Denna dagen - ett liv!

Var det inte så han sa farbror Melker i Saltkråkan?

Efter en krasslig helg mår jag nu som jag förtjänar.
Tänkte i går att jag nog måste ringa S som stand in in KV.

har börjat joxa lite i Lydias rum nu.
En ny säng har hon fått... ja ny och ny det är Peppes gamla...
Hon tyckte det var så mysigt att sova närmare golvet.
Hennes loftsäng ställer vi undan för framtida behov...om Kasper skulle vilja ha den.
Lydia åker ju med skklan till Jakobsstad i morgon.
Men fy rackarn vad jag kommer att sakna henne.
Tur att två mammor hänger med på resan.
Hon ska ta med min mobiltelefon och min iPod.
Sen när hon kommer hem igen skall hon och jag till Ikea för att komplettera hennes nya look på rummet.
Smågrejor som spegel, lampa, och en liten hylla.

Joannah och Algot kommer åxå i dag för att stanna ett tag då det är älgjakt.
Hon och Algot ska hålla mej sysselsatt med andra tankar då min lilla prinsessa är på vift.

Annars i dag då? Jo tänkte samla lite grovsopor  så vi får lite ordning på torpet.
Sen förflyttar vi stenar och ved på sina nya ställen.
Vi har så mkt bilar på gården så att ett ställe för att parkera dessa fordon snyggt har saknats.
Själv skulle jag vilja förflytta den gamla mercan till de sälla jaktmarkerna...

Har inte sett Elli på hela helgen heller...
Baka bullar ska jag nog göra på onsdag innan Lydia kommer hem så hon får nybakt.
Nej nu måste jag göra lite nytta innan KV.
Ha en fortsatt bra dag mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Vad kul för Lydia att få ett "nytt" rum. Hur länge är dom borta på skolresan?

2007-09-02 @ 08:44:30
Postat av: elli

Jag satt just och tänkte att idag skulle jag kunna cykla till dej en sväng men så ser jag på både din och Ninas blogg att ni är kyrkvärdar idag. Tänkte ta med min mobilladdare så vi kan ladda Lydias mobil.

Postat av: Anki

Va kul för Lydia att få ett helt nytt rum=)

2007-09-02 @ 09:32:42
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: irene

Ha det SÅ trevligt på KV!

2007-09-02 @ 10:03:18
Postat av: Ulle

Roligt med ny "look" i rummet för Lydia. Hon kommer säkert att få en toppenresa, även om du sknar henne. Det är så´nt som hör till...

2007-09-02 @ 10:03:32
Postat av: Cessi

Jag kom på sen att den där special-god-kladd-jordgubb-kakan har ägg i sig

2007-09-02 @ 11:59:23
Postat av: Maria

Hon får säkert jättekul! Har sett en sida där det finns Svampbob väskor och gympapåsar :)

2007-09-02 @ 12:44:40
Postat av: Anna-Lena

Ha en bra dag:)

2007-09-02 @ 12:47:00
Postat av: Ulle

New Body har trosor, kalsonger och strumpor i sitt sortiment. Jag skulle klassa dem som basunderkläder, alltså inga lyxiga silkiga, och super kvalité. De säljs i flerpack och alla förpackningar kostar 150 kr, ex 8 par flickstrumpor, 5 st damtrosor, 3 st herrkalsonger osv. Har du lust att komma förbi så är det bara att dyka upp hos mig kl 19. Fast det är ju en bit att köra förstås...

2007-09-02 @ 14:18:08
Postat av: Ulle

Eller så kan du gå in på deras hemsida www.newbody.se och se deras sortiment. Vill du ha något så är det bara att slå mig en pling så kan jag beställa åt dig.

2007-09-02 @ 14:20:36
Postat av: MorsanBaloo

Kul med nytt rum! Vi ska också göra oss av med en loftsäng, ingen av barnen sover i den.(För varmt enligt dem)
Det här med bilar ja *suck* Nästan så man skulle behöva köpa granntomten för att ha en parkeringsplats. Granntanten sa att hon tänkt komma på kaffe men ni har ju alltid främmande.Förklarade att alla bilar är våra o att det är bara att kika in.*svär lite över sotarbilarna*

2007-09-02 @ 16:52:28
URL: http://www.morsanbaloo.blogg.se
Postat av: sussi

Du kan ju stå för fika-försäljningen!!! Jag har bokat lillstugan den 29e...

2007-09-02 @ 18:55:59
Postat av: Annika

Jag tipsade om ditt fikabröd....det skulle vara perfekt om det fanns möjlighet att köpa av dina bakverk!! :D

2007-09-02 @ 20:29:52
Postat av: Nina

Jag vill till Luleå igen...för en höst-shoppingresa......

2007-09-02 @ 21:46:28
Postat av: Emma

Tack för idag och tack för att du finns kram

2007-09-02 @ 22:16:35
Postat av: Bettan

Vad snäll du är som alltid bakar bullar tills dina barn kommer hem från sina resor! Jag tror att jag ska ta efter det där.... =)

2007-09-03 @ 09:57:16

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)