Onsdag...med tillägg!!!

Vilket otroligt obehagligt väder! Regn och 4 minusgrader...Jeppe som fart till Kalix...hoppas med hela mitt hjärta att det är sandat!
I går jobbade jag på dagis på förmiddan.
Det var verkligen roligt! Ungarna växer så det knakar och en del av dom har börjat prata riktigt ordentligt åxå.
Sen hämtae jag Kasper för hans utvecklingssamtal. Allt var bara bra! Han följer målen som han ska och arbetar duktigt.
Han fick frågan om han var snäll mot de vuxna på skolan och svarade; "inte snäll och inte dum"...Med snäll trodde han att han skulle bete sej annorlunda, fröken sa til honom att genom att säga godmorgon eller tacka för maten mm gör att man är snäll. Kasper trodde nåt helt annat.
Han är ännu förkyld och förblir sålunda hemma vid ännu i dag. Sen är dom ju lediga resten av veckan för personalen har studiedagar.
Pontus har städat sitt garage så fint! Dom skulle visst lacka nåns Epa där i helgen.

Jag undrar och hoppas att mamman får tillbaka sin flicka Engla! Hur kan detta hända? Hon är lika gammal som min Prinsessa. Det känns så fruktansvärt att veta att en liten tjej kanske sitter inlåst nånstans eller nåt ännu värre.
Vi får alla hålla tummarna och be för att hon kommer hem oskadd!

Igår hade kasper en stor skojardag! han gick runt med tejprullen och gjorde hyss!
Han tejpade bl a runt kranen på lilltoan och glömde bort det...när han sen skulle tvätta händerna blev han jätteblöt! "Äsch! jag gick på dej själv" sa han!
Våran lilla tara är i löperiets tecken just nu och får således vara i hundgården minst tre veckor!
Grannes han hund kommer hit varje dag och friar.
Nu ska jag ta mej en kopp kaffe till innan jag spatserar över till mitt arbete!
Ha det gött!

Hittade en rolig länk...
mikaelstyrman.blogspot.com

Kommentarer
Postat av: catharina

Det är inte halt på E4:an, så du behöver inte vara orolig. Bar asfalt.

2008-04-09 @ 09:24:11
Postat av: kerstin

ja det är ett herrans väder.Man får verkligen hoppas att flickan kommer tillrätta, det är hemskt att sådant händer här i vårt land.

2008-04-09 @ 09:47:01
Postat av: Annika

Wille hade inte halsfluss som tur var. Vi är ännu hemma idag. Men imorrn bär det iväg på frillo, om inte något händer.

2008-04-09 @ 10:20:39
Postat av: Fia

haha rolig han ärKasper :-)den som gräver en grop åt andra... =)

Postat av: Annika

"Intressant" läsning i länken!!! =D

2008-04-09 @ 17:34:32
Postat av: Linda

Verkligen hemskt med Engla, förstår inte vad för människor som finns ute i vårt land!
Han tar väl det försiktigt efter Bjumisvägen, åkte av där en vinter!

2008-04-09 @ 20:10:02
Postat av: Nina

påminner dig om söndag ;)

2008-04-09 @ 21:11:34
Postat av: Bettan

Ja, visst är det hemskt med den lilla tjejen... Tänker på henne dagligen och hoppas att hon kommer tillrätta snart. Vilken mardröm för hennes föräldrar!'

Kan Styrmans blogg verkligen vara nåt att läsa?
Måste kolla den sen ifall att...

Hihi, han är så finurlig lilla Kasper!

2008-04-09 @ 21:16:14
URL: http://elpa.webblogg.se
Postat av: mamma

Jag tänkte på Jespers Kalixresa när jag hörde hur halt det var. Jag längtar efter riktig vår. Man får nog inte lämna sina barn ensam på vägarna nu. Samhället är sjukt.

2008-04-09 @ 21:45:40
Postat av: Ulle

Haha! den som gräver en grop faller ofta...

2008-04-09 @ 22:20:48

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)