Torsdag

Vilken dag jag haft i dag! Det roligaste var nog att vara på Skolverkets intervju med 7 andra mammor och upptäcka att Eira sitter där!!! Personerna från verket sa att det hade vart en timme med skratt och mkt humor, och ni som känner vissa personer kan nog haja vem som lockade till mesta skratten...
Sen var jag på möte med Mariana och Annika på kommun och det blev åxå ett ljust möte...tycker att jag börjar ana ljuset i tunneln nu och det behövde jag få känna.
Sen har jag vart och tränat lite inför konsumstämmans uppträdande nästa torsdag med mitt lilla teatergäng och det var åxå roligt.
Jag har även vart med Annika och Wille till finska Karunki och shoppat lite cider till i morgon och sen när vi kom hem drack vi kaffe och hade en ytterligare rolig stund. Kan ni tänka er en hel dag med äkta glädje? Det är inte vanligt förekommande fenomen hos mej så jag kan nog somna lycklig i kväll!
Min älskade lillesyster kommer på onsdag och jag längtar så mkt efter henne så ni kan inte tro det.
Föresten när min yngste son kom hem från dagis var han nästan lika blå som Robinssonrobban... han och tre killar till hade målat sej på armar och i ansiktet...MEN det var bara min lilla kotte som hade använt vattenfast färg...
I morgon skall vi på mammaträff och det ska bli så roligt!
Herreminjestanes hur det ser ut i mitt hus just nu...det är torsdag och då brukar jag ha en städdag med familjen men jag iddes inte i dag...Kasper har spritt ut alla sina legodelar över hela huset...och vi får inte röra dom för då vet han inte vad som hörs till vad...
Nej nu ska jag ta på mej pyjamasen och koka lite te och ev ta en macka eller två så jag säger Trevlig kväll kära bloggisar!!! Nej föresten, jag ska ringa hem till mamma och pappa.

Smaskigt eller hur!

Smaskigt eller hur!

Kaspers egen design på tårtan! Han ville så gärna ha en ros på den åxå och Janne hittade en sockerros som faktiskt Kasper tål att äta...han vill äta rosen sen och det kommer han att få göra åxå om han nu vill.
Det är så sällan han får tårta men på sin födelsedag vore det ju konstigt om han inte skulle få en så vi gjorde en utan ägg och mjölk i går, fast låglaktosgrädde har vi ju på och det tål han ju åxå.
Vad har annars hänt?! Var till stallet med flickorna i måndags och det gick inte så bra, först var jag lite smårädd för hovkratsningen på Romeos bakhovar och sen för att sätta tränslet fel, men vi fick hjälp och det gick bra, själva prommenerandet med hästen och Lydia gick ju bra och det var inget att oroa sej för utan det som inte gick så bra var ju det att min högra arm gjorde något ont när jag höll grimmskaftet i den handen och att borsta var åxå lite bängligt eftersom jag fick använda min vänstra... men det var jättekul!
I ågr var det stora förberedelser inför i dag och jag hade Joannah och storpojkarna till hjälp. Vi gjorde tårta, negerbollar, muffins och bullar plus att ungarna blåste upp alla ballongerna och hängde upp dom, Pontus var smart och drog in en manick från garaget så ballongerna blev fyllda på nolltid.
I dag ska jag på data kurs med mina kolleger, har inte vart på  jobbet då eftersom dom andra åxå går kursen på arbetstid och jag jobbar bara 2,5 timmar. Har hunnit med ett utvecklingssamtal på Marielundsskolan åxå och det gick som väntat mkt bra.
Nu ska jag dricka lite kaffe med min man innan jag ska i väg till kursen, som håller på till klockan tre.
Ha en bra dag bloggisar!!!

Villken dag....

