Torsdag

I går kom då änteligen Prinsessan hem igan!
Mögel luktade hela hon.
Emma kom åxå med oss hem så jag tvingade in dom i duschen och sen tog dom ett bad.
Dom hade haft väldigt roligt.
Mat hade dom väl inte ätit så mkt utan dessto mer godis...
Jag beslagtog allt gotta och sa att från och med nu är det mat som gäller....

Var på babysim i går och spanade in när Algot simmade...
Men ni som läst Joannahs blogg kan ju se vad han gjorde i stället.
Han var så knubbig och söt där i vattnet.

Hämtade mina kläder från Greenhouse åxå i går. Jag är jättenöjd över mina byxor.
Snart ska jag på jobb.
I morgon blir det dubbla skift igen för jag ska vara på dagis åxå.

Såg på tv:n att Pavarotti gått bort.
Sorgligt!
Jag är ingen operadiggare precis men han var kungen!
Känner mej väldigt trött i dag.
Få se om jag idkar torsdagstädning i dag...
Jo det måste jag!
Tvättstugan är överfull igen...
Hallen ser ut som en mindre jordbävning...

Tänker åxå på Johannas släkt i Nicaragua som drabbats av orkan.
Hoppas att hennes mormor och de andra släktingarna klarat sej oskadda.
Hennes mamma var i Nsd i dag och uttryckte sin oro.
Vi kan bara hålla tummarna!

I morgon är det Laxnuggets till lunch på skolan...bläääää!!!!!
Jag fattar inte att kommunen serverar sån skit till barnen...
Kycklinnuggetsen smakade bara veteströ och laxköttbullarna som vi fick prova en dag åt ingen!
Vanlig husmanskost kan ju inte vara så svårt eller dyrt att anrätta tycker jag.

Jag har ingen lista på vad jag ska göra men tvätten är ett måste!
Det går inte ens att gå in i tvättstugan som det är nu...suck...!!!
Nina behöver inte tänka på tvätt nu där hon gottar sej i solen med familjen.
Hoppas att dom får en bra resa och framför allt fint väder!

Middag i dag då?
Måste gräva lite i frysen och se vad som finns.
Köpte vanliga makaroner på affären i går.
kasper säger att Emma och Nicke har dom bästa makaronerna som finns...snabbmakkisar...
Hm...jag har bara köpt fullkornsmakkisar sen de började säljas...

Nu gott folk!
Nu är det dags att göra ett litet men betydelsefullt ryck i tvättstugan innan jag går på jobb!
Hoppas ni alla får en fin dag!
Själv är jag lycklig och glad över att familjen återigen är samlad.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Laxnuggets? Ja, det lät inte som nån höjdare precis... Ha en bra dag!

2007-09-06 @ 09:15:45
Postat av: Emma

Vi har inte snabbmakaroner vi ahr vanlig icke fullkorns :-)

2007-09-06 @ 09:23:14
Postat av: irene

Oj, vad jag har lyssnat Pavarotti, synd, att en legend har gått bort....
Gammeldags makaroner, är våra favoriter!
Kommer med saltströaren, någon dag tillbaka!

2007-09-06 @ 12:48:27
Postat av: Fia

Fullkorns pasta rockar men nu under början av graviditeten blev jag tvärsugen på idealmakaroner med lite smör och massa ketchup...
Man är bra konstig ibland =)

Postat av: Annika

Jag tycker snabbmakaroner är dom godaste....fast de gillar inte dom andra i familjen!!

2007-09-06 @ 14:39:02
Postat av: Anki

Jag gillar också snabbmakaroner som min syster.

2007-09-06 @ 15:57:20
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Linda

Håller med dig, kan man inte ge vanlig mat i skolan! Vad tror du alla gamlingar gillar maten som kommer då?

2007-09-06 @ 17:31:41
Postat av: Maria

Men vem har kommit på laxköttbullar?!?!?! Blä, så äckligt det lät.

2007-09-06 @ 18:59:22
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: elli

Jaaaa heeeej....

2007-09-06 @ 19:38:01
Postat av: Ulla

Själv tycker jag tyvärr inte om nån fisk..
Lycka till med tvätten. Vad brukar det vara för klädesplagg som tar först slut när ni har jättemycket tvätt. Här är det nog handdukarna som tar slut.

2007-09-07 @ 06:53:51
Postat av: Ulle

Godmorgon!
Här jobbas det dygnet runt, känns det som. Igår blev det ett pass på 15 timmar i ett. När ska man hinna med hemma??? Tur att det är helg snart.

2007-09-07 @ 07:35:09
Postat av: Katja

Jag kände å lukten av möggel när ungarna kom hem, allt dom hafft med sig stank!!

2007-09-07 @ 08:22:49

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)