Söndag

Jordgubbar
I går åt vi jordgubbar och glass till kaffet/saften.
Men så det var gott!
jag sköljde dom så noga så övriga familjen var glad att det var ngt kvar av dom...
Ni har väl åxå läst att dom som plockar dom skiter i landet....
...Dom har sån låg timpenning så dom har inte ens tid att gå på toan!
Lydia med myggbett
Så här glad var min Prinsessa över att få komma hem igen efter mygglägret...
Hennes ansikte var fullt med myggbett, tyvärr synns det inte så bra på kortet.
mazariner
Mazariner har jag hunnit baka i morse...
Baguettdegen
Och av denna deg blir det baguetter!

Nu kom familjen Pesula/Aldemann så detta inlägg blir tämligen kort!
Föresten så var vi och handlade i går!
Janne höll i börsen!
Vi har nu så mycket kyckling i frysen så det kommer inte att bli några som helst problem att hitta på nåt att äta...
Jag tror vi handlade hem 6 kassar med mat...
Var på Rusta och köpte schampo och balsam så det räcker för hela sommaren...
När jag handlar med min börs så blir det inga extra vaganser, så det var riktigt roligt att shoppa loss bland livsmedlen!
Har just  pratat med mamma i telefonen.
Jag ska dit med Elli i veckan och hjälpa henne lite och försöka muntra upp henne!
Hon har haft en otroligt tuff vinter/vår och nu sommar!

Vid ett snåret ska jag skjutsa in Lydia och Henny till anki.
Hon jobbar på Jazz och Bluesfestivalen och flickorna har gjort till tradition att hänga med...
Samtidigt skall Jag springa in på IKEA och köpa ett nytt databord till oss eftersom Pontus tog det nya och vi fick hans gamla...
...som är så snett så man får nackspärr när man läser Aftonbladet...
Bordet kostar bara 200kr så det blir ingen stor utgift!
Nu väntar baguettdegen på att jag ska hjälpa den ur skålen.

Ha det gött mina vänner!



Kommentarer
Postat av: elli

Men herregud så du hinner. Själv har jag brett 2 mackor och druckit kaffe och bara det tog på krafterna. Zetterlundaran for nyss. På tisdag åker vi till mamma och pappa, eller hur???

2007-07-01 @ 11:12:02
Postat av: Cessi

Herregud , de där jordgubbsmazarinerna drog mig i näsan nu !

2007-07-01 @ 11:50:35
Postat av: Ulla

Hur bakar man mazariner? Det har jag aldrig gjort. Det är väl en mördeg i botten kanske.

2007-07-01 @ 12:42:01
Postat av: Ulle

Förstår inte hur du hunnit med allt denna morgon. Själv har jag fått i
mig frukost och precis duschat och fått på mig kläder... något fel gör jag.

Postat av: Nina

Vad du hinner med !!!

2007-07-01 @ 16:28:53
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Maria

Åh, jag kan känna lukten av nybakat ända hit där jag sitter!

2007-07-01 @ 17:52:25
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: malin

Att jag inte läste dehär innan! Då hade vi ju åkt förbi er efter kukkola ;)

2007-07-01 @ 18:24:45
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Annika

Åhhhhhhhhhhh....dina härligt goda mazariner!!!

2007-07-01 @ 19:20:54
Postat av: Vivi

Åhh....mazariner, min favvo! =) Men de verkar så krångliga att baka, är de det??

2007-07-01 @ 20:12:41
URL: http://vivis.blogg.se
Postat av: eira

Oj...nästan så man måste ha en mazarin-träff nångång hos dig....*blink*

2007-07-01 @ 22:27:16
Postat av: aegnes

du kan väl lämpa av nåra mazariner å bauetter här i vojkis när du passerar.

2007-07-02 @ 05:51:52
Postat av: MorsanBaloo

Mmm vad gott det såg ut! Att du orkar/hinner baka o greja.*impad*

2007-07-02 @ 22:08:33

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)