Villken härlig dar vi har haft i dag...var hos Suos och grillade korv och drack kaffe och satt i solen och pratade. Jag och Annika och Joannah fick dessutom kolla på semesterkorten... I morgon ska jag jobba och sen blir det middagsförberedelser och bullbak...har inte fått tummer ur...och gjort det ännu men nu brådskar det lite för vi har ju kalas på onsdag. Kasper ska vara på dagis hela veckan och vänja sej vid att leka med kompisar, han har blivit lite av en ensamvarg av att vara hemma och leka med sej själv...
Från och med i morgon ska jag och Annika köra hårt! Jag måste bli av med tio kilos överviktigt fläsk till sommaren!!! Jag tänker INTE göra nån annan människa glad genom att äta/fika mm om jag inte vill!
Det enda kruxet är ju om jag vill...
Ska ev  åka till Kalix och kolla på en skoter i dag/kväll, vi får se om det blir av! En var i Töre och en i Kalix.
Nu ska jag hämta Lydia som är hos Henny för hon har lite matte kvar att jobba till i morgon när dom ska lämna in boken.
Jag hoppas i allafall att ni alla får en bra söndagkväll!!! Jag och Eira har bra smak eller hur?! jag tror att jag är en av många som har handväskor i parti och minut och som älskar det!!! Föresten är flätorna mina nu! Har betalt tillbaks min skuld till mamma och det känns så skönt!!!! Tack mamma för att jag får låna när jag vill!!!!!!

Juppeväska

Juppeväska

Hur många av oss bloggisar har en sån här fin väska? Fick syn på den hos Juppe när jag satte flätorna och jag blev så förtjust i den och på den vägen är det...

Måste man verkligen ha en rubrik?

jag orkar inte skriva nåt i dag jag lovar att återkomma i morrn eller efter helgen...är så himla trött...och min arm gillar inte tangentbordet just nu...

Trött

Fy så trött jag är...kliver upp vid 6 tiden och sen är det liksom full rulle resten av den vakna tiden.
Kanske det känns extra tröttsamt i dag eftersom jag vart till stan igen...när man bor så här på landet så kan det ju faktiskt vara väldigt tröttsamt med dylika stadsresor!
Janne har fart på ett möte och när han kommer hem ska vi kolla in en Wallanderfilm som vi lånat av Joannah. Kasper badar oljebad just nu och sen ska jag smörja in han med kortisonsalva, han har så mkt eksem och kliar sej som bara den på nätterna, han vägrar att ta medecin och jag hade slut på hans badolja, men köpte en ny flaska när jag var in på apoteket.
I morgon tror jag att vi ska baka bullar eller nåt annat gott, det beror helt på hur armen mår, jag brukar göra enkla smörbullar för dom kan jag snurra om med vänster arm och det går så bra. Nu har ju Elli och Åke äntligen kommit hem igen...ni vet att är man tvilling så är man faktiskt ganska halv om den andra är borta...
Det var så kul i dag när jag var i stan för jag och Janne har köpt oss varsin hjärtebarnsjacka och i dag fick jag faktiskt kommentarer. Det blir ju som ett slags reklam för föreningen åxå. Om ni vill så kan ni klicka på min hjärtebarnsföreningslänk och sen vidare till norr och sen vidare till träffar och möten och sen vidare till vår Piteåhelg, för då kan ni både läsa om helgen och titta på bilderna.
nej nu ska jag fixa mina små rosenknoppar i säng för att sen ta ett eget hett bad med honungsskum...kläm på den va!
Ha en trevlig kväll kära bloggisar!!! Mia! Jag har gått flera dar i rad nu men inte sett en enda bloggist ute...fast i dag går jag inte och det är väl då alla andra är ute...

