Fortsättning...

Faktiskt så gav rektorn ingenting!!!! Läraren hade redan hunnit bearbeta den lättledda rektorn till sin fördel...
Vi försökte med annat och jag har verkligen fått kämpa för mitt barns rättighet till anpassad undervisning men...
Det har gjort så att jag under inga omständigheter skulle acceptera nån liknande händelse!
Då går jag i taket, och när jag gör det finns inget tak kvar.
Nu ska jag hälpa min son att leta efter sina skoterhansdakar!
Ha det gött!

Hejsan!

Berra
Sitter här och filosoferar lite om mitt inlägg på andra bloggen. Det är en sann historia som hänt i min familj.
Jag började tänka på den i går när jag var på jobbet. Hur kan en lärare få vara lärare när hon/han gör skillnad på sina elever? En elev som behöver mkt hjälp blir idiotförklarad när hon/han säger att det bästa med skolan är rasterna.... Denna lärare som det handlar om passar absolut inte bland elever som behöver extra hjälp...om hon/han passara tt vara lärare över huvudtaget...!!! Jag är glad att jag inte följde min instink då...då hade jag hamnat i häktet...
Jag skriver inte mer om det för då utelämnar jag både mitt barn och läraren (den sistnämnda spelar i o f ingen roll för jag hyser inga höga tankar om personen i fråga).
Jag har hunnit med att vika alla kläder i tvättstugan och nu efter bloggeriet skall jag städa i sovrummet...i allafall bädda sängen!
Ett hett bokbad är åxå inplanerat i dag!!!!
Är helt solokvist i huset och det känns så skönt!!!!!
Janne jobbar och ungarna är på skola/praktik.
Jag såg liiite på Idrottsgalan i går och jag måste säga att Peter Settman är för härlig!
Nu ska Lars Winnerbäck få ljuda i hela huset medan jag bäddar och funderar på om jag ska städa hela sovrummet...
Ha det gött!

Utmaning

Har blivit utmanad av Ankki.
Ska skriva ner 7 st sanningar om mej själv och här kommer dom utan inbördes ordning!

1 - Älskar att läsa och har svårt med det verkliga livet när jag är inne i en bok.
2 - Avskyr/hatar spindlar
3 - Jag är jättebra på att göra goda såser...tycker jag i allafall!
4 - Kan sitta i soffan och se komedier en hel kväll...ja flera kvällar om jag har möjlighet
5 - Är alltid orolig för mina barn...alltså att det ska hända dom nåt...oavsett om dom flyttat hemifrån
6 - jag är alltid på ett fruktansvärt dåligt humör när jag städar...det blir faktiskt mer effektivt åxå om man nu ska se positivt på det...
7 - Är beroende av min tvillingsyster...hemskt va?!

Nu skickar jag utmaningen vidare till:
Ulla
Belena
Maria
Saara-Maria
Bettan
Emma
Joannah

Hm...

image432

Såna här skrapmärken hade jag på min bil efter vårt första Ica Maxi besök!

image433

Om man skrapar en bil så här rejält så kan man inte missa det, eller hur?
Jag är ordentligt sur över det.
Själv skulle jag aldrig kunna smita. Skulle ni?
Jag är snart på väg till mitt arbete och efter det så blir det väl den dagliga prommenaden eller så ett hett bad...
Känner mej lite ur slag men känner åxå att jag inte kan bryta mitt prommenadmönster.
I går tog jag alltså bort julen och faktiskt så bytte jag även gardiner.
Nu känns det fräsct igen!
Var det nån av er som såg "Rosanne" i går i tv4komedi?
Att jag fick skratta, det var humor på min nivå!
Deras dotter skulle hålla ett tal för elevrådet där åxå en kille som hon skulle dejta var med i.
Hon hade gjort sej så fin och när hon stod där och hade sagt den första meningen så fes hon högt och ljudligt...
Janne sa att det var min sjuka humor...men jag skrattade så jag fick kramp.
I går skulle åxå min svärfar ha fyllt 75 år om han levat. Fy så det kändes svårt.
Min lammstek som jag jorde i går blev svingod! Alla var så förvånade...
Men för mej är det det lättaste som finns att göra en stek i ugnen, går inte att misslyckas om man har en stektermometer och en man som har koll på den...hehehehe!
Nu ska jag dricka lite kaffe och sedan gå till mitt arbete.
Ha en bra dag!

Minnen

träff
Fan vad vi sprang efter denna man då han var i Happis!
Tillslut tog ju jag mod till mej och skyllde på flickorna...att dom vill jag skulle ta en bild...hehehehe...!
Nästa gång han kommer hit får flickorna fota mej med honom eller hur!?
ulla
Att Ulla kom och hälsade på betydde mkt! Fick träffa både hennes charmige son Kalle och stilige mannen.
Ja även mamma Elsa!
Jg hoppas Ulla vi ses många fler ggr!!!
Testbild
Vi köpte en ny kamera!
festen
Var på en svinkul fest!
Kasper
Kasper vann en fyrhjuling!

Tja, det är mycket skoj som hänt under året!
Det som har varit svart och mörkt och tråkigt vill jag inte tänka på just nu!
Nu detta år så kommer både Emma och Joannah få varsin liten bebis.
Det ser vi framemot många av oss!
Ha det gött ni allihopa!!! Nu tar jag mej en Irish!!!!

Tjenare!

Ängel
Detta Änglafat har jag fått av en kär vän vars dotter har gjort den!
Den betyder väldigt mycket för mej!
Man kan ha ljus eller frukt i den men jag vill faktiskt helst ha den på väggen.

mynt
Känner ni igen denna man?
Var hos en som har lite samlarmynt och fick se denne man!
Lite coolt tycker jag!

Köket ser ut som en smärre jordbävning efter middagen...före den hade jag gjort så fint...
Men nu får banne mej resterande av familjen engagera sej lite för annars blir allt kvar på bänken...hehehe...visst är jag dum?!
Men Herregud! jag är mitt ine i en bok!!! "Mörker, ta min hand" . Dennis Lehane
Ja Elli!!!! Du får läsa den efter mej!!!!!
Lydia vräker i sej burkmajs, Pontus väntar på datorn, Kasper leker med Lego, Jesper är hos Joannah...vars Janne är vet jag inte men troligen på dass.
Nu ska jag ge datorn till min lilla Plutt!
Ha det gött!
Mamma! Min andra blogg  är:
Hjärtebarnsmamma
Klicka på länken så kommer mamma dit direkt!


hits