Bh trauma

Idag har jag och Kasper följt med svärmor till Vårdcentralen i Kalix. Hon har under hela hösten haft så ont i sin arm och jag har lagt ner stor möda på att övertala henne att söka hjälp, till slut fick jag nästan hota med att jag ringer...då ringde hon!
Vi följde med henne till undersökningsrummet och allt var väl tills doktorn bad svärmor ta av sej tröjan...Kasper blev helt förstörd...ni vet ju som har läst min blogg hur han ter sej inför lättklädda damer...Kasper fullkomligt dröp in i båset och satt där och stirrade stint in i väggen! Jag frågade han sen varför han gick dit och då flinade han bara...
När vi var färdiga där gick vi in till lassarettet för att fika!  Svärmor bjöd oss och jag bar brickan till bordet, sen såg vi att vi behövde servetter (inte till att att ta hem...) så jag reste mej och skulle gå till kassan och hämta...då fastnade min älskade och numera pöriga kjol i en stolkarm...stolen ramlade i golvet och kjolen gick sönder...jag kände hur det brände på kinderna men jag höll huvudet högt minsann, "hoppsan" sa jag!
I morgon ska jag slänga in kjolen i kaminen och Janne tänder på, det blir liksom en ceremoni, ungefär som dom gör med dom döda i Indien...
Byn har åxå fått tillökning i går! Jag känner hur lycklig jag skulle ha vart om det hade vart jag och därför unnar jag den familjen all lycka!
Jag tog en öl till maten idag så jag har tänkt ta en till men bara om Janne far och köper ostbågar på Gustavssons...och det kunde han...vi behöver mjölk åxå...
Har pratat med min lillebror åxå i dag och det var så roligt, det blir inte så ofta men nu satsade han och ringde från mobilen.
Tänker överraska med att ringa tillbaks här i veckan men då från Jannes telefon av rent egoistiska och ekonomiska skäl...

Kommentarer
Postat av: syster Elli

Ja nog var kjolen trasig alltid...och på rätta stället med...
När ska du få fingrarna ur arslet och skicka bilder?????????
Jag ska fixa min blogg till helgen vilket ska bli kul. Du och Joannah läser väl den iallafall? Kramis

2005-10-18 @ 19:48:11
Postat av: Häxan1

Ja, ja, nu tror jag, att du tog några servetter hem, det är alltid bra o ha.
Visst är roligt, när byn blir större, menar jag, antal.
ha en skön kväll, med Dina kära!

2005-10-19 @ 19:03:40
Postat av: Erik

Ha,ha det är alltid roligt att överraska. Ostbågar är gott.

2005-10-19 @ 19:42:27
Postat av: Anki

Inte var det väl nya kjolen? Blev det hål där bak?????
Det där är väl typiskt dig. Jag tror nog att du tog hem lite servetter, som sagt de är bra att ha i överflöd. Men det ska vara lite mönster på dem eller hur?

2005-10-19 @ 20:23:13
Postat av: Anki

Glömde fråga om det var Sussie som fått tillökning

2005-10-19 @ 20:24:16
Postat av: Häxan1

Glömde!
Nästa gång, när vi har PARTY, då kan vi rita o måla på DINA servetter, lite mönster, då ser ingen, varifrån, dom kommer!
Gomorron,föresten!

2005-10-20 @ 06:56:54

Skriv snälla kommentarer här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Din kommentar:

Tack för besöket - Välkommen åter :)