Te och grodor

I gårkväll åkte vi till Resinarna med ungarna så dom kunde fånga lite smågrodor.
Men jisses vad det fanns många!
Lydia och Johanna räknade sina när dom kom hem och fick ihop till 50st!!!!
Lika många fick Kasper och Vicktor.
Till bloggens djurvänner kan jag säga att samtliga äro utsläppta!
Nåväl, jag förde hem flickorna eftersom Johanna är allergisk mot djur.
Flickorna skulle koka te och kvällsmysa.
Jag for tillbaks till Tossa och drack kaffe.
När vi sedan kom hem så hade flickorna brännt sej på tevattnet...
Lydias fötter var alldeles röda och svullna och Johanna hade två riktigt stora brännblåsor på sin armbåge.
Vi fick åka till Elli och Åke för att hämta kompresser och gasbinda.
Vad dom fick gråta mina flickor!
Jag klämde ut rejält med Inotyol under kompresserna för att lindra det onda och sen la jag om med gasbinda.
En halv Panodil och några vingummin senare sov dom så sött.
Vet ej om jag åker in i dag till distriktet för att visa upp och så att dom kan förbanda dom på nytt.
Vill inte att det skall bli infekterat eller så.
Nån badning i dag blir inte tal om!
Tänkte på dej Ulla! Detta var ju lindrigt och ändå blev jag skärrad...

I dag börjar jag jobba klockan ett.
Skönt med en ledig förmiddag!
Pontus skall in till stan i dag och prata med syon på T-skolan inför skolstarten.
Det var redan klockan ett så jag måste ringa och se om jag kan ändra på tiden.
Annars får Peppe åka in med han.

Annars då? Jo, igår fortsatte festen!
Det fanns ju tårta kvar!
Delar ur familjen Täikkö och Hela familjen Pesula/Isaksson kom och fikade upp resten.
Det var jättekul!
Lilla emil satt verkligen och njöt! Han åt två tårtbitar och ett hemligt antal kex.

På tal om Emil så fick jag en puss på munnen av ett barn på dagis i går!!!!
När han skulle hem med sin mamma vände han tvärt om och sprang till mej och gav en riktig smällpuss på munnen!
Gissa om mitt hjärta blev varmt!!!!

Jag börjar misstro att jag får några skattepengar...
Nu har jag snart väntat i två veckor!
Dom behövs verkligen eftersom kylen gapar tomt....
Kanske jag borde fylla i lite lappar så att jag får nån lön alls för det jag jobbat...
Jag har jobbat sen skolan slutade inför sommarlovet...
Fasen, nu regnar det! Min tvätt då?
Tvättstugan är full med smutstvätt...suck!
Enda trösten är väl att dom ingenstans far...
Nej mina vänner!
Nu skall frukosten ut och sen ska jag väcka upp skådespelerskorna.
Tack och lov så har dom sovit riktigt bra i natt trots sina skador.
Jag bäddade åt dom i tv-rummet.

Ha en riktigt bra dag och håll tummarna på att jag får mina pengar i dag!
Sköt om varandra!
Agnes! Stort grattis till dej!!!
Elli! Tack!

Kommentarer
Postat av: Katja

Stackars Lydia hoppas såren läker fort!!

2007-08-16 @ 07:55:23
Postat av: Annika

Ajajaj...brännblåsor som gör så fruktansvärt ont!!

2007-08-16 @ 08:02:00
Postat av: Catharina

Håller tummarna stenhårt :-)

2007-08-16 @ 08:10:14
Postat av: Ulle

Håller tummarna för att skatteåterbäringen kommer och för att tjejerna mår bra.

2007-08-16 @ 08:29:30
Postat av: Ulla

Hoppas brännskadorna läker fort. Jag får hjärtklappning så fort jag läser om nån som skållar sig.

2007-08-16 @ 08:37:30
Postat av: Bettan

Usch då! Brännskador är aldrig trevligt och det gör ju sååå ont! Håller tummar och tår för att dina skattepengar anländer snart!

2007-08-16 @ 09:07:07
Postat av: Fia

aj! Skönt dom kunde sova iaf.
Ang skattepengarna ring och fråga!!

Postat av: Ulle

Lånar dem gärna när grannen läst dem.

2007-08-16 @ 10:27:55
Postat av: Erik

Så många grodor, vi hittade 5st små grodor i Pello på uppe vid gården. Kanske hade fötts i någon pöl efter allt regnande? Dock var vädret överlag bra när vi var i Pello.

2007-08-16 @ 10:50:59
Postat av: irene

hoppas Du FICK, Dina skattepengarna!

2007-08-16 @ 14:15:21
Postat av: Mamma

Läste i DN att en del får vänta med skattepengar till i december. Hoppas att det inte gäller dig.

2007-08-16 @ 14:20:59
Postat av: Nina

Vad trist att inte pengarna kommer. elle rkanske de kommit idag...hoppas det !!!

2007-08-16 @ 14:52:57
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Fia

då kommer dem ju även om det dröjer...

2007-08-16 @ 20:12:10
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: sussi

Han är en riktig goding - dagisEmil :)

2007-08-16 @ 22:14:36
Postat av: irene

God Morgon!

2007-08-17 @ 06:46:13

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)