Lördagmorgon

Fick höra på jobbet i dag att jag blivit slö på uppdatering...så nu ska jag skärpa mej!
I går var jag med Kasper till Maret och hux plux hade han fått sin tand lagad... så här var det! Kasper skulle pröva både sovsalvan och sovdropparna men hann inte för tandläkaren kom in och skulle kolla igenom hans tänder. Och så förklarade han vad han skulle göra men han sa aldrig att han skulle laga en tand så Kasper han bara gapade på. Gissa en som var lycklig när Maret sa att tanden nu var lagad? Kasper slängde sej minst fem gånger i Marets famn och kramade henne, hon har verkligen haft tålamod och visat på ett sånt pedagogiskt sätt allt som har med lagning att göra. Kasper märkte inte ens att Urban borrade...
I dag blev vi väkta klockan halv sju...flickorna hade gjort morgonfika till oss...Lydia har två kompisar här på övernattning och morgonpigga har dom verkligen vart. Peppe kom upp arg som ett ilsket bi så jag fick gå in på rummet och säga till dom att viska istället för att ropa...
Har åxå kollat dagis hemsida och återigen funnit att min son inte tillhör dom barnen som märks...han leker väl själv i nåt hörn skulle jag tro men det är så kul att läsa vad dom gjort på dagis men ännu kuligare om han finns omnämnd...
Den stora operationen i förrgår på en nära släkting gick bra, för alla er som undrar!
I morgon ska ll ungarna sjunga i kyrkan så det blir till att göra sej ett kyrkobesök! Funderar på att ta mej ett bad med tillhörande sanering av hår och lekamen, har lite ont i huvudet för jag har sovit så tungt och klivit upp så tidigt...hmmm...
Ska försöka ta mej en prommis åxå och vika kläderna fast inte samtidigt... få se om min äldre syster kommer på besök i dag...
Nej ha en bra dag bloggisar för det ska jag försöka ha själv! Föresten ska Janne och Peter på 50 års kalas i dag så vi som stannar hemma ska ha en mysig hemmakväll i stället och det ska bli så kul.
Ja Lydia ska ju åxå på kalas i dag, en kompis till henne firar sin och lillsyrrans födelsedag på bowlinghallen i Torneå.
Å föresten, jag tror att vi ska klä lillrönnen med fjädrar i dag inför påsken, det ska bli riktigt kul...

Kommentarer
Postat av: joannah

god morgon! trodde jag var den enda som var vaken! det är pest och pina att inte kunna sova ordentligt på morgonen!

Postat av: Annika

Åh, vad duktig Kaspe har varit. Visst tog ni väl en tur till Jala när han varit sååå duktig!!!! :-D

2006-04-08 @ 08:55:29
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Sussi

Å vad duktig han var! Present? Glad för er att op gick bra, det är alltid jobbigt m sånt... Vi hoppar över kyrkan, Moa har inte varit m på träningen så d är ju ingen ide... Och jag har inte syndat så jag behöver heller inte syndernas förlåtelse ;)
Jag gjorde d jag sa igårkväll förresten - om du minns...

2006-04-08 @ 09:03:50
Postat av: Erik

Din äldre syster, är hon två sekunder äldre eller.....?

2006-04-08 @ 09:13:03
Postat av: elli

Moitukki! Klart som korvspat att jag kommer. Ska bara vänta in Åke från Kalix så jag ser att allt är bra.

2006-04-08 @ 09:30:39
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: eira

Vilken hjälte till son du har!! Jag är så rädd hos tandis så jag skallrar tänder! *hurv*

Jag frågade min karl idag om inte vi också ska flytta till Karungi, för alla bor ju där - men han höll inte med mig...*suck*

2006-04-08 @ 09:42:05
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Nina

Kul när det gått bra hos tandläkaren. Det är inte roligt när det är dags för tandtrolls borttagning, inte i alla fall hos oss. och speciellt om man får en tandläkare och sköterska som Inte är psykologiska nog att ta barn på rätt sätt. men för Kasper gick det ju super duper bra såg jag !!!

2006-04-08 @ 10:00:45
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: majsan

Pizzorna var jättegoda, det blev 2 st, familjepizzor (kebab o kyckling).
Kasper han är en modig kille, här sitter en som ahr tandläkarskräck fast man är 43 år gammal......

2006-04-08 @ 10:57:44
URL: http://majsan43.webblogg.se
Postat av: Malin

Åååå vad han är duktig våran Kasper! Å här sitter jag med trött och grinig liten kille medans resten av familjen är iväg på roligheter... Och det enda jag vill är att åka till karungi och äta nybakt fika! Hu så orättvist att till och med mamma är där :(

2006-04-08 @ 13:18:27
Postat av: Anki

Vad duktig han var:-)
Det finns nog många som är lite(mycke) skrajsen för tandläkaren.

2006-04-08 @ 13:50:01
Postat av: fia

Vad mysigt med morronfika på sängen! När jag läste kom jag att tänka på en gång när jag sov över hos Emma i kukkola hos kalle och Vi bakade och skulle städa garderoberna åt honom vi VILLE så väl men det blev nog inte så där helt strålande.
Nu var det ju tur att inte du drabbades av samma fika... =)

2006-04-08 @ 20:10:53
URL: http://lunasmammas.webblogg.se
Postat av: Cessi

Apropå fika , jag nådde kulmen när jag fick Kajsas helt fantastiskt , sagolika jordgubbsmazarin i munnen....
..och jag har ätit många bakelser , bullar , kakor i mina dagar...
Oh Lord now I found it!
..oj kom Carola in i min kropp...........tillsammans med mazarinen?

2006-04-08 @ 21:07:42
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: kajsa

Tack lillasyster!!!!Jag ska baka mera sen som du får ta med dej till mamma och pappa så får vi höra vad dom tycker. Elli åt ju en men sa inget nämnvärt...

2006-04-08 @ 21:09:47
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Karolina

Vad duktig kasper var! :)
allt prat om fick gör en sugen på att baka... ;P

2006-04-08 @ 21:27:58
URL: http://cruz.webblogg.se
Postat av: Karolina

fika, ska det stå..

2006-04-08 @ 21:28:51
URL: http://cruz.webblogg.se
Postat av: Erik

Daterade verkar ju alltid bloggarna vara, isåfall är ju hälften gjort.

2006-04-08 @ 22:24:29
Postat av: elli

Men herreud Kajsa! Jag satt andäktigt i stolen och njöt av mazainen. Den var makalös. Högsta poäng.

2006-04-09 @ 09:12:36
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Sussi

Du sparar väl en sån där te mej me!?

2006-04-09 @ 10:38:48
Postat av: mamma

Det där med mazariner låter verkligen vara något speciellt, deträcker om jag får smaka en.

2006-04-09 @ 12:32:09
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: majsan

Skulle man kunna få receptet kanske, ha just bakat en smarrig lingon-havrekaka.

2006-04-09 @ 15:02:58
Postat av: Sussi

Hrm... D är måndag minsann...!!??

2006-04-10 @ 13:03:06

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)