Gott Nytt År!

♥Till er alla från oss alla!

Detta året har vart både roliga saker och tråkigheter.
Tänker inte gå in närmare på det utan jag försöker se framåt
och glädjas över att vi som finns kvar här på jorden är och får vara
friska!
Hälsade på hos ♥Jannes morbror i dag!
Han fyllde 82 år!
Träffade en mycket älskad ♥kusin med ♥bihang i dag!
Man kan glädjas åt mycket!
Just nu håller ♥Lydia på att bädda syskonbädd på sitt rum,
♥Vicktor skall sova över.
Själv har jag just städat sovrummet.
Dammsugspåsen är full och jag dammsög faktiskt in
ett spindelnät, så nu väntar jag på att ♥Janne kommer hem och
byter påse...
Vi är friska nu allihopa!
Min ♥Lillebror åkte hem till Umeå i dag med sin familj...
...hann inte träffa dom i Pello eftersom vi vart sjuka.
I morgon åker ♥Sara till Stockholm för att sen bosätta sej i
Västerås...ungarna måste få pröva sina vingar,
annars kommer dom aldrig hem igen!
I morgon skall vi nog åka skrillor på planen igen, ungarna är så bleka...
...har inte vart utomhus på tre dagar!
♥Mamma och ♥Pappa! Hoppas att ni får en bra nyårsafton!
Saknar min ♥mormor...men hennes ande finns nog här hos oss,
vi har ju fått så mkt möbler och sånt efter henne.
Samma sak med ♥Jannes ♥pappa...
Att få ha haft ♥Famme här i några dar har vart verkligen roligt!
Saknar henne faktiskt!
Nej, nu ska jag fortsätta att plocka upp och städa till lite i hemmet!
Köpte 3 par Pilgrims öronknoppar i rosa till mej själv i dag!
♥Elli har virkat mej en jättefin rosa sjal som jag fick i dag.
♥Pontus har äntligen fått sin nya mobil, han har betalt den själv...
...en Sony-Eriksson W300i...jättefin!
♥Peppe har laddat med 13 stockar snus inför prishöjningen!
I kväll blir det "Little Brittian i 2:an kl 21,30...
...dagens Tv höjdpunkt!
Nix, mina vänner!  Ha nu en riktigt trvlig nyårsafton!
♥Cessi! Aj lav jo!!!

Rapport

Tomten med tre söta barn

Här ser ni tre glada barn som inte är rädd för tomten...

Emmas jultallrik

Så här såg ♥Emmas jultallrik ut på julaftonen...

Min jultallrik

...å så här såg min ut...

Julgransmys

Här har vi lyckats få ett kort på delar av ♥ungarna framför granen.

Kasper med sin morgonjulklapp

Här står en nyfriserad ♥Kasper med paketet som han tänkt öppna på julaftonsmorgonen.
Han har klippt luggen själv...

Mamma handlar klementiner

♥Mamma handlar klementiner i Finska Pello

Dinosaurielyktan

Här försöker man göra lite julmys i hallen...men ♥Kasper tycker att det är
viktigare att dinosaurierna har nånstans att bo...


Annars då?
Läget i dag!
Jo, ♥Pontus mår mkt bättre, han sitter och äter potatisgratäng...
Jag då, jo det som går in där fram rinner ut där bak...
♥Kasper säger att han mår illa, han har vart på toan och haft
dirradarren en gång, sen drack han blåbärssoppa och gick på toan i gen och då var det som
renskit...

Hoppas bara inte att ♥famme blir sjuk, ♥Janne körde henne hem i går.
Nu hittar jag inte igen inspirationen så jag går och slänger mej på soffan...
Ha det så bra mina vänner!
♥Erik! Vi kommer inte hem till Pello och smittar ner er allihopa, synd!
Men kör försiktigt hem till Umeå!

