Ännu en dag...

Läste i Bettans blogg om den fantastiska föreläsaren som hon vart och lyssnat på. Nog är det väl så vi alla tänker......att det där ska jag göra sen...sen...sen...varför kan vi inte göra det vi vill nu?! Nu talar jag inte om hushållsarbete eller arbete över huvudtaget utan om livsnjutning.
Är det nån av er läsare som unnar er det?
Jag har börjat med min livsnjutning igen...korsord!
Mycket tack vare Emmas tjat om skräpsanering i huset...jag har fått mindre att plocka och det är så lätt att steppa runt med dammsugaren nu.

Nu ska jag städa klart i sovrummet och i badrummet sen är det dammsugningen kvar och den tar jag i morgon!!!
För jag hörde just min lilla späda kropp tala om för mej att hjärnan vill ha lite jumpa...ni vet...korsord!

Jag har vart ledig i dag och då passat på att plocka runt lite och så har jag suttit med Janne och sett en komedi på tv:n samtidigt som vi drack kaffe och åt en supergod choklad med apelsinfyllning.
Janne skulle vara halv ett i stan på verkstan med bussen så han hade åxå faktiskt tid att fjöla av en stund.
Alldeles för en stund sen ringde han från Luleå, han har vart ocg gjort ett jobb där sen han fick bussen fixad.
Nåväl, han var på Jula....dom hade Elfestival där...så nu kommer han nog hem med glödlampor!

När Jesper kom från skolan for jag med kottisarna till Maxi och handlade. Herregud vad mkt jag fick för nästan ingenting...var tvungen köpa mej en dubbeltriss...sen när jag kom hem så packade Peppe upp och in allt!!!
Tack för det, världens BÄSTA Peppe!!!!
Mina NYA brillor gick sönder i går på frillo när jag skulle till att putsa dom.
FAN..FAN...FAN...senare på Synsam hittade jag inga bågar som passade mej och mina glas! Ett par nya skulle kosta mellan 6 och 7 tusen kronor..Nåväl för att göra en väldigt lång historia kortare så var jag tvungen att köpa mej en mössa när jag var på stan i g¨år (jag jobbade). Det blev en vit med lite grönt och brunt. Den är så skön, nu fryser jag inte om nacken heller. Anledningen till mössköpet var den att med mina gamla glasögon som inte har den rätta skärpan  får  huvudvärk så gott som varje dag och då behöver jag mössan.
MEN just nu alldeles nyss så blev jag så varm om skallen och då sa jag: Fan vilken pungsvett jag har!!!!
Hur i hela Hissingen kan man säga en sån sak???? Jag har då verkligen ingen pung på min skalle...Hahahahaha...
Jaha mina vänner! Nu skall jag gräva i skåpet och se om jag kan finna en godis eller två innan jag tar itu med sovrummet!
STORA KRAMAR TILL ER ALLA SOM LÄSER MIN BLOGG!!!!

Kommentarer
Postat av: Fia

man har ju hört att karlar tänker men pi**en men att kvinnor eller du skulle tänka med pungen???

=)

Postat av: Annika

Tänk vilken tur jag hade idag....tack än en gång!!!

2007-10-11 @ 18:03:43
Postat av: Lotta

Får du inte nya bågar med försäkringen då?? Antinge synsams eller hemförsäkringen?

2007-10-11 @ 18:39:00
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: Cessi

Sååå dyra glasögon?
Fy vad dyrt.
Varför i hela fridens namn är glasögon så förbaskat dyrt?
Bra att ni hann fjöla av båda två ihop

2007-10-11 @ 19:05:06
Postat av: elli

Jag har åxå rensat idag. Gu vad jag blev nöjd med min insats och Åke blev glad över att jag skurat och dammtorkat. Han mår ju bättre då!

2007-10-11 @ 19:36:37
Postat av: Ulla

Jag vet inte om jag unnar mig livsnjutning, men åtminstone vila. Jag ställer mig inte och städar och håller på efter jobbet, utan lägger mig i soffan eller badkaret om jag har lust. Känner att jag behöver det för att hålla mig i form och det är viktigt för hela familjen att mamma är pigg.

2007-10-11 @ 19:52:42
Postat av: Eira

Du är för härlig Kajsa!!!

2007-10-11 @ 22:06:34
Postat av: Bettan

Håller med sistnämnda! Du är för härlig du Kajsa!
Jaaa...vi får väl se när vi ska hinna med ett besök. Just ikväll verkar det iaf som att Michaela har fått magsjukan så vi får väl se om vi ligger och spyr hela familjen snart... suck!
Stor kram till dig med!

2007-10-11 @ 22:36:06
Postat av: Emma

Tack för idag :-) anton somnade direkt vi kom hem

2007-10-11 @ 22:47:05
Postat av: Vivi

=D Ja jag säger då de, alltid lika kul å läsa din blogg!!! Ha en toppenfredag/helg!

2007-10-12 @ 07:51:09
URL: http://vivis.blogg.se
Postat av: Ulle

Ha en trevlig helg!

2007-10-12 @ 11:00:07
Postat av: sussi

Tack för samtalet - d känns alltid lika gott i magen sen man pratat av sig :) *kram*
Jo - faktiskt! Jag livsnjuter varje kväll! Levande ljus, brasa och tidning/tv i soffan. Det är inte så mkt - men ack så jag tycker det är rofyllt! Sen de dagar jag är ledig - halvnakna barn som tassar omkring, barnprogram hörs från tvn, kaffepannan puttrar, färsk tidning och nyskurat golv! Finns d nåt bättre :)!
Ha en go helg!!

2007-10-12 @ 11:46:54
Postat av: Maria

Pungsvett av mössan :) Den var ny!

2007-10-12 @ 18:47:08
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Erik

Jag råkade ha sönder mina bågar en gång, genom att jag tog en liten siesta och självklart hade jag mina glasögon på golvet. En kompis ringde.....och..

2007-10-12 @ 19:42:34
Postat av: ai

Visst HAR HEMFÖRSÄKRING, va?

2007-10-12 @ 20:49:42
Postat av: Susanna

Pungsvett?!? *fniss* ;-)

2007-10-12 @ 23:50:15
URL: http://susannal.webblogg.se
Postat av: Katja

Det är ju jätte dyrt med glasögon!! Det är tur att man inte behöver ,ännu i alla fall!!

2007-10-13 @ 12:33:30
Postat av: Anki

hahaha du är då för härlig.
Grattis i efterskott förresten=)

2007-10-13 @ 16:57:51
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Linda

Iiiii vad dyra glasögon du hade!!

2007-10-14 @ 09:58:44
Postat av: Emma

Tack för idag maten var supergod idag med :-) vad bortskämd man blivit dom senaste dagarna :-)

2007-10-14 @ 19:54:46

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)