjorde inget då...iddes inte och orkade inte...men nu känns det bra igen.
Jag har väl vant mej att vara mellan två jobb nu...
Jag har jobbat på skolan i 18 år och sen...ingenting...
P ga min tennisarmbåge blev jag uppsagd...och den fick jag från jobbet...
Hm...hade jag haft högre rang inom kommunen än ett köksbiträdes så hade jag nog vart landshövding...:=)
Men som Tony Rickardsson säger: "Jag är inte bitter"...Hahahaha...
Nix, här vid datorn blir inga sockerkakor gjorda...
Ha en fin dag ute i solen ni som kan...Ni andra får jobba på och kanske kika ut på solen genom fönstret!

JaaaaHeeeeej!

Kasper
Eftersom ♥Lydia inte har skrivit ännu själv om sin present så visar jag vad det är!
Nämligen en kanin vid namn ♥Simba!
♥Kasper är så glad när han kan hålla i honom åxå.
♥Simba verkar vara en lugn och social liten herre.

.Vicktor
Så här snygg var ♥Vicktor när han skulle på Åsas kalas!
Lillebror ♥Anton var åxå stilig men eftersom han skulle inmundiga ett mariekex så tog ♥Emma av han finkläderna...

I går jobbade jag heeeela dagen lång!
Men eftersom vi var mkt ute så blev det ingen stress för mej utan jag var så motiverad att börja städa.
Tänkte ta städdagen i dag men jag tjuvstartade lite i går.
Då går det fortare i dag...hahaha...
♥Kaspers rum fick sej en rejäl omgång...ni vet...gick igenom lådor  mm
EN myra såg jag!
Vi som brukar ha myrinvasion varje vår...taiträ...
Nästan all tvätt är åxå tvättad och vikt.

I morse när jag förde ♥Prinsessan till skolan hann jag även med en kram till miljonärskan.
Jag undrar vad jag skulle ha gjort om jag hade vunnit så mkt pengar.....
Givetvis så skulle jag betala bort lånen först...men sen då?
Nytt kök...Bygga ett loft...Leja nån som hjälpte till att röja på gården...Kanske nya möbler...
Resa skulle jag kanske åxå men då bara billedes med familjen...
Ja, drömmarna finns och det är ju inte säkert att jag skulle göra allt detta ändå men...

♥Kasper är hemmavis i dag för han kände sej lite krasslig.
Ändå steg han upp kvart i sju!
Nu ligger han i soffan och väntar på att "Svampbob fyrkant " börjar.

Nej mina vänner! På detta vis blir inga rum städade...
Ha en bra dag! Och ni som är med i "Solens vänner"! Kolla ut!!!! Och njut!!!
Ditte! Hann inte med nån prommis i går men i dag blir det!
Annika! Hur har dag ett gått?

Bingolotto!

Hon vann!!!!
Elisabet vann 2 miljoner kronor!
Men vad vi skrek!
Och hejade!
Och höll tummarna!
Har ingen röst nu!
GRATTIS ELISABET!!!!!!

Tänkvärt

                                                image78
Genom att adoptera denna droppe och placera den på Din egen hemsida/blogg visar Du också sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla utnyttjade barn som lider i ensamhet.


Jag adopterade min droppe från Bettan
                                           

Lördag

Kepa
På frillo har barnen fått trycka kepor eller tygkassar.
Kasper tröck sej en kepa  han!
Först tänkte han ge den till Pontus men han tyckte den blev så snygg så han ville ha den själv!
Ni ser ju själva hur snygg den faktiskt är!
Flames och flygplan...

Jag har vart alldeles dagvill denna vecka!
Har missat både tandläkartider och annat...
Är det nån annan av er som haft samma symptom?

I går fick Lydia en födelsedagspresent i förskott av Emma och Nicke.
Guss what?
Hon får skriva det själv i sin egen blogg.
Men lycklig är hon!!!

I går var jag på stan med Joannah och Algot.
Handlade lite till kyl och skafferi.
Algot somnade när vi var på Prillan så vi drog hemåt efter det.
Hemmavid hade jag provkök med Kerstins goda recept.
Å tänk att jag lyckades!!!!!
Men jag hann inte ta nån bild eftersom jag fick åka en sväng till till stan och hämta mellansonen.
Alla 9:orna på M-skolan har vart i Luleå/Boden och bla spelat Laserdome.
Dom hade tid för shopping och lunch i Luleå i 1,5 timme...
...tror ni att det hanns shoppas då?

