Målning

I dag skall jag in till Happis för att köpa grå/vit målarfärg.
Hade lite rådgivning av en kompis här i går om hur jag kan få till det bättre i tv rummet.
Jag skall måla halvpanelen, portalen och mormors hörnskåp grå/vita.
Sen blir det resten av väggarna som skall målas...men det blir vid ett senare tillfälle.
Allt jag har på väggarna måste tas ner då och tapeten rivas bort, hål som skall spacklas INNAN det går att sätta färg på övriga väggen...
Köksbordet skall slipas och målas i samma färg som stolarna.
Det skall jag göra efter panelmålningen.
Om jag grundmålar i dag...
...första varvet med färg i morgon...
...andra varvet med färg på fredag...
...Då kan jag börja flytta runt lite möbler på lördag!!!!
Jag inser att jag måste göra mina små förändringar själv MEN i går sa jag till min käre man att...
ETT SKAFFERI ÄR ETT MÅSTE!!!!
Så förhoppningsvis blir det ett skafferiinköp till helgen.
Då är frågan den...vilken lucka ska vi ha på dörren?

Innan jag börjar med min målning är det en massa möbler som måste lyftas ut från väggen.
Hoppas att tv:n och datorn går att ha en meter i från...
...Annars blir det nog liv i luckan.
Vi var på Nordpoolen och badade i går.
Ljuvligt var det!
Helt solokvist var vi när vi kom dit och sen droppade det in några styckan under tiden.
Ungarna hade hur roligt som helst och ville INTE åka hem.
Vi mutade dom med ett besök på Åhlens efteråt.
Där fyndade jag en box med 16 avsnitt av "Skenet bedrar" för 249:-
Ska jobba i dag och sålunda borde lilla Kasper kliva upp nu.
Frillo ska till Seittu och mysa hela dan så fröknarna får hämta han härifrån när dom går förbi.
Lydia och Pontus får mysa hemmavid till jag kommer hem igen.
NU ska lillpalten upp!
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hyacinth - Oh nice!! Hon är en skönt tant, har alla avsnitt som har kommit ut :) Ja nog har du att göra med målningen i veckan! Lycka till och ta dig en och annan rast :)

Postat av: Fia

Tillbaka här i DIN blogg igen :-)
nu vet jag ju inte hur väggen ser ut i ert vardagsrum men om man inte är helt superbra på att bredspackla och har många små skavanker så är ju easy cover riktigt bra även om det är lite jobbigt att sätta upp så blir resultatet riktigt bra! Men man bör ha handskar på sig =)

2007-10-24 @ 10:01:45
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Linda

Vilket fynd du gjorde!!

2007-10-24 @ 10:20:45
Postat av: kerstin

Alltid kul med förändringar,här skulle det oxå
behövas.Tapeter och nya soffor vore inte helt fel.

2007-10-24 @ 11:34:57
Postat av: Saara-Maria

kollade in en sväng! :)

2007-10-24 @ 11:48:28
URL: http://saaramaria.webblogg.se
Postat av: Annika

Åhhh det kommer säkert bli jttesnyggt!! Synd bara om köket som får lida för skotern!!

2007-10-24 @ 12:06:33
Postat av: elli

Du måste ta före och efter bilder!!!!

2007-10-24 @ 13:21:23
Postat av: Ulle

Själv är bäste dräng, sägs det och det stämmer nog i de flesta fall!

2007-10-24 @ 13:34:27
Postat av: Emma

Det kommer att bli jättefint ,vi är ensamma hemma idag och i kväll nicke jobbar hela kvällen :-(

2007-10-24 @ 14:18:09
Postat av: Erik

Åhhhhh, "Skenet bedrar" är hur rolig som helst.

2007-10-24 @ 19:50:16

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)