Mina fina minstingar

Mina fina minstingar

I går var vi på dagis sommar fest som samtidigt var en slags avslutningsfest för 6-åringarna. Det var jätteroligt, först gick vi på tipspromenad sen uppträdde ALLA barnen med olika danser sen fick 6-åringarna sina böcker som fröknarna skrivit i under tiden som dom gått på dagis, dom fick åxå en pärm med olika saker som ungarna gjort.
Det känns jättesorgligt att Kasper ska upp till skolan till hösten...samtidigt spännande...Han sa själv i dag att det inte är nån bra dag i dag när han är sista dagen på dagis...han kände sej lite lessen sa han...
I morgon ska vi hälsa på fröknarna med en blomma och då får han krama om dom.
Stackars lilla Vivi som brutit benet...vilken sommar hon får...hon som aldrig kan vara still...nu måste hon det...
I dag har det vart skolavslutning, och den är ju fruktansvärt rörande...snyft...dels är det alltid så trist när 6:orna lämnar skolan och sen själva stämningen...den är så fin och vacker och rolig och alla barnen är så finklädda och förväntansfulla inför sommaren.
Min Lydia fick kulturskolans stipendium!!!!! Hon spelar ju trumpet och har så gjort i ett år, gissa om jag vart stolt!? Tårarna kom ju förståss och det såg Lydia..."mamma, jag såg att du fick tårar i ögonen" sa hon...
Matti H fick åxå ett stipendium från kulturskolan, han är ju så duktig på gitarr, Grattis Matti!
Sen efter kyrkan bar det i väg till skolan för en liten fest! Där avlöste uppträdandena varandra, det var mkt roligt att höra 6:ornas berättelse från sin skolresa.
Sen har jag jobbat till klockan ett...sen for jag hem!!!! Numera är jag en semesterfirare mellan två jobb...
Har hjälpt Janne att fylla lastbilen med blommor för i morgon är det plantering i Happis...
Nu sitter jag här framför datorn, ny duschad och ledig...tänk att jag inget jobb har nåmera...just nu leker livet men nästa regniga dag kanske jag får ångest...
På fredag har jag och Janne vart gifta i 14 år... få se om det blir nåt firande...vi brukar aldrig komma i håg den dan plus att Janne alltid har som mest att göra då... Men vi är ju gifta i allafall!
Nej nu ska jag sätta mej i soffan och se vad Pontus och Tom tittar på..."Jackass" heter programmet och nyss skrattade dom för det var nån som satt vid vägkanten och läste en tidning samtidigt som han sket...Fåse om jag stänger av tv:n...
Godnatt alla bloggisar!
Mamma! jag ska kolla morötterfröerna som vi har!
Cessi! Jag längtar efter dej!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Mm och jag längtar efter DIG!
Lovade mamma så stort att köpa moröttsfröer , men kollade på ICA Maxi nyss (som stänger 22) ...och de fanns inga!
Men killen sa att de borde komma imorgon.
Så säg till om ni har och ger mamam annars kollar jag vidare.
Kram och puss
från
din Cessi

2006-06-14 @ 22:28:55
Postat av: Cessi

..och just det ...Lydia är fantastisk

2006-06-14 @ 22:33:55
Postat av: anna

va kul för Lydia!!

Postat av: eira

Grattis till stipendiet Lydia!

2006-06-15 @ 08:31:33
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: AnnBritt

Jackass... Kolla noga vad det är för nåt !! Barn kan lära sig mycket galet där !! p.s. Jag kollar på det när alla andra sover i byn.....

2006-06-15 @ 09:15:06
URL: http://annbritt.blogg.se
Postat av: AnnBritt

Glömde säga : vad duktiga barn du har ! och...
Välkommen till de arbetslösas klubb ! Jag har för första gången i hela mitt liv varit arbetslös 1 dag ( i tisdags) och andra dagen idag (torsdag). En ny upplevelse. Varit på arbetsförmedlingen m.m. Ska skriva om det på bloggen.

2006-06-15 @ 09:17:09
URL: http://annbritt.blogg.se
Postat av: Annika

Visst har vi duktiga musikaliska barn!!! :-)
Dom måste ha ärvt det av oss!!

2006-06-15 @ 10:41:40
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Va kul att Lydia fick stipendium! Och Grattis till era 14 år som gifta!

2006-06-15 @ 10:42:03
Postat av: Sussi

JÄTTEGRATTIS till Lydia, fick tårar i ögonen när dom blev uppropade i kyrkan! Man riktigt såg hur glada dom blev - hon å Matti! Grattis till 14 år, du måste berätta om kvällen sen ;) Nu ja sänner rolit pörja kåmma, hehehe!

2006-06-15 @ 12:51:13
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: häxan1

HUR fann NI gifta ER?
Stort GRATTIS till Dig å Janne och grattis till Lydia

2006-06-15 @ 16:02:33
Postat av: häxan1

NÄ, DET SKULLE VARA HANN...
Så de SÅ!!!!

2006-06-15 @ 16:03:22
Postat av: elli

Grattis till eran bröllopsdag! JAg fick åxå tårar i ögonen, först då Matti fick stipendiet och sen Lydia. Fast tårarna började rinna redan när jag visste att 6:orna skulle fram i kyrkan. Njut nu av din ledighet. Laga nåt riktigt gott till i morgon och drick ett glas rött eller ett glas isvatten.

2006-06-15 @ 19:13:51
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Lotta

Åhh va roligt för Lydia.. :) haha, hoppasdu får nåt handelsjobb, så kanske vi blir kollegor.. ;-)

2006-06-15 @ 20:45:13
Postat av: Anki

Jaså ni har varit gifta så länge. Hur ska ni fira???? Grattis.
Vad kul att både Lydia o Matti fick stipendie.De måste ju ha det musikaliska efter mig, eftersom jag är totalt tondöv!!!!!

2006-06-15 @ 20:46:40
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Nina

Grattis till Lydia och till att du hittat gubben din och blev gift !!!!

2006-06-15 @ 22:28:02
Postat av: Mamma

Njut nu och försök att ta igen dig ibland. Föresten Alice har gett mig morotsfrön. Jag vann femhundra i kväll.

2006-06-15 @ 22:30:02
Postat av: Mia

Såg att Lydia vann nått från invigningen av NSD - visst såg ni oxå det? Dom är så fina barnen.

2006-06-15 @ 22:51:49
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: emma

grattis på bröllopsdagen

2006-06-16 @ 06:04:31
Postat av: anna

GRATTIS!! :)

2006-06-16 @ 09:44:01
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: Fia

å vad kul att hon fick stipendium!!
Gratta henne!

Är det ok förresten om jag sätter t en bild på henne och Luna?

2006-06-16 @ 10:56:06
Postat av: Sussi

Grattis - kom Janne ihåg dig idag!? Kom du ihåg honom!? Hoppas ni får en fin dag - säg till om ni vill ha barnvakt ;D!!!

2006-06-16 @ 12:03:07
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Malin

Nämen ååååhhh! Inte har mamma berättat att Lydia fått stipendium! Och grattis på bröllopsdagen! Stefan undrar om man ska grattulera eller beklaga ;)

2006-06-16 @ 14:56:51
URL: http://hoppsan.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)