Jo, föresten i förrgår var jag till frissan!
Skulle bara toppa håret och sätt en och annan slinga...
...Mitt hår är superkort!!!!
Nu får jag vänta till nästa sommar innan jag kan använda mina fina nyinköpta hårband!!!

Janne,Pontus och Nicke skall till Baskeri och plantera björkar i dag.
Jag ska nog en sväng med Elli till stan då.
Lydia och Kasper får stanna hemmavid med Peppe som måste plugga.

Visst var det kul att se Elli på Nordnytt!!!!
Gissa om jag fått många ovationer i stan i går...
"Här kommer tv:stjärnan"...hehehehe..."Nej,nej nej...men däremot hennes dubbelgångare"...

Nu ska jag ta mej i kragen och vika lite tvätt...
Eller läsa klart boken...
Eller ta ett bad...
Eller...
Nix! Tvätten får det bli!
Ha det gött mina vänner!
Ditte! Du har helt rätt om motivationen...men hur ska jag hitta den?

Hejsan!

?lven
Så här fint är det hemma i Pello just nu!
Tog ett foto på älven...

I dag gjorde jag mej så stort i ordning för en prommis...
...men då behövde chefen lite hjälp så inte blev det nån runda här inte...
Jag är sååå less på min omotiverade bantning så det är nåt hemsk!!!
Men jag har faktiskt tänkt hänga på annikas utmaning med start i morgon eftersom jag druckit saft i morse...
När jag gjorde det sist så höll det två ja nästan tre veckor och då gick jag ner några kilon.
När sötsuget kommer så är det gott med lite hackad frukt och keso!
Nu finns ju den åxå som laktosfri.
Pontus är i valet och i kvalet utifall han skall sälja vespan eller inte.
Sälj!!! Säger jag!
Han tänker köpa en specill vespa som man kan göra lite tricks med...farligt tycker jag...
Sälj inte!!!! Säger jag då!
Jag och Kasper skall in till stan i dag för jag skall toppa håret lite...
...om ni ser mej gå med mössan på så låt mej göra det ett tag...hihihi...åtminstone till det växt ut igen...
Kasper behöver nya skor åxå, det börjar bli lite jobbigt att gå med gummistövlar på.
Lydias present skall åxå inhandlas i dag, hon fyller inte förrän åt veckan men det är bästa att smida medan järnet är varmt...dvs bäst att passa på när hon hälsar på hos en kompis.
Jag skall i dag ha lite provkök här hemmavid!
Jag skall prova att göra Kerstins goda fläskfile`!!!
Kerstin! Du ska få en bild och en rapport på mitt resultat!
Vilket trauma för min lilla hjärna jag hade i går!
Lydia for ju med en musiklärare till stan för dom hade lite spelningar på dagen i Folkets Hus.
Just innan dom kom hem så ringde Malin och kollade att allt är väl hos oss(brukligt agerande i vår familj, om nåt utryckningsfordon passerar nån av oss så ringer vi genast runt och kollar att alla har det bra,)
eftersom det hade skett nån slags olycka norr om dom, hon såg två ambulansr med vilda sirener dra förbi dom i hög fart.
HJÄLP!!!!! Jag blev alldeles kall och skräckslagen alltså för jag visste ju att Lydia och läraren var på väg tillbaks.
Vi(Jag, Joannah och Algot) åkte ner till skolan för att bara kolla runt lite...
Just när min mobil ringde och jag fick höra att olyckan var i Karungi så kommer läraren körandes in på skolgården.
När Lydia kom ut från bilen så började jag så klart att gråta av lättnad...
Detta hel rörde sej om ca tio minuter och jag var fullkomligt skräckslagen, usch!!! Fattar ni?
Nix, mina vänner i söder och i norr!
Nu måste jag åtminstone röja upp lite i köket innan jag hämtar min lilla älskling.
Ha en bra dag! Och ni som är med i solens vänner! Misströsta ej! Den kommer tillbaka!

