Fiskrensning

Fiskrensning

I går var Pontus ner till stranden och fiskade och han fick två stora abborrar! MEN då ville ju Kasper och Joannah åxå prova kasta så vi gick alla ner i samlad tropp, Emma och Anton var åxå med.
Pontus fick 6 fiskar till men slängde i fyra för han tyckte dom var så små... När vi kom hem efter två timmar som kändes som en kvart, rensade Pontus alla fiskar med en Kasper på bordet som bara längtade tills han skulle börja tåla fisk igen...
På kvällen halstrade vi dom och åt, svingott!!!
I söndags var vi på ett krydd och ljusparty hos Ankki i Vuono, det var skojigt värre!
Framför allt var det gott! Annbritt kanske borde ge sej in i cateringbranchen!!! Vi fick en tallrik full med god mat, sallad mm
Jag har som nog en del av er redan vet haft vanvettigt ont i min svanskota...i går var jag faktiskt hemma från jobbet, ringde till Magnecylverkstan för råd och tog därefter en Pronaxen...och tänk!!! när kvällen kom var jag så gott som återställd...iallafall till 98%.
MEN i morse...började det att gnaga igen...men nu har jag tatt en till Prona så vi får välan se hur det artar sej!
I morgon skall vi fara till Suos på Saras studentmottagning! Det ska bli jätteroligt! Det är ju Ellis minsting...tänk att hennes minsting är 19 år och min minsting är 6år...och ändå är vi tvillingar...hm...
Har pratat med min Yngre syster som precis som jag är ett mellanbarn och vi insåg att det är därför vi trivs med varandra, för att vi just är mellisungar...Elli är äldst(några timmar), sen jag som god tvåa, Cessi är fem år yngre än jag och så Lillebror som är två år yngre än Cessi!
Har ju alltid hört hur hårt det kan vara för mellanbarnen...
Å, vet ni att när lillsyrran är här så kan vi ha hur mysigt som helst hon och jag! Ibland är vi helt inne i våra böcker och kan sitta och grymta till varandra för att inte tappa bort oss i boken...typ om den ena frågar om den andre vill ha kaffe..."Hmmm" blir svaret då!
Nu ska jag återgå till mina gärningar så som att göra oss i ordning för jobb och dagis...tänk...bara ...4 ....arbetsdagar kvar!!!!!
Ha en bra dag bloggisar för det ska jag ha!
Föresten blir denna arbetsdag inte så värst lång för mej eftersom Lydia har tid till Fysioteket halv två...
Cessi! Du ringde aldrig...snyft!

Kommentarer
Postat av: Malin

Å vad skojj att fiska! Vi (läs: Stefan) ska åka med storkillarna nån dag... Låter gott med halstrad abborre, men tyvärr så får man inte äta abborre när man är gravid :( för mycket gifter i sig....

Postat av: Anna-Lena

gott med halstrad fisk..

2006-06-08 @ 09:51:59
Postat av: Annika

Åhh, vad skönt med bara 4 dagar kvar. Jag riktigt längtar tillsammans med dig! :-)
Tänk om det var jag istället....men jag är jätteglad för din skull!!

2006-06-08 @ 10:11:47
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: anna

jag är också mellanbarn...

2006-06-08 @ 11:36:07
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: Sussi

Vilket trevligt inlägg - allt från fisk till mellanbarn och arbete! Tänk om jag åxå hade nåt intressant att skriva om nån gång... Här är d bara tvätt, ungar, sova, tvätt, mat och TVÄTT....

2006-06-08 @ 14:02:06
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: anna

håller m sussi!!!!!!!!!!!!

2006-06-08 @ 19:05:32
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: AnnBritt

Catering... Ja, kanske !! Jag skulle tycka det vara mycket roligt. Allvar, jag har faktiskt, tillsammans med min bror, kanske såna eller liknande planer i framtiden... Den som lever får se !

2006-06-08 @ 19:24:14
URL: http://annbritt.blogg.se
Postat av: häxan1

Har inte ÄNNu kommit igång, med FISKET, vi brukar FISKA, jag Moffa, Wille, och Lillan i Mattis strand, och NU HAR VI TILLåMED RÖKERI, då behöver vi INTE sätta fiskarna i Moffas fontän, men tror ÄNDÅ, att Wille vill sätta DIT FISKARNA.
Ha en BRA KVÄLL!

2006-06-08 @ 20:58:21
Postat av: eira

O jag är också mellanbarn! Visst är väl just mellan-barn lite extra trevliga också???

2006-06-08 @ 21:12:30
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Erik

Lillan kanske inte har så bra ordning på telefonnummer.

2006-06-08 @ 21:39:22
Postat av: aegnes

här är åxå ett mellanbarn

2006-06-09 @ 21:47:27
Postat av: aegnes

å så är jag enda flicka bland tre pojkar, men nu har jag ju fått MASSOR av sustrar KUL!!!!!!!!

2006-06-09 @ 21:49:06

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)