Fredag

Så har man ju fått sova ut på morgonen som brukligt är en dag som denna....
KLOCKAN 7!!!!!!!
Men kan ni fatta?
Nåväl, ingen finska väckning blev det i allafall.
I bland har jag vaknat av nån bra finsk låt på radion och en när Janne stängt utav radion så har jag blivit riktigt sur...

Tårtan
I går kväll var vi på Algotts kalas.
Men så mycket gotta vi fick där!
Två olika smörgåstårtor och två olika gräddtårtor.
Men så vi åt!
Svingott!
Nåväl, där var fullt hus.
Själva festföremålet verkade vara nöjd och belåten.

Lydia och Algot
Här försöker ju jag att få pojken att åtmistone le lite...men...
...direkt det blixtrade så skrattade han!
Min Prinsessa som verjkligen gillar att kånka på sina syskonsöner gjorde det även i går kväll.

mys
När vi kom hem sedan och ungarna fått sitt lade jag upp mina fötter på pallen och hällde lite ostbågar i en skål...
...Svt24 visade ett gammalt avsdnitt av "Morden i midsommer"
Detta avsnitt var det absolut tråkigaste jag nånsin sett...därför somnade jag med ostbågarna i knäet och vaknade av att signaturmelodin lät.
Det var min fredagkväll det!

I dag blir det nog handling av...allt ekar !
Lampan i kylen känner sej lite solokvist.
Lydia skall åxå byta säng i dag.
Loftsängen börjar bli lite knakig och oftast är dom två eller tre tjejer där uppe så den håller nog inte så länge till.
Kasper kanske vill ha den om några år...
Nix, mina vänner.
Nu ska jag återgå till mina nyttiga gärningar...
...typ göra lite morgontoalett...
Ha en bra dag!
Cessi! Ring mej när du har tid måste berätta om en papegoja...

Kommentarer
Postat av: elli

...de va så mye mat...

2007-09-01 @ 09:56:55
Postat av: Anki

Tänk att lillgossen redan blivit så stor :-D

Postat av: Bettan

Tårtan såg smarrig ut!
Fortsatt trevlig helg till er alla från oss alla!

2007-09-01 @ 11:45:04
Postat av: sussi

Hahaha, rolig bild d där framför tvn ;)
Jo, Filip är hos mommo - sen skakk han åka skogstraktor i Humlefoss ;)
*saknar*

2007-09-01 @ 12:10:37
Postat av: Ulle

Så där brukar mina fredagar sluta, alltså somnar framför TV:n. Igår var jag såå trött att jag somnade redan kl 9 när Viktor kröp till sängs. Vaknade halv 7 av en pigg kille som ville att vi skulle stiga upp.

2007-09-01 @ 12:26:47
Postat av: Erik

Tyvärr somnar jag ofta numera till "Morden i midsomer".

2007-09-01 @ 12:28:35
Postat av: Vivi

Åh vad jag blev sugen på ostbågar då!! Jag som presis kommit hem från staden utan snacks o utan godis *klappar mej själv på huvet*...Ibland är det Tur att de är 3 mil till närmste kiosk!!

2007-09-01 @ 12:40:51
URL: http://vivis.blogg.se
Postat av: Majsan

Kalle och ungarna höll oxå på att dö av skratt och tyckte att jag ska nog tänka mig för nästa gång!
Men det är inte så lätt....när munnen glappar!
Har precis skickar iväg mina älsklingar från Lule! Snyft, det är alltid tråkigt när di far hemåt!

2007-09-01 @ 12:41:45
Postat av: Maria

Undrar hur många invånare det finns i Midsommer?? Det dör ju ett par stycken i varje avsnitt.

2007-09-01 @ 12:53:02
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Linda

Så smarrig tårta såg ut :)
Låter som en ganska lyckad fredag!

2007-09-01 @ 14:50:50
Postat av: irene

trevil helg!

2007-09-01 @ 16:04:08
Postat av: Annika

Ni kan ju alltid slicka av lampan i kylen...hahahaha....tycker den är så bra!! :D

2007-09-01 @ 18:18:57
Postat av: Katja

Det blir ofta så för mig ,alltså att jag somnar framför tvn

2007-09-01 @ 19:17:01
Postat av: Lotta

Hur är det med janne då? var väl inge falrigt gift i rosona vah? men usch vad hemskt å behöva klippa upp ringen, självklart ska han så fort som möjligt till co perssons! kram

2007-09-01 @ 19:29:08
Postat av: joannah

vad gott det såg ut med ostbågar!! vi ses i morgon!

2007-09-01 @ 20:44:31
Postat av: Nina

Ostbågar är min "drog" ...men ack så gott

2007-09-01 @ 21:08:38

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)