Godmorgon!

I går hade vi strålande sol men i dag hotar regnet oss!
Jag bakade bullar i går!
Lilla Anton har varit så sugen på mommos bullar så det var bara att göra det!
Men ni skulle ha sett hur han satt och mumsade...
Jag väntar på att klockan skall bli 9 så jag får åka till lokala shopen och handla lite.
Den 8 juni tar Jesper studenten och vi håller på att fila på menyn.
Är det nån som har ngn god idè?
Jag skulle åxå vilja ha ett tips på en sömmerska som kan både köpa dragkedjor och sy in dom i två av mina tröjor...givetvis mot betalning!
Typiskt att just mina favvosar haft så klen dragkedjor....grrrrrr!
I dag skall jag åxå åka in till stan för att göra ett kort åt Jesper...
...ni vet ett sånt där litet plakat som man viftar med!
Huvudpersonen är måttligt intresserad av det.
Vi var till Pello i går en sväng för att hämta ena släpet, där blev vi minsann bjudna på fika åxå!
Var även ner till stranden för att se hur högt älven stigit.
Skulle ta ett kort på mamma vid älven men hon höll ju på att drutta i...
Nu knorrar min mage, tror att den börjar bli lite hungrig nu.
Lydia har åkt med musikläraren till stan för att spela med på två spelningar som musikskolan har på Folkets Hus.
Hon spelar trumpet.
Malin! Olivers tutte finns i min bil, om jag kommer ihåg så lämnar jag den till dej när jag åker till stan.
I går höll Sara på att bli fotomodell...
...men hon fegade ur...
Ha det gött!

Kul grej!

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"ofta säger inte gamla skelettdelar så mycket..."

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Väggen

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Discovery...om flygplanskrascer...

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
9,00

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu:
Den förb. fläkten

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
För några minuter sen när jag ropade till min man...

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Annbritts blogg

8-9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Kommer inte ihåg.

10. När skrattade du senast?
I går hos Joannah

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Tavlor på ungarna, filmer mm

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Jo, en riktigt tam igelkott

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Annorlunda

14. Vilken var den senaste film du såg?
Becks senaste filmer

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Arbetskraft

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag skriver "göralistor " varje dag...

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
FRED på hela jorden!

18. Tycker du om att dansa?
Ibland

19. George Bush?
En knäppis från Amerkia

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Maja och Sebastian

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Aldrig i livet med tanke på både flygresa och alla äckliga insekter...

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Åh, Här kommer min favoritmänniska från jorden...

Annars inget nytt undre solen!
Ha en bra dag!

Lördag

Ettorna
Visst är dom coola!
Kasper och Vicktor behövde faktiskt varsin solhatt när vi var på GK i Pello...
...Margareta sa att dom fick dom gratis! TACK!!!! Pojkarna blev jätteglada.
Vi har alltså i dag vart i Pello och gratulerat pappa i efterskott på hans födelsedag...
...och mamma i förskott på morsdagen.
Vi fick världens godaste gräddtårta som mamma gjort!
Kläm på den ni Cessi och Erik!!! Kräv en lika god en när ni kommer hem....

Farfar
Kasper har många gånger frågat mej hur min farfar ser ut och jag har bett han kolla på väggen hemma i Pello.
Men tror ni att han har gjort det? Nix pix, så nu tog jag ett foto av tavlan och så här ser han ut!
Lillasyster sitter i hans famn (F´låt syrran att jag inte frågade först...)
Fick ett jättefint mobilsmycke som min kusin i Sthlm har gjort. TACK Marina!!!!!
I dag ska vi byta i Bertils terrarium och det verkar som om jag måste göra det just nu!!!!!
Janne ligger som en nyfångad lax i soffan...
Något irriterande att det alltid ska hänga på mej!!!!
Nu ska jag svälja ilskan medans Emma och Nicke är här för Nicke kan hjälpa mej.
Nina! Vi ska tjänstgöra i morgon...klockan 18,00...
Hoppas att ni får en bra kväll!!!
Annika! I morgon hämtar jag dej då kring halv två...Ring om du har ändrat dej!
TACK MAMMA OCH PAPPA  för allt i dag!