Rapport

I går var jag till stan och fixade lite flätor hos Juppetjejerna, sen gick jag och fikade med Janne och sen handlade vi. Träffade pepparkakan på Maxi och det var så roligt att se att hon kommit hem hel!
När jag kom hem fixade jag klart på Kaspers rum och gick igenom mina mejl. Sen kom Emma och Nicke och Vicktor hit, Emma hade med en hög med skvallerblaskor som hon fått av sin svärmor och där gick min kväll...det är så kul att läsa dom ibland.
I dag ska jag med Kasper till tandläkaren och sen blir jag kvar i stan för jag ska på data kurs med Mervi klockan ett. Janne ska fara och hämta Elli och Åke från Kallax så Emma kommer hit och kollar ungarna efter sitt jobb. Tack och lov för henne! Hon har vart här med ungarna varje gång som vi har vart borta när pappa blev sjuk och nu när svärfar blev sjuk och gick bort.
Min tvätthög sjunker mer för varje dag men högen av rena kläder blir allt högre...har ont i armen och kan inte vika dom just nu, får ta det när det känns bättre.
I går när jag var på Juppe fick jag syn på en sån fin väska så det kan hända att det blir ett litet inköp i dag...den kostade bara 79kr.
Jag känner mej så fet och fläskig och har sån dålig motivation och karaktär just nu...HJÄLP!!!!
Vi är bjudna på bröllop i sommar åxå, fick inbjudningskortet i förrgår och jag ska ringa och tacka ja till inbjudan i kväll. Det ska bli jätteroligt!
Skönt att Elli och Åke kommer hem i dag för då vet man att dom åxå säkert har landat och flyget gått bra.
Jag sa till Pontus att den dan (om den kommer) jag vinner ruskit mkt pengar så tror jag att vi åxå far utomlands hela familjen...va! sa han...vi vill ju inte flyga!...Ha sa jag, inte behöver man ju flyga till Danmark... jag tycker att hela resan blir förstörd om man ska oroa sej för flygresan.
Nu ska jag dricka lite aspartamsaft och kolla om det är nåt kul på Animal Planet...
Ha en bra dag kära blogissar!

Trött

Fy så trött jag är...har jobbat från halv 12 till halv 6 och de sista timmarna var det så lite barn och det kan ju bli lite tröttsamt för en som inte är så van...
Ska till stan och fixa lite med flätorna i morgon för dom har glidit upp så mkt och jag fick komma klockan ett.
Har träffat båda globetrotterna i dag, först moffa som hämtade Wille från dagis och sen Irene på kiosken, och jisses så dom var bruna! jag tyckte åxå att Irene såg så fräsch ut, nya brillor och så fint brun, lite avens är jag nog för inget solarium i värden kan ge såmn fin solbränna som man får på naturlig väg.
Jag har just gett min yngste son gröt och nu väntar han på att jag ska komma och söva honom men jag vill inte gå och lägga mej ännu. Tänk om jag åxå kunde få sitta på min ända en kväll och kolla på en film eller nåt...nej nej... det ska städas upp efter middan, och det kan ju bara jag göra, det tillhör liksom min lott här i livet, det är bara det att jag jobbar åxå!!!! Sen är det tvätten som ska tvättas och vikas, ungarnas väskor ska ha det innehåll dom bör ha och det kan dom fixa själv men varför i hela fridens namn hänger allt på mej för?????? leksaker ska plockas upp...och vad blir det för middag i morgon? Jag får snart nervsammanbrott på alla måsten som jag har och vet ni varför? Jo jag gör allt bara föratt slippa konflikter och bråk...
Nej nu ska jag försöka tänka positivt om det går... Godnatt kära bloggisar...jag tror jag hoppar till sängs med min son och där somnar jag själv och slipper se eländet...även om mitt inre är i uppror...förstår faktiskt dom som går i väggen eller får nån plötslig stroke eller infarkt...fy så negativ jag är idag...nu står Kasper och drar mej i armen...voj voj voj...
Och ändå så älskar jag min familj...fast jag är bara en människa åxå...

Tre glada skidåkare

Tre glada skidåkare

Här ser ni trion som åkte skidor i dag!

Jag menar Sussi, inte Kikki...

som jag skrev om nyss...

Vilken dag....

