Överraskningspaket

När jag kom hem från jobbet i fredags hade jag ett paket i brevlådan.
Jag öppnade nyfiket det och undrade samtidigt vad det var jag hade beställt för ngt.
Döm om min förvåning när jag fick se innehållet!
Camilla Läckbergs senaste bok "Tyskungen"!!!!!
Jag har ju ställt mej i kö för att låna den från bibblan...
...och nu var det min tur och då skickade dom boken på posten.
I fredags kunde jag inte börja läsa den eftersom jag var för trött,
men i går morse startade jag!
Ett uppehåll hade jag när Anton var hos oss.
Jag läste på väg till Pello och på väg därifrån.
Kunde inte släppa boken så jag fortsatte här hemmavid.
Två koppar kaffe och så var boken färdigläst!
Kvart i ett på natta!!!
Nu känns det bara tomt...
Jag hade innan boken kom börjat läsa en som jag lånat av Emma och den ska jag fortsätta med i kväll!

Ska till kyrkan och värda klockan 11.
Innan dess skall jag fortsätta mitt Fengshuiande så att det är någorlunda klart när Jesper kommer hem i morgon.
Jag och Pontus åker till Luleå och hämtar.
Tror att planet landar kring tio på kvällen.

Sista jobbveckan har jag åxå framför mej.
Tänkte faktiskt färga håret men jag väntar till helgen.
Annars kanske ungarna på dagis inte vill stanna med mej...:=)

I Pello i gårkväll bjöds vi på ett rejält fikabord!
Mamma hade bakat förståss.
Hon har även experimentera med att baka ägg och mjölkfira wienerbröd.
En god vän till mamma har ett barnbarn som är väldigt allergisk så mamma gjorde ett testbak och grabben godkände dom så nu kan mamma baka dom till kasper och Anton åxå!
Det är bra att ha en mamma som kan och gillar att baka!!!
Jag är inte så vidare värst bra på livsmedelshantering i form av bakning och matlagning...
...Men äta kan jag!!!!!
Har i dag bestämt mej för att försöka viktväkta på egen hand.
Hitintills har det gått bra...då är ju klockan dock inte så mycket heller...

På Måndag kommer Peppe hem och på torsdag kommer Joannah!!!
Vilken kanonvecka det kommer att bli!!!
Förstår ni hur tomt livet känns när ens barn är borta så länge!!!

Nix pix, mina vänner!
Nu ska här saneras och flyttas möbler!
För er som inte ids komma och se hur det ser ut när jag är färdig tänker jag INTE sätta ut bilder...
Nej nej...ni förstår ju att det måste ses "inlive"!!!!
Ha en bra söndag och var rädd om er!!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad handlade boken om? Skulle gissa om förintelsen med tanke på titeln? Hehe, jo jesper sa att det var du som ringde, och han fick en lättare förmaning för att han var så kort i telefonen.. :-) Förstår att du saknar barnen dina, men måste säga att det är jätteroligt att ha Jeppe här.. :-)

2007-08-05 @ 09:33:47
Postat av: Ulla

Det är nog bra om du väntar med hårfärgen. Jag gjorde misstaget i fjol att färga mitt ljusa hår brunt kvällen innan jag skulle på en stor fest som var en slags återförening för alla som gått min högskoleutbildning, informationslinjen i Sundsvall, inte bara min klass, utan alla årskullar. Det var nästan ingen som kände igen mig :-)

2007-08-05 @ 10:04:54
Postat av: Anki

Ha det bra!

Postat av: Annika

Självklart ska jag komma o se det in live!!
Ni skulle ha kommit förbi, det var lugna puckar inge ont i håret idag!! :)

2007-08-05 @ 10:48:38
Postat av: sussi

Vem åt karameller :D!!??
Minns iallaf när V på dagis gjorde d - typ en hel påse. Sen kunde hon inte förstå varför hon blev så risig i kistan ;D!!
*farligt*

2007-08-05 @ 10:57:18
Postat av: malin

vi kommer på tisdag :)

2007-08-05 @ 10:58:06
Postat av: Ulle

Har också ställt mig i kö på Tyskungen, men det har inte blivit min tur ännu. Ser fram emot att få den i min hand.

2007-08-05 @ 12:58:44
Postat av: elli

Kom ihåg att ställa mej i kön på den när du lämnar in den i morgon och ställ mej i kön för den nyaste Stie Larsson deckarn med!!

2007-08-05 @ 17:17:01
Postat av: Linda

Härligt med böcker man bara slukar!! Då får man väl "rasa" in om man vill se hur det blev :)

2007-08-05 @ 17:51:55
Postat av: Nina

Vilken energi du har !!!!
Och härligt det där med böcker som man inte kan lämna.....

2007-08-05 @ 19:39:04
Postat av: irene

Kommer och HÄLSA PÅ, titta på Din "FENGSHUA"?
Men, ANNAS HAR JAG ÄRENDE åt Janne?
Har BÖRJAT "FENGSHUA" på trädgården?
Ha det så bra på "JOPPET" :D

2007-08-06 @ 07:57:36
Postat av: Catharina

måste komma förbi, kan vara att vi dyket upp i veckan, har du sammma mobil nummer som tidigare, så messar jag innan vi kommer.... vi måste babbal lite åxå

2007-08-06 @ 08:27:18
Postat av: Bettan

Svammel, du är väl JÄTTEBRA på att baka!! Det har jag ju sett på bilderna och dessutom vill jag minnas att jag nog smakat ett och annat bakverk hos er för en herrans massa år sen och det var då väl godkänt! Var rädd om dig du med! Kram

2007-08-06 @ 18:01:52

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)