Gott Nytt År!!!

Om vi inte ses före!  Sade Prästen i går på dopet...

Glitterdinosaurie i granen

Här har vi återigen en liten juldino i granen...den är maskerad så att ingen annan
dino kan komma och äta upp den...

Elli,Algot och mamma

Här är ♥Algot hos "moster ♥Elli" och ♥mommo försöker att få han och skratta...
...men mina sega kamera knäppte för sent...

Lydia tar sej en korv

Här sitter ♥Prinsessan och tar igen sej med en god korv!

Fyra generationer

Jag, ♥Joannah, ♥Algot och ♥mamma, alltså fyra generationer!

Per och Joannah

♥Joannah med en av sina absolut bästaste vänner sen hundra år, ♥Per!

Prinsessan spelar

♥Prinsessan spelade trumpet i kyrkan."When the saints"
En av knapparna på trumpeten fastnade när hon spelade men det gick bra ändå.

Välsignelsen

Här får lilla ♥Algot sin välsignelse!

Bild från dopet

♥Algot var så lugn under hela ceremonin, han tittade nyfiket på oss i publiken...


Ja, det var det det! Vi var väl ett 70tal som samlats i kyrkan för att få vara med på dopet.


♥"Algot Maurits Karl Olov Aldeman -Pesula"♥  Blev hans namn!

Gott fika fick vi åxå. Det var ♥Peters ♥mamma som gjort så vanheligt goda smörgåstårtor!
Sen var det gofika efteråt som vi andra knåpat ihop.
Synd bara att inte pappa var med för han skulle med all säkerhet ha trivats med sällskapet!
Nåväl, när gästerna farit så stannade jag, ♥Elli, ♥mamma och ♥Lydia föratt hjäpa till med
saneringen av f-hemmet.
Tack ♥Joannah och ♥Peter!!!! - för ett roligt kalas!!!
Efter det drog vi till Ikea så att ♥mamma fick köpa en reflexväst till ♥pappa.
Själv köpte jag och ♥Elli lakan för 15:- st!!!
Lydia ville in en sväng på Barnens Hus där hon inhandlade klistermärken.
Väl hemmavid så hade ♥Janne middagen klar!!! Tack ♥Älskling för det!
♥Emma och ♥Nicke kom en sväng med ♥kidsen så vi hade ett litet eftersnack.

I dag då?
Jo, direkt efter frukosten gick jag och ♥ungarna ut och åkte lite skidor.
♥Henny och ♥Rasmus kom åxå.
Nu har ♥Lydia gått till ♥Henny och äta lunch för att sedan hänga på dom
till Hennys mommo.
Nej, nu har jag inte tid att sitta här och underhålla er....måste kolla ugnen...
...annars blir det nog ingen kyckling kvar att äta...
Ha det gött, mina vänner!


Kommentarer
Postat av: joannah

vilka fina bilder! jag måste absolut göra nått åt mitt tråkiga hår!!

Tack så mycket för all hjälp igår!

2007-01-07 @ 14:56:53
Postat av: Bettan

Fina bilder, det verkar ha varit ett lyckat dop!

Postat av: Annika

Jodå....det börjar kännasbättre!

2007-01-07 @ 17:12:52
Postat av: Lotta

Det var verkligen ett fint dop, och prästen var riktigt rolig, speciellt när han sa att han torkade lockarna på lille Algot.. ;-)

2007-01-07 @ 17:33:39
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: elli

Vad kul med bilder från dopingen. Det var en väldigt rolig dag i går.

2007-01-07 @ 18:57:00
Postat av: Maria

Trevligt med dop!

2007-01-07 @ 19:35:45
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Nina

Vilka fina bilder från dopet, kul att höra att allt gick bra.

Jag har en bok sedan som du måste få, om än inte den rätta...den kommer senare. Den blåa boken syftar jag på, och brevet med dagarna är på väg ...en fågel viskade det i mitt öra!!!

2007-01-07 @ 20:06:21
Postat av: lydia

det var jätte fina kort du tog mamma

2007-01-07 @ 20:13:04
Postat av: Emma

Kasper är välldigt kreativ :-)

2007-01-07 @ 21:19:48
Postat av: Saara-Maria

Fina kort! Gillar dinousaurier. Så därför tycker ja att de passar utmärk i granen. Sååå fiffigt. Ska nog också ta och göra så nästa år och plocka fram mina o lägga i granen och över allt :-) Passar ju fint :) Är lite tossig..hahahaha!

2007-01-07 @ 22:05:56
URL: http://saaramaria.webblogg.se
Postat av: joannah

jag tror jag har öroninflammation! fick lock i örat igår kväll och vaknade några timmar senare av världens värk! tror du jag kan äta pencellin (?) fast jag ammar?

2007-01-08 @ 05:36:25
Postat av: joannah

hihi algot ser ut som mig på bilderna, öppen mun =)

2007-01-08 @ 05:43:13
Postat av: Sussi

Efter första raden i ditt inlägg tänkte jag; Kan d ha varit S.W som var präst!!
HAHAHA :D
Finfina bilder, vilken fin dag ni fick!

2007-01-08 @ 08:05:09
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Anonym

åh kul med dop!! Fina bilder har tex inte sett per på typ 10 år!

2007-01-08 @ 09:24:08
Postat av: Sussi

Jo, jag menade Seppo - pga "Gott Nytt År" ;)

2007-01-08 @ 10:54:54
Postat av: Anna-Lena

Fina foton:)

2007-01-08 @ 11:37:01
Postat av: Anonym

Och, det var PER, som gav MIG, det FINA namnet, när Han var liten, HE;HE
Ni hade otroligt roligt, ser jag från bilderna!

2007-01-08 @ 12:09:35

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)