Bröllopsdag

Ni ska veta att jag kände mej som att jag firat rejält när jag vaknade i morse...Jag hade sån j-la migrän!!!
Jag har spytt som en gris och haft frossa och huvudet har dunkat så jag trodde ett tag att jag åxå fått en stroke... Det är väldigt länge sen jag haft en sån här kraftig migränattack.
Elli kom helt apropå hit i morse och skulle låna linsvätska och det blev nog min räddning för hon gav mej en stark tablett och läsk...Tack snälla syster!!!!
Klockan tio kunde jag ta bort filtarna...och kring tretiden var jag så gott som återställd...ca 80% bra...
Jag som hade tänkt städa upp lite före jag for till stan, skulle vara butiksråd på Konsum i dag...och förbereda middagen...voi voi...
Nåväl, nu till nåt annat... Jag kom inte ens att tänka på vår bröllopsdag i morse och inte Janne heller...vi hade annat att tänka på, ( Jag försökte pricka toastolen och Janne for till Ötå och besikta lastbilen)
Kasper har ju hittat på dumheter när han har lekt ute och jag har ju alltid gett han en chans till...men nu i dag gör jag inte det...han har vart nere i växthuset och sågat i vattenslangen..."Mamma, det är ett konstigt hål i slangen" Hm...gissa om jag blev förbaskad? Förra veckan blev min soffgrupp som jag ätvt av min mormor nerspolad av en vattenslang och en säck full med konsgödsel utspridd i Pontus garage...
NU får han utegångsförbud sålunda inte nån av oss bevakar honom...
Jag har stekt mamma scans köttbullar och gjort en potatis/morotsgratäng till middag, festligt värre va?!
Till efterrätt hoppas jag att jag orkar trixa i hop en kladdkaka som inte innehåller ägg så att Kasper åxå kan smaka av den, han får äta ren choklad typ kakao när det är fest och det är det ju i dag...
Hoppas Mervi kommer hit och firar bröllopsdag med mej...Janne har nog inte tid...och jag tror att det är roligare att fira lite med Mervi...Nu när vi inte jobbar i hop så känns det som evigheter mellan gångerna som vi ses.
Allvarligt talat så tror jag faktiskt att Janne kan ta det lugnt i kväll och fira lite...för i morgon ska vi plantera Lappträsk bara och det tar väl knapppt en timme...eller två...
Nu ska jag ta en cider och sätta mej på altanen i hammocken och gunga lite medans jag läser en ny bok som jag lånat på bokbussen.
Ha en trevlig kväll bloggisar!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken start på bröllopsdagen du haft:) hoppas dagen slutar lite bättre än den började

2006-06-16 @ 20:14:34
Postat av: Sussi

Nicke pratade om att åka till er tidigare ikväll, men jag sa NEJ! När ni har bröllopsdag å allt - men d verkar inte som att du fick mysa på 2 iallafall :( STACKARS DIG! Vet verkligen vad migrän är... Du sket väl i konsum va!!

Postat av: eira

Grattis på bröllopsdagen - trots migrän och sågade vattenslangar!

2006-06-16 @ 20:42:04
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Fia

blä för migrän finns inte mkt värre åkommor att ha....
Skönt att det blev bättre!
Och grattis på bröllopsdan!
Kram

2006-06-16 @ 20:45:19
Postat av: Anki

Åh vilken dag du har haft!
Tycker så synd om dig:-)
Kram från suster

2006-06-16 @ 20:47:12
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: häxan1

Voine, VOINE, det var INTE bra början på bröllopsdagen, men KAN TRÖSTA DIg, när Du är i MIN ÅLDERN, så lättar det, nu förtiden, har jag sällan migrän, BARA, när DET BEHÖVS,MOAAAAH.....

2006-06-16 @ 21:16:21
Postat av: anna

skönt att du är bättre!!

2006-06-16 @ 21:36:21
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: Mia

hujj va jobbigt de är med huvudvärk. Jag har oxå en sådan där skit huvudvärk som följt mig i flera dagar, men de går väll över till midsommar hoppas jag. =) Har du sett bilden på våran tjej som flyttar till oss vecka 21?!

2006-06-16 @ 21:56:06
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: Mamma

Du har inte haft en lätt dag, men hoppas att den slutar bra.Jaså Kasper har börjat hitta på bus.

2006-06-16 @ 22:08:14
Postat av: Emma

till kaspers försvar så kan jag säga att min son var med och han sa att kasper tappat sågen på slangen så det så

2006-06-17 @ 09:20:42
Postat av: Cessi

Hahahahahaha Emma !
Vad de är bra på att uttrycka sig "gossarna".

2006-06-17 @ 09:40:23
Postat av: aegnes

ja grattis på bröllopsdagen. på måndag den 19/6 firar vi nitton (!?) år.

2006-06-17 @ 09:49:08
Postat av: Anna-Lena

Grattis på bröllopsdagen! Och fyy för migrän- finns inge värre..

2006-06-17 @ 11:21:32
Postat av: Malin

Men Kajsa, dom vill ju bara testa lite, det är väl inte så farligt? ;)

2006-06-17 @ 12:09:13
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Lotta

hann du fira med janne då..? :)

2006-06-17 @ 14:50:12
Postat av: elli

Stackars syster yster!!!

2006-06-17 @ 21:50:17
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: elli

Du tog med andra ord: en kur i går...

2006-06-18 @ 08:50:40
URL: http://elli.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)