Ångest

Glitter HeartJust nu kramar ångesten så hårt
runt mitt hjärta.
Maktlösheten jag känner går ej
i ord att beskriva.
Kan man älska sina barn för mycket?
Jag försöker att finnas till.
Inte med pengar.
Men med kärlek och empati och tid.
  Min hjärna känns bedövad.
Varför finns en mamma?
Varför finns jag?
Mina barn är som smöret på mackan.
Som luften jag andas i.
Mina barn är allt i mitt liv.


Kyckling och ris till middag.
Diskovakt till klockan 22,00
Janne är på jobb.
Jesper pluggar på sitt rum.
Pontus spelar poker hos Wille.
Lydia fixar sej till diskot.
Kasper byter åxå till nåt snajdigt.
Vicktor skrattar och är glad.
Ha en bra helg, mina vänner!

Kommentarer
Postat av: aegnes

åhhh va fint skrivet! men varför ångest?? nåt spec på g?

2008-04-04 @ 17:04:18
Postat av: MorsanBaloo

Säger som ovan: Fint skrivet,men varför ångest?
Diskovakt är kul,speciellt när ungarna var riktigt små för då gjorde det inget om man tog sig en svängom på dansgolvet. :)

2008-04-04 @ 17:13:25
Postat av: Ulle

Trevlig helg!

2008-04-04 @ 22:14:32
Postat av: Anna-Lena

Trevlig helg

2008-04-04 @ 22:22:59
Postat av: Bettan

Vet inte om
det är ett svar på frågan du egentligen vill ha men Du finns för att dina barn är värda den bästa mamman och Du är värd de bästa barnen. Jag tror stenhårt på att meningen i de flestas liv, åtminstone mitt eget är att få uppleva den enorma kärlek och oro som man ständigt känner som förälder.
Och du, inga pengar i världen kan ersätta kärlek, empati och tid! Även om det inte känns så alltid så kommer dina barn i framtiden vara tacksamma för att de har en så underbar mamma!
Trevlig helg och kram på dig!

2008-04-05 @ 00:46:09
Postat av: elli

Jag håller med bettan!!!!!! Ringer dej snart!!!!

Postat av: Annika

Wille var verkligen nöjd när han kom hem från discot. Hade fått dansa och
leka ryska posten!!! :D

2008-04-05 @ 10:28:08
Postat av: Maria

Man kan aldrig älska sina barn för mycket. Ha en bra helg!!

2008-04-05 @ 10:28:39
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: e

...som smöret på en macka... Det var MYCKET bra sagt!!!!!

2008-04-05 @ 14:48:46
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Sussi (hos mamsen)

Hör av dig om mammas lösen inte fungerade. Vet inte om jag skrev rätt...

2008-04-05 @ 15:58:42
Postat av: mamma

Det var länge sedan jag var discovakt, ni kanske inte gillade att ha morsan som vakt, men jag tyckte att det gick bra.

2008-04-05 @ 16:32:22
Postat av: kerstin

barnen är ju det käraste man har,fast dock bara till låns det får man erfara.

2008-04-05 @ 17:27:23

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)