18 maj

GRATTIS PAPPA!
Vi kommer hela högen i morgon...

Grattis Anton!


 Ett?ringen
I morgon blir ett av mina älskade barnbarn hela 1 år!!!
Det är ju ♥Anton!
Han är så fin och go och glad vår lilla gosse!
Hoppas du får en mycket fin födelsedag med många spännande presenter!!!
Pussar och kramar från mommo


Kotten
Denna tama igelkott besökte oss i går kväll!
Vill härmed önska er allihopa en lång och skön helg.
Själv skall jag jobba i v-huset med undantag på lördag för då åker vi hem och grattar pappa.

Tisdag

K?rlek
Ser ni vad min lilla älskling har gjort en fin teckning till mej!!!
Det är Kasper som ger sin mamma en blomma och så har dom hjärttröjor på sej!
Fattar ni vad jag älskar mina ungar!!!!!!

I dag har ju Wille åkt hem med Kasper.
Joannah och Algot har vart "pojkvakter"...grabbarna har BARA ätit tre glassar...
Själv har jag jobbat till klockan fem idag.
Jag har vart på skolan först och sen på fritids.
När jag var ute på första rasten med ungarna så sa en tjej i 1:an till mej så här:
"Kajsa! Jag tycker att du är så vacker! Du måste träffa många andra killar än din man"!
Jag och Majsan vek oss nästan dubbla!
Resten av dan gick jag omkring som om jag vore miss Universum...

Idag har alltså min ägghalva med bihang änteligen kommit hem!!!!
Min mamma är åxå på väg hem från sin tripp.
Tack kusin för att du tagit hand om mamma!
I morgon skall jag jobba från halv 8 till ett på dagis.
Efter det skall jag jobba hemmavid i växthuset.
Nu mina vänner skall jag ta hand om mina kottisar.
Dom skall i säng.
Ha det så bra mina vänner!

Leos Lekland...

B?rgningen
I Råneå tog den roliga resan slut...med Forden iallafall...
Generatorn suckade så det var bara och ringa bärgningen.
Vi fick sitta i bilen när den drogs upp på flaket och hela vägen in till Luleå.
Det var faktiskt ganska coolt, bara det att utsikten inte var den bästa...
...bärgningsbilens lampor...
När vi kom till Luleå så var det strul med Folksam...ovanligt va?
Tillslut kom det en tjej med en sprillans ny Caravelle...
...så färden mot Leos Lekland kunde fortsätta.
Grejen var ju den att våran träff skulle vara mellan 11 och 2...
...vi kom dit klockan 2...

Kasper
Men vad ungarna hade kul!
Stället kan verkligen hett rekommenderas!
Lydia hade sin kompis Emma med och Kasper hade Vicktor med.
Vi såg dom knappt...jo Kasper kom rusandes till oss och ville ha hjälp med att ta bort långfillingarna...
Vi hann surra med flera av föräldrarna och det var mycket trevligt.
Efter två timmars lekande så blev jag och Janne lite less så vi bestämde att vi skulle till Max och äta.
Kompisar
Och det gjorde vi!
Vicktor är törstig här på bilden och ville hellre öppna burken än posera för mommo...
Men vilka nöjda barn vi hade i hyrbussen på hemvägen alltså!
Tänk att dom hade både fått åka bärgningsbil och leka på Leos...

Annars har jag inte hunnit så mkt mer än tvätta två tvättar och hängt ut.
Jusst nu ligger mina Foppisar och gosar i tvättmaskinen...på kallgrader förståss!
Spänki och se hur rena dom blir...om dom nu blir det!
Nej mina vänner! Nu ska jag kolla om dojorna är klara och sen ska jag hoppa i säng med "Två bröder"(En film...)

Mamma! Krama om allihopa där nere från alla oss!!!