Juldagen

 Dan före julafton for vi till Pello med lite julklappar.
 Vi fick lika mycket tillbaks...
 Där hade ♥mamma dukat upp med minst tio olika sorters fikabröd.
 Vi tog oss en tur ut på byn åxå.
 Jag Köpte varsin tröja till ♥Lydia och ♥Pontus.
TACK snälla ♥mamma och ♥pappa för allt!!!!!!
på kvällen kom grannarna på vår traditionella skinkätning,
det var jättekul!
♥Janne och ♥Pontus hämtade även famme hit.
Julaftonsmorgonen började med fika och bastu.
Eftersom jag förberett så bra med maten så behövde ingen stressa!!!
Tur var ju det för på julaftonsmorgon vaknade jag med migrän...
...som släppte mitt under Kalle Anka!
♥Janne var föresten in till K O och köpte potatis på vägen till Pello,
så jag slapp både skala och göra gratäng!!!
Maten var som ♥Emma skriver i sin blogg, jättegod!
Jultomten kom och alla barn blev så glada över sina klappar.
♥Kasper fick jättemånga dinosaurier plus en mp3 spelare,
♥Lydia fick nya örhängen och ett "Singstar", sänkläder, böcker mm
Storpojkarna fick pengar och sockar mm
♥Vicktor fick en gitarr med förstärkare och mikrofon, han underhöll oss hela kvällen
med julsånger.
Alla var så nöjda och glada!
Senare på kvällen kom ♥Elli,♥ Åke, ♥Sara och ♥Anneli hit och det var jätte jättekul!!!!
I dag har vi gjort ingenting...jag kände mej så eländig av all sysslolöshet
så vi for med ♥Pontus och ♥Kasper på hockeyplan.
♥Kasper är så duktig på att åka, han spelade lite hockey med ♥Pontus
och ville inte åka hem!
♥Jesper for till familjen ♥Täikkö först och därefter till ♥Suos...
...sen vidare med ♥Åke till O`Learys...som chaufför...
...sen skall han köra hem ett gäng i natt...
...gissa vem som kommer att ha svårt att sova?
I morgon skall vi hälsa på i Keräsjoki, idag har vi vart och gratta ♥Nicke.
Jag hoppas att ni alla har haft och får en fortsatt trevlig julhelg!
♥Emma! Ring mej i morgon och berätta hur ♥Vicktor mår!
Jag och ♥Nina ska på uppdrag i morgon klockan 6!
Nu mina vänner! Ska jag fylla diskmaskinen och ringa Jesper för
att kolla så att allt är väl!


En rekonstruktion i efterhand:

KOM INTE TILL OSS NU!!!!
Lydia har fått kräksjukan.
Hon började må illa när vi skulle på Frasses och jag trodde att hon var hungrig...
...hon åt nästan ingenting och när vi kom hem så hann hon just och just
ut från bilen när hon spydde.
När vi sen kom in fick hon bada badkar och jag tvättade hennes hår.
Nu ligger hon i bäddsoffan och ser på film.
Hon sa att det kändes så bra sen hon fick spy.
Hoppas bara att inte alla som vi träffat blivit smittade.
Jag återkommer när faran är över!
Måste ju avvakta några dar eftersom vi är så många här hemma som
kan ha blivit smittade.

Nu är...

...jag ledig i minst fem dagar!!!!

Önskar er alla kära vänner...

♥EN RIKTIGT GOD JUL!♥

Kommer nog att inte hinna blogga mer före jul!

10 kilo...

...ska jag försöka gå ner nu!
I morgon börjar jag med stegmätare...
...och prommisar...
och bättre föda!
Nu har jag dammsugat och skurat!
Tvättat kläder och gjort middag.
I morgon blir det Happis på morgonen...
och knäck på kvällen.
Lördag, Pello först och skinka sen.
Ha det gött mina vänner!
Ser framemot Happisbladet i morgonbitti...
och en kopp kaffe innan vi beger oss...
söderut!
Bertil vill ha mat så det blir till att ha syrsesång över julhelgen...
Nina! Åh, så skönt att hon mår bra nu!
Cessi! miss you!

