Hej där ute!

Vilken härlig morgon det var i dag...alldeles vitt nästan på marken...nån liten snöflinga har landat under natten.
Men nu! Just nu! Det REGNAR!!!!!!
Fy så deprimerande.
Jag är sjuk av oro när Jesper varje dag åker till och från Kalix.
Tyckte att han sa att det är mest hemstudier...just nu skulle jag vilja att det var det.

Helgen har kännts konstig utan Prinsessan....
Men i går hämtades hon hem.
Jag hade Elli med mej till stan, Lydia fick alltså skjuts från Luelå till Happis.
Elli ville kolla in en julgran på Rusta.
Sara och Lotta!!!! Läs noga nu! Detta är den riktiga sanningen, vet ej om eran mor förskönar den....
Det stod 4 granar högt på en hylla inne på affären.
En rosa, en röd och två gröna.
"Månne hur hög den är" undrade Elli....
Jag svarade att det står att dom är 2,10...
..."men hur hög är den brevid mej" undrade det lilla livet....
"Vi kan väl ta ner en och kolla" sa jag....
Jag trodde i min enfald att hon skulle HJÄLPA till att ta ner en...
...men se det gjorde hon ej!
Jag orkade inte hålla emot granj*ln när den väl var på nergång...
...så den BRAKADE rakt ner i hyllan framför...
Jag tackade min gode Gud att inga porslinssaker fanns där!!!!!
Nåväl Elli pressade sej runt granen(det var trångt som f*n i den där gången) och konstaterade med en lätt fnysning att den var i det närmsta perfekt.
"Nu sätter vi upp den på hyllan igen, jag hjälper till" sa hon....
Jag försökte verkligen att få upp den men Elli skrattade så mkt att hon ingen styrka hade i sina armar...
Vi lämnade den däe den var...mitt i gången!
MEN inte gjordes det nån snabb sorti ut från den lokalen inte....
....Nix pix, det skulle tittas på än det ena och än det andra...
Sen gick hon nöjd och belåten med sin julgran till kassan för att betala.
Om jag skall vara riktigt ärlig så höll även jag på att dö av skratt!!!
För att inte tala om Prinsessan....

Har nu tvättat kläder och vikt så att jag börjar se färgen på smutsklädestunnan igen.
I morgon väntar dammsugning och bulleribakning och utvecklingssamtal med Lydia.
I dag har Kasper utv. samtal klockan 14,00.
Det skall verkligen bli spännande att höra hur det går för han på skolan.
Han fick ett papper hem i förra veckan där han skulle besvara lite frågor inför samtalet.
VAD ÄR DU BRA PÅ.......? Ingenting! Blev svaret jag fick....
Få se om det stämmer, jag tycker nämligen att min lilla guldklimp visst är bra på nånting.

Nej, nu ska jag sätta på en kopp kaffe till mej och MANNEN I MITT LIV!!!!
Ha en fortsatt prima dag mina kära vänner från norr till söder!

Kommentarer
Postat av: Ulle

Kan tänka mig att ni höll på att dö av skratt. Själv hade jag nog varit pionröd i ansiktet och snabbt kollat om någon såg mig.

2007-11-05 @ 13:36:42
Postat av: Katja

Det VAR vitt och fint i morsse!!

2007-11-05 @ 14:28:52
Postat av: Anki

Er två törs man ju inte släppa in på nån affär =)
Två som ser likadana ut, skrattar och river ner inredningen nästan:-D
Och absolut inte tystlåtna.
(Skojar bara)

Postat av: Cessi

HA HA HA HA , önskar verkligen jag kunde vart med på detta RUSTA-äventyr!

2007-11-05 @ 19:33:29
Postat av: Annika

Hahahaha....jag kan se ER framför mig!!

2007-11-05 @ 20:20:05
Postat av: Mamma

Jag ser att det kan hända små episoder med er i farten också, det är inte bara jag som gör bort mig.

2007-11-05 @ 21:14:04
Postat av: Susanna

Hihihihiii !!! De hade jag vela se!! ;-)

2007-11-05 @ 21:25:23
URL: http://susannal.webblogg.se
Postat av: Fia

haha kan se er framför mig
gåendes där på rusta =)

2007-11-05 @ 21:58:43
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Erik

Det är tråkigt att höra när barn är självkritiska, tycker ofta de är det i "överkant".

2007-11-05 @ 22:09:08
Postat av: sussi

Vet du - Viktor sa samma sak - fick ont i hjärtat faktiskt! VET han inte att han är bra på någonting tänkte jag - är d jag som gett för lite beröm!?? *tankarna snurrade*
Usch så ledsamt...
Jo - d där m kommentarer och lösen har jag funderat på skall du veta! Känner mig som en j-a veckotidning ibland...
Ha en fin dag, hoppas snön kommer åter :)
((kramar))

2007-11-06 @ 06:53:02
Postat av: Eira

Åh...jag hade velat vara på Rusta samtidigt!!! *skrattar*

2007-11-06 @ 08:04:26
Postat av: Ulla

Hade velat stå där bakom en hylla i affären och sett på cirkusen! Själv är jag så klantig så jag älskar när andra klantar till det ibland.

2007-11-06 @ 08:18:13
Postat av: Sara och Lotta

Haha så typiskt våran mor, inte ett dugg förvånade. Önskar att det hamnat på film.. Diggar mest delen där hon pressade och gav ett fnys.. ;-) Haha

2007-11-06 @ 10:00:07
Postat av: AI

Skrattar gott åt Er, vilka "halvor"....

2007-11-06 @ 10:12:44
Postat av: krätte

Tänk att det alltid ska "hända" saker när man är på shopping med sin syster. So what! It`s on our treat!! Visst, man får såna skrattanfall så man nästan kissar på sig! :D

2007-11-06 @ 10:27:36
Postat av: MorsanBaloo

*asg* Ni hade säkert en rtevlig shoppingtur.
Hujja,jag oroar mig också över sonens flängande med bil.Huxflux så är det blixthalka. :(

2007-11-06 @ 10:39:51
URL: http://www.morsanbaloo.blogg.se
Postat av: Maria

Hade varit kul att se :) Nu kan du läsa om Martin!

2007-11-06 @ 12:32:48
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Linda

haha, hade gärna velat vara där samtidigt!!

2007-11-06 @ 16:58:50
Postat av: Nina

Det had varit en syn att få se er två i farten !!

2007-11-06 @ 21:13:42
Postat av: Bettan

Hihi! Låter just likt er! Hade varit himla kul att se! Klart att Kasper är duktig på nånting och säkert en massa saker, han har ju DIG som mamma!
Kram

2007-11-07 @ 00:06:26
Postat av: Ulle

Även morgon denna dag, men fy så trött jag är...

2007-11-07 @ 07:23:51
Postat av: ai

Härligt med VITT på marken och SOLEN skiner!

2007-11-07 @ 08:52:17

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)