Torsdag med positivt tillägg!

HjärtaI dag är jag ledig och skall passa på att göra Mazariner.
Hoppas bara att jag lyckas med dom...
Janne och Kasper var i går och hämtade fyrhjulingen.
Men så lycklig han var min lilla gosse!
Tyvärr så hann han endast köra en kvart ute på ängen så suckade den, men Ponte skall laga den sen när han kommer hem i dag efter skolan.
Pontus hade en riktig otursdag i går.
Jag for till stan för att köra hem Joannah och Algot till Nedre Keräsjoki och skulle samtidigt ta hem Janne för han hade lämnat firmabilen på verkstan.
Ringde sålunda Pontus för att höra om han åker hem med mej eller med bussen...
Då upptäckte han att plånboken var borta...
Endera hade han tappat den på Bojan eller så hade han blivit utsatt för en ficktjuv!!!
Grejen är ju den att han fick födelsedagspengar av famme (500;-) dan innan som han givetvis hade i plåmsan...
Busskortet och bankkortet var åxå däri.
Dom får ju betala 300kr för förlorat busskort...
Jag störtade in på skolan och fick tag i en vaktmästare som låste upp en lektionssal på skolan där dom hade lektion senast men där var den inte.
Då gick jag in på exp och frågade om det kommit in en plåmsa.
Det hade det inte!
Men en kvinna som jobbar på skolan satt där och frågade med ett stort leende på läpparna om det var pengar i den...
Jag svarade att så var fallet och att jag ite tyckte att det var något att skratta åt att min son blivit av med den.
Ungdomar i den åldern är inte rika sa jag, sen spatserade jag ut med ilskan pysande från örona...
Blir så himla besviken på den människan eftersom jag alltid har tyckt bra om henne men det gör jag definitivt INTE nu!
Jag tillhör den godtrogna typen som tror gott om alla!
Fick i går åxå utskrivet migränmedecin...äntligen...!
varje gång jag legat i migrän så tänker jag att nu ska jag ringa om receptet men glömmer alltid bort det när jag har ett friskt huvud.
Nu väntar Mazarindegen!
Ha en bra dag!


Pontus hittade sin plånbok på Bojan i deras klassrum helt intakt!
Fatta hur skönt det känns...
Det blev inga mazariner på morgonen...men nu!
Janne handlar i dag så jag slapp dra till stan - skönt!
Ha det gött!!!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Åt fanders med den
flinande kärringen, så respektlöst och fult att sitta ocgh flina, fel plats för henne att sitta där.
Längtar efetr dina mazariner.

2007-09-27 @ 10:22:13
Postat av: Bettan

Vad tråkigt... Hoppas att den återfinns på ett eller annat sätt och att allt finns kvar. Kärringen kanske hade tagit den själv?

2007-09-27 @ 10:45:15
Postat av: Sara

Fy vad synd jag tycker om Pontus! kommer ihåg när min mobil blev stulen en gång o dom på exp sa "Du får vara mer försiktig".. riktiga sur-fittor.. men som tur var fick jag iaf tillbaka min!

2007-09-27 @ 11:02:38
Postat av: Fia

vilken morrhoppa!? Så kan man väl inte bete sig.
Jag glömmer aldrig när jag blev av med min plånbok när jag gick på gränsskolan...
Kangen hjälpte mig att leta och sen körde han mig hem och var faktiskt riktigt riktigt snäll tyvärr hittade vi den aldrig

Postat av: Ulle

Hoppas att plånboken kommer tillrätta med innehåll och allt.
Lycka till med mazarinerna!

2007-09-27 @ 11:10:42
Postat av: Annika

Vilken otur för Pontus. Hoppas den kommer till rätta med innehållet kvar!!

2007-09-27 @ 12:46:19
Postat av: sussi

Ingen aning om hur d blir m skyltarna - nu har jag gjort nog iallafall känns d som... Skall sätta upp en stor vid stugan på lör - men sen måste d ju upp skyltar efter 400 och uppfarterna till holmen... Jag kan ju skriva ett inlägg om d.
Vi ses imorrn!!

2007-09-27 @ 17:59:02
Postat av: ai

vilken TUR, Pontus hade, då får man säga att det TURDAG, idag!

2007-09-27 @ 18:34:01
Postat av: Fia

Vilken tur att den kom fram!!!!

2007-09-27 @ 19:02:16
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Erik

"Bojan" hette det redan på min tid.

2007-09-27 @ 20:08:00
Postat av: Annika

Jag ska försöka få ihop till nån skylt...iaf en borde jag hitta kartong till!

2007-09-27 @ 21:19:55
Postat av: Linda

Åh så skönt att den fanns kvar!

2007-09-28 @ 12:42:00

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)