Varför Lydia fick en ny jacka...

Jag ska göra en kort historia lång! Jag och Janne städade ut i Pontus garage i fredags och fick då syn på Lydias jättefina kappjacka som låg mellan brudkistorna under arbetsbänken...hmmmm tänkte jag! "vilken slarvmaja"... jag skakade av jackkappan och bad Joannah gå in med den och hänga upp den i hallen, vilket hon åxå gjorde! Sen gick ju helgen och måndagen kom...och Lydia kom hem från skolan och Ida ringde och Lydia skulle dit! ( märk väl att jag upprepar ordet och...alltid retar det väl nån...) Jag bad Lydia ta på sej jackkappan eftersom dom brukar vara mycket ute hos Ida! Sen gick jag och Pontus till bilen och väntade på Lydia, jag satt och surrade med min son så jag märkte aldrig att Lydia inte hade satt på sej kappjackan...Jag började köra och kom till Stinas vägskäl när Lydia talade om för mej varför hon inte tog jackan..."mamma, vet du varför jag inte tog jackan? jo för det låg en igelkott i ena ärmen"...sen började tårarna att rinna så jag stannade bilen och backade hem, vi kutade in i hallen och där låg jackan med en liten igelkott i ena ärmen... Stackars lilla Lydia, hon blev ju både skraj och stucken! Efter många  om och men så kom sej Lydia till slut till Ida och var glad igen, men igelkotten hade dött i jackkappsärmen, säkert  av ren chock när jag skakade till han i fredags och av värmen under helgen.
I tisdags forde vi till Pello för att gratulera min mamma som fyllde år, då köpte vi en ny fodrad fleceejacka till Lydia samt att vi faktiskt på ren vinst och förlust for till finska Pello föratt spana efter min mobil och när vi kom in i affären så kom ett biträde med telefonen...dom hade HITTAT den!!!!! Jag blev så himla glad så jag köpte faktiskt fyra paket servetter...
Nu ska jag skriva ett mejl till en vän i Uppsala, den vännen är faktiskt Joannahs ex svärmor och jag är i  skrivartagen nu.....................

Kommentarer

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)