Tjena!

Så har vi då söndagkväll igen...
Bastun är slaget på.
Janne och Pontus har åkt till stan föra att fixa bromslysena på Fårrden.

Pello
Henny har tatt denna bild på min prinsessa....visst är hon lik Lotta!!!!
jag är nästan chockskadad över hur lik dom är!
Lika vackra!!!

Pello
Elli! Känner du igen våra födelsedagskoppar!!!
Hittade dom i Pello när jag började fylla skåparna i köket...
Å två koppar var det!
Varm choklad...minns du?

Pello
Janne gjorde upp en lite brasa i ena öppna spisen och det var så mysigt!
Längtar tills att vi fått ordning på torpet och kan vara där...

Pello
Den här lite roliga statyn av trä står i Finska Pello.
Tyckte att den var skitcool!
Försökte att få mamma dit och hålla om den så jag fick ta ett kort men hon vägrade....
Hon sa att jag får leka japansk turist själv...

Pello
Mamma och pappa handlar lite i en av de finska affärerna.
Dom köpte bla detta stora bautavitkålshuvud som mammis skulle göra kåldolmar av.
Vi har alltså vart till Pello i dag.
Familjen Pesula/Isaksson for åxå dit.
Bara Aldeman/Pesula saknades men herrn i huset var ju på älgjakt.
Lydia hade sin kompis Ida med sej.
Vi har planer på att åka dit på söndag igen...Ida ska med!!!
Katja...hörde du det!!!
Flickorna satt i baksätet och smidde planer minsann!
När jag kom in i mitt hus efter Pelloresan så blev jag nästan dränkt i bensinångor...
Pontus, det arma livet hade haft in sin skitiga Eparatt och tvättat den med bensin på lilltoan...
Ja, vad kan man säga om det då? Ingenting!!!! Vi är såna i vår familj och det är därför jag älskar dom så mkt!

TACK mamma och pappa för fika och middag och en rolig åktur!!!
Jag och mammis och pappis for nämligen ut på en timmes cruisning.
Nu väntar bäddning och nattning av mitt lilla gullefjun Kasper.
Ha det gött!
Sussi!!! Hur många i dag?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack själv. det var roligt när ni var här. Att du redan har bloggat. Du glömde datorerna.

2007-09-09 @ 20:59:03
Postat av: Ulle

Mysigt med en brasa så här på höstkanten.
Ha en fin vecka!

2007-09-09 @ 21:50:05
Postat av: Fia

känns trist att det aldrig blev av att jag följde med till Pello då det begav sig... men ni åkte inte lika ofta då vad jag kan kommaihåg....
Hälsa mamma!

Postat av: Cessi

jag minns med de kopparna , varm choklad med dopp .
vilken fin ordning det börjat bli i pello-torpet.
hoppas jag kan åka dit snart.

2007-09-09 @ 23:18:32
Postat av: Fia

det var ju väldigt trevligt att höra!!! =)
tyvärr kommer jag inte ihåg det muffinsbaket men har blivit påminnd om det flera ggr om det är av dig eller Emma eller Mamma eller allihop själv har jag inget minne av det hur gärna jag än vill...trist

2007-09-10 @ 06:50:23
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Ulle

God morgon!

2007-09-10 @ 07:06:06
Postat av: Bettan

Det är mysigt i Pello, jag har ju spenderat stora delar av min uppväxt där tack vare sommarstugan.
Det där med benisinångor känner jag igen, mitt vad det är finns det en motor på köksbordet hemma hos oss.... men det är väl bara stå ut och vara tacksam för hur de händiga är.

2007-09-10 @ 11:19:34
Postat av: Katja

Hon sa att ni hafft det trevligt, det var roligt att hon fick följa med, hon blev så glad när Lydia ringde.Hon var precis lite sur på mig för hon tyckte att jag alltid jobbade!

2007-09-10 @ 12:41:47
Postat av: irene

Vilken, härlig helg, ni har haft!

2007-09-10 @ 13:13:43
Postat av: Annika

Åhhh, dom är jättefina kopparna!!

2007-09-10 @ 16:59:44
Postat av: Majsan

Nu blir det till att sälja plastpåsar!!!!!
Man hoppas ju på en inbjudan till torpet någon gång!!!?

2007-09-10 @ 18:36:53
Postat av: Maria

Mysigt med en brasa :)

2007-09-10 @ 19:41:04
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Anki

Mysigt med brasa=)
Har ni inte en björnfäll framför?

2007-09-10 @ 20:06:00
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: sussi

Lugna gatan ;) - skönt...
Här har d varit en toppendag - både på jobbet och hemma! Känns som att allt börjar rulla på så smått :)
Hoppas vi ses ngn dag!!
kram

2007-09-10 @ 20:46:24

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)