Lördag

Hos moffa
I dag har vi hälsat på hos min ♥Pappa.
Det var så kul att komma dit i dag!
Vi trodde att han skulle sitta där ensam MEN...
...Där var hans kusin från finska Pello.
Jag fattade inte ett dugg av vad som avhandlades men så mkt förstod jag att dom hade roligt.
Sen ringde farbror ♥Lasse, så jag fick mej en liten pratstund med honom åxå.
♥Kasper har haft en jobbig morgonstund, i den åldern tänker man så mkt.
Ni ser ju på bilden hur hårt han håller om ♥Morfars arm...
♥Lydias min var inte alltför munter...
...Hon köpte en hårgrej på GK som hon sen tyckte att hon inte passade i...
Jag har pratat med ♥Mamma åxå i dag och hon hade det efter omständigheterna bra.
Jag har inte vart alltför intresserad av melodifestivalen förut men nu hörde jag att ♥Mamma och dom skulle titta och då ska vi det åxå!
Fy så jag saknar min älskade ♥Ägghalva!
Om ♥Lillasyster vart här så hade livet kännts mkt muntrare men hon är ju där hon är!
♥Lydia skall ha sitt kalas den 3 juni på badhuset klockan 13.00!!!!!
Bara så att ni som är intresserade vet!
Apropå mitt senaste inlägg så är jag inte religiös...
...Jag har fått en kristen uppfostran och gott i söndagsskola mm och
det sitter i ryggmärgen!
Jag tror på min Gud och har alltid gjort det.
Jag tycker att ordet religiös låter så pompöst och tillgjort, då känns det bättre med ordet kristen.

Hoppas att ni alla får en fin kväll!!
Speciellt önskar jag ♥Mamma och gänget det!!!!

Fyndet!

Pris
Här ser ni fyndlappen...

Stolen
Här är själva FYNDET!

kusinerna
Dessa små sötproppar satt på golvet och lekte när jag kom hem efter jobbet idag.
Gissa om jag blev glad i mitt hjärta!
Anton har tagit sej lite småprommenader i dag åxå...
...Snart går han nog ordentligt och då är det slut på fridens liljor...

Ja, jusst nu är ju Elli och Åke i Barcelona och njuter av livet och förhoppningsvis av varandra.
Vars min mamma är vill jag inte ens tänka på!

Har jobbat i dag och jag måste ju säga att lilla Siri är i mitt stora hjärta nu...
Linda! Vad hon pratar och sjunger...suck...hon är underbar!

Kasper och Vicktor är hos Wille på ett fredagsbesök.
Lydia är just hemkommen från Emma S.

Janne och Jesper skall på strandbastu på ett tag så vi andra får mysa här på egenhand...
I morgon åker jag och de två minsta till Pappa och ser att han har det bra.

Mina läsare! (Ni tjuvläsare tillhör åxå den kategorin)
Hoppas att ni får en fin fredagkväll!

Livet...

...är inte alltid så lätt!
I dag åker min mamma till en väldigt kär person som inte mår så bra.
Tankarna går hela tiden dit...
I går var jag på bibelkurs, det handlade om bönen.
Vi hade fått till läxa att skriva en egen sådan.
Jag klarade inte av det eftersom mina tankar för det mesta är hos den kära personen och familjen runtom denne...
...så jag tog istället Kaspers bön från två somrar sen när han till sin förtvivlan fick se en överkörd igelkott vid våran brevlåda.

KÄRE GODE GUD!
GÖR SÅ ATT IGEKOTTEN
FÅR DET BRA I
HIMMELEN!
AMEN!

Ha en bra resa mamma!

Efter middagen i dag åker jag och "Mannen i mitt liv" till stan och ser om fåtöljen finns kvar...
...Håll tummarna!
Nu skall jag laga till en kulinarisk anrättning på kyckling...
Ni kan ju även hålla tummarna på att den blir ätbar...hihihi...

Ha det gött mina vänner!

Onsdag

Dv?rg
Min påhittige son har satt på sej foppatofflorna på knäna...coolt va!

