Långfredag

Denna dag kommer att bli väldigt lång! Därför heter den ju åxå långfredag...
I dag har jag gjort laxlåda alà Terttu och potatisgratäng alà Peppe och rödbetsallad alà mej själv och blåbärspaj alà kokboken...och nu sitter jag här med en kaffekopp och fjölar av medan Janne och Pontus har åkt och hämta farmor samtidigt som dom gör en liten avstickare till Tossa för att kolla in en moppe.
Har vart ute i spöregnet med mina minsta kottar och satt fjädrar i rönnen, vi kan ju inte ha ris inne för Pontus tål det inte! Sen har dom hunnit med att måla ägg och just nu tar dom sej ett påskbad, Kasper måste smörjas in och det blir mindre smärsamt om han tar lite olja i badet före.
Senare i kväll ska jag hämta mamma och pappa och cessi från Ötå och leverera dom till Suos, där dom ska tillbringa påsken. Dom kommer hit i maj när pappa fyller år så jag är inte "bitter"...
I går hade vi påskgummor och en påskgubbe här på besök och typiskt nog var det när jag inte var hemma... Lydia och Ida hann ju ut en sväng när jag var hemma så jag fick ju träffa två gummor i allafall!
När jag var liten så tyckte jag att påsken var en väldigt sorglig högtid eftersom Jesus dog på korset, jag tänkte aldrig så långt som till att han faktiskt återuppstod...men denna känsla har jag haft även som vuxen, tycker inte att det känns nåt vidare i mitt hjärta att sitta här och äta ägg för att en människa dog för tvåtusen år sen... Julen däremot och midsommaren är det med stor glädje jag firar!!!
Läste att Wille är på bättringsvägen och det låter ju bra, nu är det bara att hoppas att Annika inte blir sjuk!!!
Nåväl! Jag vet inte om jag hinner med några inlägg under helgen men om jag inte gör det så önskar jag alla bloggisar EN RIKTIGT GLAD PÅSK!
Ät gott och njut riktigt mkt med era familjer och vänner för det ska jag göra!
Föresten ska vi på kalas i morgon! En av mina svärsöner fyller år och vi har blivit lovade fika!!!
Roligt att farmor kommer men tråkigt att farfar inte kommer att göra det nåt mera...
Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Att långfredagen alltid känts lång tycker jag med ...och sorgsen.
Förr i tiden ( i västerbotten) åt man alltid fisk på långfredagen.
Påsken är en ljus högtid också för den förebådar våren och sommaren även om det är mycket snö just nu..

Postat av: Cessi

Aha, så du ska "leverera" oss till Suos?
hehehehehe, låter som ett nätt litet paket!
Vilken perfekt hemmafru du varit , vem är det som fyller år?
Är det Nicklas?

2006-04-14 @ 14:03:51
Postat av: kajsa

Nej han fyller år på juldagen, det är Peter.

2006-04-14 @ 14:21:54
Postat av: Annika

Jodå, här är Wille på bättringsvägen. Jag fick faktiskt lite ont i magen på morgonen, men jag tog en liten medicin kur á la whiskey! Men bara En! :-)

2006-04-14 @ 14:30:04
Postat av: Erik

Ha en trevlig Påsk. Själv har jag i ugnen just nu kyckling i lergryta. Blir klar vid 16.

2006-04-14 @ 14:47:19
Postat av: Sussi

Ja d lät som en kanongod långfredagsmiddag! Vad duktig du är! Här blir d rester... =(

2006-04-14 @ 16:42:22
Postat av: Anki

Glad påsk själv lilla häxa:-D

2006-04-14 @ 16:48:29
Postat av: Mia

Glad påsk vännen, hoppas maten smakade bra.
Ser att solen kikar fram nu, så passa på att njut.
Vi ses!
Kramar

2006-04-14 @ 17:49:23
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: fia

Lät som om ni har alla möjligheter till en bra påsk! Själv har vi det bra trots att det Snöar hela tiden....

2006-04-15 @ 07:24:14
URL: http://lunasmammas.webblogg.se

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)