ZZZZZZZzzzzzzzz

Men vad trött jag är!
Ändå har jag inget stress mera...
Kan ju varajust därför...
I morgon jobbar jag 7.30 - 15,30!
när jag kommer hem blir det först middag...
...Sen dammsugning och lyktfixning.
På frdag börjar jag först klockan tolv!
Innan jobbet åker jag en snabbis till banken.
Plus lite smågrejor som jag kom på att bara jag
kan fixa...
På kvällen kokar vi knäck och rödbetor!
Lördagmorgon åker jag med ungarna till Pello.
När vi är hemma igen åker skinkan i ugnen och potatisen ska skalas.
jag vill ha en lugn och harmonisk julafton och
vill göra bort det mesta på lördag, alltså i matväg.
Nu börjar snart "Bonde söker fru" och det vill jag inte missa!!!!
Ha en bra kväll!
Nina! Hoppas att Ebba repar sej!

Jag - en hjärtebarnsmamma!!!

Pratade i dag med en nybliven hjärtebarnsmamma.
Hennes barn har ungefär samma hjärtfel som ♥Pontus.
Vilken kick jag fick av samtalet!
Är alla hjärtebarnsmammor trevliga?
Japp! Det är dom!
I går var det den stora handlardagen.
Sen satt jag halva natta med att göra julkort...
...150st...
...som Janne skall ha till sina blomleveranser.
Stora planer hade jag men dom grusades snabbt...
...slut på allt lim!
Kom i säng halv två!!!
Efter jobbet i dag gjorde jag middag.
Sen kom familjen ♥Pesula/Isaksson hit.
♥Kasper somnade på soffan...
...jag med...i ca fem min fick jag sova.
sen blev jag väckt av en fotoblixt...
Jag satt och sov som ett dräglande ufo!!!
Vi har slagit in paket i dag, bakat peppisar, plockat upp lite
här och där!
Har gjort 51 kort till i kväll...
Nu är jag svintrött!
MEN jag stinker som en skunk och håret
ser ut som om jag doppat det i flottyr...
...så det blir en snabb sanering i duschen innan sängen!
Hoppas ni har haft en bra dag i dag!
Jag vill inte ha magsjukan hit till jul!!!
Vill ni?

