Hmmm....

Min mysstund i fåtöljen blev om intet!
Jag gjorde potatisgratäng, ost och vitlökssås och så grillade janne kycklingfile.
Fy fariken vad gott det var.
Jag orkade inte äta så mkt men vilken matförlamning jag fick!!!!
Plus ont i magen.
Jag la mej på soffan och somnade....
Kollade lite på Dobidoo mellan inslumringarna.
Sen ringde Elli och vi surrade en stund.
Äfter det gick jag helt sonika i säng med en svullen och värkande mage...
Måste ha ätit nåt jag inte tål!!!
Använder ju låglaktosprudukter i allt men det hjälpte inte.
Nu känns magen mkt bättre och jag kommer inte att äta potatisgratäng på länge känns det som...

Våran kaffefryggares glaskanna gick ju som sagt var sönder och igår köpte jag en ny!
En röd Braun!
Wow!!! Jättesnygg!!! (Det var den billigaste jag kunde hitta...400Kr...är van att köpa billigare på Rusta...)

I dag skall jag fortsätta med tvätten och så blir det utejobb.
För i morgon far vi nog till Pello igen och fortsätter med huset.
Vill måla klart i köket så att vi kan sätta skåpluckorna på plats och lägga nytt golv där.

På tal om Idol!
Visst sjunger en del väldigt dåligt och borde ha vänner/släkt som talar om det för dom MEN det tillåter väl inte att VUXNA kränker dom för det...eller....?
Jag väntar åxå som Elli på "Bonde söker fru"
I går på Icamaxi träffade vi Sussi och ungarna.
Kasper sprang ju genast fram...sen stannade han till och frågade Sussi: "vem är den där ungen?"
Han kände inte igen Hilda där hon satt i vagnen med mössan på...
Sussi fick ta bort mössan så att Kasper kunde se att det faktiskt var Hilda.
Blev så full i skratt för Hilda la in en högljudd protest mot mössborttagningen och då kände ju Kasper igen henne.

Vet ni hur jag och Janne gör när vi morgonfikar?
Jo vi sitter brevid varandra och läser dagstidningen tillsammans...
Det har vi nog gjort alltid, på söndagen läser vi Land som vi sparat just för att ha nåt att läsa den dan.
Det tycker min lillasyster i Gbg är kärlek...vad tycker ni?
Ha en bra dag och njut av höstens kanske sista dagar!
Cessi! Tomas von Brömsen är ju bara BÄST!!!

Bosch
Nya bryggaren... delade just det sista kaffet med Nicke.
Snygg va!

Kommentarer
Postat av: MorsanBaloo

Ja det måste vara kärlek! Själv vill jag inte ens se/höra någon (speciellt gubben) förrens jag druckigt några koppar kaffe. *s*
Kaffebryggaren är säkert skitsnygg.

2007-09-08 @ 10:31:46
Postat av: sussi

D skulle Nicke åxå gilla - att läsa tidningen tillsammans! Jag vill ha den för mig själv ;D!!
Gissa vad vi har set!!!! En BJÖRN! Fast död...
Ps. Är hos mamma - om du ser hennes IP-adress...

2007-09-08 @ 10:49:12
Postat av: Bettan

Den var jättesnygg den nya bryggaren!!
Nä, jag håller nog med dig ändå. Liiite snällare hade de ju kunnat vara- juryn i Idol, fast jag tycker nog att Peter S är elakast av dem och ibland ser ju tillochmed dem vilka som absolut inte klarar av deras spydigheter - som den där tjejen som var lite vindögd, henne var de ju relativt ödmjuka mot ändå.
Fortsatt trevlig helg!

2007-09-08 @ 14:10:27
Postat av: Fia

låter som kärlek helt klart! Och visst är det en snygg bryggare!! Vill cokså görna ha då vår kanna också gick sönder.... eller kanske det var så att Luna slet ner den och smällde den i golvet...?
Ang idol... nej i vissa fall är dem rent ut elaka men samtidigt kan jag förstå dem även om jag inte nödvändigtvis håller med dem.

Postat av: Fia

men du..? jag tror det är en BOSCH kaffebrygagre du har o inte Barun ;-)

2007-09-08 @ 14:44:07
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Katja

Ja, no är det kärlek banne mig!!

