Hejsan hoppsan!

kottarna
Så här fina i håret var mina minsta när dom for till skolan i morse...
Jag är verkligen inte mkt för att fira halloween men ungarna tycks ju vara det dessto mer...
Hoppas bara att spöktåget inte är så skrämmande i år.
Ungarna i 5-6:an brukar anordna att dylikt varje år.

Mer då?
Jag har nu så gott som klart med målningen...och jag säger då ALDRIG MER!!!!
Fy så det har vart både jobbigt och stökigt här.
Tänkte städa här i dag men det tror jag inte att jag hinner för när jag jobbat klart bär det av till stan med Pontus för att inhandla spackel...
Sen efter det så skall min numera gråhåriga prinsessa ha skjuts till Luleå.
Hon skall till sin kompis Johanna över helgen.
Så på söndag bär det av till Luleå igen för att hämta hem flickebarnet.

Har jobbat i köket nu i två dar när Mervi vart på mässa i Umeå.
Tur var ju det för i går kom Kasper in i köket under rasten och kunde inte andas...
Lugn och sansad som jag nu är gick jag in på frillo och gav han medecin.
Det hade börjat lätta innan han fick i sej medecinen men jag gav honom den i allafall.
"Vad är det som händer med mej?" frågande han gråtandes...
Mitt hjärta dunkade så hårt att det nog syntes utanpå...
Sen på eftermiddagen ring´de Kling från Barnmedecin upp och Kasper fick berätta för mej hur det kändes.
Han fick Bricanyl utskrivet samt en remiss för utredning.
Mest troligtvis rör det sej om ansträngningsastma.
Jag hann förståss bli ordentlig rädd och även om jag inte visade det för Kasper så kände han nog det i allafall.

Skulle egentligen ha dammsugit nu på morgonen men det får bli städning i morgon istället.
Känner att jag behöver lite lugn och ro nu på morgonen eftersom det blir lite bilkörning senare.
Nu ska jag ta mej en kopp Java och lösa ett kryss innan jag ska jobba.
Ha en bra dag och kör försiktigt ni som är på väg nånstans!

Kommentarer
Postat av: Emma

kör försiktigt tll luleå

2007-11-02 @ 08:29:07
Postat av: Ulle

Ta det lugnt idag och njut av dagen! From v 46 är det extrapris på multikvarnen du tittade på hos Sussi. Jag har den nu i min demoväska och den är helt suverän. Kanske du slår till och bokar ett party nu innan jul ;). Skämt å sido, fundera på om du är intresserad av kvarnen och hör av dig.

2007-11-02 @ 09:11:39
Postat av: Bettan

Stackars Kasper! Det är inte lätt att vara liten och inte förstå varför man ibland mår dåligt.
Kör försiktigt till Luleå!
KRAM

2007-11-02 @ 09:19:12
Postat av: Ulla

Stackars lilla pojken! Det är så läskigt när andningen påverkas! Hoppas medicinerna hjälper.

2007-11-02 @ 09:20:30
Postat av: Fia

stackars lilleman, hoppas att utredningen går snabbt och ger hjälp!

Postat av: Linda

Stackars Kasper, Robin har samma problem! Men det är mycket bättre nu när han tar medicin regelbundet!

2007-11-02 @ 11:17:42
Postat av: Krätte

Tänk vad ett modershjärta måste vara stark! Hoppas ni får en bra dag!
Tack, Kajsa för dina ord i min blogg! Dem känns bra!

2007-11-02 @ 12:22:57
Postat av: Ulle

from v 46 kostar den 369 kr och då får du även med båda rivinsatserna. Annars kostar multikvarnen inkl den fina rivinsatsen 339 kr och den grova rivinsatsen, för ost och morötter, 119 kr. 20 kr tillkommer i båda fallen för exp. avg.

2007-11-02 @ 12:32:08
Postat av: joannah

vilken fin bild på mina älskade sötnosar till syskon!

2007-11-02 @ 13:10:28
Postat av: Ditte

Hej Kajsa!

Så synd att vi inte hann ses, men, men. Gud, det känns som om man svalt rakblad när ens småttingar blir dåliga. Stackars Kasper, hoppas att ni får träffa en bra läkare. Må så gott och bli inte allt för skraj i helgen;)

2007-11-02 @ 13:15:29
Postat av: Susanna

va fibna dom var barnen!!
usch och fy för allt elände kasper har!! tänker på er! kör försiktigt!!!

2007-11-02 @ 14:52:52
URL: http://susannal.webblogg.se
Postat av: elli

Han har vart cool hela dan på skolan. Jag har ju vart mummy till hans tamagotshi. Vilken ära! Hoppas du har vett, det har du, att köra försiktigt!!!

2007-11-02 @ 17:18:37
Postat av: Maria

Hoppas att Kasper mår bra nu. Kram på dig och trevlig helg!

2007-11-02 @ 19:12:30
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: sussi

Vi har haft finfrämmande idag, så barnen har haft ledigt! En sån go och mysig dag :)...
Ha d gott i helgen,
kram

2007-11-02 @ 21:33:05
Postat av: ai

kommer just från annicka, fulll som faaaan.......
kram för dig!

2007-11-02 @ 23:54:58
Postat av: Linda

Var det bara jag som missade att barnen skulle vara utklädda till skolan i fredags?? My var inte så glad när hon kom hem. Undrar varför ingen info gick ut från skolan om det!

2007-11-03 @ 08:54:33
Postat av: mamma

Det låter sågot och mysigt med java och korsord. Man ska ta vara på tillfällen när de kommer.

2007-11-03 @ 09:51:14
Postat av: elli

Ang mitt inlägg: observerade du inte att det var en dröm och drömmar rår man inte på. MEN om det vart i verkligheten så hade du fått ett nytt kök och en permanent. Jag lovar!!!!!

2007-11-03 @ 15:16:32
Postat av: Emma

Tusen tack för den goda maten ,anton sover som en stock och jag kom på att vi precis missat svensson svensson om det nu var idag .

2007-11-03 @ 20:29:15
Postat av: Annika

Stackars Kasper. Hur gick det på läkarbesöket ni var på tidigare??

2007-11-03 @ 21:19:04
Postat av: sussi

Happy Halloween ;)
Har Janne skrämt dig??

2007-11-03 @ 21:52:12
Postat av: Anki

Stackars Kasper, hoppas medecinen hjälper.
Kram

2007-11-04 @ 09:18:40
URL: http://anki.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)