Söndagkväll

I dag har jag gjort massor tycker jag...och då ska ni veta att jag har anammat
era inlägg om städning mm...
Jag har bestämt att städandet INTE får styra min julglädje!!!
Det finns viktigare saker att pyssla med så här inför julen.
Jag har idag gjort nya julköttbullar...
...eftersom vi åt upp dom jag gjorde i veckan... igår...
Å gott var det!
Pepparkakor har vi åxå gjort i kväll men mer än halva degen är kvar...
på det sättet får vi peppislukt i huset hela veckan!
Julgranen är åxå inne och färdigklädd!
Vi har vart in till Ikea och köpt dom två stolarna som fattades, jag fyndade åxå
varsin julklapp till ♥Prinsessan och ♥Kasper.
Jag ska jobba hela veckan och då gäller det att planera...
Mån-Tors jobbar jag halv åtta till halv fyra och på fredag från halv tolv till fem!!!
Nåja, imorgon har jag planerat att åka in till stan och köpa klart alla julklapparna...
...och på tisdag handlar jag julmaten och andra tillbehör!
Sen blir det lugna puckar efter jobbet resten av veckan.
Vi skall koka knäck igen eftersom den vi gjorde i fredags blev frukost...
På onsdag ska alla klappar vara inpackade och på torsdag dammsuger jag.
Fredag myser vi och på lördag åker jag och ungarna hem till Pello!
♥Joannah och ♥Algot har sovit över här en natt och det var roligt!
Peter sov hos Morgan...
Föresten! Gå in på Kurirens hemsida och rösta på finaste julgranen!
jag minns hur det var på julen när jag var liten...
Vi kokade knäck kvällen innan julafton medans skinkan kokade,
och när det var klart pyntade vi i källaren och klädde granen.
Det var såååå stökigt i köket och vi var sååå trötta, men när vi vaknade på
julaftonsmorgonen så var det skinande rent och kakfatet stod på bordet.
Jag kan än i dag inte fatta hur ♥mamma orkade!!!!
Hon kunde vara uppe hela natten och fixa för att vi skulle få det fint.
♥Pappa gjorde bauta stora girlanger som vi hängde upp i taket på gillestugan.
Nu i morgon börjar åxå min vecka som ensamstående mamma...
...♥Janne skall leverera blommor mellan Hapda och Luleå!!!
Sammanlagt till 150 olika adresser...
Det brukar funka bra men jag måste medge att roligt är det inte!!!!
Jag var in till min ♥farbror i dag med blommor från hans dotter med man.
Han blev så glad! Jag lovade att komma och hälsa på han ordentligt!
Tänk att han är över 80 år och hann ge mej flera kramar och en rolig vits!
Jag blev själv så glad över att se hur gott han har det och över hur glad han blev när jag kom!
Så kära ♥kusin på Öland!!! Blommorna äro levererade!!!
♥Kasper är så lycklig över att jag skall vara "fröken" i morgon...för då får han ju vara på frillo en stund!
"Mamma! jag älskar dej mer än alla dinosaurier" sa han!
Nix, mina vänner! Nu ska jag söka julkorten som jag köpt från hjärtebarnsföreningen
i fjol...
Ha en bra natt! jag skall nog ligga och se på nån komedi i kväll...
..känner att jag behöver lite humor just nu!







Åtta dagar kvar....

...och hur ska jag hinna med allt?
Jo, det ska jagsäga er att det kommer inte att bli några som helst problem!!!!
Jag har bara golvet kvar att sanera i kök/vardagsrum plus den förhatliga hallen...
I går kokade vi knäck och badade bastu MEN när tjejerna skulle duscha var varmvattnet slut...
...så jag har satt på bastun nu på morron så dom får bada efter adventskalendern.
Kasper var så suuuuuur i morse... förklaringen kom sen..."Jag är 6 år och behöver 3 knäckar
i min mun för att bli glad igen"...klart han fick det och nu är han gladsom ett popcorn!
Jag gjorde även en stor peppisdeg i går för att vi skulle ha nåt att göra i dag...
Fåsenu hur jag gör med dagens schema...
Janne skall till Kalix och hämta sina glasögon, kanske jag gör en handlingslista till honom?
Nä usch och fy, nu MÅSTE jag åtgärda kaoset i yttersta hallen!
Var det nån av er som såg direkt intervjun med Fuglesang i går?
Jag gjorde det och faktiskt för ovanlighetens skull satt övriga gänget med...
Ha en trevlig stressfri dag i dag mina vänner!
Prinsessan och hennes vänner äter knäck till frukost...
Jesper och Pontus sover.
Kasper sitter farmför tv:n.
Janne är ute i garaget.
Snart kommer Håkan.
Jag ska sätta på mej sockar och täckisar.
Jag önskar att jag vore på väg till ma och pa...
...och att huset var städat...
julklapparna köpta...
...och julmaten...


I morgon...

