Söndag

Denna vecka har gått i 130...känns det som.
Och inte är det slut ännu...i morrn ska jag med två av kottisarna till Kalix Barnmedecin och efter det jobba.
Dessutom har jag hallmålningen kvar...suck... är ännu i tejperiets första fas...dubbelsuck!
Men fint blir det i allafall.
Om jag grundar i kväll så målar jag bägge varven i morgon.
Efter 8 timmar är den övermålningsbar, så om jag kliver upp tidigt i morgon så hinner jag måla innan Kalix och sen innan sängdax!
helgen
Här ser ni lite av panelen, nu är det tapeterna som skall bort men det gör vi under vintern när vi har tid båda två.
Köpte en Billys bokhylla på Ikea i fredag för 385:-
Dock ej med dörrar...få se vad Anton och Algot säger om det...dörrarna kanske kommer fortare än kvickt...hahaha...

helgen
Som ni vet så röck jag ju ut på en råttjakt i veckan...
I går fick jag denna tavla av min ägghalva!
Jättefin text, blev faktiskt lite rörd.

helgen
Kasper har köpt ett knippe plastmöss på Barnens Hus.
Här är en av hans lekar, tycker så synd om den lille rackaren som hamnat i krokodilens käftar...
"Men mamma! det är ju inte på riktigt" sa min lilla goding!

Var på ett hejdundrdens kalas i går.
Mammam till barnet som hade kalas har under veckan som gått bakat över 20 olika sorters fika själv.
Och allt var märkt så att allergikerna visste vad dom kunde äta.
En trollkarl underhöll barnen och vi gick på tipsprommenad och grillade korv.
En clown lekte "springlekar" med barnen.
Jag har aldrig ätit sån god marängtårta som den jag åt av i går.
Inget bakpulverbränn på tungan alls!!!!
Sussi! Har aldrig ätit sån tårta hos dej! Ingen gör så goda semlor som du!!!!!

Har vart kyrkovärd i dag och därefter hem och göra/äta lunch.
Nu väntar jag på att maten skall börja smälta lite så att jag kan fortsätta med tejperiet.

Kom i håg en sak i dag när jag och N satt och pratade lite innan kyrkligheterna började.
Vet ej om det var Kasper eller Lydia som jag hade i magen.
Var på Prillan och handlade, tror att Elli var med....var du det?
Då kom ett fyllos och ville känna på min mage och det fick han.
Sen när vi skulle ut från affären så satt han vid kundtjänst( den var där var tvål och te affären är nu) och åt vad vi trodde var youghurt..."Tuulee maista!!" Sa han.
Han tyckte nog att jag var snäll och ville vara snäll tillbaka.
Naturligtvis tackade jag nej till hans erbjudande eftersom han nog inte hade så gott ställt i och med promillesjukan.

Nej nu ska jag tejpa!
Ha en bra söndag!

Jag kommer att lägga tillbaks användarnamnet och lösen.
Ni som har det vet vad det är eftersom jag ska använda det jag haft.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Vad fin panelen blev. Har oxå köpt Billy, en låg med dörrar och en smal hög utan dörr.

2007-10-28 @ 17:33:09
Postat av: Fia

lät som ett stort kalas!

Vad duktig du är som tejpar, sånt ids aldrig jag, målar på fri hand istället blir oftast bättre än om jag tejpar ändå haha Skall bli kul att se såsmåningom, hur det blir hos granviks!

Postat av: Katja

Fina bokhyllor!!

2007-10-28 @ 18:31:47
Postat av: elli

Jo det kommer jag ihåg. Kom och smaka. Vi tänkte båda två på fastr emma den gången. Minns du det då?

2007-10-28 @ 18:34:09
Postat av: Eira

Vilken fin syster-tavla du fått av Elli!!

2007-10-28 @ 18:50:15
Postat av: Maria

Tror bestämt att jag har samma tapet i mitt vardagsrum! Den där finskan går du gärna översätta åt mig :)

2007-10-28 @ 18:55:27
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: ai

det blir fint, när det blir färdigt!

2007-10-28 @ 19:11:14
Postat av: Nina

Tänk att vi kunde "koppla av" idag båda två *ler*

kort och bra enligt U......ja,ja det kan jag inte yttra mig om för mina tankar var defenitivt INTE där *mega-skratt*.

Vilken syster du har, för go alltså !!!

2007-10-28 @ 20:27:58
Postat av: Ulla

Vad fint med panelen och hyllorna, men nu blev jag lite vilse på var i huset det är? Är det där tv:n var i somras också, men att det stod hyllor ut från väggen så man inte såg hörnet?

2007-10-28 @ 21:53:58
Postat av: Catharina

Vad du är duktig, visst är det kul att göra om hemma :-)

2007-10-29 @ 08:55:37
Postat av: Bettan

Fin panel!!
Hihi, Kasper är för rolig!

2007-10-29 @ 09:40:04
Postat av: Anki

Det kommer ju att bli jättefint =)
Stressa inte ihjäl dig

2007-10-29 @ 17:58:38
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Linda

Har oxå målarjobb som väntar på mig, kanske ringer jag ut mamma som lite hjälp :)

2007-10-29 @ 18:46:39
Postat av: mamma

Du är en riktig fyrkant, jag blev irriterad när jag inte kom ihåg lösenordet. Din mage var nog inte fyrkantig när man kände på den.

2007-10-29 @ 20:41:19
Postat av: aegnes

har du "kört" så sakta som 130...... :)hör har det nog gått det dubbla

2007-10-30 @ 06:27:06

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)