Godmorgon!

Vad härligt det är att titta ut genom fönstret nu när vi har snö!
Innan jag for på hjärtemammaträffen så hann jag både baka bullar och göra peppisdeg.
I går bakades det peppisar för fullt här hemmavid.
Det luktade så gott!
Min inspiration till att måla fönstrena kom tillbaka...
Började tejpa i går och fortsätter i dag.
Tänkte hinna grunda och måla första varvet i dag.
Håll tummisarna att jag inte fastnar i en bok i dag i gen...
Jag riktigt myser när jag ser framför mej hur fint det blir med målade fönsterfoder och julgardiner...
Snart är det dags att byta till julklädnad här hemma.
Kasper vill att vi ska ta in jullådan i dag men gränsen går faktiskt den första advent helgen.
Fast jag måste erkänna att jag är lika sugen som han på att ta fram den.
Jag har vart verkligt duktig och placerat mina ofyllda kassakort på ett sånt säkert ställe att jag inte hittar dom!
Fick krypa till korset och ringa efter nya....lite pinsamt eftersom det inte är första gången.
Nu sa kvinnan jag talte med i telefon att hon skulle skicka mej en kod så att jag kan fylla dom elektroniskt på internet...skönt!!!!!
Nej, nu blir det tejpa av!
Ha en prima dag!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Vad flitig du är med måla och fixa hemma, här blir ingenting gjort. Mina sista färginsatser gjorde jag för ett par år sedan när jag provmålade lite rutor på en vägg för att vi skulle välja färg. Men jag kom inte fram till nått val, så provrutorna är kvar...

2007-11-13 @ 08:29:51
Postat av: ai

jag FYLLER mina kort genom internät, mkt enkelt....

2007-11-13 @ 09:19:39
Postat av: ai

GLÖMDE, man SPARAR PORTOT;-)

2007-11-13 @ 09:21:55
Postat av: Fia

vill också att det skall bli Advent och Jul nununu!!

Tror inte du lär se svärmors olycka om du inte läser österrikiska tidningar eller TV...
Hon bor ju inte i sverige.

Postat av: Bettan

Jag längtar också lite efter julen och kommer att sätta upp mina julgardiner så fort de landar hos mig med posten! Advent eller inte.... =)

2007-11-13 @ 10:57:45
Postat av: Katja

Om två veckor är det första advent!!!

2007-11-13 @ 11:45:49
Postat av: Susanna

Visst är det mysigt med snö ute !! Längtar tills det är så pass mycket så att man kan göra vackra snölycktor av snöbollar!

2007-11-13 @ 16:20:05
URL: http://susannal.webblogg.se
Postat av: Fia

såg den här sidan http://winterclogs.se/
och tänkte på dig!

2007-11-13 @ 18:26:44
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Linda

Jag är oxå sån som gömmer saker för mig själv!! Fyller i mina på internet, då kan jag inte förlägga dem iaf :)
Allt gick bra i Kalix o jag körde försiktigt!

2007-11-13 @ 18:59:56
Postat av: elli

Men helgen FÖRE första advent måste väl jullådan fram?????

2007-11-13 @ 19:24:04
Postat av: Ulle

Visst är det HÄRLIGT med snö!!!

2007-11-13 @ 20:49:46
Postat av: Annika

Jag o Wille börjar få julabstinens!

2007-11-13 @ 21:11:10
Postat av: Eira

Kajsa - recept på peppis-degen - skulle du kunna skriva det på bloggen? SNälla snälla?

2007-11-14 @ 09:01:44

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)