Hm... med tillägg

Jag gick så  stort i säng och skulle sova.
Satte på Sällskapsresan och ögonen höll på att falla ner...DÅ...
...Kom Janne och la sej med sina iskalla fötter och jag blev pigg!
Aha! vad gör jag nu då tänkte jag!
Jo, Jag uppdaterar mej!

I fredags fick Kasper ett ruskigt allergianfall.
Vet ej vad han åt som utlöste det med hann hals kliade och han fick sån panik.
Han gurglade, borstade tänderna och tog en flour tablett men inget hjälpte.
Han och jag fick lite panik.
Han gurglade med vatten och mjölk.
Tillslut somnade han i min famn och jag tänkte som så att han ALDRIG mer får äta lösgodis och att jag ringer Barnmedecin på måndagmorgon.
Fy så skraj jag var!
Han tål ju inte nötter och nåt måste ha fastnat i godisspaden när jag och Kasper köpte lösgodis.

I dag har jag vart kyrkovärd och jag hade en obehaglig känsla i kroppen när jag for hem.
Prästens predikan var väldigt ruskig i dag.
Efter det for jag med Kasper,Pontus och Prinsessan till satn för att inhandla kläder och skor.
Jag köpte två par mysbyxor i strl M.....har alltid köpt Xl men nu gick det bra med M!
Två t.shirtar och en RÖD Nike huvtröja köpe jag åxå.
Pontus köpte en tröja, en mössa och kortfillingar.
Några skor hittade han inte så det blev i stället ett par nya skosnören som han hottade upp dojorna med.
Kasper fick nya innegumpaskor och Lydia ett par vantar.

Väl hemmavid ångrade jag mej att vi inte tog hem hämtpizza...
...så det blev pommes och hamburgare i stället...eller som Joannah säger skrovmål!
Nu börjar jag bli trött igen och jag hoppas att Jannes fötter är varma nu...annars...grrrr!
Godnatt på er vänner!

Har ringt till Barnmedecin och kommer att få en tid till Kasper.
Han kommer att få en "penna" vet ej vad dom heter, nåt på A tyckte jag hon sa.
Nåväl den pennan skall han ALLTID ha med sej var han än är.
Det är en spruta med akutmedecin i som man sticker in i benet på han.
Inget rött får ätas eller drickas och så är det slutmumsat på fiskpinnarna...
...allt detta på hans lista som är ganska lång och där även nötter ingår.
Nu i dag när jag förstått att det var en allergisk reaktion av denallvarligare sorten så är jag något rädd.
Jag hade tänkt åka på ett kalas till Ötå på torsdag men har avbokat mej.
Det känns som att jag vill vara hemma och ha allt under uppsikt ett tag nu.
Just nu leker Kasper och Vicktor med lego och dinosaurierna.
Själv ska jag passa på att städa upp lite.
Vet inte riktigt om vi åker till Ikea med Elli i dag...
Julgrejorna är ju tillgängliga nu och vi är ju galen i julen med dess tillbehör!
Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Ulle

Håller tummarna att du slipper fler kalla fötter.

2007-09-30 @ 23:57:51
Postat av: Anonym

ringde men ingen var hemma... =(

2007-10-01 @ 08:11:43
Postat av: Ulla

Vad läskigt med allergianfallet! Det är så hemskt när det sätter sig i hals och andning!

2007-10-01 @ 08:20:30
Postat av: Annika

Kom förbi nån kväll. Jag är hemma varje kväll, har inget speciellt planerat under veckan.
Jag är så sugen på att slänga allt i brasan, men jag väntar tills du varit! :)

2007-10-01 @ 12:04:48
Postat av: Fia

nu när jag tittade efter såg jag att jag visst har ditt mobilnummer...
Får väl testa det nästa gång. Kanske vi ses på IKEA senare idag då!?!

2007-10-01 @ 13:33:36
Postat av: Vivi

Åh fy vilken obehaglig upplevelse, peppar peppar verkar mina barn vara fria från allergier.(har mkt i släkten) och måtte de hålla i sej! Ha de!

Postat av: sussi

Usch vad obehagligt - d där är inte att leka med!!!
Var på IKEA - där var d full jul! D känns aningen tidigt för min del...

2007-10-01 @ 20:24:36
Postat av: Nina

Stackars Kasper !!
Hoppas att han inte behöver uppleva fler ggr. att det sätter sig på andningen.

2007-10-01 @ 21:17:32
Postat av: Bettan

Usch så obehagligt med allergichocker! Hoppas han klarar sig ifrån dem i framtiden. Kram

2007-10-03 @ 00:17:22
Postat av: Linda

Inge kul med allergier, mår han bättre nu?

2007-10-04 @ 18:39:52

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)