Idol...

Hur i hela hissingen kan tre vuxna människor sitta och håna ungdomar som vill visa vad dom kan?
Jag tycker att det är hemskt!
Har bara kollat första avsnittet.
Tänk om nån av dom hade vart mit tbarn...herrejestanes...jag hade gått i taket!
Vad tycker ni?
Jag anser inte ens att det är humor.
Jo om det kommer en kaxig människa som inte kan sjunga och som idiotförklara juryn...det är humor.

Jag ser framemot gamla avsnitt av Morden i Midsommer i kväll.
I SVT 24 i kväll klockan 21,50.
Då ska jag sitta  och mysa i min oranga fåtölj med godisskålen i ena handen och ett glas öl i en andra.
Fast det är bara som jag önskar...klockan 21 sover jag nog sött i min fåtölj!

Tvätten i tvättstugan börjar ordna upp sej nu.
Ska snart fylla tumlaren med handdukar och sen sätta på en ny tvätt.
Tror att jag har kvar ca tio till tolv tvättar innan korgen är helt tom...
...Ja tom blir den ju aldrig förståss.

Nu ska jag sörpla i mej en Cappuchino...kaffekannan till bryggaren har spruckit...suck....
Bryggaren är skitgammal och lite skadad men den funkar/ade...
Köpte en lite annorlunda bryggare från Ikea häromsistones, i den ska man ha inte bryggkaffe så jag har bett min käre make att inhandla nytt kaffe så vi får prova den.
(Ulla! Det är en sån som ni har.)

Nu väntar korsordet och cappun!!!!
En liten stund hinner jag...ska vara på jobb klockan 9.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Catharina

Snälla ring mig när du har tid, behöver nog lite hjälp angående vårdbidraget...

2007-09-07 @ 09:16:59
Postat av: Maria

Har du kollat på en engelsk serie som heter "Skenet bedrar" nån gång? Lite Albert & Herbert över den och otroligt kul!!

Postat av: joannah

vill ni ha tillbaks kaffepannan?

2007-09-07 @ 11:53:41
Postat av: Ulle

Funderar på samma kvällssysselsättning, men är rädd för att även jag somnar i sittande ställning.
Trevlig helg!

2007-09-07 @ 11:54:17
Postat av: Bettan

Jag tycker att Idol är ganska kul. Jag tycker snarare det är vänner, föräldrar och bekanta som är elaka med och inte talar om för sina barn/vänner att de faktiskt inte kan sjunga. Jag skulle exempelvis aldrig peppa Jennifer att söka till Idol för hon är totalt tondöv. Man ska vara ärlig tycker jag, fast ibland är juryn kanske lite väl elaka- det kan jag hålla med om.
Vad gott med cappucino!

2007-09-07 @ 12:10:06
Postat av: Linda

Visst kan juryn vara ganska elak ibland, men har folk ingen självinsikt?? Vissa låter väldigt illa!
Vad mysigt det lät med godis framför tvn, kanske jag måst ta mig en tur till stan efter jobbet*hmm*, fast jag tar nog ett glas vin istlt, gillar inte öl!

2007-09-07 @ 13:32:44
Postat av: Annika

Säger som Bettan om Idol.
Det är ändå tredje säsongen som går, och det har nog inte undgått någon om hur juryn är.
Jag tycker det är roligt att se på Idol! :D
Vad mysigt med godis o Midsommer. Jag stupar nog i säng utan varken godis eller midsommer.

2007-09-07 @ 14:50:10
Postat av: Fia

ang idol håller jag med Bettan, mammor o pappor vänner o bekanta borde hejda dem och visst dem är lite väl elaka men samtidigt efter person nr312 som är tondöv och helt enkelt inte kan sjunga och därmed slösar bort mkt tid så kan väl en viss bitskhet infinna sig....
Men visst i vissa fall är dem rent elaka.

2007-09-07 @ 16:57:18
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Anki

Ja men de som ställer upp vet ju hur de kan vara de som sitter i juryn. Om man ställer upp i ett sånt program utan att kunna sjunga, då är man ju lite tom där uppe.
trevlig kväll med öl, godis o midsommer

2007-09-07 @ 18:19:52
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: elli

Håller nog med söstra min ch bettan. Och Linda. Men jag orkar inte med en idol höst igen. Jag väntar nog på bonde söker bonde istället...

2007-09-07 @ 19:00:55
Postat av: irene

tycker som bettan, annika, fia, och anki, enkel svar, ELLER?

2007-09-07 @ 19:17:51
Postat av: Ulla

Och jag tycker som Kajsa. Men jag ids aldrig titta från början, utan jag hoppar in när det är några bra sångare kvar.

2007-09-07 @ 20:11:09
Postat av: Erik

Svartling(?) menade att en tjej var alldeles för menlös för att bli idol. Det är väl tre rätt så misslyckade typer i panelen som njuter av att ha makt.

2007-09-07 @ 21:15:10
Postat av: Cessi

hur i hela hisingen kan tomas von brömsen inte minnas signatur melodin i serien han medverkat i Saltön?
Tyder på sant konstnärskap!
Dobido var jättekul idag!
Har missat att Midsomer sänds i repris ..

2007-09-07 @ 21:38:05
Postat av: sussi

Har missat ALLA avsnitt hittills... Tyvärr, brukar vara ett av favoritprogrammen!
Trevlig helg på er alla :)
((kram))

2007-09-07 @ 21:39:23
Postat av: Katja

Dom är ju rätt taskiga,ibland tycker man att det skulle räcka med mindre.

2007-09-08 @ 08:16:19
Postat av: sussi

Du missade ju precis min uppdatering! Otroligt innehållsrik... *s-k-ä-m-t*

2007-09-08 @ 08:56:23

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)