Vardag igen...

Vi har haft en jätteskön helg med ungarna. Maten var god, både lunchen och middagen. Kasper var ju inte så nöjd emellanåt, så fort jag gick på toa eller så kom han skuttandes och ville att jag skulle komma till bordet där vi satt och så fort jag satt mej drog han...han lekte med hissen, åkte upp på 6:e våningen och så ner igen, vilket mod! När Moraträsk uppträdde satt han i min famn på golvet och tyckte att livet var pest, han tinade litegrann och var med och studsade när dom sjöng "huvud,axlar,knän och tår" men det var då allt...sen när showen var slut så ville han gå på rummet men jag sa nej! Lydia skulle fixa autografer till Henny och Rasmus så vi köade för att få det och när det blev vår tur skulle jag ta lite foton och DÅ var ju Moraträsk bäst och han ville vara med på en bild! Vi köpte skivor och en t-shirt som Kasper fick och han var så stolt när han gick omkring med tröjan. Danstävlingen ville han inte vara med i, för han vann ju i fjol och man kan ju inte vinna fler gånger...
Vi är ju tre familjer bla som har barn i samma åldrar och så fort vi inte såg dom så visste vi att dom lekte med hissarna. nej mamma jag drack inte mycket! jag och Erika delade en flaska vin som vi dessutom bjöd till andra av och sen delade jag och Kicki på en irish coffee.
Pontus och Markus fick ett eget rum som dom sovde i och det var dit allt vårt gotta försvann...inga chips och ingen läsk blev kvar inne hos oss...men det gjorde inget för då åt våra två minsta bättre när det var mat.
På badet som var svinkallt satt jag och Kasper mestadels i bubbelpoolen, det gjorde föresten inte bara vi för det var verkligen kallt där. Jag tycker att det har blivit lite småsnuskigt där på nåt vis, dom borde faktiskt ta och fräscha upp det lite där på badet. Janne satt med några pappor och pratade och drack lite öl medans vi mammor drack kaffe och åt glass med barnen... Kvällen slutade vid halv 11 tiden då de sista i gänget drog upp på sina rum. Jag var ner med ungarna och köpte dricka och vischyvatten innan vi gick och la oss sen låg jag och läste halva natten och var ändå pigg som en pommac på morgonen, hotellfrukosten är ju bäst!!! Fast jag saknade prinskorvarna och äggröran... På söndag badade vi igen innan vi drog oss hemmåt och då var det faktiskt lite varmare i vattnet.
Men jag var så trött när vi kom hem så jag somnade redan halv nio...
Det finns så mkt öden både tragiska och bra och jag blir så berörd av dom, denna helg har vi pratat och lyssnat på flera av dom och jag hoppas att dom blir styrkta i att vara med i föreningen.
Vi är ju kontaktföräldrar och ringer då upp nya medlemmar direkt när vi får pappret, men nu under helgen fanns där flera som jag inte pratat med och som vart med i flera år.
I dag ska jag jobba på frillo på eftermiddagen och sen ska Janne fara med flickorn in till stallet, förhoppningsvis åker jag med dom nästa måndag.
Nu ska jag sätta på kaffet och tina lite torra bullar så jag har nåt att bjuda till min systersom kommer hit på sin rast.
Ha en bra dag kära bloggisar!

Kommentarer
Postat av: sussi

Vilken härlig helg ni har haft! Blir så avis - svårt att åka och roa sig när alla är så små... Men vår tur kommer väl sen - om det inte fortsätter så här det vill säga!! HAHAHA! Nej, skämtade bara... nu börjar väl ryktet på byn när övriga bloggare kikar in här!

2006-03-13 @ 11:50:58
Postat av: Annika

Ni verkar ha haft en underbar helg! Skönt att komma iväg!!??

Postat av: Mamma

Har försökt att skriva kommentar förut men det gick inte fram, och nu kommer jag inte ihåg vad jag skrev , jag tror att det var något urkul jag skrev. Jag ser att du haft fullt upp.Kram

2006-03-13 @ 15:55:21
Postat av: elli

Bullarna var då inte torra! Dom, eller rättaresagt DEN var jättegod. Tror att Janne åt 2 bullar faktiskt!!!

2006-03-13 @ 19:04:06
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Erik

Hotellfrukostar är suveräna.

2006-03-13 @ 20:42:18
Postat av: fia

låter som en riktigt kul helg ju!!

Skriva bok är en dröm som jag vessvärre inte tror kommer gå i uppfyllelse men jag uppskattar vad du skrev!!

2006-03-14 @ 08:30:18
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Nina

Ja hotell frukostarna är suveräna, nästan det bästa med att bo hotell.

2006-03-14 @ 14:08:45
URL: http://anin.blogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)