För det första så fick ungarna resterna från lunchen till middag så det gick ingen nöd på dom, ja alla utom Lydia för hon åt tacos hos Henny.
Sen var jag en sväng till mina guddöttrar och vi drog igenom schlagerlåtarna och skrev listor, kan ju säga att den som stod längst ner på vår lista, alltså bland dom 5sämsta, där hamnade vinnaren....
När jag kom hem for Janne till Heikki på bastu och wiskykväll så vi hade lugna gatan här...
I dag har alltså jag och Nina debuterat som kyrkvärdar och det gick jättebra, vi hade nu inte så våldsamt stor publik och det var ju tur så här första gången.
Sen har vi hunnit med en skidtävling i Mattila där Hampus fick den snabbaste tiden och Kasper kom fyra, vet inte vad David hamnade på för plats men alla var jätteduktiga och fick både medaljer och priser.
Nu har jag en karre i ugnen och Janne har fart och kört hästen, Lydia sitter med matten och sen ska hon bada, Kasper leker med sitt pris...en påse med dinosaurier...förståss...vad skulle det annars ha vart...
Jag är svinsugen på att möblera om lite eller mycket...kanske jag passar på nu när husbonden är ute... Jag ska sätta in en bild på skidåkarna här om jag har den kunskapen att göra det men det ser ni ju!
Ska föresten vika lite tvätt så att berget försvinner nån gång, usch jag tycker att vi har för mycket möbler här nu, det känns så pressigt när man ska städa åxå, kanske det blir ett lass till Pello igen!?
Lillasyster! Var är du? Håller föresten med Kikki att det skulle vara kul om alla som läser bloggen skriver en liten kommentar!
Kram på er alla som läser min blogg ialla fall!

Morgonpigg...

Jag har klivit upp klockan 7 och stekt kotletter...min svärmor med syster och son har vart här på lunch och jag ville inte bjuda på nåt segkött...
Men vad det har regnat i dag! Det positiva är ju att det mesta av snön har rasat ner från taket.
Köttet blev bra, ja allt blev gott och bra faktiskt, Peppe gjorde kladdkaka till efterrätt som vi åt med glass.
Sen har familjen Täikkö vart här och det var jättekul för det är så längesen dom vart här. Ungarna har lekt ute i säkert två timmar, Hampus och Vicktor var rejält blöta men inte Kasper.
Jag vet inte vad vi ska hitta på för middag, känner mej mätt ännu men ungarna måste ju få nåt att äta.
Janne har vart med Heikki och kollat på bandy och Lydia är hos Henny nu och är i full färd med att få sova över där.
Nu ska jag klura ut lite mat till barnen och sen tror jag att jag far en sväng till mina guddöttrar och kollar in lite läge där...
Ha en bra kväll kära bloggisar!

Begravning

I dag har vi alltså haft farfars begravning och det var en otroligt smärsam tillställning. Det kändes så enormt sorgligt att ta farväl. Lydia var helt förstörd, hon bara grät och sa att hon inte ville att farfar ska vara död...
Minnesstunden var bra, det behövs verkligen en sån för man är så nere i botten med alla lessamheter man känner och skulle man då fara hem direkt efter kyrkan så skulle man nog inte må bra.
Träffade en kompis till Janne som jag åxå blev kompis med och han har jag inte sett på flera herrans år, det kändes bra att han var i kyrkan.
Prästeländet skulle vara mer personlig än religiös hade hon lovat farmor men det var tvärtom till allas vår stora besvikelse.
Många adresser kom det och det var åxå så bra för farmor att se att andra bryr sej om.
Just nu är Lydia på disko, tänk vilken tur att det var det i dag för då hade hon nåt kul att se framemot, ska hämta dom halv nio, alltså LYdia och HEnny.
I morgon kommer farmor och Lisa och Hasse hit på lunch/middag, det ska bli roligt för det var så längesen dom vart här. Så det blir en lättare panikstädning här på morgonsidan...Dom önskade kotletter och det ska dom få med potatisgratäng och sallad. Kanske Peppe gör en kladdkaka till efterrätt
Nu ska jag ta mej en kaffekopp och en bulle som kryllar av points fast den är torr...
Annika! Nu borde magsjukekarensen vara över?
Ha en skön kväll kära bloggisar, det är ju fredag...