...tar jag studenten...hihihihi...med andra ord så slutar den finska kursen!
Efter att ha förlorat ett vad så har jag tillbringat en stund hos min goda vän
♥Mervi....Jag skulle skriva nåt kul på finska...det blev en Pekkavits!
Med ♥Mervis hjälp så blev den översatt till finska och med mitt uttal så blir den
nog lite rolig...
Idag har jag åxå fått min julklapp från ♥Janne!!!!!!
En ny bil!!!!
En Ford Galaxy av 98 års modell.
Vit till färgen.
Å helt underbar att köra!
Nu kanske väglusen kan öka farten till åtminstone 80...
Vi har vart till Happis i kväll och sett/hört på musikskolans julkonsert!
Eftersom en blaffa ställde sej framför min lilla ♥prinsessa så såg jag inte nåt....
...men det hördes ju!
♥Johanna H sjöng "En stjärna lyser så klar" Det var så fint!
Harrys dotter sjöng "Love is allaround" åxå jättefint!
♥Prinsessan,♥Emma och ♥Amanda spelade trumpet - jättebra!
Gränsskolan har ett flickrockband som var  - skitbra!!!
Plus alla söta dansare! Däribland ♥Julia, som förståss var den sötaste av alla!
Väl hemmavid så fick jag en klocka installerad av min webdesigner!!!
miljoners tack ♥Sussi!!!!!!
Nu har jag flyttat om möblerna så att vi kan få plats med den gigantiska gran
som ♥Janne har hittat....
Mest av allt ser jag framemot i morgon...när jagfår köra min fina bil igen!
Plus att jag slutar redan klockan tio!
Då ska jag till ♥Catarina och ta en kopp kaffe och surraen stund innan jag åker hem
och dammsuger!
Vi har planerat städning hela helgen eftersom vi tar in och klär julgranen
redan på söndag!
Nästa vecka blir det shopping och godisbak för hela slanten!
Nåja, mina vänner, ha en skön natt!
♥Cessi! grattis till intagningen! Ring mej när du har tid!

Luciamorgon

I dag är jag hemma för vård av barn! ♥Kasper kräktes en gång i går morse...
...och jag vill gardera mej!
Är han frisk som en fisk i dag så blir det julfest i kväll!
Han provade stjärngosseutrustningen i går och blev då så arg på struten...
...den ville inte hållas fast på huvudet...få se om vi kan åtgärda saken!?
Strut och stjärna är inköpta på Coop men verkar inte passa allas huvuden.
I går jobbade jag på skolan igen och det var jätteroligt!
Först var jag i klassen och sedan på fritids.
Just när vi skulle äta mellis kom ♥Tom och berättade att ♥Pontus inte fick
åka med i bussen hem för hans busskort var trasigt...
Men kan ni förstå hur ARG jag blev!!!!
Först ringde jag till M-skolan och frågade varför inte ♥Pontus fått ett
nytt busskort...sekreteraren sa att hon inga hade med att hon skrivit
en rekvisitation...eller vad det nu heter..., hon sa åxå att hon fått ringa bussbolaget
i förra veckan för då var det en likadan händelse... hon tyckte att jag kunde ringa
bussbolaget!!!
Och det gjorde jag!!!!
Arg som ett bi var jag dessutom!
Hon på bussbolaget tyckte att jag skulle ringa chaffisen direkt!!!!
I H-vete heller sa jag...det är inte jag som anställt den idioten!!!
Jag var så arg så arg...talade om det för tjejen som svarade!
jag sa bl a att om han stått framför mej nu så hade jag gett han en fet, j-la
smäll rakt i nyllet......då förstår ni hur arg jag var!!!
Jag sa att om jag ringde upp chaffören så kan han ju göra ännu dummare saker med mitt barn!!!!!
Visst är det konstigt att en busschafför får uppträda på detta vis?
Han har faktiskt figurerat i tidningen förut...han gillar nog inte ungdomar...
Tänk att jag är arg ännu över det!
Men tänk om han gör så här till nån som sen inte kan ta sej hem på annat sätt?!
Vems ansvar är det då?
I dag ska jag ta bort pysselbordet, göra peppisdeg och städa klart i ♥Kaspers rum!
♥Prinsessan ville låna mina fina mockastövlar i kväll till julfesten....
Jag har strl 39 på dom och lilla ♥prinsessan har strl 35/36....hmm...
jag tror att det kan bli riktigt roligt i kväll för det är många uppträdanden.
Nix, nu måste jag söka mobilladdaren för ♥Elli behöver den.
Ha en bra dag mina vänner!

