Huvudvärk och soppatorsk!

ögon
I går skulle jag till stan med Janne för att handla och hämta ut Lydias jultidningar.
Alla ungar var på skolan.
Nånstans vid Kukkolaforsen fick vi SOPPATORSK!!!!!!
Just då ringde Kaspers lärare och sa att han hade så ont i huvudet.
Alltså att kasper hade ont, inte läraren...
Jag förklarade läget och sa att jag kommer så fort jag bara kan.
Kasper var jättelessen.
Över en halvtimma tog det innan vi fick bränsle...Våran snälla svärson var på väg till stan och hämtade reservdunken från vårt garage innan han körde mot Happis.
Det fanns så lite bränsle i dunken så Janne var tvungen att åka in till stan och tanka INNAN jag kunde hämta hem mitt lilla hjärtegryn....snacka om att jag var stressad och orolig........!
När jag väl kom till skolan möttes jag av en gråtande liten Kasper.
Vi for fort hem och jag gav han Panodil.
Sen for Janne tillbaks till stan för att handla och hämta ut paketet.
Jag trodde att gossen höll på att bli sjuk men att det åxå kunde vara migrän...
Huvudvärken höll i sej hela dagen och kvällen mer eller mindre.
Sen kom familjen Huhta/Enbuske hit och när dom for hade han ingen huvudvärk mera.
Tror att han slappnade av på nåt sätt när han fick leka med Wille och våran Vicktor en stund.
Han är i allafall hemmvid i dag för säkerhetsskull.
Jag får inget gjort för han vill vara med mej hela tiden, nu sitter han på toan...
När ungarna är sjuka så brukar dom ligga på tvrumssoffan...
...Men i detta hus finns ingen dylik!
Så i kväll efter att jag kommit hem från mitt jobb(efter fem nångång) så åker vi till Ikea och köper en!
Det blir en knallröd Klippan i skinn, dom var på specialpris eftersom dom tydligen skall utgå ur sortimentet.
Då fick jag som jag ville i syvende och sist ändå....
Har pratat om just den soffan sen Ikea öppnade i Happis.
figurer
Denna kreation har Kasper gjort när han gick på dagis.
Han tog fram den i söndags och lekte lite med den.
Det är en saga om en groda.

Emma &co är nu på väg till Umeå.
Vicktor skall få träffa experter vad gällande hans öron.
Jag ber en bön för att resan skall gå bra och att dom allihopa kommer hem helskinnade i morgon!
Täikkös är på väg hem från Umeå i dag, dom har vart på operation med Hampus, tror att det är hans 9:onde.
Samma bön gäller för deras hemresa!

I dag börjar jag jobba halv ett och skall väl nu försöka göra lite lunch till mej och Prinsen.
Janne kommer hem och är med Prinsen när jag jobbar.
Kasper frågade mej varför jag alltid kallar Lydia för Prinsessan och aldrig kallade han för Prinsen....
I kväll skall jag tejpa fönsterlisterna så att jag kan grunda dom i dag och måla dom i morgon.
Det hinner torka om jag målar tidigt på morgonen och sen andra varvet på kvällningen.

Ha det göttigast!

Kommentarer
Postat av: Eira

Åh, stackarn med huvudvärken. Oskar är ju också en kille m huvudvärk (migrän?) och vi får hämta hem honom lite då och då från dagis. Hoppas Kasper mår bättre nu. Jag är också hemma med Milla idag som är sjuk. Piggare idag och feberfri, men stannar ändå hemma denna dag óckså. Den där röda soffan är riktigt läcker!!!

2007-11-07 @ 10:50:33
Postat av: MorsanBaloo

Vad skönt att huvudvärken släppte. Jag har två som drabbas av migrän då o då, tack o lov inte alltför ofta.
Fy vilken dålig tajming att få soppatorsk på! Men det löste sig bra ändå.

Röd Klippansoffa,snyggt! :)

Postat av: Annika

Hoppas söta prinsen kryar på sig och inte blir ordentligt sjuk!!!
Han var såååå söt igår när han läste frågorna....skrattar så fort jag tänker på det!! :)

2007-11-07 @ 12:10:04
Postat av: Bettan

Hoppas Kasper kryar på sig, migrän är hemskt!!
Klippansoffan är snygg men hemma hos oss skulle det nog skära sig.

2007-11-07 @ 14:45:00
Postat av: Katja

Det är irriterande med huvudvärk, Niko har varit lite täpp i näsan och lite små krasslig

2007-11-07 @ 17:16:32
Postat av: Kerstin

Vad tråkigt för
Kasper huvudvärk är inte roligt,Men tur att det är övergående. Ha en bra fortsättning på dagen, jag skall ta och läsa färdigt min bok, Stieg Larsson. Män som hatar kvinnor.Den är läsvärd.

2007-11-07 @ 18:44:31
Postat av: Anki

Hoppas han inte blev sjuk.

2007-11-07 @ 18:47:42
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Linda

Hoppas han klarar sig från sjukdom!!
Så fint med knallröd soffa, har en röd själv :)

2007-11-07 @ 18:57:00
Postat av: elli

Vad avis jag blir!! En knallröd skinnsoffa!!!! ag kommer på min rast i morgon och provsitter den!!

2007-11-07 @ 19:24:23
Postat av: Ulla

Låter som en underbar soffa! Vi tittade också på Klippan, och äldsta sonen tänker köpa en snart.

2007-11-07 @ 19:52:53
Postat av: Ulle

Inte roligt med huvudvärk. Desto roligare med en ny soffa.

2007-11-07 @ 22:31:33
Postat av: mamma

Hoppas att Kasper inte blir mer sjuk. Det är jobbigt när narnen är sjuka. Du kan väl fota din nya soffa så jag får se hur den ser ut.

2007-11-07 @ 22:43:41
Postat av: ai

Hoppas Ni mår bra allihopa, inget å leka, när man har MIGRÄN, vet, som hade det, när jag VAR LITE?, när har jag VARIT LITEN, det är fråga, he he...
Fin SOFFA!

2007-11-08 @ 19:59:47
Postat av: Nina

Ebba berättade igår hur lessen Kasper var och om hans huvudvärk och er soppatorsk :( Inte kul !!

Men kul att ni fått er en soffa :)

2007-11-08 @ 20:06:08

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)