Torsdagmorgon

Vad har hänt sen sist? Jo jag har jobbat. Vilket kanonväder det var i går, ungarna var ute nästan två timmar på frillo i går, dom åkte madrass och del gjorde rackartyg...
Men ingen prommis hann jag med, somnade på soffan och sov gott i en timme för att sen göra våfflor till kvällsfika och sen krypa till sängs igen och sova lika gott...
I dag ska vi till Risön och ställa i ordning i lokalen där vi ska ha sväfars minnesstund, Lydia är ledig från skolan för det känns som viktigt att hon får vara med och hjälpa till så att hon ser och vet vad som händer.
I morgon ska vi vara i kyrkan i god tid så att vi sitter klart där innan det kommer andra människor dit. Tänkte åxå att den tiden kan behövas för att berätta till ungarna om farfar som kommer att ligga i kistan längst fram. Usch så det kommer att vara jobbigt med denna begravning, vi kommer att ta ett sista farväl av farfar och fast han vart döds i tre veckor nu så blir det ändå så definitivt och så förskräckligt sorgligt.
Nina: Dagboken sid41 och Handboken sid114. kolla vilken du vill läsa så tar jag den andra! Vi måste ju börja träna...på söndag gäller det!
Jag har koll på alla kläderna till i morgon, ska stryka lite i kväll och fylla min väska med "bra att ha grejer" till Kasper...han har inte så lätt att sitta still och vara tålmodig, han är en hemmakille som ständigt längtar hem var han än är, förutom hos kompisar förståss...
Jag väntar på att ungarna ska vakna så att jag får ta min prommis nu innan jag får fullt upp, men antagligen sover dom till nio...och hur ska jag slå sönder tiden till dess? Jag som aldrig har nåt att göra...
Tycker att hur mkt jag än plockar och städar så synns det bara i en kvart...ingen annan tar på sej det, fruktansvärt irriterande och frustrerande är det! Det är jobbigt att vara en tjatig mamma/hustru, men vad göra annars? Tips emottages gärna...
Ha en bra dag bloggisar för det ska jag ha även om halvan är på kanarieholmarna...

Blodapelsiner...

har jag inte tänkt att köpa utan jag sitter och hoppas att mina ungar inte får den förbannade magsjukan igen...fattar inte att föräldrar skickar sina barn till dagis/skola när dom ligger hemma och spyr...nån gång måste ju denna eländiga epedemi ta slut! Om alla hålls hemma tills alla i familjen är friska så slutar vi andra att få den...
Idag har vi vart hos farmor och hjälpt henna med handel och lagning av stolar. På fredag har vi ju begravningen och jag gruvar mej verkligt för den!
Jag har även gjort mazariner till minnesstunden, Jannes andra syrror skulle åxå baka nåt.
Vi ska vara i kyrkan redan halv 11 och jag vill ju hinna gå in i kyrkan och se kistan med ungarna för att dom ska kunna orka vara med.
Kasper är så liten så jag tror inte att han kommer att vara lessen på det sätt som vi andra, får ta med nåt till han så att han sitter stilla. Lydia har tagit detta så hårt och nu verkar det som att hon lugnat sej lite, men man vet aldrig hur reaktionen blir i kyrkan med all vår sorg och sen att se kistan och veta att där inne ligger farfar.
Jag är just nu proppmätt och sugen på en prommis, har ätit en mazarin och lite deg... tror att jag förbereder middan och går en sväng innan jag äter. Vi ska äta tacos i dag för det har jag lovat Lydia.
I morgon ska jag jobba på frillo från halv 12 eller det blir först med Majsan i ettan.
Har just pratat med min lillasyster från Gbg, hon var i tvättstugan och vi pladdrade på i säkert 45 minuter.
I morgon åker min ägghalva utomlands...usch säger jag bara...hon borde hållas hemma!!!
Nej nu ska jag fixa krubbet och sen röra på fläsket!
ha en bra dag kära bloggisar!

Vardag igen...

