Hahahaha...

En dag i förra veckan skulle Janne till stan och handla.
Han tog mitt bankkort!
Jag jobbade då, annars hade ju jag såklart åkt in och handlat.
När jag kom hem från jobbet frågade jag Janne varför han inte köpte tulpaner...
...när han nu hade mitt bankkort...
"Ditt bankkort har jag inte använt" sa han!!!
"Varför det då?" Frågade jag.
"KÖP MEDGES EJ"
Jag blev ju väldans upprörd och ringde banken!
Det fanns pengar på kontot så varför det blev så när Janne skulle netala är en gåta.
Nåväl, i måndags for vi till kalix, jag skulle på Repa och köpa gardiner.
Vi handlade lite ett och annat där vi gick.
När vi kom till kassan skulle Janne betala...
"Nej, det här tar jag" sa jag...
"KÖP MEDGES EJ"
Jag sa att kortet khar krånglat förut och att hon får testa igen...och igen...
...kön växte...Janne blev svettig...tillslut sa han att han betalar...
När vi kom ut från affären ringde jag banken och kollade läget...
...Jag var 85 kr kort!!!!!
Hahahaha!!!! Det var första gången jag handlat med kort utan täckning...
Det var inte alls skämmigt heller...jag var ju så säker på att det fanns pengar!

I går var jag till Umeå alltså!
Hade med Pontus, han tyckte så synd om mej när jag skulle fara själv!
Fattar ni vilken fin kille jag har!!! (Son för er som inte fattar...)
Det var inte alls det minsta jobbigt med bussresan heller.
Tiden gick så fort!
Kanske var det för att ditresan var till 75% sovandes...
Undersökningen var ok, jag fick veta det jag ville och lite till.
Jättekul var det att få träffa brorsan!
Vi fick se var han jobbade och träffa en del av hans arbetskompisar.
Vi åt åxå lunch tillsammans (kyckling Masala, jättegott!) innan vi for mot Happis igen.
Pontus fick en jättefin tröja av sin morbror.
Erik! Tack för att du hade tid med oss!

MEN till protokollet skall tillföras att jag kom 40 min för sent till läkaren...
Urdålig karta hade dom skickat med remissen...
...vi fick gå hur långt som helst innan vi kom till rätt ställe.
Ett helt annat hus var det åxå.
IKSU heter det Idrottsmedecinska huset som jag skulle till.
Jag har just kommit in från en 6 km prommis...
Tvättmaskiner snurrar och jag skall ta en sanering av min svettiga lekamen.
I morgon fyller min minsting 7 hela år!!!
"Mamma! I dag är det sista gången du väcker en 6 åring..." sa det lilla livet i morse!
Ha en bra dag i solen ni som kan!
Ni som inte kan! Titta ut genom fönstret!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Vilken rolig resa förutom den dåliga kartans konsekvenser.
Här skiner solen och jag ska föröska sätta mig och läsa lite innan jag går till skolan 11.
....det går segt....

2007-03-28 @ 09:34:32
Postat av: Anna-Lena

Va gulligt sagt:)
Ha en bra dag!

2007-03-28 @ 10:04:57
Postat av: Mamma

Hur var det med armen. Vad hette läkaren. Alice säger att det finns en fin läkare där som heter Håkan nånting.

2007-03-28 @ 10:23:18
Postat av: joannah

kasper är bara för söt!

Postat av: Bettan

Ja, man märker ju vem Kasper brås på med sina finurliga kommentarer! =)

2007-03-28 @ 11:00:39
Postat av: Anonym

vilken klok kille du har

2007-03-28 @ 18:18:09
Postat av: Erik

Det var roligt att ni hälsade på. Blev överraskad att ni skulle till IKSU, men prommisen slapp ni ju ta därhemma sen :)

2007-03-28 @ 19:52:38
Postat av: Ulla

Visst växer väl barnen för fort. Jag skulle gärna ha stannat tiden för flera år sen redan, åtminstone vad gäller barnens födelsedagar.

2007-03-28 @ 20:31:02
Postat av: Sussi

Aah - på IKSU har jag varit! Där finns norrbottens bästa aerobiscledare (enl mig :))
Fint ställe!

Var inte heller på kursit, främmande...

2007-03-28 @ 21:00:49
URL: http://sussibussi.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)