2007-09-08 @ 15:37:56
Postat av: joannah

åå vilken fin kanna! Nu har jag uppdaterat mig!

2007-09-08 @ 18:17:23
Postat av: sussi

As we speek - ENDAST 62 ggr hittills har denne "ngn" öppnat min blogg idag! VAD har jag som är så himla intressant!!!???
Är d inte lite "konstigt"!??

2007-09-08 @ 19:50:28
Postat av: sussi igen...

eller SJUKT skulle jag vilja kalla d...!??
Känns "naket"...

2007-09-08 @ 19:53:50
Postat av: Anonym

63 ggr var d tom...
Har mailat...

2007-09-08 @ 19:56:41
Postat av: sussi

6ggr till - alltså 70 öppningar hittills!
RIIIING MIIIIG!!!!!

2007-09-08 @ 19:59:41
Postat av: elli

...stackars Sussi...
Jo, kära syster, de är kärlek!!!
Men att bre mackor och servera i sängen är väl åxå kärlek???

2007-09-08 @ 20:03:35
Postat av: kerstin

idol? Det finns tydligen människor HELT utan självinsikt,Att dom sedan blir förb..... på juryn ger ju inte bättre betyg presis.Trevlig helg.

2007-09-08 @ 20:05:08
Postat av: sussi

75...

2007-09-08 @ 20:31:40
Postat av: sussi

76...

2007-09-08 @ 20:33:41
Postat av: Maria

Självklart är det kärlek :)

2007-09-08 @ 20:33:57
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Ulle

Kajsa det var lugnt på spindelfronten då. Invationen har börjat denna vecka, men idag har jag inte sett en endaste en... så den är nog över.

2007-09-08 @ 20:54:48
Postat av: Irene

VAD RÄKNAR NI, Du, å Sussi?
Var i morse på BÅDAS sidor, MEN ÅRKADE INTE skriva NÅTT! Så FÖRLÅT!
Snygg kaffebryggare!

2007-09-08 @ 20:58:50
Postat av: Mamma

Ja det var en snygg design på kaffebryggaren. Blir det gott kaffe också? Får väl åka och smaka.

2007-09-08 @ 21:03:53
Postat av: sussi

81...

2007-09-08 @ 21:11:25
Postat av: Fia

God Morgon! Drömde om dig inatt, ni bodde kvar i gamla huset (röda) och jag o mammakom dit, du hade tvättat en hel massa, hade ett långbord som sträckte sig över hela er infart som ju var ganska lång, där det var fullt med tvätt!Hade hunnit vika allt! Underligt nog hade du
hunnit få alla ungar men emma joannah o jag var fortfarande i den åldern vi var då ni bodde där eller ja ni bodde ju där ett bra tag men vi var typ 11-12
Ganska händelselös dröm men ändå! =)

2007-09-09 @ 06:59:38
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: joannah

när åker ni till pello?`skulle åxå vilja åka men jag vet inte hur länge peter jagar idag!

2007-09-09 @ 07:14:27
Postat av: joannah igen

kom på att vi kan ju ändå inte åka med våran förbaskade hundbil!!

2007-09-09 @ 07:15:11
Postat av: Cessi

Verkligen snygg bryggare !

2007-09-09 @ 08:59:23
Postat av: Anki

Snygg bryggare=) Blir det gott kaffe i den?

2007-09-09 @ 10:29:24
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: irene

:-)

2007-09-09 @ 15:14:38
Postat av: kerstin

Rätt tänkt det liknar faktiskt det.Den är nästan färdig men vet inte om jag skall sprätta upp den och göra en annan form på den.

2007-09-09 @ 17:38:03
Postat av: Erik

Det är onödigt att gå till personangrepp som juryn gör mot vissa i "Idol". Tyckte Clabbe var bäst, men han har tyvärr slutat.

2007-09-09 @ 20:50:15
Postat av: Ulla

Gulligt med tidningsläsningen tycker jag. Det är sånt som håller ihop par. Nu vet jag hur skön din fåtölj är. Pontus hittade en på fyndavdelningen på ikea i uppsala för 999. Jag tyckte det var jättedyrt fortfarande men han ville ha och köpte med egna pengar så jag säger inget om det. Men den var ju otroligt skön!

2007-09-09 @ 20:51:12

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)