Vi har haft en jätteskön helg med ungarna. Maten var god, både lunchen och middagen. Kasper var ju inte så nöjd emellanåt, så fort jag gick på toa eller så kom han skuttandes och ville att jag skulle komma till bordet där vi satt och så fort jag satt mej drog han...han lekte med hissen, åkte upp på 6:e våningen och så ner igen, vilket mod! När Moraträsk uppträdde satt han i min famn på golvet och tyckte att livet var pest, han tinade litegrann och var med och studsade när dom sjöng "huvud,axlar,knän och tår" men det var då allt...sen när showen var slut så ville han gå på rummet men jag sa nej! Lydia skulle fixa autografer till Henny och Rasmus så vi köade för att få det och när det blev vår tur skulle jag ta lite foton och DÅ var ju Moraträsk bäst och han ville vara med på en bild! Vi köpte skivor och en t-shirt som Kasper fick och han var så stolt när han gick omkring med tröjan. Danstävlingen ville han inte vara med i, för han vann ju i fjol och man kan ju inte vinna fler gånger...
Vi är ju tre familjer bla som har barn i samma åldrar och så fort vi inte såg dom så visste vi att dom lekte med hissarna. nej mamma jag drack inte mycket! jag och Erika delade en flaska vin som vi dessutom bjöd till andra av och sen delade jag och Kicki på en irish coffee.
Pontus och Markus fick ett eget rum som dom sovde i och det var dit allt vårt gotta försvann...inga chips och ingen läsk blev kvar inne hos oss...men det gjorde inget för då åt våra två minsta bättre när det var mat.
På badet som var svinkallt satt jag och Kasper mestadels i bubbelpoolen, det gjorde föresten inte bara vi för det var verkligen kallt där. Jag tycker att det har blivit lite småsnuskigt där på nåt vis, dom borde faktiskt ta och fräscha upp det lite där på badet. Janne satt med några pappor och pratade och drack lite öl medans vi mammor drack kaffe och åt glass med barnen... Kvällen slutade vid halv 11 tiden då de sista i gänget drog upp på sina rum. Jag var ner med ungarna och köpte dricka och vischyvatten innan vi gick och la oss sen låg jag och läste halva natten och var ändå pigg som en pommac på morgonen, hotellfrukosten är ju bäst!!! Fast jag saknade prinskorvarna och äggröran... På söndag badade vi igen innan vi drog oss hemmåt och då var det faktiskt lite varmare i vattnet.
Men jag var så trött när vi kom hem så jag somnade redan halv nio...
Det finns så mkt öden både tragiska och bra och jag blir så berörd av dom, denna helg har vi pratat och lyssnat på flera av dom och jag hoppas att dom blir styrkta i att vara med i föreningen.
Vi är ju kontaktföräldrar och ringer då upp nya medlemmar direkt när vi får pappret, men nu under helgen fanns där flera som jag inte pratat med och som vart med i flera år.
I dag ska jag jobba på frillo på eftermiddagen och sen ska Janne fara med flickorn in till stallet, förhoppningsvis åker jag med dom nästa måndag.
Nu ska jag sätta på kaffet och tina lite torra bullar så jag har nåt att bjuda till min systersom kommer hit på sin rast.
Ha en bra dag kära bloggisar!

Moraträsk och Kasper

Moraträsk och Kasper

Givetvis ville Kasper åxå vara med på bild! Han uppskattade inte helgen till fullo för han är en riktig hemmagosse, när vi kom till Tossa i går så drog han på mungiporna, sen när vi kom hem lekte han till det att vi gick och la oss. Jag var så trött så jag stupade i säng redan halv 9...

Moraträsk och Lydia

Moraträsk och Lydia

Efter en timmes showande så var det bara att köa till att få autograferna som  Lydia hade lovat till Henny och Rasmus, och jag passade givetvis på att ta en bild...

Frillobild

Frillobild

Kolla in gardinerna! Nicke har tagit kortet på mej hemma hos dom i dag när vi firade Emma.
Jag är så ovan att skriva på deras laptop så detta blir en kortis.
Ha en bra kväll kära bloggisar!