Vilket trist väder vi har nu.
Bara regn och blåst...
...Fast å ena sidan så är det väl ingen fara för sommaren har ju inte kommit riktigt ännu.
MEN nog hade det vart kul med en varm och solig vår åxå!
Jag jobbar hela veckan och det känns väldigt bra!
I morgon åker ju Elli och Åke till Barcelona...
...Vem ska jag nu ringa till?
På söndag åker vi med Hjärtebarnsföreningen till Leos Lekland.
Vi har aldrig vart där så det ska bli sköj!
Idag börjar jag jobba klockan 9 på dagis.
Är det nån av er bloggisar som brukar se "Ett herrans liv"?
Den går på tv4+ på vardagskvällarna 22.55...
Jag brukar försöka att hålla mej vaken till den börjar men i går orkade jag inte och i förrgår
gick strömmen just då...
Det är ett väldigt roligt program eller rättare sagt en serie.
Britterna kan det där med humor.
I dag är det Lappskojs till lunch på skolan...inte direkt min favvomat men...
I går blev jag bjuden på lunch av Joannah.
Vi gick på Ikea och åt.
Jättegott! TACK Joannah!!!!
När vi sedan vandrade mot utgången så fick jag se MIN fåtölj på fyndhörnan...
Det var nästan som att se en spindel...
Ni färstår ju att fåtöljen kostade nästan 4oookr inne i affären MEN på fyndet endast 1048kr...
Och självklart är ju jag utan pengar....
Få se om jag kan på ngt sätt åtgärda det i dag....
När jag kommer hem från jobbet i dag så skall jag springa runt med dammsugaren och skurhinken...
...eller så lägger jag mej på soffan en stund...
Kära läsare och tjuvläsare! Nu ska jag gå och fixa dagens outfit!!!!
Ha det gött!

Söndag

helgen4
Lydia och David! Visst är dom väl söta!?
helgen3
Vet inte vem som placerat denna tallrik framför Stefan....
helgen2
Kompisar hela helgen har dessa två grabbar varit! Dom har haft jättekul.
I gårkväll när min son kom in så var han "dingsur"...Var din det Annika?
Helgen
Prinsessan med en prins! Försökte att ta en bild så att ni skulle få se hur lik dom är men prinsen gillar att "posera" med diverse grimaser...

Våran rauter eller vad det nu heter ha suckat så datorn har inte vart så samarbetsvillig...
Med tre datorer och ett uttag i modemet så har vi haft ett mindre krig här...
...Just nu så leder jag och då passar jag väl på att uppdatera mej lite.
I går var Arne här och grävde fram både stubb och sten framför v-huset.
Janne skall förlänga det med några bågar.
Sen var jag och Janne till stna en sväng i diverse ärenden.
När vi kom hem bakade jag lite för Hampus ringde och undrade om vi ville ha besök...och så klart vi ville det!
Tack för besöket!!!
Kasper hade vart hos Wille när vi var i stan och när jag hämtade hem Kasper så tog jag med mej Wille åxå.
Sen på kvällen satt jag och Annika och pratade om livet medan grabbarna lekte ute.
Tack för pratstunden!
Lydia och Henny har sovit över hos Stina natten till i dag.
Dom hade helt sonika frågat henne om dom fick och godhjärtad som grannen är så sa hon ja!
Tack Stina!!!
i dag har Emma krattat halva baksidan plus att hon kom med jättegoda banan/choklad muffins!!!
Tack min älskade lilla unge för det!!!!
Janne har dratt till stan det hade hänt nåt i macken, hoppas att allt är väl där och att han kommer hem snart för...
...Middagen är strax redo att förtäras.
Pyttipanna med stekt svamp till...mumselimums!!!
Jag kommer att jobba nästan hela denna vecka och det ser jag framemot såklart!
Det är däremot inte roligt att Elli åker på semester med mannen i sitt liv...kommer att sakna henna!!!!
Jajaja Åke! Kommer att sakna dej med!!!
Nå niin!!! Säger som jag brukar: AMEN!!!!
Hörde du Nina?
Ha det gött!

Äntligen fredag!

Pyttipanna
Dett här hjälpte jag Pontus med i går kväll klockan tio...
Han var svinhungrig och trött och då är det ju självklart att mamma hjälper till!
Gott var det åxå!
Råstekt potatis med lök och skinka, sen ett stekt ägg som kronan på verket.
Pian
Lydia har fyndat i sin kusin Annelis lådor...visst är hon väl snygg?!
Majsan! Visa bilden för "du vet vem"...
islossning?
Färsk lägesrapport från Seittulaniemi...ingen dramatisk islossning ännu...
Man kan köra med bil ända ner dit om man vill nu.
bild
Förstår ni hur gott det värmer i ens mammahjärta när man får en sån häringa fin tavla!
Självklart hänger det på väggen.

