Gammalt och Nytt!

image443
Våran äckliga gamla brödrost...som vi bytte ut mot...

image444
...En ny fin i retrostil!
199:- från Rusta!!!

Annars har här vart full rulle från tidig morgon...Jag vaknade av en ruskig mardröm...så ruskig att jag fick väcka Janne♥...jag vågade inte gå på toan själv och jag var ruskigt pinknödig.
Sen tvingade jag honom att gå och kolla alla ungarna♥ så att dom låg i sina sängar och sov...!

Kasper♥ har vart hos Maret i dag och där konstaterades det att han har två hål att fixa... Vi fick ny tid till Urban nästa torsdag...fasen vad jag gruvar mej...I dag var han så jätteduktig. Maret tog två röntgenbilder på mindre än en minut...förra gången tog en bild 45 minuter!

Vi hade med oss Vicktor♥ men de andra fick stanna hemma och kocka sin egen lunch!
Vi som for till stan skulle minsann äta på Max!!!
Vi beställde och satte oss ner att äta! Jag tog ett Maxmål utan gegga!!!

Jag tog två tuggor och när jag så bet i hamburgaren för att mumsa i mej den tredje tuggan smakade det så äckligt att jag var tvungen att spotta ut biten i servetten...sen kollade jag vad det var och kan ni gissa!!!!???
Jo ÄCKLIG JÄVLA KETCHUP!!!! Jag fick kväljningar och rusade på toan (som lyckligtvis var ledig) där jag sköljde munnen och kastade upp morgonens frukost!!!
Ni ska veta att ketchup är det absolut äckligaste jag vet!!! Lukten gör mej spyfärdig!
När jag kom tillbaks till bordet ville Kasper♥ ge mej sin hamburgare, han blev så rädd när jag rusade i väg så han fick ont i magen och kunde inte äta mer. (Senare talade han om för mej att han tappade matlusten när han såg min ketchupäckliga hamburgare utspottad i hans tomma påse där maxboxen vart i.)

Detta mina vänner var faktiskt en fruktansvärt traumatisk upplevelse för mej!
Jag gick inte och påtalade detta för personalen för det var en väldigt lång kö, nej nej, jag åt Dajm till lunch i dag!

Nåväl...jag har hunnit baka en tårtbotten, 30 st blåbärsmuffins(eller som mervi sa: blåbärsgrottor...) och dubbel sats med drömmar.  Imorgon skall jag göra ägg och mjölkfria mockarutor med cocos på.

Kasper♥ ligger nu i säng och ser på Scoobidoo, Lydia♥ och Johanna♥ idkar fotbad! Dom var sugen på bastubad men jag sa att vi får ta det i morgon istället för jag måste tvätta och tumla kläder och då håller inte säkringarna för bastun.

Nu mina vänner väntar en löjromsmacka på att bli uppäten av mej!!!
Ha det bra alla ni!!!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Har du alltid varit så känslig för ketchup?? Mycket fin brödrost tänkte jag också säga, snyggt med lite gammeldags stil.

2008-03-27 @ 22:11:26
Postat av: Cessi

Det är nog ett tecken på att du bör hålla dig till Frasses vid busstation!
jag råkade ut för liknande före jul då jag var tvungen att köpa en MC Donlds burgare , blä, det var ketchup i den utan att jag bett om det! Är som väl är inte lika känslig.
men jag tycker alltid det luktar så illa på alla Macdonaldsar , det luktar baby-bajs , dålig andedräkt och
blöta regnkläder , inte så skön kombination.

2008-03-27 @ 23:04:48
Postat av: MorsanBaloo

Hihi ja jag kan inte låta bli att fnissa lite åt dig. Visste du inte att de alltid har ketchup i sina burgare? Nå,nu vet du det iaf. ;)
Var också där idag, tyckte hamburgaren var god (beställde utan lök o tomat) däremot var stripsen snustorra så dom ville jag inte äta.

2008-03-28 @ 01:12:13
Postat av: mamma

Jag tycker inte heller om ketchup, men jag kan äta
av misstag.

2008-03-28 @ 07:20:19
Postat av: Ulle

Vilken snygg brödrost!
Ber alltid om en hamburgare utan ketchup och tomater på Max. Har lärt mig...

2008-03-28 @ 08:02:17
Postat av: Susanna

Usch och fy! Inte kul att behöva kasta upp sin frulle pga en sån dum miss av MAX!! *tycker synd om* Oj vad du bakar och donar! Så duktig du är! Känner igen mig med att behöva väcka den andra hälften för att man är rädd för att gå på tossi själv på natten... är grymt mörkrädd! kram kram!

Postat av: Lena

Men inte brukar väl Max ha ketchup på sina burgare? Inte de som vi beställer i alla fall, det är jag säker på eftersom Rebecka är grymt känslig för tomat. Fast det kanske är "Happis special"?
;-)
Ha en bra fredag och en bra helg, trots dina trauman!

2008-03-28 @ 08:46:46
Postat av: Lotta

Usch, om det skulle vara en burgare utan "gegga" så ska det så klart inte vara ketchup i tycker jag! Stackare! Men nya brödrosten var supersnygg, verkar ha varit på tiden för en ny av bilderna att döma.. ;-)

2008-03-28 @ 08:58:00
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: Bettan

Snygg brödrost!
Tur att du inte var på en finsk grill där kan man få både ketchup, senap och boston på hamburgarna.... BLÄ!

2008-03-28 @ 09:34:20
Postat av: Gisan

Jag gillar den nya brödrosten :-) Kramar och trevlig helg!

2008-03-28 @ 10:28:02
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Jag har ketchup till det mesta, men inte på hamburgare iallafall.
Behöver oxå ny brödrost, våran är inte så gammal- men lååångsam..
Trevlig helg:)

2008-03-28 @ 11:11:16
Postat av: Annika

Kommer ni att ha kalaset under någon speciell tid??

2008-03-28 @ 17:28:28
Postat av: Erik

Tycker du att ketschup är äckligt så har vi verkligen inte samma smak.Jag gillar tomatketchup, men det ska vara Heinz. Snygg och billig brödrost förresten.

2008-03-28 @ 19:05:03

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)