Rapport

Jag har nu fått mina fina tunna flätor, och jag känner mej så glad! Dessa är mycket bättre än repen jag hade sist, har ju alltid viljat ha flätor. Det tog ca 5,5timmar för jag har visst så väldans många hårstrån på skallen. Lotta kom förbi två gånger och kollade läget och hon ville att jag skulle komma till dom och visa upp huvudet i kväll men jag orkar inte...för fariken vi har ju Boxer nu.....
Lydia har spytt hela natten men inget mer, hon är lite orkeslös och längtar efter tacos...har lovat henne det kanske på fredag...
Jesper känner sej risig i dag, har vart in till han med en rentvättat tjock filt och en varm kudde, men han vill inget ha till livs just nu så förhoppningsvis får han maggis nu i natt, nu väntar jag bara på att Ponte också får den för vi ska till Piteå på lördag och jag vill ju inte att nån är sjuk då.
Själv är man ju en riktig stålis...Jag hade ju en liten släng i går, sen när Pian blev sjuk så fick ju JAG springa med hink, rena kläder, cocacola, byta i sängen, duscha en nerspyad pia mm...
När jag kom hem så skickade jag Janne till Finkori och handla och sen gjorde jag middag, var svinhungrig eftersom jag missade bussen hem och åkte i stället hem med Nicke som slutade kl tre.
Till saken hör att dom hade dragit en liten summa från mitt konto så när jag skulle betala mina flätor så fick jag använda mina "matpengar"... men tur jag hade en apelsin med mej!!!
Nu sitter jag här vid datorn och dricker kaffe och det känns så fint!!! Fatta hur glad jag är över mina flätor!!! Tack älskade mamma för att jag fick låna pengar till dom!!!! Och vet ni! Janne tyckte om dom!!! Han tyckte att dom här är mkt finare än dom förra!!!
I morgon fyller min förstfödda dotter år och jag hoppas att vi kan gratulera henne personligen...jag tror att jag och Kasper är "rena" För jag vill absolut inte att Emma ska få magsjuka när hon är gravid och allt!!!
Jag är inte så förtjust i ArjaSajonmaa men jag tycker om texten på hennes låt "jag vill tacka livet" lyssna på den nån gång! Alltså jag gilla r att Arja sjunger den låten.
Nu ska jag terra min älsta son med lite mammaomsorger, fast han är snart 18 år så är han min magsjuka lilla pojke!!
ha en trevlig kväll kära bloggisar!!! Mamma! Påminn pappa att han kollar "tredje klotet från solen" i morgon så ringer jag pappa sen för en humorsanalys!

urk!!!!!!!

Vaknade i dag med ett litet lätt illamående...spydde en gång sen var det bra men allt jag äter tar bakvägen ut....
Kasper är frisk nu i alla fall, Janne har nu åxå börjat skicka maten bakvägen...
Hoppas att Lydia och Pontus får det i morgon så att vi alla är friska till lördag!
Ha en bra kväll kära bloggisar för det kommer nog inte jag att ha, jag är minsann inte missunsam...

Typiskt...

Jag har hållt borta Kasper från dagis bara för att inte få magsjuka...och vad händer...jo jag lämnade han på dagis i några timmar i onsdags medans vi skulle på möte på Marielundsskolan och just den dagen var det ett barn som spydde på dagis...i går vaknade Kasper och mådde illa, han spydde två gånger och hade lite knip i magen sen fick han 39 graders feber... idag har febern gått ner lite men han har ingen aptit mer än lite pyttipanna och rödbetor till lunch. han har inte spytt nåt mer i dag men han är som sagt var lite hängig.
Jag har tagit semester denna och nästa vecka för jag känner att det har blivit lite för mycket med allt. Att svärfars död kom som en liten chock hann jag inte riktigt svälja heller för vi var ju mitt uppe i träningen inför showen så jag måste komma i kapp med allt nu. På onsdag ska jag till stan och fläta håret!!! Jag har fått låna pengar av min mamma, hon vet att jag betalar tillbaks vartenda öre därför kan jag alltid fråga henne om lån då och då.
På lördag åker vi till Piteå på hjärtebarnsträff och det ska bli väldigt roligt! Jag hoppas att Gud är med oss så att ingen annan blir sjuk till dess.
Sen nästkommande fredag, den 17 mars har vi begravningen, jag blir gråtfärdig bara jag tänker på det.
Det har vart så hemskt jobbigt att spela med i showen, jag är ju bara en amatör och då är det svårt att släppa privatlivet när man går upp på scen. Men det har gått bra! Jag glömde mina repliker i våran "Push-up" men tydligen var det inte många som tyckte det var besvärligt...tänk! där stod jag helt allena på scenen med total blackout...vet ni vad jag gjorde? Jo jag sa att jag glömt vad det var jag skulle säga och att jag dansar lite för publiken i stället....hahhahahaaha...fy så skämmigt det var!!! Till råga på allt så upprepades blckouten på lördag...men på söndag gick det bra!
Jag sa till mamma att förut när man spelat klart så har det kännts väldigt tomt när det tagit slut men nu kändes det bara skönt!
Tack ni kära bloggisar som hade möjlighet att komma och se oss! Det kändes tryggt och bra att ha er i publiken! Och ni som inte kunde se den: Vi har fått den filmad....
Nu ska jag gå och sätta mej i soffan med Kasper så ni får ha en bra kväll kära bloggisar!!!

