Första skoldagen

Kasper
Så här förväntansfull såg Kasper ut i morse när han var startklar inför skolan.
Besvikelsen var stor när han kom hem...
...Ingen mattebok och inga läxor...

I morgon skall dom på cirkus.
Jag gillar det inte eftersom det är så många ungar där och jag är en äkta hönsmamma!!!!
Kasper själv avskyr dylika tillställningar men tänker fara dit ändå och jag ser det som positivt att han nu vill det.
Spännande att höra i morgon hur roligt/tråkigt det vart...

Jag har jobbat till halv tre idag.
Väl hemmavid joxade jag med tvätten samt lagade middag.
Det blev kyckling och ris och sallad...gottigottgott!!!
Därefter tog jag med mej Tara på en liten prommis...fasen vad svettigt det var.
Min kondis är lika med noll!
Sen tog jag ett ryck med gräsklipparen men orkade inte hela gräsmattan...
...Kändes som att jag spatserade rakt in i väggen.
Orken tog helt och hållet slut!
I morgon åker Jesper till Luleå med Sara och Elli.
Sara skall flyga till Lotta och Aki.
Jag tycker att hon gör det så bra eftersom hon är mer flygrädd än vad jag är...
Nu är jag färdig för sängen efter att ha sovit framför tv:n en timme...
I morgon jobbar jag på mitt andra jobb.
Ha en bra natt och dröm sköna drömmar!!!

Kommentarer
Postat av: joannah

vad stilig han är min bror! Jag å gossen är redan vakna, han hade ingen lust att sova mer just nu så det var bara att hoppa upp!

2007-08-21 @ 07:18:42
Postat av: Maria

God morgon! I vår metropol börjar barnen skolan nästa måndag så min docka ligger och snusar just nu. Det är bara kaninpojken som är vaken :)

Postat av: Catharina

Stilig kille, vi saknade honom i helgen

2007-08-21 @ 08:23:22
Postat av: Bettan

Han behöver nog inte oroa sig för det där med läxor -snart har han mer än han hinner! Stilig var han dock! Ses på lördag! Kram

2007-08-21 @ 08:34:57
Postat av: Anki

Det är synd att de inte får läxor nu när de vill ha. Sen när de absolut inte orkar göra några då öser lärarna läxor på dem. Som Anna sa när hon gick i 2:an tror jag, om fröken tycker det är så kul med läxor kan hon göra dem själv!!!Så det så.

2007-08-21 @ 08:39:27
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: irene

JAAA, dom SKULLE få SÅ MKT läxor, nu ibörjan, när barnen vill, SEN, senare, skulle dom SLIPPA läxorna, när INTE VILL MERA läxor, skulle det INTE vara BRA?
Ha det bra idag!

2007-08-21 @ 08:49:05
Postat av: Katja

Hoppas det blir läxor idag!

2007-08-21 @ 11:46:18
Postat av: Ulle

Kommer ihåg första dagen i ettan och besvikelsen över att inte få läxor. Därför brukar jag skicka en pytteliten läxa redan första dagen när jag tar emot ettor, men det var läänge senan. Är mest i 4-6 nu för tiden.

2007-08-21 @ 12:00:20
Postat av: sussi

Jag deppade mest, för att jag inte hann vara där längre... Inte varje gång äldsta barnet börjar skolan - typ en dag i livet...

2007-08-21 @ 15:38:16
Postat av: Annika

Synd att jag missade Kaspers sommarlovs historia. Willes om fisken var faktiskt sann!! :D
Men vilken blick jag fick av Wille när Janicka pratade om sommarlådan....vi har glömt bort den! :(

2007-08-21 @ 17:00:02
Postat av: elli

Första skoldagen är jätteviktig!!!
Det är väl den man alltid kommer ihåg. Fan! inte kommer jag ihåg...

2007-08-21 @ 17:46:05
Postat av: Cessi

Jag har fått väldigt dåligt minne de senaste åren men skoladagen , den första är viktig.
Jag minns faktiskt min , jag och pappa och min plasthäst på hjul, det var tider det.
Han ser verkligen gullig ut K , på väg till första skolagen

2007-08-21 @ 18:58:27
Postat av: Ulla

Jättegullig ettagluttare! Synd att han inte fick läxor. Min yngste sons lärare var så smart så hon gav dom jättesvåra mattetal första dagen i ettan: typ 1000+1000 och liknande

2007-08-21 @ 19:49:43
Postat av: Emma

Åh såå söt han är :-)

2007-08-21 @ 20:08:20
Postat av: Nina

Stilig grabb du fångat på foto när han är på väg till skolan !!

2007-08-21 @ 21:01:38
Postat av: Anna-Lena

Fint foto:)
Här blev det kyckling och ris idag.

2007-08-21 @ 21:20:04

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)