Vilodagen

Söndagar är det ju tänkt att man skall sova ut men det gör vi inte i den här familjen!
Vilket vackert väder vi fått i dag!
Det blir med all säkerhet utearbete i dag.
I går var vi till Pello.
Vi firade mamma och Erik.
Mamma hade gjort en supergod älgstek och en janssons frestelse.
Magen stod i 8 hörn...
fötter
Detta här var min tallrik.
Jag och Erik var ute med våra kameror och fotograferade för fullt, det är så kul med alla finesser.
Såpbubbla
Kasper köpte såpbubblor på GK och jag lyckade fånga en av bubblorna på bild.
ps3
Brorsan hade åxå med sej sitt Playstation3 till ungarsnas stora lycka.
Det spelades tennis för fullt!
jag provade åxå men det var så svårt att få in i skallen vilken spelare som var min...
min tallrik
En riktig höstbild på mina fötter tog jag åxå...
dom är helt släta på undresidan och därmed åxå livsfarliga så nu åker dom i sopsorteringen
som mjukplast!

Vi åt åxå smaskiga petit chouxer med hallonsylt och grädde.
Jag tog faktiskt med mej en till Elli...
När vi kom hem så blev det dags för Svensson Svensson.
I bland känner jag mej som pappa Svensson själv...när det gäller kärleken till mina barn!

Köpte nyaste Kajsa Ingmarssons åxå...Ja Elli du får låna den efter mej!
Nej mina vänner, nu är det dags för arbete!
Ha en riktigt fin höstdag där ute ni som gillar hösten!

Xtra tillägg!!!! Jag menar givetvis att jag sopsorterar mina Foppisar...inte mina fötter!!!
Tack Erik för att du undrade så jag fick rätta till det!!!

Kommentarer
Postat av: Ulle

Jag har tagit mig en sovmorgon idag. Här blir det höststädning ute på gården hos mamma.

2007-09-23 @ 09:22:55
Postat av: Cessi

mammas älgstek och havskräftor är det godaste man kan äta

2007-09-23 @ 09:35:04
Postat av: Cessi

...men man äter såklart dessa två godsakerna var för sig ....

2007-09-23 @ 09:35:47
Postat av: Nina

Vi sov länge idag, jag som hade trott att vi skulle vakna tidiga och flitens lampa skulle lysa över oss:)
Men nyss vaknade jag och Emmy:(....men skönt var det:)

2007-09-23 @ 10:00:39
Postat av: elli

Åh vad snällt att du tänkte på mej och på pettichoen. Kommer i eftermiddag och inhandlar ljungen. Ska till skogen och grilla korv med täikkös nu. TACK för att jag får läsa boken efter dej. Jag vet ju att du läser snabbt som jag!

2007-09-23 @ 10:34:03
Postat av: Erik

Vilken härlig bild på såpbubblan. Är dina fötter av mjukplast :-)

2007-09-23 @ 11:39:13
Postat av: Emma

Åh mormors goda kött gissa om man blev sugen ? nu sover anton och jag tänkte passa på att vila varvar ner lite framför datorn först ...

2007-09-23 @ 12:00:24
Postat av: Annika

Ingen aaaning om Janne o Janne har kommit överens nåt om plattorna/stenarna!! :)

2007-09-23 @ 12:46:01
Postat av: Fia

det är jobbigt mkt som kan gå fel när barn skall till (som svar på vad du skrev i min blogg då)
Skönt att allt gick bra till slut iaf!!
Måste också ha nya crocs, mina fötter är bortskämda nu och vill ha gott om plats haha

Postat av: MorsanBaloo

Åh vad hungrig jag blev! Fina bilder. :)
Jag tog en sovmorgon som heter duga, vaknade 11.25 *härligt*

2007-09-23 @ 16:25:58
Postat av: Ulla

Berätta sen om boken är bra.
Det såg väldigt gott ut med älgkött.

2007-09-23 @ 16:51:05
Postat av: Ulle

Nu har jag tagit mig upp ur vattnet och läst ut boken. Imorgon blir det ett nytt träningspass och en ny bok... ja det är jag redan igång med.

2007-09-23 @ 21:17:00
Postat av: Bettan

Fina bilder!

2007-09-26 @ 12:56:49

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)