Genrepet

Ja, så där...vi har ju inte tränat på sångerna så mycket och det är inte för att vi inte har velat utan för att det inte funnits tid för det, så i en del nr får vi ha texten på notstället och den som står närmast får hålla i orden...
Agnes kände inte igen att det var jag i en scen, ska inte säga i vilken men jag tror inte att hon hade så rena glasögon på sej...elller hur Agnes?
Musikmässigt var det inte så bra för vi hörde inte våra röster bara musiken men innan vi for därifrån så funkade det!
Jag är bara lite nervös...har sovit skitdåligt i natt för jag har haft så in i nordans ont i benen och ena höften.
Sen har jag faktiskt haft en liten lessen stund här i dag, tänker så mycket på Jannes pappa, jag såg kort på han när han fyllde år i januari och ´satt i sin säng och mumslade på tårtan som Inger hade bakat. Han var så sorglös och omedveten om nåt annat än just den goda tårtan, jag blir både rörd och lessen när jag tänker på det.
Jag och Mervi har fixat tilltugget, allt är sponsrat! Visst är vi duktiga? Vi har dukat så fint i jumpasalen och baren är färdig....information att föra vidare till A:s Janne och J:s Peter... Kvällens bartender är min Emma!
Kasper är något intresserad av föreställningen...Dom kommer hela min familj och tittar i dag och Kasper frågade mej om han får ta med sej en leksak...hahaha vilket fans man har!!!
I går var jag och kollade in Juppes sortiment!!!! Har nästan bestämt mej för små och tunna flätor som går att återanvända. Det gäller bara att få min Janne på rätt linje...fast i och för sej så är det ju min skalle och mitt hår, jag vill så gärna ha tillbaks mina flätor nu!
Nej nu måste jag kolla vart Janne har tatt vägen och när han kommer hem för Lydia ska hämtas och jag vill inte att hon ska behöva gå med blött hår, för dom har nämligen vart iTorne badhus från skolan i dag.
Ha en bra kväll kära bloggisar! Särskilt ni som betalt 100kr för att se oss!!!
Cessi, var är du? Saknar dina kommentarer och telefonsamtal!!!!!!!

Trött............

Klockan är nu snart halv tolv och jag är vaken ännu...men svintrött! har skrivit en fuskis till våran föreställning eftersom vi som är med i denna grej inte kan lära oss texten ordentligt. I morgon är det genrep...oj oj oj...Jag och Majsan skall skriva programmet, Janne ska komma och hjälpa oss med ett draperi i morgon, Jag och Mervi ska på sponsortiggning i morgon, jag fattar inte hur vi kommer att orka...
Men vi har ju i allafall roligt bakom kulisserna!
I dag var svärfars dödsannons i tidningen och vet ni hur det sved och brände i hjärtat?! Det är svårt att släppa detta eftersom det ligger så nära, tankarna kommer till Rune närsom helst och det gör fortfarande ont. Nu ska jag borsta tänderna och krypa till kojs, eventuellt med Jönssonligan på tv:n...
Godnatt kära bloggisar och sov så gott, ska lämna rapport om hur genrepet gick...om jag vågar...

hits