Söndag

Algotler

Här ser ni lilla ♥Algot som INTE ALLS är nåt buttris! Han har faktiskt både skrattat
idag och sovit hos mommo!
Kylen

♥Kasper har börjat haja det där med stavning nu... "Här får man ta mat" har han skrivit
på sitt sätt.
Idag har jag och ♥Nina vart kyrkovärdar, det gick som vanligt bara bra.
När jag sen kom hem så hade ♥Janne just satt fram lunchen och ♥Peter och ♥Joannah och ♥Algot
kom.
♥Jesper har fart med familjen ♥Pesula/Isaksson till Pello.
♥Prinsessan har gått över till ♥Henny.
♥Kasper sitter och ser på film samtidigt som han leker med sina dinosaurier.
♥Pontus slipar Epan och ♥Janne har åkt till Kalix.
Själv har jag just satt på ugnen för att alldeles strax sätta in en liten karrébit....
Tänkte faktiskt eventuellt ta ut pysselbordet i dag eftersom ungarna
inte verkar så intresserade mera.
Var det nån av er som ställde klockan i natt?
Jag gjorde det! Och fick se raketuppskjutningen direkt...fy så nervös jag var!
jag kan inte förstå att det finns människor som faktiskt vill åka till rymden.
Nej, nu ska jag ta mej en välförtjänt kaffekopp........med dopp.....
Ha en bra kväll mina vänner!

TACK!!!!

Visst har jag fått en fin blogg!
Det är ♥Sussi som har gjort den till mej!
TACK snälla ♥Sussi!!!!

Fredag



Här ser ni två grabbar som stilat upp sej...eller håller på!
Familjen Pesula/Isaksson har blivit bjudna på julbord i Kukkola
idag så så gäller det ju att hålla stilen...
NICKE!!! Hahaha...det trodde du inte va?! Men jag vågade...
I dag har jag vart hemmavid med ♥Lydia igen!
Hon har sovit över hos en kompis i natt som kräktes hela natten...
...och vad tror ni att hysteriska jag gjorde då?
Jo, jag lät inte ♥Prinsessan stanna på skolan utan hon fick åka hem...
...där jag slängde ALLA hennes kläder i tvättmaskinen...
...själv åkte ♥Prinsessan i badet...
Alltså, jag ville inte att hon, om hon hade fått nån smitta ,skulle smitta ner nån...
Men sen fick jag höra att kompisen fått nån allergisk reaktion...
Nåväl! Jag for med ♥Prinsessan och ♥Janne till stan...naturligtvis fick jag jubilera med mitt 8:de
besök på Ikea...stolarna hade inte kommit men vi träffade ♥Malin,♥Oliver och ♥Monika där...
...och ♥Eira med syster! Jag köpte mera värmeljus och två ugnsformar.
Utvecklingssamtal med ♥Lydia, som förlöpte väl!
Middagen då?! ♥Janne tog upp en bit innanlår..."detta kan man inte misslyckas med"...sa han!!!
Vad hände då? Jo, när ♥Janne ätit klart frågade jag om han ville ha en tandpetare...
..."en tandpetare" sa han..."det räcker inte med en...jag måste ha tio"...
Next time får han göra köttet själv och jag kokar potatisen!!!!
Måste bara tillägga att samtliga som åt använde tandpetare efteråt...
Nu har ♥Peppe åkt till Pesula/Isakssons för han skulle agera chaufför i kväll!
♥Janne och ♥Pontus är på innebandy!
Jag, ♥Lydia,♥Henny och ♥Kasper ska mysa med film och godis nu!
Ha en trevlig kväll kära vänner!
TACK ♥Sussi!!!!! För att du hjälper mej med du vet vad!

Denna dagen - Ett liv!

