Luciamorgon

I dag är jag hemma för vård av barn! ♥Kasper kräktes en gång i går morse...
...och jag vill gardera mej!
Är han frisk som en fisk i dag så blir det julfest i kväll!
Han provade stjärngosseutrustningen i går och blev då så arg på struten...
...den ville inte hållas fast på huvudet...få se om vi kan åtgärda saken!?
Strut och stjärna är inköpta på Coop men verkar inte passa allas huvuden.
I går jobbade jag på skolan igen och det var jätteroligt!
Först var jag i klassen och sedan på fritids.
Just när vi skulle äta mellis kom ♥Tom och berättade att ♥Pontus inte fick
åka med i bussen hem för hans busskort var trasigt...
Men kan ni förstå hur ARG jag blev!!!!
Först ringde jag till M-skolan och frågade varför inte ♥Pontus fått ett
nytt busskort...sekreteraren sa att hon inga hade med att hon skrivit
en rekvisitation...eller vad det nu heter..., hon sa åxå att hon fått ringa bussbolaget
i förra veckan för då var det en likadan händelse... hon tyckte att jag kunde ringa
bussbolaget!!!
Och det gjorde jag!!!!
Arg som ett bi var jag dessutom!
Hon på bussbolaget tyckte att jag skulle ringa chaffisen direkt!!!!
I H-vete heller sa jag...det är inte jag som anställt den idioten!!!
Jag var så arg så arg...talade om det för tjejen som svarade!
jag sa bl a att om han stått framför mej nu så hade jag gett han en fet, j-la
smäll rakt i nyllet......då förstår ni hur arg jag var!!!
Jag sa att om jag ringde upp chaffören så kan han ju göra ännu dummare saker med mitt barn!!!!!
Visst är det konstigt att en busschafför får uppträda på detta vis?
Han har faktiskt figurerat i tidningen förut...han gillar nog inte ungdomar...
Tänk att jag är arg ännu över det!
Men tänk om han gör så här till nån som sen inte kan ta sej hem på annat sätt?!
Vems ansvar är det då?
I dag ska jag ta bort pysselbordet, göra peppisdeg och städa klart i ♥Kaspers rum!
♥Prinsessan ville låna mina fina mockastövlar i kväll till julfesten....
Jag har strl 39 på dom och lilla ♥prinsessan har strl 35/36....hmm...
jag tror att det kan bli riktigt roligt i kväll för det är många uppträdanden.
Nix, nu måste jag söka mobilladdaren för ♥Elli behöver den.
Ha en bra dag mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Nina

Förstår att du vill gardera dig med Kasper.....Jag gjorde likadant med Ebba, hon fick vara hemma måndagen och på söndag morgon var hon dålig i magen...

2006-12-13 @ 07:59:01
Postat av: Anki

Min dotter har slarvat bort sitt busskort och ids inte hämta ett nytt, hon får ändå åka buss:-)
Vi har tydligen inte samma busschaufför.

Postat av: Fia

herregud vilken chaufför... Undras om man vet vem det är...

2006-12-13 @ 08:28:34
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Emma

Men fyfan så arg jag vilket pucko till busschaufför :-( viktors strut är också inköpt på coop det har ingen bra passform

2006-12-13 @ 08:28:42
Postat av: mamma

De flesta chaufförer är trevliga, men det finns undantag, men jag tycker att det låter konstigt.

2006-12-13 @ 09:51:43
Postat av: Susanne

Ja d var ju en trevlig start på lucia...
Hoppas andra halvan blev bättre, ha en mysig fortsättning!!

2006-12-13 @ 13:34:31
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Saara-Maria

De finns en busscaffis som är sådan! :-( Kan gissa mig farm vem!! Han är en sur gubbe! Men han j*vlas inte iaf mot mig, konstigt nog!

2006-12-13 @ 15:30:46
URL: http://saaramaria.webblogg.se
Postat av: Saara-Maria

De finns en busscaffis som är sådan! :-( Kan gissa mig farm vem!! Han är en sur gubbe! Men han j*vlas inte iaf mot mig, konstigt nog! De har rätten att ta med barnen till skolan, men inte hem...

2006-12-13 @ 15:34:12
URL: http://saaramaria.webblogg.se
Postat av: Bettan

Hmmm, detta får mig att tänka på en viss chaufför vi hade en gång.... Men han måste ha gått i pension.

2006-12-13 @ 16:06:45
URL: http://elpa.webblogg.se
Postat av: Erik

Chauffören är antingen en hopplös paragrafryttare eller otrevlig.

2006-12-13 @ 17:49:27
Postat av: MorsanBaloo

Ah,dessa busschaufförer! Har liknande problem här på ön också. :( *morr*
Hoppas gossen kryade på sig och att struten hölls på huvudet.

2006-12-14 @ 09:02:17
Postat av: häxan1

GOMORRON!
det gick ju bra, igår!

2006-12-14 @ 10:19:10
Postat av: Linda

Jag förstår precis hur arg du blev, jag blev skitarg när jag läste det!!!!
Köpte oxå Robins strut på Coop, passar SKITdåligt!!!

2006-12-14 @ 17:49:01
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: elli

TACK för lånet av laddaren. Jävla busschafför, och det är inte din sak att ringa honom, för som du skrev så är det inte du som anställt den idioten. Heja ägghalvan!!!!!!!

2006-12-14 @ 18:02:57
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Nina

Vilken snygg klocka du har på bloggen !!!

2006-12-14 @ 21:19:25
Postat av: häxan

det var det värsta, klocka hit klocka dit, nytt loggfärg, inte konstigt, att man blir tokig, när ingenting KAN, BRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!

2006-12-14 @ 21:43:23
Postat av: Anna-Lena

ååå, du har oxå fått en snygg klocka på din blogg:)

2006-12-14 @ 22:41:17

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)