Musjakt

I går var vi in till stan för att köpa målarfärg till panelen.
Vi köpte grundfärg och så vanlig täckfärg.
En grå nyans blir det.
Jag började måla i går med Pontus hjälp.
Han var tvungen att hjälpa till för han ville ha skjuts till Tampis.
Jag hade många avbrott i mitt målande för telefonen ringde stup i kvarten.
Just före nio fick jag ett samtal från en skräckslagen ägghalva!!!!
En mus hade invaderat huset!!!!
Jag åkte ju naturligtvis dit på stört!
Elli stod på en stol och var alldeles gråtfärdig.
Själv fick jag krypa omkring på golvet som ett ålahuvud med ficklampan i högsta hugg.
Man kan säga att jag dammsög innan hon skurade...hahaha...
Ingen mus hittades!
Jag vet inte riktigt hur hon fick ut osten från kylen där hon stod på stolen....
...men jag laddade råttfällan...vet ej om jag gjorde rätt...
Elli skulle skura så jag gick före och spanade efter musrackarn.
"Hur ska jag kunna gå och sova nu när jag vet att vi har en oinbjuden gäst i huset" sa min stackars syster.
Jag rådde henne att ta en cider och lägga upp fötterna på fotpallen och invänta Åke.
Åke var på resande fot och inväntades under natten.
Sen när jag kom hem så kom Lydia på att Elli skulle få terapi om hon kollade på en film som heter "En mus i vårt hus"....
Sålunda ringde hon upp sin moster och gav det förslaget.
Elli tyckte inte om det...konstigt va?!
Kontentan av det hela är att vi ställer Alltid upp för varandra min syster och jag!
Jag har nu börjat med första varvet på täckfärgen men ansåg mej behöva en liten boggpaus.
Fint kommer det att bli i allafall.
Ska jobba på eftermiddagen i dag så det passar så bra att måla nu på morgonen.
Det tar 8 timmar innan den är övermålningsbar så jag kanske målar sista varvet senare i kväll.

I dag skulle en nära ha fyllt år.
Han firar sin födelsedag i en annan värld.

Levande ljus
Tänder ett ljus och tänker på alla dom som som saknar honom i dag.
Jag och Elli har många roliga minnen av honom från det att vi var små.
Man måste försöka att tänka på dessa minnen när allt känns svart och jobbigt.

Nåväl mina vänner! Nu ska målarmästaren fortsätta med kladdandet.
Ha en fin dag!
Mamma! Jag ringer under dagen! Tänkte komma hem i dag men jag jobbar!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag ringde min storebror när vi hade en mus i vårt hus!

2007-10-25 @ 09:23:12
Postat av: Bettan

Hihi, det måste ha sett himla roligt ut! Att man kan vara så rädd för små oskyldiga möss? Ja, alla har vi våra rädslor, själv vet jag inte vad jag är rädd för förutom saker som alla är rädd för, att bli ensam, att något ska hända nära och kära och sånt.... Det skulle väl vara skorpioner då men de är ju inte särskilt vanliga här tack och lov!

2007-10-25 @ 11:09:19
Postat av: Susanna

Stackars Elli!!! *s* Inte lätt när dom bjuder in sej i husen sådär dom dära mössen...

Postat av: sussi

Jag har åxå tänkt på morfar idag - livet är allt bra konstigt... Först föds man - lever ett liv, skaffar barn mm mm. Sen bara dör man! För att aldrig komma tillbaka...

2007-10-25 @ 14:36:07
Postat av: ai

Vilka FOBIER NI har, Elli har MUS...., Du har SPINDEL....,srattade gott, FÖRLÅT!
Kommer å spana, av någon dag, har LITE GREJER å lämna tillbaka!

2007-10-25 @ 18:10:03
Postat av: Lotta

Det var verkligen synd om mamma igår.. ;-) Hon hade panik i telefonen när hon inte fick tag i dej.. :-P

2007-10-25 @ 18:49:49
Postat av: Ulla

Vilken rolig beskrivning av hur du jagar musen och Elli står där på stolen!!

2007-10-25 @ 18:56:04
Postat av: Katja

Jag kan bara skratta åt mus historien ,jag kan liksom föreställa mig hur det måste ha set ut, du på golvet och Elli på stolen;)

2007-10-25 @ 20:51:23
Postat av: Cessi

Pratatde med mamma för en stund sen.
Pitepalt är lätt att göra , står på mjölpåsen .

2007-10-25 @ 22:08:13
Postat av: mamma

Klockan slog tolv har nyss stängt av TV. Skall så småningom gå i säng.

2007-10-26 @ 00:03:28
Postat av: sussi

Gomorron :)
Nu har jag gråtit färdigt! För denna gång...
HOPPAS på samma väder som igår - visst var d härligt!
Ha en fin dag,
kramar

2007-10-26 @ 08:03:34
Postat av: kerstin

Minnen är bra dom kan man ta fram när man vill och vårda dom ömt.Ha en bra dag.

2007-10-26 @ 09:40:30
Postat av: Fia

ojoj inte för att jag heller håller mig kolugn om en mus kommer sättandes men jag klarar att få ut den. Tur i otruen har vi en katt som oftast har in dem döda äckligt som fasen men då kan jag ju få ut den själv som sagt.
Trodde en dag att jag skulle få hjälp av grannen då han kom och skulle fixa lite i badrumemt för nån månad sen, han hade ju blåställ o handskar o hela kittet på sig. Jag var barfota till och med. (ja det spelar roll) Meeen han tog upp Luna i famnen och sa "nja jag är inte heller så förtjust i dom där" och så trippade han lite på tå så jag fick få ut den halvdöda saken själv...

2007-10-26 @ 11:02:28
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Anki

En mus i mitt hus=)
Ja ni har era små fobier.
Trevlig helg och tack för din kommentar, kan bara skratta åt dig=)

2007-10-26 @ 18:06:11
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Sara

Fan vad man fick skratta åt ditt blogginlägg moster.

2007-10-26 @ 23:33:14
Postat av: Ulle

Morning!

2007-10-27 @ 08:45:13
Postat av: Eira

Trevligt o träffa dig igår m dina kottar!!!!

2007-10-27 @ 08:46:13
Postat av: Fia

nu svarade jag i min egen blogg, på hur jag orkar alltså :-)

2007-10-27 @ 09:43:28
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Maria

Jag hade då stått kvar på stolen och skrikit än.... trevlig helg!

2007-10-27 @ 11:41:38
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Maria

Förresten, du är utmanad. Läs på min sida:)

2007-10-27 @ 12:25:20
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: mamma

Målar du ännu?

2007-10-27 @ 17:11:39

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)