I dag har jag vart till stan och handlat med Emma och Anton.
Vilken gullig och fin unge han är våran lilla gosse!
Så glad och nyfiken satt han i kundvagnen och spanade.

Har pratat med min mamma åxå i dag, det var inte så uppmuntrande direkt så jag fick en blixtrande huvudvärk av det...
Tog två Panodil och andades lite genom näsan...en timme senare så var det bättre.

Nu ska jag ta ett ryck med dammsugaren och se om Anton kan var mej behjälplig i detta...
Elli och Sara ska till Pello i morgon, vet ej ännu om jag följer med dom...
Nåväl mina läsare och tjuvläsare! Vill på detta sätt önska er en trevlig helg!

Onsdag

Var in till stan en sväng med mtt yngsta lilla hjärta!
For in på Ikea och köpte en stoooor plastlåda med lock, där jag skall förvara vinterskorna över sommaren.
Köpte åxå en liten magnettavla för att kunna ha vid datorn till alla VIKTIGA papper...
Sen drog vi vidare till Maxi och där handlades det bullbakningsingredienser och middagsmat.
Och NU kommer jag till poängen!!!!
En djupdykning i glassfrysdisken resulterade i ett helt sanslöst fynd!!!!
Sandvichglass med jordgubbssmak som dessutom är låglaktos!!!!!
Men vad jag och gossen smaskade i bilen hem!
Kasper har inte tålt jordgubbar men jag beslöt på stående fot och sugande mage att nu testar vi!
Det är ju skillnad på färska gubbar och ickefärska i allergisammanhang.
Är det nån av er som har webbadressen till "Niklas kokbok"?
Hade den som favoriter på förra datorn MEN mellangossen som fick den raderade snabbt bort ALLA mina favoriter...
Nu ska jag sätta på ugnen och förbereda för den onsdagskulinariska anrättningen...
...Hamburgare och pommes!
Kasper har visst gjort upp med Viktor L att han skall di efter maten så det är ju en som är jättehungrig nu...
Sussi! Bilden jag tog på dej och Hilda blev jättebra, jag kan mejla över den till dej om du vill!
GRATTIS i efterskott Klara i Luleå!!!! Den tjejen har ju födelsedag samtidigt som Joannah.
Ha det gött mina vänner!!!


1.a Maj

Presenter
Ser ni vilka fina presenter jag fått i dag!
Från Joannah och Algot!
Mitt hjärta blev så stort, vet inte om givarna förstod det...
Jag fick svälja...jag blev så glad!
TACK!!!
brasan
Kasper framför brasan i går kväll.
Det var mkt svårt att hålla sej borta från elden...

I går på brasan grillade jag och åt tre korvar helt själv...mums!
Senare på kvällen kom våra vänner från Karhuvvara hit.
Vi satt och pratade och skrattade och tiden bara for...
TACK Karin & Arne för att ni kom hit och för att ni är så BRA!!!!

I dag har jag haft hemma HELA min familj!
Vi åt Peters älgkött som han lämnat i våran frys...hehehe...
Klyftpotatis och sås...mums, vad det var gott!

I dag har jag slingat Ellis hår, hoppas att det blev pra!
Annika och Wille har vart här i dag och förgyllt min och Kaspers tid.
TACK för trevligt sällskap!!!!

Har lagt småkottarna nu...
...Framför Scoobidoo film numro 20...
...Som Lydia hittade på Prix i går!
Ja, jag vet att dert inte heter Prix MEN jag kallar det för det ändå!

Jag önskar att man kunde lägga in filmer på min blogg!
Våran lilla Anton är så himla rolig!
Han är faktiskt överallt...
Elli! Skulle inte du lägga in Ägglikörreceptet på din blogg?
Vet ni vad jag gör nu?
Jo, jag sitter och smuttar på en finsk öl!
En Karjala!
Den är iskall och god och passar till lite godis...som åkte fram nu när kidsen är i säng!!!!
Så är läget hemma ghos mej nu!
Becks "Advokaten" skall vi se i kväll...om inte jag somnar som vanligt...
Angie! Uppdatera nu!!!!
Ni andra! ha det riktigt gött!!!

hits