Godmorgon på er!

grinden
Här ser ni vårt nyaste fynd!
Köpte grinden av Sussi och Nicke och det ingick montering!
Nu behöver vi inte vakta kaminen.
Anton är ju jämt i den och öppnar luckan.
Janne målade den svart förra året eftersom den var "vit"...hmmm!
Den ser faktiskt bättre ut nu omän en Tulli kivi hade suttit bättre.
I går var jag med ungarna till stan och handlade lite förnödenheter.
Samtidigt fyndade vi skor åt Pontus och ny rygga till Lydia.
Tampis fick åxå ett besök av oss.
En ny tvättkorg för 59kr blev det där.
I går när jag lagt mej och var halvt i koma kommer Pontus in i sovrummet och förkunnar att han skall med några kompisar till Kalix för att vara med på en moppeträff.
Det var helt ok, för jag hade lovat att skjutsa dit dom.
MEN...nu var läget helt annat!
Dom skulle få skjuts in till stan och därifrån skulle dom åka Epa....
ALDRIG I LIVET sa jag och somnade om.
Få se hur gossen tar det när han blir väckt klockan 10...
Skulle ni låta era ungar fara till Kalix med en Epa?
Dessutom får man väl inte heller vara hur många som helst i en dylik!
Jag är så upprörd över att han ens skulle tro att han fick åka i väg så där...
i går kväll kom familjen Enbuske/Huhta hit på kaffe och nybakt äggfri mockrutssockerkaka.
Det var som vanligt trevligt och kvällen avslutades med en cruisning till Kukkolaforsen.
Tänk att när jag var ung och for på sikfest var bilköerna hur långa som helst...
Nu kunde man med stor lätthet köra in på området.
Jag skjutsade in två tjejer som skulle svänga sina lurviga ben där och samtidigt skulle jag och Annika åka och kolla läget med ungarna.
När jag kom hem försökte jag göra ett inlägg här på segbloggen men misslyckades.
Vet inte om det blir bullbak och städning i dag eller om jag följer med Elli till Ikea.
Det hänger på hur det blir med moppeträffen.
Nix, mina vänner!
Nu väntar min andra kaffekopp!
Kan man älska sina barn för mycket?
Så mkt att man hindrar dom i sina liv?
Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Vivi

Knepigt de där, vad ska man tillåta o vad ska man hejda?! Stämmer nog de där, små barn små bekymmer -stora barn stora bekymmer!! Som tur är har jag nååågra år på mej innan jag måste börja ta ställning till såna frågor! Ha en bra söndag!

Postat av: malin

Det är ju så att det är du som är den vuxna, och ibland måste man säga nej... och lita på att man tagit
det rätta beslutet.. fast svårt är det!

2007-07-29 @ 09:12:22
Postat av: Ulle

Vi for iväg så tidigt för att enligt arrangörerna så är bästa säljtiden mellan 5-12. Hade man kommit efter kl 8 hade man inte fått plats. Man kan nämligen inte boka plats innan utan det är först till kvarn som gäller.

2007-07-29 @ 09:41:08
Postat av: Annika

Wille har så roligt åt Matti för Janne har förbjudit Matti att ens närma sig en Epa!!
Det höll på att gå riktigt illa en gång när Matti åkte på flaket på en Epa....så vi är för tillfället allergiska mot Epor!!

2007-07-29 @ 11:01:42
Postat av: Anki

Ja det är svårt det där. Anna var ju till PDOL i helgen. Hon fick åka efter många om och men. det är ju inte så länge sen man själv var i den åldern=))

2007-07-29 @ 11:21:34
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: abbe

Prinsessbakelse och kaffe!!! VAd det inte det?

2007-07-29 @ 12:00:42
Postat av: Lotta

Angående att låta Ponde åka epa.. Tänk på vad Emma och Joannah gjorde i den åldern, Emma bodde väl i Kalix ENSAM och Joannah var bara lite äldre när hon flyttade till Uppsala och då är det inte lika lätt att hålla koll som om man bor hemma. Och åka epa från stan till kalix är juh inte så farligt, bara den som kör är nykter och epan laglig.. :) Vi har det bra här i Värnamo med Jepser, han verkar trivas jättebra iaf, och jag har yvingat i honom frukost varje dag innan vi farit och kollat bilarna, bra vah? :) puss och kram

2007-07-29 @ 17:04:56
Postat av: Anna-Lena

Finfint med grinden:)

2007-07-29 @ 17:58:30
Postat av: Nina

NÄE man kan inte älska dem för mycket !!!! Barnen alltså...

2007-07-29 @ 20:09:31
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: eira

Vilken smart grind runt kaminen!!
Näe...klart man inte kan älska sina kottar för mkt!!

2007-07-30 @ 08:32:21
Postat av: Linda

Hade nog inte heller låtit dem åka epa till Kalix, tycker alltid att det "ramlar" ur ungar från dem!

2007-07-30 @ 10:22:23
Postat av: Bettan

Klart att man inte kan älska sina barn för mycket! Som mamma säger: Med massor av kärlek och sunt förnuft kommer man långt som förälder!

2007-08-03 @ 14:06:16

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)