Måndag

fanfar
När Prinsessan skulle spela "Ja må du leva" på sin trumpet i går hade hon stor "stjälp" av Anton...
När jag föll år i förra veckan så fick hon träna den låten på spelningen med sin musiklärare.
I går skulle hon spela den så Janne fick höra.
Hon är så himla duktig min prinsessa.
Denna helg har jag inte gjort nästan ett skvatt...
Jo i lördags var jag på Coop och samlade in pengar till Världens barn.
Syftet är superbra men jag tyckte inte det var kul att stå där och tigga pengar.
Senare på kvällen såg jag en kort stund på galan i tv1.
Det som fastnade i min skalle var reportaget där enn mamma talade om hur mkt hon älskade sina två utvecklingsstörda pojkar och hur glad hon var över att där fanns en skola just för dom.
Det högg i mitt hjärta då. Och jag kände mej plötsligt delaktig i den skolan för en del av pengarna går dit.

Sen då? Ja i går skulle vi äta Frassemat till lunch för jag och ungarna var så sugen...
...Men Janne kom hem så sent så det blev rester i stället.
Middag då? Emma med familj kom hit så Janne och Lydia for till stan och inhandlade ingredienser till Tacos som vi  skulle äta.
Sen skulle vi till Huhta/Enbuske på kvällsvisit.
Kasper kunde bara äta majsen sen sa han att han mådde dåligt när han såg maten...
Shit! Tänkte jag...magsjuka....fort med ungen på toan med en hink så att ingen vid bordet skulle tappa matlusten.
SEN...ville de lilla livet ha mjölkmakaroner...som jag gjorde...NEJ, mamma ting och säg till Wille att jag mår dåligt sa han.
Inga makaroner åt han heller utan en isglass och lite cocacola.
Jag ringde till Wille och berättade.
Sen delade jag och Anton på makaronerna...mums!!!!!
DÅ skulle Kasper ha makraoner...jag gjorde nya och han åt med god aptit och bad mej ringa till Wille och säga att vi kommer nu för nu mår han bra...
Naturligtvis gjorde jag inte det, man vet ju aldrig...
Men han mådde bra!
Senare på kvällen skulle han ha gröt innan han gick till sängs och i morse åt han frukost.
Kontentan av detta är: Jag förstår att Kasper inte gillar tacos eftersom jag inte heller gör det så om det skall ätas tacos nån mer gång så får det bli på nån bjudning och då stannar jag och Kasper hemma och äter nåt som är godigare.

Jag var in i fredags med kläpparna och besökte Candy world...det enda som imponerade på mej var de stora bauta gele råttorna och Marabou chokladkakan...
Lösgodiset ligger uten lock och det är 100% snuskigt tyckaer jag!
Plus att chokladen i lösvikt såg ut som blockchoklad som smälts till olika former.

Jag var även på Stadium och köpte en kofta och ett par skor i storlek 39...
...trodde jag...när jag kom hem stod det helt plötsligt 41...
Äsch hur man stressar och slarvar när det är bråttomt.
De var för små åt Janne så jag for in där i lördags och sa att jag ångrade mej...
Sen gick jag och såisarna in på Skopunkten och köpte tre par skor för mindre än vad mina Warpskor kostade...
Nåvä, därutanför träffade vi Airen med man, barn och barnbarn, så det blev ett glatt surr innan vi traskade in på affären.
Annki såg ut som vanligt men jag tyckte att hon fått liiiite Gunde Svan dialekt...hahahaha...

I dag då? Jo jag ska hålla till i tvättstugan hade jag tänkt.
Nu mina vänner i alla väderstreck...Ha en bra dag!!!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Det finns ren tvätt i vå rkällare som behöbver vikas....ifall din tvätt tar slut ;)

Har du fått brevet om kursen? Onsdag den 17/10 är
första gången....vet ej om jag har tid ....

2007-10-15 @ 08:51:19
Postat av: ai

tycker, att ni har hunnit mkt, därborta på "GRÄDDHYLLAN"!

2007-10-15 @ 11:36:01
Postat av: Annika

Wille såg lite trumpen ut när han hade pratat med dig...men hade full förståelse för Kaspers mage!!
Hoppas ni har möjlighet att komma förbi nån dag!!

2007-10-15 @ 12:05:04
Postat av: kerstin

Här finns det tvätt som räcker nog en vecka att åtgärda efter borta vistelsen.

2007-10-15 @ 16:12:00
Postat av: Katja

Vilken tur att det inte blev magsjuka.

2007-10-15 @ 18:12:55
Postat av: Anki

Skyyyyynda skyyyynnnda som Gunde säger=)

Postat av: Ulle

Här ligger helgens tvätt och väntar på att bli struken.

2007-10-15 @ 19:13:55
Postat av: elli

Tunnan med smutskläder är full. Strykbrädan, tvättkorgen samt gungstolen dignar av rena kläder som ska vikas och läggas i diverse garderober. Så här har det vart hela hösten. Få se om jag åtgärdar det snart.

2007-10-15 @ 19:16:55
Postat av: Susanne

Borde förbereda mig för föräldramötet vi har i stan imorrn - istället sitter jag här... Gör allt för att slippa!
*suck*

2007-10-15 @ 20:26:17
Postat av: Bettan

Kan du inte komma och hålla till i min tvättstuga också? Jag ligger lite efter där av någon outgrundlig anledning.... (kan kanske vara för att jag hatar att tvätta, sortera, vika, mangla osv osv)

2007-10-15 @ 23:57:50
Postat av: Ulla

Vad häftigt att hon spelar trumpet!
Jag brukar inte ha så mycket tvätt att vika. Börje tvättar oftast och hänger. Jag viker och lägger undan. Brukar göra det medan jag tittar på tv så oftast har jag inte nått liggande, UTOM alla udda strumpor som alltid blir kvar...

2007-10-16 @ 08:59:00
Postat av: Nina

Jag tänker inte heller åka imorgon...har du ringt och meddelat det? Kanske man måste meddela att man har förhinder?! Skicka sms till mig om det imorgon fast ....

2007-10-16 @ 21:52:19

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)