När minnet sviker...

Skulle snabbt in till stan och gå på Rusta för att köpa en present till Kaspers kompis som fyller år i morgon...
Väntade till Lydia slutade och så for vi...jag, Lydia,Vicktor och kasper.
Stämde träff med Elli på Prillan för jag ville se hennes nya korta frisyr...och tur var väl det!!!
FÖR...
Vi låste nogsamt ALLA dörrarna i bilen MED nycklarna kvar i tändlåset!!!!!!
Vi for aldrig till Rusta utan höll oss till Prillan och snabbshoppade.
Sen fick vi åka hem med Elli.
TUSEN TACK!!!!!
Föresten så är hon jättefin i håret åxå min syster!
Nu ska jag göra middag!
Hejs svejs!!!!
Föresten en gång till!!!! Måste till stan i gen med Janne och hämta bilen men först får vi vänta på Peppe som kommer från Kalix för han har hand om min reservnyckel!!!!
Tack och lov för det!
Ha det göttigt!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Oj, oj! Ja det är inte lätt ibland när man är förvirrad.
Jag minns en gång för en herrans massa år sen när jag glad i hågen kom hem från skolan och mamma hade lovat mig att åka till Luleå och köpa examenskläder. Jennifer som då var ungefär 4-5 år gammal var också hemma hos oss i Lappträsk då. När jag kommer hem så hade mamma lyckats låsa in nycklarna i bilen (trodde hon). Jennifer hörde vår diskussion och gick ut för att leka (trodde vi). Efter ett tag kommer hon in och säger helt nöjt:
Det var visst en dörr öppen men jag låste den också!
Då var min kära systerdotter väldigt billig om någon hade velat köpa henne!
Idag skrattar vi dock gott åt minnet.
Grannen kom och gjorde "inbrott" i bilen så vi tog oss till Luleå, trots allt.

2007-11-14 @ 15:37:39
Postat av: Annika

oj oj...det är inte lätt att tämka på allt ju!!

2007-11-14 @ 16:54:08
Postat av: Ulle

Jag slår dig allt.
Låste in nycklerna i bilen och i bilstolen satt Viktor, som var under året. Reservnyckelv fanns i Karungi så det var bara att ringa efter farbror polisen. Fy!!! vilken ångest jag hade då.

2007-11-14 @ 17:14:34
Postat av: Anki

Typiskt Kajsa =)
Hahahha, förlåt man får inte skratta.

Postat av: Fia

Haha skrattar åt bettans historia!

Har faktiskt tack och lov ta i trä aldrig lyckats låsa in nycklarna och tur är väl det!

2007-11-14 @ 19:00:19
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Irina

Tur ni fick hem bilen sen iaf... :)

2007-11-14 @ 19:19:51
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: krätte

Jag är så glad att bilen jag kör med måste man låsa med nyckel för att alla dörrar ska låsas. Samma har hänt mig också för länge sen. Då hade vi en bil som hade trasig låscylinder så jag hade för säkerhets skull en mejsel i fickan - den funkade som extra nyckel. Kanske trodde folk att jag gjorde inbrott i bilen, men farbror blå knackade aldrig på min axel, som tur var.

2007-11-14 @ 19:50:58
Postat av: Susanna

*fniss!* så kan de gå ibland! ;-)

2007-11-14 @ 19:54:26
URL: http://susannal.webblogg.se
Postat av: Nina

Tur att ni har en reservnyckel...jag har av misstag fått låst Opeln, den stod på tomgång och jag var på G till jobbet....och ingen reservnyckel !!
Då var inte gubben glad att behöva komma hem igen...och lirka upp dörren.

Så jag förstår fasan och skräcken man känner i det ögonblicket det händer...

2007-11-14 @ 21:56:16
Postat av: Nina

Glömde säga att det blir Kimmo på söndag !!
Du komer väl ihåg??
Jag påminner dig via sms sedan :)

2007-11-14 @ 21:57:36
Postat av: Eira

*skrattar* Och fråga Nina nångång var hon hittade en nyckel till bilen som hade "tappat" och vi sökte och sökte och sökte och sökte....*skrattar*

2007-11-14 @ 21:58:43
Postat av: ai

vojne, vojne, ha, ha.......

2007-11-15 @ 08:21:10

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)