Sömnlös i Karungi...

Förstår inte vad det är med mej och mina två minsta...vi har verkligen haft svårt att sova nu i två nätter...Idag klev jag och Janne upp klockan fyra!!!  Han kunde inte somna om sen jag väckte han för jag hörde ett ljud, fantiserade att nån var på gården och tjöv grejor...
I går hann jag och Lydia faktiskt städa hallen...alla ni som vart här förstår vilket jättejobb vi gjort och ändå har vi inte putsat fönster...
Sen ringde jag nya medlemmar, skulle ringa till tre stycken men bara en svarade...jättefrustrerande eftersom jag som kontaktförälder i hjärtebarnsföreningen vill göra bort det så fort som möjligt.
Jag vill kunna hälsa dom välkomna direkt och höra hur dom har det!
Var till Fysioteket åxå med Lydia i går, hon får sina inlägg nästa vecka, dom kommer att kosta 900:-.
Köpte dynor som var på x-tra pris på Jysk åxå, jättefina och faktiskt sköna åxå.
I dag regnar det så det blir till att vika tvätten...det brukar gå jättefort bara jag börjar. Kanske att vi bakar bullar åxå för det är slut i frysen och det är ganska mysigt med bakning när det regnar!
Pojkarna skall till forsen och trimma i dag men det får bli senare, inte för jag dit dom i detta spöregn!
Föresten är det bra att det regnar, då försvinner det obehagliga pollen som gör att min svåger inte kan vara ute och han börjar måhända må lite bättre!
Just när fotbollsmatchen började i går så skulle ungarna ner och ta sej ett kvällsdopp...självklart for jag ner med dom till stranden. Lydia hoppade i som ingenting, Pontus tog sej åxå ett snabbt dopp men det gjorde inte Kasper, han sprang och lekte i vattnet men var lika blöt som badarna ändå.
Pratade med Cessi åxå och då skulle minsann Kasper ta luren och berätta om gäddorna han fått...en av dom ska han ge till morfar sa han, först skulle han sparaden till han blev 50 år men vi sa att han hinner få flera fiskar innan det...
I går fick jag även höra att en granne blivit sjuk, hjärnblödning! usch vad det kändes olustigt, jag kom helt av mej i min lista...sen läste jag era kommentarer och beslöt mej för att ta det lugnt och göra det som faller på, därav kläder och bullar i dag...
Jag vill ju ha långt hår så om jag går till frissan blir det endast toppning...är faktiskt liiiite sugen på flätor igen...vad tror ni? Ska jag?
Nu ska jg besöka dasset och se om det finns nåt läsbart där...
Ha en skön dag bloggisar!

Kommentarer
Postat av: Malin

Men har du badat ännu då? Blir det inte varmt med flätor under sommaren? Fast snyggt är det ju förståss :)

Postat av: Malin

Vad jobbigt förresten att du inte kan sova ordentligt...

2006-06-21 @ 08:26:29
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Linda

Satsa på flätor, tyckte du passade i det:)

2006-06-21 @ 09:42:35
Postat av: Sussi

1. Bra att du struntade i listan - usch, du skulle ju bli sömnlös bara av den... Fundera på aLLT som du borde men inte hann!
2. Självklart ska du göra flätor - det är "DU" ju!
3. Jag ska INTE konvertera - MEN hörde på bun att DU skulle ;D , moahaahahaaa!!!

2006-06-21 @ 10:15:41
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: joannah

jag tycker åxå att du ska sätta flätor, det passade du jätte bra i! Idag har ditt barnbarn damp i magen, sparkar och lever om, hon kanske inte tycker om musiken som jag lyssnar på...eller så tycker hon om den...hur ska man veta det?

2006-06-21 @ 10:49:55
Postat av: Mamma

Jag tänkte satsa på fönster och annan städning, men det regnar så jag tror jag läser lite. Städa kan man göra efter midsommar.Har också sovit risigt.

2006-06-21 @ 11:56:22
Postat av: Linda

har länkat till dig min blogg, hoppas det är ok :)

2006-06-21 @ 12:14:00
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Annika

Är Janne en av minstingarna!! Ha ha ha....det var första jag tänkte på när jag började läsa bloggen!
Flätor är ju absolut DU!

2006-06-21 @ 12:19:19
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Erik

Hmm, duger inte mina råd vad gäller frisyr????? Men Ok, gör flätor du.

2006-06-21 @ 17:42:04
Postat av: elli

Gör det du tycker med håret, jag är på din sida i vått och i tårrt. Och ta det lungt!!!!!

2006-06-21 @ 19:48:49
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Anki

Jag tycker du ska ha flätor. Då har jag ju min älskade syster från Afrika tillbaks:-D
Har saknat henne.

2006-06-21 @ 20:23:38
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Cessi

Du är perfekt i flätor!
..och du är perfekt annárs med...men nu pratar vi ju om frisyrer..
Och ...du är perfekt på att göra raffinerade goda bakverk på ett rationellt sätt....

2006-06-21 @ 20:58:22
Postat av: häxan1

Du vet vad jag GILLAR om flätor!
Men det är inte min sak, att avgöra det, det är DU som bestämmer!
Skulle behöva åxå inlägg, men,men, vi få se

2006-06-21 @ 21:15:01
Postat av: Anna-Lena

De där me kvällsdopp lät kallt.. brrrrr...

2006-06-21 @ 21:24:49
Postat av: Linda

Tack så mycket:), låter gott med rimbo har du några över*asg*

2006-06-22 @ 09:41:44
URL: http://mysmamma.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)