Godmorgon!

Igår var jag då på arbetsförmedlingen igen.
Dom hade satt mej i Barnkategorin...
Jag talade om för dom att jag inte vill vara i nån speciell kategori utan jag söker dom jobb som passar.
Skall tillbaks den 20 för att träffa en handläggare.
Medan jag,Joannah och Algot väntade på att Af skull öppa så gick vi på Nya  Konditoriet...
Ikea
Denna kopp Cappuchino drack jag.
Fast det luktade så gott därinne så kunde jag hålla mej till den.

Ikea
Joannah däremot mumslade detta....
Algot fick åxå smaka lite.
Visst var jag duktig som kunde hålla mej?

Ikea
Sen for vi till Ikea för att handla lite grejor till Lydias rum
Hon fick speglar,hyllor,lampor och en grunka med fyra byttor att hänga upp på väggen.
Det blev jättefint på hennes rum.
Ska köpa mera speglar för Joannah gjorde så snyggt på väggen och det tarvar 8 speglar till.
Ska visa resultate sen när det är klart.
Hennes trådgardiner satt vi i dörröppningen.
Vi var tvungen att knyta topparna i den så att inte trådarna skulle gå upp.
Ida(Lydias kompis) var otroligt snabb så det gick fort att göra det.
TACK GulleIda!!!!
I dag skall jag jobba hos M.
Efter det så är det Kaspers rum som skall ha sina gröna trådgardiner i dörröppningen...
Han ville ha lika fint och mysigt i sitt rum som Lydia har...
Med säng och allt...
Fy vilket trist väder!
Spöregn!
Ungarna har utedag på skolan idag och jag hoppas att det blir uppehåll till dess.
I går åt vi mandelpotatis och rökt abborre, mums!!!!
jag har föresten åxå köpt nya gardiner till kök/vardagsrum.
Nu hänger alla utom de som ska vara i självaste köket uppe.
Skall låna ringar till gardinerna av Joannah så att jag slipper sy om dom som skall hänga där...
Annars skulle inte det bli nåt hängt i dom fönstrerna...
Min sömnadskunskap sträcker sej enbart till att laga hål.
Ulla! Vad hemskt det som hände dej i Happis!
Månne om du skulle käänna igen dom nu?
Och vad skulle dom riktigt göra med dej?

Igår var det 6 år sen Wct rasade.
Kom i håg ett reprtage om brandmännen som jobbade då.
Hur dom hörde när människor skrek och hoppade och sedan landade med ett splatsch i backen.
Kommer man nånsin över en sån händelse?
Tror inte det, ljudet måste förfölja dom livet ut.

Nåväl, ha en prima dag i dag trots regnet!
Det ska jag ha!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Verkligen duktigt att hålla dig till cappucinon, den så god ut , härlig form på koppen.
Mandelpotatis och rökt aborre är ju fest.
Jag läsat också
om händelsen för Ulla , herregud vilka ligister ! och att inte vara rädd efetr att en sån sak händer.

2007-09-12 @ 07:45:18
Postat av: irene

för mig, arbetsförmedlingen på måndag, få se, VILKEN
KATEGORI, sätter dom mig (PENSIONÄRS), tror jag!
Vilken KARAKTÄR Du hade, bra gort!

2007-09-12 @ 08:11:40
Postat av: Fia

kul att fixa hemma... om du vill kan du få komma o sätta upp resten av tapeten i datarummet??? =)

Postat av: Katja

Kosti har å lovat att Ida ska få nya tapeter FÖRE jul, få se,
han kommer säkert att få brådis!!

2007-09-12 @ 10:16:47
Postat av: Bettan

Fina bilder å vad gott med cappucino!
Duktig du var som kunde hålla dig!

2007-09-12 @ 11:50:21
Postat av: Ulle

Väntar med spänning att få se bilderna från L:s nyinredda rum.

2007-09-12 @ 14:19:45
Postat av: elli

jaaa heeeej

2007-09-12 @ 17:34:09
Postat av: Anki

Du är duktig du=)

2007-09-12 @ 19:18:48
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: kerstin

kan du laga hål så kan du sy,det är mycket enklare.

2007-09-12 @ 19:43:53
Postat av: Ulla

Nej, jag skulle aldrig känna igen dom längre. Men ibland undrar jag vad som kunde ha hänt.

2007-09-12 @ 19:58:51
Postat av: sussi

Ååh - kan vi inte få se bilder på rummet????

2007-09-12 @ 20:11:31
Postat av: joannah

ditt läppstift syns på muggen, oriflame nummer 46, eller vad det nu är =)

2007-09-12 @ 21:32:23
Postat av: MorsanBaloo

Jösses vilken karaktär du har! Jag hade absolut mumsat i mig nåt onyttigt. ;)
Söt sovande gosse med coola brallor.
Visst är det roligt att göra om lite. Låter jättefint i lillprinsessans rum.

2007-09-13 @ 10:26:38
URL: http://www.morsanbaloo.blogg.se
Postat av: Maria

Vilken storshopping du har gort. Säkert mycket snyggare än en pilatesboll :)

2007-09-13 @ 12:44:18
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)