Måndagmorgon

Fy en sån trist start på dagen vi har haft... Vaknade vid femtiden av att ambulansen for till grannen...två timmar senare hör vi tjutande sirener på byn, min efterträdare på jobbet blev på körd av postbilen...vet inte hur skadad hon är men det verkade inte vara allvarligt.
Jag gav ett förslag till hennes arbetskamrater på skolan att istället för att skicka blommor till henne kunde dom sala till en cykelhjälm!!!
Så oroar jag mej för söstra som är på väg till Umeå!

I går var jag tillsammans med andra på vallokalen hela dagen och halva natten, det var väldigt roligt att träffa människor som jag absolut inte känner eller vet vem dom är!
En kvinna/tant fick oss allihopa att gapskratta...När Elli skulle ta hennes kuvert så trodde tanten att Elli skulle hälsa på henne...hon tog tag i Ellis hand och presenterade sej...hahahaha...det är humor av mitt slag det!
 I dag ska jag ringa till facket åxå... Har hållit på att skicka intyg på intyg men dom ska bara ha mer å mer...Men nu ska jag protestera! Har varit utan pengar sen Julimånad...nu är det mitten på september...Hur f*n tror do att man ska klara sej?

Vet inte om Facket har nåt med A-kassan att göra, kanske kan jag ringa dit och kolla...
Jag kommer inte att få mer än 3500:- i månaden när jag går finnkursen...månne hur höga löner dom har????
Nix nu ska jag till Stina på M-Lundskolan och hämta lite intyg...tur att hon är så tålmodig!
Ha en bra dag bloggisar!
Så håller vi tummarna för dom som åkt ambulans i dag!
Cessi! Såg att du ringt i går när jag var på valtjosan, ring i dag i stället!
Mina vänner! Tack för att ni finns!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Tråkig morgon..
Ja de där med facket och a-kassan..-grrr.. Bara för att dom får sina löner punktligt varje månad så är de som dom skiter i hur andra klarar sig..

2006-09-18 @ 11:07:09
Postat av: Sussi

Varsågod :)! Och tack själv - du är en toppenvän! Hört nåt nytt om grannen?

2006-09-18 @ 11:23:44
Postat av: eiralainen

Usch!!! Jag blir så arg på a-kassa och sånt, men får ju hålla på och brevväxla huuuur mkt som helst och ändå blir det inte rätt, enligt DOM!! Usch!!! Hoppas de ordnar sig!

Postat av: Catharina

Ja nog är det så att vissa a-kassor verkar ha som sport att skicka tillbaka lappar och se till att man får vänta, håller tummarna att det löser sig!

2006-09-18 @ 12:29:16
Postat av: Fia

hoppas dom nöjer sig med intyg nu då.

2006-09-18 @ 12:55:15
Postat av: Malin

Fy vilken morgon...Å lyckta till med facket... det kan du behöva!

2006-09-18 @ 17:19:43
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Linda

Facket är inge kul att ha o göra med, protestera så det hörs långa vägar!

2006-09-18 @ 18:34:55
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Nina

Fy för att behöva vänta på sina pengar och tjorva med A-Kassa/Facket....!!!!!!!! :(

2006-09-18 @ 19:18:40
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Erik

Är man med i facket kan man alltid säja fack jo.

2006-09-18 @ 21:23:16
Postat av: elli

Egentligen, vad är det för mening att vara med i facket när man ingen hjälp får därifrån???

Ja men visst hade vi roligt på valet?? Tanten verkade vara seriös med handskakningen, och hon sa nåt på finska som jag inte förstod alls. Torra händer hade hon!!!!

2006-09-18 @ 21:28:29
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Sussi

Hahahaha, Eriks kommentar var BÄST!!! :D

2006-09-18 @ 21:29:16
Postat av: vivi

*pling* o Där föll poletten ner för en tjuvläsare som jag. Var o röstade igår i Karungi och tyckte att jag "kände igen" en av damerna, se de var ju en av bloggarna! =)
Ha de!

2006-09-18 @ 22:01:25
URL: http://www.babydagboken.se/skogstrollen
Postat av: Cessi

....kom precis från en "after-work" med nya och gamla arbetskompisar.
Det blev två glas av husets vita vin och sedan en snabb cykelfärd hem.
En trevlig kväll men den innebar attt jag ringer dig på onsdag istället.
Ska hjälpa min isländska väninna imorgon efter jobbet med ditt och datt.
Vi hörs älskade syster!

2006-09-18 @ 22:25:52
Postat av: Maria

Hoppas att du får en bra dag idag!! A-kassan är inte kul att gorma med :(

2006-09-19 @ 07:22:38
Postat av: ditte

hej Kajsa!
Usch vad tråkigt med en sådan morgon, det innebär alltid oro och i värsta fall sorg för någon när en ambulanssiren hörs.
A-kassan är av sin natur svekfull och överjävlig, men vad ska de stackars handläggarna göra? Jag tror att de är väldigt hårt knytna att följa regelverket som jag tror att Hin Håle var upprättare till;)
Kram oc spark i baken./D

2006-09-19 @ 09:16:21
Postat av: Mia

Har hållt tummarna för dom båda sedan de hände. Har någon hört nått mera? Jag hörde att din granne är i Umeå. Men hur har de gått för din efterträdare?

2006-09-19 @ 20:37:46
URL: http://repos.blogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)