Fy vad jag känner stor sorg för familjen som förlorat sin älskade pojke!
Det är så svårt att fatta att han inte finns här nere på jorden längre.
♥Lydia kunde inte sova i går kväll, hon ville ringa sin vän, pojkens lillasyster.
Jag lovade henne att hon kunde göra det i dag istället för klockan blev så mkt.
Han blev bara 9år...
När en sån här sak händer så fattar man att livet är skört!
Kollade på House i gårkväll...kunde inte riktigt se avsnittet...det handlade om en kvinna
vars hjärta måste transplanteras...
Som vän till familjen kan man inte släppa detta, vi har ju träffat dom några ggr,
sett killen ha roligt med sina kompisar...

GRATTIS ♥LOTTA TILL DITT KÖRKORT!!!! DET VAR BRA GJORT!!!

I dag skall jag baka lussebullar med mina små kottar.
Degen skall vara klar när dom hämtas klockan tjugo i två...
Annars inget nytt under solen här inte!
Har i går städat ♥Lydias och ♥Pontus rum!
I dag har jag plockat lite här och där samt tvättat och vikt kläder - inte så kul med
full tvättstuga inför julen...
I går drog jag och ♥Janne till Ikea för att investera i nya köksstolar...
När vi väl hade bestämt oss och gick till lagret för att hämta 6st så fanns där bara
en kvar!!!! Den står så fint uppmonterad här i vårat kök och väntar på de andra...
Skall bli så skönt att elda upp dom gamla nu!
Nej nu ska jag gå och snyta mej, känner mej så lessen och nedstämd sen lördags...
Ha en forsatt bra dag mina vänner!

hej igen!



Här ser ni hur det såg ut på golvet sen jag klippte ♥Pontus...
Det ser nästan ut som om jag rakat en grävling, eller hur?
I lördags var jag med ungarna hem till ♥Pello.
Vi fikade gott och ungarna hittade snabbt godisgömman...
var en sväng till Gk:s där jag äntligen hittade julgardinerna som
jag ville ha till köket!
Lunch/middag fick vi åxå samt en kasse full med gotta!
När vi kom hem så tog vi det lugnt ett tag tills ♥Janne kom hem
med pizza...mums!
Senare på kvällen kom ♥Janne och ♥Annika och ♥Wille hit,
det var jätteroligt att sitta och surra, roligt hade vi!
Mitt i allt så ringde min vän ♥Erika och gav ett väldigt tragiskt
besked...det känns så hemskt orättvist!!! Mina tankar har hela helgen gått till
den drabbade familjen. Tåranrna vill aldrig ta slut...
kom inte i säng förrän halv två...vi satt och kollade film med ♥Pontus,
kunde inte lägga oss nån av oss efter det beskedet och det kändes som
att vi lite stöttade varandra när vi satt uppe tillsammans.
I går bakade jag pepparkakor med ♥Kasper innan jag for till stan.
♥Prinsessan sovde över hos ♥Emma S så hon var redan i stan när jag kom dit.
Klockan 6 fick vi se en helt underbar föreställning av ♥Pettson och ♥Findus!!!!
Ni som inte sett den har en ny chans i dag...halv tio blir det föreställning igen!
♥R-M har lyckats igen! Hon har fått fram det bästa från ungarna...synd att det bara
blir en föreställning till, dom var så otroligt proffsiga och duktiga!!!

Efter teatern i dag så kommer jag att gå på kursen igen!

Det var längesen och det ska bli så spännande att se vilka som är kvar

och vad dom har lärt sej!

♥Prinsessan har ridningen i dag, om nu ♥Janne hinner hem...annars blir det till

att boka av för min kurs är till halv fyra så jag hiner inte.

Nåväl, mina vänner! Ha en bra dag och var rädd om varandra!


Sorgen bor i hjärtat

Har i dag fått ta emot ett fruktansvärt besked!
En liten pojke som vi lärt känna har stilla somnat in idag....
Tänker på dom och tänder ett ljus för honom.

hits